Toimiiko asteittain vähentäminen?

Rööki paras kaverini ja pahin viholliseni.En ole onnistunut lopettamaan ja astettain vähentäminen tuntuis olevan se ainut konsti.Miten olette alkaneet vähentämään ja onko tuloksia tullut?

Viestejä yhteensä

• Moi, oletko kokeillut mitä korvaustuotteita tai lääkitystä? Ei ole kokemusta, mutta jotenkin kuvittelisi, että sitä saattaa lipsua takaisinpäin sitten ajan saatossa ennen totaalilopetusta. Jotkut on täällä lopettaneet smoof-filtereillä kylläkin.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi elokuu 27
    En tahtois masentaa, mut aika hankala tapa on lopettaa vähentämällä. Sitä roikkuu kuin löysässä hirressä ja odottaa seuraavaa tupakkaa. Kokeile ottaa niksakorvaus käyttöön. Purukumi, laastari, suihke tai imeskelytabletit. Niillä on täällä moni onnistunut. Itse poltin 40 v ja pääsin purkalla eroon. Kokeile ja usko onnistuvasi.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ehdotan korvaustuotteita vähentämiseen. Tupakalla vähentäminen ei tahdo onnistua, kokeilin sitä polttamalla aina puolikkaan ja sitten natsan. Lipsuu takaisin kuten petterik oletti.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Totta tuo mitä vko mainitsi. Itsekin olin kauan niin, et söin etupäässä purkkaa töissä ja poltin kotioloissa. Sit lopetin polttamisen ja söin kokopäiväisesti purkkaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Mä koetin vähennellä mutta vaikka kauhealla kärvistelyillä määrän sainkin pienemmäksi, ei puhettakaan että olisin sillä konstilla saanut lopetettua. Ja sitten se jo lipsuikin ihan normaalitahtiin kun tuli kiirepäivä eikä ehtinyt keskittyä laskemaan tunteja :)
  • Yritin vähentää tupakalla touko-kesäkuussa, huonolla menestyksellä. Muutama päivä meni noin 5 röökillä /päivä, kunnes en jaksanut/pystynyt/muistanut/halunnut laskea tai sitten vaan otti päähän ja vedin taas sen 25. Sama uudelleen ehkä viikon päästä. Ja taas viikon päästä. Ja taas...

Tulin siihen lopputulokseen, ettei minulla ole riittävästi itsekuria moiseen. Niinpä sitten heinäkuussa muutaman räpiköinnin jälkeen siirryin nikotiinilaastari+tabletti -komboon, joista nyt on jäljellä tabletit. Jossain vaiheessa ei enää niitäkään, mutta sen aika ei ole vielä. Jokainen taaplaa tämänkin tien tavallaan, mutta minulle vähentäminen oli löysässä hirressä roikkumista.

Se loppui 21.7.2020 kello 13.50. Toivottavasti.
  • Jep.Vähentämällä se harvemmin taitaa loppua.Reseptin lekuri kirjoitti tolle Champixille mutta siitä tulevat oireet mietityttää.Varsinkin paha ja oksettava olo tuntuu aika karseelta.
    Laastarista en huomannut mitään hyötyä.Mikä tämä smoof-filteri on ja millasia kokemuksia siitä?

• Kirjoitetaan näköjään smooff, eli kahdella F-kirjaimella. On semmoisia lisäfiltereitä, mitkä laskee siihen tupakan savun väliin ilmaa tietyn määrän joka sitten filteriä vaihdettaessa lisääntyy asteittain. Voipi googletella vaikka "smooff filtterit" -haulla (ei mainontaa :)). Itsellä ei kokemusta, lopetin champixilla ja champixissa pahoinvointia vähentää sen ottaminen aterian yhteydessä.

• Nämä "smuuffit" vastaa kai aikoinaan olleita (ehkä vieläkin markkinoilla) kevyt savukkeita, missä filtterit oli reijitetty. Sellaisen kun joku tarjosi, piti sormilla yrittää peittää aukot tai sitten taittaa koko filtteri pois. Pää alkoi niistä särkemään, kun imi savua sisään jotain saadakseen.

• Juu, voipi olla, että kääntyy itseään vastaan tuo - no ei tosiaan kokemusta ole ko. tuotteesta.

• Mitäköhän heroiinin käyttäjä sanoisi, jos sille ehdottaisi vähentämistä?

• En usko että vähentämällä oikein pystyisi lopettamaan mutta voisit kokeilla aloittaa lopetusprosessia rikkomalla tupakointitapojesi rutiineja. Itse tein aluksi niin ja paatuneelle ketjukyssääjälle siinäkin oli haastetta. Smooff filtterit toimivat jos noudattaa ohjeita kirjaimellisesti ja uskoo onnistumiseensa. Kannattaa vain huomioida se kun niitä filttereitä sitten käpälöidään paljon ja viedään suuhun niin korona - aikana käsihygienian on noustava sairaalamaisiin sfääreihin.
    Löydät vielä oman tapasi lopettaa, muista vain että oikeasti et tarvitse röökiä mihinkään ja lopettamiseen ei kuole.
  • On totta että paatuneella ketjupolttajalla rutiinien ja tapojen muutokset on jo tosi haasteellista

• Korvaushoito toimii mulla ainakin, laastari alkuun tosi hyvä plus niksa pastillit päälle. Ja aluksi kävin pihalla niissä kohdin missä olin ennen polttanut. Esim. Kahvin jälkeen siitäkin apuja on. Tsemppiä kokeile vaan yrittää.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.