Millä korvasitte tupakan?

Yritän nyt lopettaa asteittain. Poltin vielä alkukeväällä askin päivässä, vähensin sen aika nopeasti puoleen määrään. Nyt tuosta kymmenestä tupakasta haluaisin vähentää max viiteen päivässä ja pian lopettaa kokonaan. Todella hankalaa, varsinkin kun elämäntilanne on niin stressaava. En halua käyttää korvaavia nikotiinituotteita, koska koen, että polttaminen on se rentoutumiskeinoni, ei siis nikotiini itsessään, vaikka toki nikotiini on myös koukuttava tekijä.

Millä keinoilla olette korvanneet tupakan?

Viestejä yhteensä

• Minä en varsinaisesti korvannut tupakkaa millään. Nikotiini suihke oli tukena mutta en ajatellut sen korvaavan tupakointia. Jatkoin elämääni ilman tupakkaa ja annoin sen vain jäädä. HIljalleen tupakka jää yhä kauemmaksi mielessä.

Lopetin tupakoinnin 3.8.2020 klo 15.00
  • Vapaalla ajalla, terveemmällä ololla ja vähemmällä stressillä. (Riittääkö tupakat, milloin pääsee seuraavan polttamaan, riittääkö rahat - säällä kuin säällä). Tervetuloa stumppiin Wanderer! :)

• Kiitos! Lähinnä mietin, että teittekö jotain erityistä, kun iski paha tupakanhimo.

Tämä päivä on oikeastaan mennyt kivasti, heräsin jo seitsemältä, mutta olen polttanut vain yhden tupakan. Kyllä minä onnistun! Täytyy tosiaan pitää mielessä tupakan kaikki miinuspuolet.

• Wanderer hetki kerralla mennään, välillä vaikeita hetkiä...minua motivoi; terveys, raha ja tärkein asia vapaus :) tsemppiä kovasti!
    Savuton elämä alkoi 18.7.2020
  • Tsemppiä lopetukseen. Motivaation pysyminen kohdillaan on lopetuksessa ehkä haastavinta. Kun pitää lopettamisen syyt kirkkaasti mielessä niin hyvä tulee. Eikä kannata kuunnella itseään kun keksit niitä hyviä syitä polttamiseen. Pysy vaan lujana niin onnistut! Alkuu lopetus voi olla melkoista taistelua itsensä kanssa.

Lopetin tupakoinnin 3.8.2020 klo 15.00
  • Väkeviä mynthoneita :)

Smoke-free since 10.9.2020
  • Itse kanssa mynthneilla ja fishermans friendeillä. Mutta eilen panin merkille, että se imeskely tuntuu pitävän halua tupakoida yllä. Yritän nyt tänään mennä ilman ja seurata, että menisikö mieliteot nopeammin ohi.

• Alkuun kaipasin jotain vahvaa makua suuhun, ja Sisu-pastillit olivat siinä apuna. Sittemmin totuttelin raikkaaseen makuun suussa, ja Sisut jäivät vähitellen pois.

• Ekan oli Nikotinel imeskelytabletit, kuukauden hujakoilla ne vaihtu IceStorm pastilleihin, sitte tuli Jenkki ja nyt on menossa Pirkan hedelmäpurkka. Ja purkkaa siis mässytän autolla ajaessa, en muuten :D Pastillit oli sillo alkuun ku luin sängyssä kirjaa, en oinein tiiä miks ku enhä tupakoinnukkaa sisällä :smiley:
    Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • No minä tulin aina stumppiin kun rupes pahasti tekeen mieli tupakkaa! Hmm. Mitäs muuta? Joo liikunnasta on oikeasti ollu apua. Kesällä keksin uuden rutiinin eli painovanteen pyörittämisen, sillä vyötärökin kapeni. Ja pianoa oon alkanu soittaa uudestaan. Mun mielestä mikä tahansa keskittymistä vaativa puuha toimii, koska silloin ei ehdi havitella tupakkaa.
    Mulla tosin korvikkeetkin olivat käytössä. Aloitin niksapurkalla ja laastareilla, sit suusumutteella.
    Nyt on korvaustuotteet vihdoinkin jääneet. Mutta painovanne pyörii edelleen ja oon oppinu soittamaan uusia biisejä :)
  • SIKsak, kuulostaa mahtavalta!

Smoke-free since 10.9.2020
  • editoi syyskuu 18

Turkinpippureilla ja kävelyllä luonnossa. Hyvää lukemista.

• Pyöräily, tervapastillit ja paras keino oli stumpin keskutelu poterot!

• Niin lapselliselta kuin kuulostaakin, kirjoitin päiväkirjaa,se auttoi parhaiten luomaan uskoa, lopetin siis ilman apuvälineitä.
  • Kiitos vinkeistä. Tarpeeseen tulevat kun lopetan viikon kuluttua. Päätös on tehty.
  • JaripeeJaripee TURKU
    editoi lokakuu 19

Huomasin itse aikoinaan että Vähentäminen tekee tupakoinnin lopettamisesta vaikeampaa, mitä vähemmän poltin sitä enemmän mietin tupakkaa. Lopulta Vähentämis yritykset aina kaatuivat siihen että poltin enemmän kuin ennen Vähentämis yritystä. Yhtä tupakkaa ei ole olemassa, https://youtube.com/user/joelspitz

• Jaa millä korvasin tupakan, no suurilla seteleillä tietenkin. Lasken iltapuhteet niitä ja ihmettelen mihinkä niitä nyt sitten pitäisi sijoittaa.
    Mutta, ihan oikeesti sen kyllä loppukuusta huomaa, että jostain on tullut ylimääräistä rahaa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.