Lokakuussa 2020 lopettaneet

Moikka! Champix kuurin toka viikko menossa ja lopetuspäivä lähenee. Hieman (paljon!) kyllä jännittää että pystynkö lopetukseen. Itsellä takana jo melkeen 20 vuotta sauhuttelua, ja tämä on ensimmäinen oikea lopetusyritys :o sen verran on lääke kyllä alkanut tehoomaan että tupakka maistuu pahvilta, mutta siitä huolimatta poltan :/ koska ns "saan" vielä ennen päätettyä lopetuspäivää. Kuinka typerältä tuokin kuullostaa :# Saa nähdä miten käy lopetspäivänä. Onko täällä muita hiljattain lopetuspäätöksen tehneitä, champix kuurilla tai ilman?
«134

Viestejä yhteensä

• Minulla tuli just kolme viikkoa täyteen ilman tupakkaa. Champix on apuna. Itselle tämä jo kolmas kerta champixilla ja vaikeaa on ollut. Ekat kaksi kertaa oli tosi helppoa lopettaa. Ja myöhemmin aloittaa myös. Mutta se ei ollut champixin syy.
  • Moikka Marzu80! Mahtavaa, sinulla on jo 23pvä savuttomuutta takana :) ja rahaakin säästynyt cahampixin verran! oletko lopettanut sen ensimmäisen 14 pvä sisällä?itsellä tosiaan ensimmäistä kertaa oikeesti lopetus motivaatio herännyt. Lopettaminen on pyörinyt mielessä noin vuoden verran, champix kuurinkin hain jo keväällä mutta uskalsin aloittaa sen vasta nyt.
  • Itse poltin 3 viikkoa champixin kanssa. Itselläkin on ne pari aiempaa yritystä taustalla, mutta nyt tuntuu että ekaa kertaa teen tämän itselleni. Aiemmin se on ollut jotain muuta varten ja silloin on antanut itselleen helposti löysää. Eli lisännyt tilanteita joissa on antanut itselleen luvan polttaa. Mutta ainakin vielä on tunne että nyt se on tässä.
  • Näinpä, itse en juuri siitä syystä ole kunnolla ollut motivoitunut aikaisemmin, enkä ole pystnyt lopettamaan, koska silloin myös kokenut etten tekisi sitä itseäni varten. Nyt tämä lopeetamis projekti lähtenyt itsestäni, enkä ole asiasta kertonutkaan kun yhdelle henkilölle. Mutta hienoa että on kohtalotovereita. Paljon tsemppiä sinne, olet jo hyvässä vauhdissa :)
  • Tungen itteni nyt tähän keskusteluun :) Yli 40 vuotta sauhuttelua takana,ja ihan ensimmäistä kertaa yritän oikeasti lopettaa.Champixin avulla mennään,17:sta päivä kuurin aloittamisesta lopetin ja nyt viimeinen jatkopakkaus menossa.Sitäkin vielä pitkitän ottamalla yhden tabletin aamuisin.Eli pitkän kaavan kautta menen.Monta kokemusta kuulleena,jotka ovat lopettaneet kuurin kesken kun on tuntunut että ovat pystyneet olemaan ilman tupakkaa ,jo ilman champixiaKin,mutta kuitenkin taas pian sortuneet. Champix kyllä vienyt vieroitusoireet,mutta se tapa,milloin aimemmin aina tottunut sytyttämään sen röökin,on tiukassa.Nyt sen vasta huomaa miten tapariippuvainen onkaan. Tsemppiä jatkoon!

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onnittelut Nasuli, kohta 5 kk.
    Myös minulla 40 vuotta sauhuttelua, joten hyvin ymmärrän tuon tavan pinttyneen merkityksen. Itse lopetin niksapurkalla.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Nasulii kyllä, tupakointi tapa on niin pinttyneenä minullakin...tavallaan tupakointi on ollut niin osa minua, että vaikeata on päästää irti :# ...hetki hetkeltä eteenpäin, välillä helpompaa ja välillä vaikeaa...mutta sen olen päättänyt, että en enää sytytä koska lopetus projektia en halua aloittaa uudestaan :) hyvää viikonloppua kaikille!
    Savuton elämä alkoi 18.7.2020
  • 25 vuotta tupakointia takana ja viimeiset kymmenen vuotta olen halunnut päästä eroon. Kaikenlaisia keinoja kokeillut, mutta sortunut aina viimeistään parin kuukauden jälkeen polttamaan.
    Se on tullut selväksi että jos yhdenkin menee polttamaan niin homma on valmis.
    Olen näitä viestejä täältä lukenut ja sekin jo helpottaa etten ole ainoa jolla haasteita asian suhteen.
    Pistin juuri viimeisen tupakan palamaan ja toivon mukaan voin huomenna laittaa viestiä että ensimmäinen päivä taputeltu ilman tupakkaa. Tsemppiä kaikille juuri lopettaneille ja hatun nosto pidempään polttamatta olleille. Arvostan.
  • Eddie Tervetuloa joukkoon ja tsemppiä lopetukseen :)
  • Tervetuloa ja onnitelut Nasulii 5 kk ja jeskma 2 puolesta kuukaudesta, hieno suoritus! Ja tervetuloa Eddie mukaan joukkoon, et ole ainut jolla haasteita asian kanssa. Itse olin päättänyt eilisen 4.10 lopetuspäiväkseni juhlien jälkeiseen päivään. Kävin kovaa keskustelua itseni kanssa, ja melkein siirsin lopetuspäivää, yhden tupakan meninkin päivällä polttamaan, mutta sitä polttaessa päätin kuitenkin että mikä järki nyt lähtee siirtämään päivää minkä olin päättänyt, jote stumppasin sen ja nyt olenkin ollut melkeen sen vuorokauden polttamatta, tiukkaa tekee( varsinkin aamu) , mutta yritän mennä hetki kerrallaan. Hyvää uutta viikkoa ja savuttomuutta, Tsempit kaikille :)

• Colin kiitos :) ja tsempit sinullekkin :)
  • Heips kaikki, rekisteröitymisongelmat ratkottu ja pääsin vihdoin kirjoittelemaan.
    Käytän voxraa ja korvikkeita apuna ja osallistuin 10vkon kurssiin, jonka tähtäin on savuttomuus. Vko9 menossa.

Olin lokakuun alun polttamatta, 6pv, mutta sitten ratkesin ja nyt uuden tsempin tahdittamana tumppasin viimeisen tänään. En käsitä mikä tuli, minulla oli hyvä draivi päällä, mutta niin vain löysin itseni pihalta tupakka kädessä.

Uudella otteella etiäpäin. Tsemppipotkut kaikille!

• Taiga1973 minullekin on käynyt monta kertaa niin, että homma on tuntunut olevan ihan hyvässä mallissa ja tietynlainen alkuinnostus vielä päällä... Ja sitten olen löytänyt itseni tupakalta :s Nyt vaan heti uudestaan savuttomuuteen kiinni :) Tsemppiä!
  • Kiitti. Näin toimitaan.

• Hei kaikki kohtalotoverit, liityn joukkoonne. Olen jo vuosia vuoroin aikonut, vuoroin yrittänyt lopettaa tupakointia. Nyt päätin sitten kokeilla tämän vertaistuen avulla, josko viimein onnistuisin.

Motivaatio on aina alussa kova, mutta jonnekin se sitten yhtäkkiä katoaa ja samoin kuin joku aiempi kirjoittaja myös minä vain yhtäkkiä löydän itseni tupakoimasta. Tai no en ihan yhtäkkiä löydä, vaan ”perustelluista syistä”: stressaa, ahdistaa, muut menevät tupakalle, kuolee sitä kuitenkin ennemmin tai myöhemmin jne. Vaikka kuinka kaikki faktat puoltavat savuttomuutta ja haluan oikeasti olla tupakoimatta, se riippuvuus kai on vaan niin pirullinen, että aina oon palannut lähtöruutuun tämän savuttomuuden suhteen.

Mutta eipä se auta kuin alkaa taas alusta ja sillä ajatuksella, että nyt viimeisen kerran itseäni tällä asialla vaivaan. Tänään siis klo 19 elämäni viimeinen tupakka poltettu.
  • Tervetuloa stumppiin colina, Eddie, Taiga1973 ja kekkuli! :) Savuttomuuden arkipäiväistyminen varmaan on yksi niistä sudenkuopista, eli pitää yrittää muistaa myös se tupakoinnin älyttömyys eteenpäin mentäessäkin. Tietysti tänne kannattaa kirjoitella niin hyvistä kuin pahoistakin oloista - kirjoittamalla saa jäsenneltyä ajatuksiaan mukavasti.

• Nasuli, kiva kuulla, että Champixia voi syödä noin pitkään. Itsellä just on se pelko, että MITÄ sitten, kun 2. kuuri loppuu (joskus marraskuun puolessa välissä, silloin on vasta 2,5 kk savuttomuutta takana). Eli pyydän vielä uuden Champix-reseptin.

• Moi! Minä juuri korkkasin champixin tänään ja lopetuspäiväksi valitsin 18.10. Polttanut olen n. 20 vuotta ja lopettanut olen kerran, kun olin raskaana. Vuoden verran meni ilman tupakkaa ja sitten sorruin.
    Nyt on hyvä tsemppi päällä ja lopetan itseni takia!
    Kiva päästä vertaisryhmään, ei tarvitse olla yksin!
  • editoi lokakuu 9
    Hei. Minulla 4 vuorokausi menossa ilman tupakkaa. Apuna olen käyttänyt suu suihketta. 30 vuotta tupakointia takana johon mahtui 1 vuoden jakso polttamatta, jospa tällä kertaa pääsisi kokonaan eroon..
  • Miten muilla vasta lopettaneilla sujuu? Minulla on kummallinen, hönö olo. Nikotiinipurkkaa käytän silloin, kun pahin tupakanhimo iskee. Yritän pitää itseni kiireisenä ja keksiä tekemistä viikonlopulle, siivottavaa onneksi aina riittää. Juoksemista tekisi mieli aloitella ja nähdä miten hapenottokyky alkaa parantua. Viime aikoina kaikkien lopettamisyritysteni välissä en ole polttanut enempää kuin n. 10 tupakkaa päivässä, mutta keuhkot on kyllä huonossa kunnossa. Kuinkahan pian tässä suhteessa alkaa tilanne parantua ja (kestävyys)liikunta alkaisi maistua?
  • Sujuuhan se arki savuttomana kun, koira on tyytyväinen päästessään useammin ja pidemmille lenkeille. Vauhtihan ei päätä huimaa, mutta se sopii meille, koira tykkää kun on nuuskutteluaikaa.

Hiukan on tullut tympääntyminen korvikkeisiin, käytän niksapurkkaa, niksatabletteja ja suusuihketta. Inhalaattorikin löytyy ja kapseleita siihen, mutta sitä on tullut nyt vähemmän hyödynnettyä.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

• Nää aikaiset, kukonpieruun herännyt, aamut on ehkä pahimpia tässä lopetuksessa. Ei oo oikein mitään tekemistä, paitsi häröillä facessa, onneks yks ystävä oli hereillä (tekee yötyötä), niin vähän tulee muutakin tekstiä kuin omat ajatukset. Tupakkaa ei oikeastaan tee mieli, vaikka se mielessä käykin tiheään tahtiin. Kuulostaa että ulkona sataa kaatamalla, hyvä ettei tarvii mennä sinne.
    Sienirisottoa ajattelin alkaa tekemään aikani kuluksi, viimeistään sitten kun mieskin tuolta sängystä kömpii ylös.
    Suusuihketta käyttänyt tän aamun ja on se kyllä tehokas, täytyy muistaa ostaa uus purkki kun käy kaupassa. Nyt on tullut melkein päivittäin hommattua jotain korviketta, hyvä niin, tiedän että mulla on kova nikotiiniriippuvuus, eikä ilman korvikkeita lopetus vaan onnistu. Miksi itseään kiusaamaan alkaisi, toki näihinkin korvikkeisiin tulee ajan mittaan tietty tympäännys, siksi käytössä monta erilaista. Tokihan toi lääkekin jotain auttaa, voxra siis käytössä mulla. Mulla on jatkokuurikin jo haettuna, ajattelin hakea vain puolet siitä ja puolittaa annoksen. Mutta vielä ei kiire hakea edes kun pari kuukautta vielä pärjää kaapissa olevilla.
    Yksi mun motivaatio tekijöistä on se että saisi lääkkeitä vähennettyä. Joskus puolen vuoden päästä alan sitä asiaa juttelemaan lääkärille.
    Tällä viikolla on päihdeläheisten ryhmä. Osallistuin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa, oli kyllä mukavaa saada vertaistukea siinäkin asiassa.
    Ja ensi viikolla on terapiaa. Sekin on uutta, sen myös aloitin pari viikkoa sitten. Saa purkaa tuntojaan ja sanoa asioita, jotka on jääneet sanomatta.
    Nyt tuntuu että asiat sujuu tasaisemmin, on voimia panostaa tupakan lopetukseen. Aiemmin osa yrityksistä on kaatunut, kun hermot on menneet kotona kökkimiseen (koronarajoitukset). Nyt kun taas pääsee vähän ihmisten ilmoille, niin on parempi.

• Mitenkäs muilla sujuu? Täällä hyvät olot ja hyvin sujuu savuton elämä. Kävin vanhempieni luona aamulla ja tupakan sijaan pummisin pari niksatablettia. Äitini, joka kyllä on ostanut niitä niksatabuja, niin ei ole vielä päässyt kiinni savuttomuuteen, mutta harkitsee ainakin, luki jopa stumppaa tähän kirjan.
  • Hei vain kaikille! Vielä en ole savuttomuutta aloittanut, mutta päivä on määrättynä. Maanantai 19. päivä. Koko vuoden olen harkinnut ja viikko sitten asetin päivämäärän, jolloin sauhuttelu loppuu. Nikotiinipurkkaa haettu jo tueksi ja ajatuksena olisi muitakin ”tukimuotoja” käydä läpi, jos (ja kun) purkka ei tunnu omalta.

(Vasta) 6 vuotta tupakointia takana, mutta nyt on helpompi lopettaa kuin vaikka kahdenkymmenen vuoden päästä. Vasta 21 vuotta ikää, mutta tästä lähdetään. Muutamia vuosia sitten kokeilin lopettaa, mutta silloin retkahdin nopeasti. Nyt motivaatiota on ja mahdollisista retkahduksista huolimatta en aio lannistua!

Katsotaan maanantaina uudelleen, mutta hurjasti tsemppiä jokaiselle lopettaneelle ja erityisesti sitä harkitseville!
  • Heips kaikki! 35 vuotta tupakointia takana, pari lakkoa tänä aikana joista pisin 3 kk. Viimeinen 10 vuotta tätä on tullut henkisesti alustettua ja tupakointia vähennettyä-ilopettamispäätöstä en ole kuitenkaan saanut tehtyä ennenkuin nyt. Nikotiinitabuilla ja suihkeella mentiin ensimmäinen viikko, toisella viikolla käytössä enää pelkät tabletit. Olen hämmästynyt tällä lopettamiskerralla vieroitusoireiden vähyydestä vai lievätkö sitten pahimmat painajaiset vielä tulossa. Liikuntaa on tullut korvikkeena harrastettua paljon ja se on kyllä auttanut oleellisesti tupakanhimoon ja mielialaan. Lähinnä kärsin univaikeuksista ja luultavasti nikotiinitabujen aiheuttamasta mahakivuista. Ihanaa kuitenkin, että on olemassa vertaistukiryhmiä. Tsempit meille kaikille, toivon, että päästään irti tästä riippuvuuden pahiksesta!
  • Tervetuloa Nannaani ja matulant stumppiin! :) Eiköhän tästä eroon pääse - niin moni täällä stumpissa todistaa sen. Kyllä se varmaan tuo henkinen työskentely auttaa siellä pohjalla. Huonojakin hetkiä tullee, mutta huolehtii niistä sitten, jos sattuu kohdalle. Vatsakivuista en osaa sanoa, mutta itsellä ainakin vahva melatoniini auttoi pitämään unirytmin kohdallaan (6mg illalla). Onnea maanantain päätökselle Nannaani! :)

• Tervetuloa kaikille uusille tänne Stumppiin. Täällä on niin mahtavaa kannustusporukkaa, sillä on tosi suuri merkitys jokaisen lopettamisessa. Mulla ei ole koti- työ- tai ystäväpiirissä oikein ketään kannustajaa, todetaan vaan jaa, jos kerron lopettamisesta, täältä sitä saa, ja on mukavaa lukea kaikkien kirjoituksia. Tsempit kaikille.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Tervetuloa uudet! matulant, mun vatsalle ei sopineet nikotiinitabuissa olevat makeutusaineet. Niistä pääsee eroon ostamalla nuuskan muotoon tehtyjä korvaushoitotuotteita, (virallisesti annospussi) , niitä myy ainakin Zonnic.

• Kiitos tsempeistä ja vinkeistä, ne ovat kovasti tervetulleita! Taidan heti piipahtaa apteekissa ja hakea tuota Melatoniinia. Viime yö meni edelleen huonosti nukkuessa. Tsekkaan myös nuo zonnicin annospussit. Nämä eivät olekaan tuttuja, mutta kai niitä samoissa vahvuuksissa löytyy? Mitäs mieltä te olette yleisesti ottaen korvaustuotteiden käytöstä-kannattaako niitä kiltisti imeskellä ohjeen mukaan, eli aika kauan, vai hylätä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa? Vaikuttaako niiden lopettaminen näin alkuvaiheessa esim. mielialaan tai makeanhimoon? Tuntuu siltä, että asiassa on eri koulukuntia :) Syksyisen kauniin (täällä) päivän jatkoa kaikille-päivä kerrallaan mennään!
  • Hei. Minäkinpä ilmoittaudun tänne vaikka en vielä savuton olekkaan. Eilen aloitin champixin syönnin ja lopetus päiväksi olen suunnitellut 31.10. Monet lopetus yritykset takana ja kaikki kaatunut erilaisiin syihin, mutta nyt on motivaatio ja halu päästä savuttomaksi erittäin kova. Tupakointia minulla on takana jo 20 vuotta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.