Lokakuussa 2020 lopettaneet

13468911

Viestejä yhteensä

• Pari päivää oli välissä etten lenkillä käynyt, eilen kun saunaanlähtiessä tuota masua katselin, niin päätin, että lenkkipäivä on lauantai, oli keli mikä vaan.
    Kumma juttu, jopa ikävöin lenkillelähtöä.
    Paino nousi 6 kg kahdessa kuukaudessa, nyt siitä on jo 2 kg haihtunut varrelle virran.
    Pakkasta täällä vielä aamupäivästä vielä - 21, Vuoksi virtaa sulana, mutta silti michelinukkona tunnin sätkyttelin, tuli jopa lämmin pl lärvi.
    Helpolta tuntui, olen pikkuhiljaa pidentänyt matkaa, ehkä nopeuskin on vähän noussut, sitä vauhtia menen, mikä hyvältä tuntuu.
    Joku viisas on joskus sanonut, että sellainen vauhti on hyvä, että pystyy laulamaan. Vähän hyräilin, miun aika ei oikein Idolsiin riitä, sehän se olis väistämätöntä sinne lähtö jos kunnolla koko äänialaa käyttäisin ;)

Mieli on hyvä, jymyä ei tee mieli, pelmahdukset harvenee, henki kulkee ihan eri viisiin ja luulenpa, että jopa kunto on pikkuriikkisen kohonnut.
    Yhtään tupakannatsaakaan en polulla bongannut, jota olisin mielessäni päässyt moralisoimaan.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tosi hyvältä kuulostaa Tampsu.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Heips tänne. Vähänkös harmittaa kun tuollaisen käyttäjätunnuksen laitoin "pirikake" . Ois voinu olla parempikin. Mukavasti on vieroitusoireet laimentuneet. Eikä joka hetki ole rööki mielessä. Tsemppiä jatkoon kaikille :)

• Elä oo milläskää, eikö tuon voine jollain konstilla vaihtaa jos nimi harmittaa ja vaivaa, tuskinpa tuo maistraatissa käyntiä vaatinee...
    -Nörtit / ylläpitäjät auttanevat?

Oot kake muutaman päivän eellä, mut hyvi männöö tääl Karjaskii!
  • Heissan! Täällä edelleen tupakoimatta!! Pieni flunssa riesana, kävin jopa "nenäpora" testissä varmuuden vuoksi. Mut kaipa tämä tästä - kevättä kohti kuitenkin!!
    TriBe, kiva kun ilmiinnyit.
    Täällä alkaakin jo neljän kuukauden etappi lähestyä monilla. Hienoa!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Moikka, tulin kurkkimaan tuota laskuria, mukava huomata kun päivät lisääntyy . Näin pitkälle kun olen päässyt, niin ei ikinä enää yhtään henkosta. :)

• Heippa! Mitähän muille lokakuussa lopettaneille kuuluu? Täällä edelleen savuttomana ja elämä maistuu paljon paremmalle. Itse sairastellut tässä välillä, mutta nyt on taas kuntoilu jatkunut. Suksikaupassa käyty ja vanhat murtsikat päivitetty skinipohjiin. Täytyy sanoa, että happi kulkee ja on ollut mielekästä puuhaa tuo urheilu! En usko, että on enää paluuta takaisin nikotiinin orjaksi. Tsempit muille lokakuun lopettaneille-pysykää päätöksessä!
    Onnittelut matulant, olet jo reippaasti ylittänyt neljän kuukauden etapin.
    Neljää kuukautta lähentelet sinäkin pirikake. Olen samaa mieltä, noin hienoa saavutusta ei kannata tärvätä :)

• Hei teille lokakuulaisille!

En tiedä, moniko teistä sattuu käymään täällä lukemassa tämän viestin, mutta halusin vain kertoa että kävin täällä lukaisemassa näitä teidän tarinoitanne. Ja huomasin, että hyvin moni teistä lopetti Champixin avulla. Pohdinkin, olisiko teillä antaa vinkkejä siihen, miten toimia jos tuon lääkkeen syönnin jälkeen iskeekin yhtäkkinen tupakanhimo.

Olen itse helmikuulainen ja lopettanut ihan vastikään kyseisen lääkkeen avulla. Tähän mennessä lopettaminen on tuntunut hyvältä ja ajoittain jopa kevyeltä ja vaivattomaltakin, mutta tiedän hyvin että lääkkeen syönnin jälkeen on mahdollista, että tupakka alkaa vetää taas puoleensa ja silloin on oltava tosi tarkkana ettei ratkea.

Kuinka monella teistä tuli tupakanhimo lääkkeen lopettamisen jälkeen? Onko täällä myös sellaisia, joilla sitä ei tullut vaikka lääkkeensyönti loppuikin? Onko varmaa, että lääkkeensyönnin jälkeen iskee voimakas tupakanhimo, jota on sitten vastustettava jollain keinolla? Vai voiko käydä niin hyvä tuuri, että sitä ei iskekään ja huomaan olevani vapaa tupakasta, viimein?

Onnittelut teille kaikille jotka olette onnistuneet olemaan polttamatta, ja kaikkea hyvää teille! Minä olen vasta matkani alussa mutta tulen täältä sinnikkäästi perässä päivä kerrallaan :smile:

• Kiva kuulla, että edelleen lokakuisiakin savuttomana, niin täälläkin!
    Itsekin lopetin Champixin avulla ja tässä vähän infoa omista kokemuksista Lopettaja123:lle: itselle pahimmat olivat kaksi ekaa kuukautta, minkä jälkeen helpotti huomattavasti. Champixista on ollut hurjan suuri apu lopettamisessa, mutta täysin tupakanhimoa se ei ole kyllä poistanut. Eli kokonaan siihen ei kannata tuudittautua, että Champix "tekee autuaaksi" vaan paljon tahdonvoimaa vaaditaan - ainakin itselläni.

Mutta on hienoa kyllä jo huomata, että paljon on päiviä jolloin en ole edes tupakkaa ajatellut. Itselläni tupakointi on liittynyt paljon omaan aikaan ja muka rentoutumiseen, ja viime aikoina olen huomannut, että tylsinä hetkinä olen taas ajatellut tupakointia. Eli aikamoista vuoristorataa!

Vuoristoradasta huolimatta tupakoinnin lopettaminen on ollut yksi elämäni parhaita päätöksiä ja uskon, että henkisen valmistautumisen lisäksi Champixista on ollut iso apu. On ihanaa, kun henki kulkee paremmin, en haise pahalta ja rahaa säästyy. Pelkäsin alussa, että elämä muuttuu jotenkin merkityksettömäksi, kun pitkäaikainen "kaveri" poistuu, mutta en kyllä ole yhtään kaivannut tupakoimista ja sen aiheuttamia negatiivisia lieveilmiöitä, siitäkin huolimatta että joskus tupakkaa tekeekin mieli. Eli tsemppiä sulle lopettaja123, olet oikealla tiellä, jatka samaan hyvään malliin sisukkaasti & kuten myös kaikki muutkin lopettaneet!

• neatmrs, kiitos viestistäsi!

Täällä päässä tuntuu ainakin siltä, että Champix on suurin syy sille miksi olen nyt hyvässä vauhdissa tämän lopettamisen kanssa. Vertaistuki täällä stumpissa on myös korvaamatonta. Uskon kyllä myös itse, että Champix on vain apuna lopettamisessa: se lääke itsessään ei saa ketään lopettamaan tupakointia, jos itse ei ole valmistautunut hyvin lopettamiseen henkisesti.

Tein paljon ajatustyötä tupakontini suhteen ennen Champixin aloittamista. Toki aloittaessani lääkkeen minulla oli epävarma ja ennakkoluuloinen olo: mahtaako lääke toimia niin hyvin kuin sanotaan, pohdin hiljaa mielessäni. Mutta hyvin se on toiminut, ja uskon että lääkkeen syönnin aikana ei ongelmia esiinny. Todennäköisesti ongelmat alkavat vasta lääkkeen syönnin jälkeen, jos siis on välttämätöntä että ongelmia ilmenee.

Kuulisin mielelläni myös muiden Champixin syöjien kokemuksia siitä, onko heillä tullut vaikeat ajat eteen lääkkeen lopettamisen jälkeen. Haluaisin jotenkin varautua noihin mahdollisesti vaikeisiin aikoihin, mutten oikein tiedä kuinka tekisin sen.

• lopettaja 123, täällä on myös potero "champixin avulla lopettaneet" siellä varmaan reilusti kokemuksia.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• odeska, hyvä vinkki. Hassua että oon joskus käyny itse asiassa siinä poterossa mutten ole tullut kysyneeksi siellä tätä samaa asiaa :smiley: Suuntaan siis varmaan seuraavaksi sinne

• Nonni,
    huomasin ku kahoin. Silmillä.
    Neljä kuukautta oon jymyttä, siis savutonnonna ollu mie vainen.
    Ei rutistele, ei pistele, ei tee mieli polttaa, pahalta, etenkin pakkasen aikaan on alkanu kärsäheinän haju tuntumaan.
    Muutama nikkispurkka männöö päivässä, joskus unohan niitä litustaa, eli taitaa olla kohtapuolin aika viskata hitoille nuokin, jos vaikka jauhais jenkkiä sen tilalla, täytynee "tekstata".
    Pelmahdukset kadonneet, ainoastaa silloin tällöin, ehkä kerran viikossa näyttää Uni-Masa jonkinlaisen tupakkaunen jossa polttelen.-Lieneekö jokin mielen suojauskeino?
    Jos tämä pää hartioiden välissä kestää, aattelin mielessäin, että en taija polttaa ennää ikinä...

Siispä lausun teille kaikille kiitokseni, ootte isona apuna olleet tämän tilanteen saavuttamisessa:
    KIITOS!
    Tsemppiä eloon kaikille, kyl tää tästä.

• Onnea Tampsu, hienosti menee, mutta menköön! :smiley:

Wau Tampsu! Onnea neljästä kuukaudesta ja siitä, et oot hyvin selvinnyt. Tolokun immeinen, sano!

• Onnea Tampsu! On siinä kolmannes vuodessa melkonen määrä Vuoksessa ehtinyt vettä virrata. :)

Jaahas Toomas, vietit jo eilen samaa juhlaa kuin Tampsu tänään. Onnitteluni! :)
    Meneekö sulla hyvin tämä savuttomuus?

• Elä, elä ,elä Toomas kummittele, luuletko etten huomannu!
    -Eli onnea siullekin, mokoma!

Paljon on Kaukaankin piiput rahantuoksua taivaansineen haikuja lykänny siunkin kohallais?
    -Hyvä myö!

• Kiitos teille Melisa ja Tampsu!

Kävin tuonne toiseen poteroon rustailemassa muutaman rivin jonkinlaista tekstiä. Jos ihan tarkkoja ollaan ja pilkkua viilataan, niin Tampsulla taitaa oikeasti olla yksi päivä enemmän savuitta. Mie lopetin marraskuun eka, ja jos oikein oon ymmärtänyt niin Tampsu lokakuun viimonen päivä. Taisi vaan tuo laskuri sotkeutua koska helmikuussa oli vain 28 päivää. No ehkei sillä oo suurta väliä kuitenkaan.

Kyllä Tampsu näin on. Karjalasta kajahtaa! :)

Kiitos Melisa kysymästä. Kokonaisuutena on mennyt ihmeen hyvin tää savuttomuus. Omat taistelut tässä on toki käyty, mutta kun vertaa monen muun kokemuksiin täällä, niin ihmeen helpolla olen päässyt. Pahimmat tupakan tuskat oli jostain syystä suunnilleen koko tammikuun ajan, ei niinkään silloin alussa joka oli ihmeen helppo.

Painoa tuli äkkiä se muutama kilo ja se tuntui tässä suht hoikassa kropassa ikävältä, mutta sain sitten nekin karistettua pois ja nyt olen entisissä mitoissa. Uniongelmien kanssa taistelua on riittänyt ihan viime aikoihin asti. Niistä taisin aikasemmin tuonne jotain kirjotellakin, mutta nyt viimeisen n. viikon ajan oon saanut jo paremmin nukuttua, eli ehkä oon voiton puolella siinäkin.

Plussaa ja kaikkea muuta hyvää onkin sitten vaikka ja kuinka, eli kannatti tumpata. :)

• Tervehdys kaikille. Hyvin ollaan pysytty savuttomana. Toivottavasti ollaan jatkossakin. Tsemppiä ja mukavaa kevättä, kyllä se sieltä tulee,lämpimät päivät :)

• Onnea nelosista pirikake, hyvässä vauhdissa olet. Kiitos samoin hyvää kevättä myös sinulle!

Lämpimät onnitteluni pirikake. Neljä kuukautta on jo melkoinen tulos.

• Moi kaikille ja valoisaa kevättä!
    Ikimuistoinen talvi itselleni, luulenpa niin, että myös monille muillekin.
    Koronan ympärillä on elo pyörinyt, halusipa sitä tai ei.
    Omalta osaltani ikimuistoisuutta on lisännyt ihme, jota koskaan en uskonut saavuttavani.
    -Savuttomuus!
    Päivä päivältä tuntuu helpommalta ja itsestäänselvältä etten polta, niksapurkkaa menee vielä 2-3 päivässä, en tuosta(kaan) niin huolta kanna, ehkä sekin jää aikanaan.
    Pelmahduksia tulee nykyisin tosi harvoin, tupakkaunia Unimasa sillointällöin näyttelee.
    Senkin olen ajatellut niin, että on miun vajavaisen päänupin suojakeino tuo, koska jo untanähdessä morkkistuttaa kärsäheinän imeminen.
    Kaikkea hyvää teille kaikille, ja kiitos tuestanne, valtava apu ja tuki on miulle tämä foorumi ollut!

Terv
    Viidenkuukauden ihme.
    Paljon onnea Viiden kuukauden ihmeestä Tampsu! Olet kyllä hyvin onnistunut. Älä huoli niistä muutamista niksapurkista vielä tässä vaiheessa. Tärkeintä on säilyttää savuttomuus. Kuukauden päästä puoli-HEP -huuto.
    Kiva lukea sun onnistumisestas. :)

• Onnea Tampsu vitosesta. Hyvältä näyttää.

• Onnittelut Tampsu!

Sie voit olla ylpee ittestäs ja talsia rinta rottingilla pitkin vuoksen ja saimaan rantoja!
  • Moro, puoli vuotta lähestyy uhkaavasti :D mahtava tunne :)

Wau! Hieno juttu!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.