Nyt tuli stoppi

Hei! Aloitanpa tänne uuden poteron, nimittäin punnitsinpa itseni eilen aamulla. Nyt on tullut 6 kiloa painoa lisää noin puolentoista kuukauden aikana. Alkaa olemaan nivelet kipeenä, kun painoa vaan tulee ja tulee. Eli, nyt tuli stoppi tähän mässäilyyn. 3.10. oli ensimmäinen päivä, kun aloin katsomaan, mitä suuhuni laitan. Katsotaan nyt, mitä tästä tulee. Lähden sillä linjalla, että kaikki makea pois, sekä turhat rasvat. Syön monipuolisesti, salaatteja aina ruoan kanssa. Välipalana smoothiet, rahkaa, ananasta, riisikakkuja, ruislastuja jne. Kun pääsen vauhtiin, voin pitää kerran viikossa pienen herkuttelupäivän, mutta nyt mennään näilla. Laittakaa kohtalotoverit, miten olette päässeet kiloista eroon. Liikunta rajoittuu tällä hetkellä pieniin pyörälenkkeihin, työ on periaatteessa pelkkää liikkumista.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

Viestejä yhteensä

• Odeska, kilot tuli siis lopetuksen "takia"?

Mulla auttoi se, että tein vakaan päätöksen lopettaessani, että en korvaa tupakkaa millään napostelulla ja teen entistä pitempiä lenkkejä (Käypä hoito: tupakointi lisää kalorinkulutusta 70 kcal päivässä, 80 % ihmisistä lihoo, naiset keskimäärin 3,8 kg). Tämä tiukka päätös siksi, että muutama vuosi sitten laihduin 20 kg enkä halua kiloja takaisin.

Tässä kävikin niin, että paino on pudonnut n. 2 kg lopettamisen aikana. Mutta se on vaatinut kyllä aika tarkkaa ruokavaliota. Olen kuitenkin pitänyt lauantaisin täysin vapaan päivän syömisen suhteen, tosin olen myös varmuuden vuoksi tehnyt extrapitkän lenkin. (Jaa nyt luinkin tarkemmin, että liikut työssä paljon, silloin ei ehkä jaksa niin lenkkeillä.)

Tsemppiä!

• Mulla on mennyt kans vähän överiks nuo syömiset, vaikka champix kyllä hillittee himoja (monellakin tapaa). Suklaa maistuu vaan niin perhanan hyvältä ilman kielen peitteitä :# Kahvin kanssa menee usein keksiä/pullaa. Jälkkäriä pitää olla ruuan jälkeen. Vaakalle en ookkaan nyt uskaltanu. Hetken aikaa nyt vielä itseään huijaten... Sitten otan myös itseäni niskasta kiinni.

Smoke-free since 10.9.2020
  • Siis mulle tullut koko kesän ihan tasasesti lisää painoa, kun on tullut herkuteltua, mutta tän lopettamisen myötä ihan riistäytynyt käsistä tuo herkkujen syöminen. Suklaa ihan ekana, voi mennä levy yhdellä istumalla, sitten pullat, keksit ja sipsit. Voi kääk.
    No nyt on kolmas päivä menossa ilman herkkuja, katsotaan kuinka ämmän käy.
    Ja ainakin tollaset neljä kiloa on tullut ihan puhtaasti lopetuksen jälkeen. Ärsyttää, kun vaatteet kaikki pieniä, ja tuntuu, et maha on koko ajan tiellä. :smiley:

• Ketoilu auttaa turvotuksiin. Täytyis vaan saada aikaseks :D
  • Mul ei oo onneksi turvotusta, mut läskiä kyllä löytyy :disappointed:

• No niin, se olis viikko takana. Ei sokeria, paljon salaatteja, kuitenkin kerran päivässä ihan normi lämmin ruoka. Painoa pudonnut 1,1 kg. Mä en osaa sanoa, et onko toi hyvin vai huonosti, mikä olisi se hyvä vauhti painon tippua. Mut periaatteessa kyllä oon tyytyväinen, nälkää en ole yhtään nähnyt.

• Toi on vähän turhankin kova tahti, suositus vissiin on n. 500g/vko.
    Itellä kanssa painon kanssa ongelmia ja olenkin ollut Kiloklubin jäsen, nykyisellään vain taustailemassa, mutta liityn sinne uudestaan kunhan saan tän savuttomuuden varmemmaksi. Ei oikein viitsi kahta isoa elämäntapamuutosta ihan samanaikaisesti.

• Hyvä odeska! Reilu kilo on hyvä. Aluksi lähtee nesteet liikkeelle. Sopiva vauhti tosiaan se puol kiloo viikossa niin pudotuksesta tulee pysyvää. Itsellä pysynyt paino samoissa röökin polton lopettamisen jälkeen. Pudotin alkuvuodesta puol kiloo/viikossa-vauhtia yhteensä 8 kiloo. Ja ne on pysynyt tosiaan poissa. Vielä olis varaa hyvinkin 20 kiloo tiputella. Odotan motivaatioo siihen ;)
  • Just tossa mietin, että on vaikeeta. En oo näin kiukkunen ja masentunut ollut koko lopetuksen aikana, kuin nyt, kun en syö mitään makeaa. Pitää varmaan alkaa pitämään joku herkkupäivä viikossa, muuten tää on ihan karseeta. Mitä ihmettä sitä esim. kahvin kanssa söis, ku niin tekee mieli jotain makeaa. Ajattelin kokeilla tosi tummaa suklaata, kun sanotaan, että se ei olis niin paha, ja vie hyvin makean himon.

• Toinen viikko takana, ja painoa putosi 0,400 kg. Oli synttärit tossa torstaina, ja vähäsen kakkua ja suklaata tuli syötyö, muuten aika hyvin olen pysynyt ruodussa, Katsotaan miten jatkuu.

• Mites kolmas viikko on mennyt?
  • Smeagol82, ei tullut stoppia. Oli liian kova juttu yrittää luopua kahdesta asiasta yhtäaikaa. Melisa sitten sai meikäläisen järkiinsä, kun sanoi, että en voi vaatia liikaa itseltäni, kun aloin tuntea ihan oikeasti masennuksen oireita. Ja en halua, että mun hyvä savuttomuus kaatuu tähän.
    Painoa mietin sitten, kun voin ihan käsi sydämellä sanoa olevani savuton.
    Eli nyt mennään ihan normi herkkulinjalla, siis tänään leivon juustokakun. :smiley:

• Heippa! Champixin eka päivä menossa! 31.10 tulee olemaan ensimmäinen savuton päiväni. Paluumuuttaja Stumpissa. :smile:
    Olen myös tässä pitkän parisuhteen lomassa ihan huomaamatta onnistunut kerryttämään sellaiset 40kg ylipainoa, joita jojoillen aina välillä saanut pois, ja sitten tulee rytinällä tuplasti takaisin. Oikein ottaa aivoon tämä mun tyyli elää tätä elämää, innostun nollasta sataan sekunneissa, mut tuntuu että asioiden loppuun asti vieminen, kun on omasta terveydestä ja hyvinvoinnista kyse, on täysi mahdottomuus. On vaikeaa saada mitään pysyvää arkeen, töiden jälkeen tuntuu että se vahva työmoraali ja tunnollisuus vaihtuu patalaiskaan ja saamattomaan pölkkypäähän. :smiley:

Kohtalotovereita?
  • Hyvähyvä odeska! Ole lempeä itsellesi. Laihduttaa ehtii tosiaan sittenkin kun savuttomuus on varma. Eikä se painonpudotus aina välttämättä onnistukaan ennen kuin elimistö on tasaantunut lopettamisshokin jäljiltä!

• Odeska, varmasti hyvä päätös. Ei liian isoa palaa kakkua kerralla ;) Mulla on nyt mennyt ihan kohtuuttoman paljon suklaata... fiilikset aika huonot. En tiedä mikä vaivaa. Toivotaan, että ohimenevää. Virtaa on kyllä vaikka muille jakaa, ja jalat ei kestä matkoja joita haluaisin juosta. Uusi ongelma :)
  • Tää on asia mikä itsellä kans aina alkuun lähtee vähän lapasesta, ja toki kun sykkeet ei pauhaa niin korkealla niin sekin vaikuttaa siihen ettei kuluta ihan niin paljoin kuin mitä tupakoidessa. :smile: nyt on normaalipainossa ja olis ihan hyvä koittaa pysyäkin. :smiley: pitää ostaa jotain porkkanoita, kukkakaalta ja kurkkua ja varmistaa et niitä on aina pilkottuna jääkaapissa!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Mitä metodia käytit? Pelkkää kalorilaskentaa, VHH - tai keto vai mitä ne nyt onkaan. Itsekin pitäis pudottaa aika paljon, ja toivoisin vinkkejä.
    Paljonko Sulamo maksaa esim. 6 kk? Olin joskus tätä edeltävässä Kalorilaskuri-ohjelmassa mukana.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Sulamo maksaa
    20 e / 6 kk tai
    30 e / 12 kk.
    Myös lyhyemmissä jaksoissa eli pienemmissä erissä voi maksaa.
    Itse olen tykänny.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.