Champix.

Hei. Täällä taas huudellaan. Olen päättänyt monta kertaa lopettaa ja yhtä monta kertaa siinä epäonnistunut. Olen kokeillut kaikki mahdolliset korvaus hoidot paitsi champixia. Nyt olen suunnitellut hakevani reseptin siihen ja kyselisinkin että onko porukka saanut oikeasti apua lopettamiseen champixista ja millaisia haittavaikutuksia siitä on ollut.

Viestejä yhteensä

• Tervetuloa! Kyllä ehdottomasti olen saanut Champixista apua. Jo ekan viikon lääkekuurin aikana tupakka alkoi maistua oudolta ja olikohan se 8. tai 9. päivä, kun lopetin.

Ihan joka päivä ei käy tupakka edes mielessä, helppoa on ollut. Ei mitään vieroitusoireita.

Champixin haittavaikutuksetkin ovat olleet vähäisiä, tokalla viikolla pientä kuvotusta aamuisin, mutta se kesti muutaman minuutin. Unet ovat olleet eläviä, ihan kuin leffoja katselisi - en tiedä onko sitten varsinaisesti haittavaikutus. Yöunet ovat myös pitkiä, mutta en tiedä johtuuko champixista vai savuttomuudesta?

Kertakaikkisen tyytyväinen olen ja voin suositella ihan täysillä!

• Ihmiset ovat yksilöllisiä ja niin myös lääkkeiden vaikutukset... Itse en usko että olisin pystynyt lopettamaan ilman Champixia, eli minun kohdallani se oli varsin tehokas lopetuskeino. Sivuvaikutuksia oli, mutta voi olla että osa johtui vain pelkästä lopettamisesta eikä Champixista joten vaikea sanoa. Niiden takia lopetin Champixin aloituspaketin jälkeen, mutta se olikin jo hommansa hoitanut

• Olen kyllä tosi onnellinen siinä, että minulle tupakanpolton lopettaminen (pitkään polttaneena) onkin yllättäen ollut tosi helppoa - ainakin vielä toistaiseksi! Uskon, että jokainen löytää sen oman keinon, jonka avulla pystyy lopettamaan.
    Itsekin olen yrittänyt jo aikaisemminkin, tosin melko lyhyitä aikoja, pisin aika taisi olla kuusi viikkoa tässä viitisen vuotta sitten. Aina olen kuitenkin uudelleen sortunut. Nyt toivon, että tämä on se vihoviimeinen kerta.
    Champixilla pn ollut minulle nyt suuri merkitys ja melkein voisin sanoa, että ehkä en olisi onnistunut ilman sitä. Sivuvaikutuksia ei ollut, jos ei ota huomioon sitä kahta lyhyttä kertaa, jolloin hetken teki pahaa. Söin kaikki aloituspakkauksen ja myös jatkopakkauksen pillerit, muistaakseni lopetin siinä vaiheessa, kun aloitin jatkopakkauksen. Pyysin myös uuden reseptin varmuudeksi, mutta sitä en ole tarvinnut.
    Nyt on myös sikäli hyvä tilanne, että olen muuttanut täysin uusiin ympyröihin eikä lähipiiriin kuuluu ketään, joka polttaisi :).
    Tsemppiä sinulle lopettamiseen!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.