Marraskuussa 2020 lopettaneet

Oikein hyvä kuukausi aloittaa savuttomuus - ei tarvitse mennä läpi tuulen ja tuiskun savuttamaan! :) Tsemppiä ja tervetuloa oikean päätöksen tehneille ja onnea matkaan!

«13

Viestejä yhteensä

• Mahtava alotus petterik, peukku. :)
    Smoke-free since 10.9.2020
  • Puol pvää savutta ja nyt paha hetki. Kohta pitäs mennä alepaan ja pelkään et tiskillä tulee sanottua lopuks yks sininen lm. Haluaisin käydä ostaa jotain herkkua tupakan tilalle, vaik sekään ei oo suositeltavaa, mut pienempi paha. Voisin tietty mennä ässäänkin, sieltä kun harvoin ostan röökii. Menis itsepalvelukassalle niin ei ois riskiä lipsauttaa mitään. Opin viime yrityksestäni sen, etten voi oikein luottaa itseeni. Vaikka kuinka päätän esim mennä ässään, niin sitten on vielä suuri vaara eksyä tupakkakiskalle kotimatkalla. Voi hitto, mikä koetus kohta! Uskon nyt itseeni! Mikä ihana olo kun tulee voittajana takaisin kotiin.
  • Ostan juuri sitä herkkua mitä haluan, en koe siinä mitään ongelmaa tai pahaa. En siis enää tarvitse mitään tupakan tilalle, sen verran on aikaa kulunut. Ei kai tässä ole tarkoitus itseään koko loppuelämäänsä ruoskia.

• editoi marraskuu 5
    Eka päivä takana ilman röökiä :o Saas nähdä miten saa nukuttua.
  • Tervetuloa Tiina57 ja slaissi! Kannattaa lukea stumppilaisten kokemuksia eri palstoilta, ainakin itselleni niistä oli tosi paljon hyötyä.
    Onko teillä nikotiinikorvaustuotteita tai muita apuja käytössä vai ihan kylmiltäänkö meinaatte lopettaa?
  • Tervetuloa Tiina57 ja slaissi! Hyvän päätöksen olette tehneet. Itsella on painoa tullut joitakin kiloja tässä lopetuksen aikana, ja yritin laihduttaakkin, kunnes tajusin, että ei saa olla itselle liian ankara. Eli Tiina, osta vaan jotain herkkua tupakan tilalle, on pienempi paha. Ja käytin myös nikotiinin korvaustuotteita, jotka auttoivat pahimman nikkiksen yli. Kaikki keinot ovat mielestäni sallittuja. :smile:

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Hep, täällä ollaan. Useita lopetusyrityksiä takana, nyt taas tullut mitta täyteen.
  • Eka päivän kauppareissusta selvittiin ilman röökii, mut nyt tökkii pahasti kun ei saa aamuröökii. Eka aamu ilman. Ja illaksi meen töihin. Miten siitäkin selvii, kun tottunut pitää tauon ja mennä pihalle kerran tunnissa. Voi hemmetti. Nyt kyl paha pvä edessä. Mut niinku tiedän, ekat pvät on pahoja kun joutuu murtaa vanhoja pinttyneitä tapoja. Itse imeskelytablettien ja purkan avulla.
  • 2. päivä.

Ei tunnu ollenkaan niin pahalta kuin luulin, muttta varmasti pahin vielä edessä.
    Lopettamisen avuksi ostin purkkaa ja ajattelin täällä palstalla pyöriä.
  • Tsemppiä kaikille! Alku on hankalaa ja päättäväisyyttä tarvitaan. Lukekaa muiden lopettajien vinkkejä alkuvaiheeseen ja kirjoitelkaa tiiviisti omia tuntemuksianne, se auttaa paljon :) . Kun tuntuu että tupakka pyörii liian tiiviisti mielessä niin tehkää jotain mihin on pakko keskittyä, silloin saa ajatukset hetkeksi pois tupakoinnista. Teillä on kaikilla jo hieno alku takana; saatte olla ylpeitä tähänastisesta suorituksesta <3 !

Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan taas hyttynen.

• Kiitos nassimainen hyvistä vinkeistä, vaikka luinkin ne vasta liian "myöhään". You understand, käväsin kiskalla ja ostin askin. Nyt harmittaa, mutta poltan sen ja sit uus lopetus.
    Sain myös muusta poterosta tiedon, että uusille tavoille oppii n 3 viikossa. Taidankin vaihtaa aamukahvin hyvään jogurttiin ja tuoremehuun. Ja työssä voin edelleen mennä ulos. Seisomisen pihalla voin vaihtaa 10 min lenkkiin. Voi mua, kun pitää huijata itteään.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Älä ota huijauksena. Opiskelet uudenlaista elämää. Ota se niin päin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• 3. Aamulla heräsin ja oli kyllä pikku kitkut. aina kun tekee mieli röökiä niin vedän keuhkot täyteen happea ja tuntuu niin paljon paremmalta jo kolmenpäivän jälkeen. pahimpaan kitkuun sitte purkkaa suuhun.. rööki haisee tosi pahalle. tällä hetkellä hyvältä tuntuu!
  • editoi marraskuu 10
    Kaveri tarjosi tupakkaa, hetken piti miettiä mutta sain kieltäydyttyä.. Kaveri meni sitten yksin tupakalle. Kyllä olin iloinen.

Niksat on ilmenneet niin että yhtäkkiä räjähtelen perheenjäsenille ja ääni kohoaa turhan kovaksi. Omaa tilaa tarvitsen, en kestä muiden ihmisten ärsyttäviä tapoja. Pääosin kuitenkin hyvä mieli ja ylpeys siitä että olen savuton. Turkinpippureita ostin pahimpaan himoon.
  • Hienosti pärjätty Hailey. Itse suutuin ihän älyttömästi yhdessä vaiheessa miehelle, kun se söi näkkileipää, se ääni ärsytti niin paljon, että teki mieli repii silmät sen päästä. Menee onneksi ohi :smiley:

• päivee että pätkähti. Ilmottaudun mukaan marraskuun lopettajiin. Olisi kiva lähteä uuteen vuoteen ilman tupakkaa. Olin sätkien polttaja. Sätkiä meni vähintään noin 30 kpl päivässä. Vähintään kaksi tupakkaa per hereillä olo tunti. Eilen lopetin tupakoinnin klo 12.00 päivällä ja käytössä on nikotiini suihke. Oon huomannu sen olevan paras apu nikkiksiin. Aloittelen sillä ja kun aikaa menee eteenpäin niin sitten senkin lopetan mutta sillä ei ole kiire, Yksikin suihkaus auttaa nikkiksiin ja suihkeessa on 150 annosta. Kestää pitkään. En ole ensimmäistä kertaa lopettamassa. Tänä vuonna olen ollut kuukauden polttamatta mutta se loppui perhepiirissä sattuneeseen kuoleman tapaukseen. Uskon, että tästä ei tule sen vaikeampaa mitä viimeksikään jos ei mitään yllättävää satu. Kun on tuota rahhaa vähän per kk käytössä ja iso osa on mennyt tupakkaan niin olisi mahtavaa vapautua tupakan orjuudesta. Jäisi ruokaan ja muihin menoihin enemmän rahaa. Pienellä eläkkeellä yritän kituuttaa ja käteen on jäänyt noin 500e kk ruokaan ja elämiseen vuokran maksun jälkeen. Siitä hirvee osa tupakkaan.

Aamulla oli herätessä ensimmäisenä mielessä tupakka. Riemastuin, että pääsee aamutupakille kunnes muistin ettei ole tupakkaa.Otin sitten suihkauksen ja pistin silmät kiinni ja tsemppasin itseni tähän päivään. Join kahvit ihan normaalisti ja lähdin viemään koiran lenkille. Nyt on ihan hyvä olo eikä tupakka sillä tavalla pyöri edes mielessä. Olo on varma ja tiedän pärjääväni tämän päivää ihan hyvin.

Vein ulkoa tuhkakupin roskiin ja hävitin sytkärini. Erään kerran kun ei ollut tupakkaa niin sorruin polttamaan meidän taloyhtiön saunan edestä löytyneestä tuhkiksesta pitempiä tumppeja. Se kertoo miten kova riippuvuus on. Tuosta viisastuneena kävin viemässä astiaan vettä ettei niitäkään tumppeja tulisi poltettua :) Kauheeta. Mutta nyt on edessä uusi päivä ilman tupakkaa. Suihke pelastaa paljon ja ilman sitä olisi turha edes yrittää. Kivaa päivää kaikille ja tsemppiä lopetukseen kaikille

Tervetuloa Stumppiin stumppari
    Olet varmaan jo kauan polttanut ja ero entiseen voi tuntua suurelta. Olet kuitenkin hienosti aloittanut. Koira on tässä kisassa hyvä juttu. Pidä huolta, et sulla on aina suihketta mukana. Se on monelle muullekin ollut oiva keino.
    Tänne vaan lukemaan ja kertomaan kuinka homma etenee.
    Sinulla on hyvä motivastio ja asenne, se auttaa.
    Tsemppiä!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Lokakuun lopettajissa jo pyörin pariinkin otteeseen, onnistuin noin viikon, sitten repsahdin. Onneksi voi aloittaa uudelleen, tänä aamuna siis tumpattu klo 5.15.
    Imeskelytabuja ostin kauppareissulla, Huom.en röökiä. Rahat riitti juuri niihin eli röökiaskiin ei oliskaan riittänyt.
    On tossa edellisessä askissa vielä muutama savuke, mutta mies saa polttaa ne pois, hän ne on ostanutkin. Saa ostaa seuraavatkin, jos mielii. Ei hän paljoa polta, pari savuketta päivässä.
    Mä en oikein pysty tohon vähentämällä lopettamiseen, kyllä mulla aina tuppaa nousemaan tupakointimäärät. Kaikki pois vaan, niin hyvä tulee.
  • Tervetuloa takaisin Taiga1973! Ei ole mitään väliä kuinka monta kertaa kompastuu kun vain nousee aina uudelleen ylös ja jatkaa matkaa :) Itselleni myös vähentäminen oli sopimaton tapa. Ainut vaihtoehto oli kerrasta poikki. Tsemppiä uuteen alkuun! Kyllä sä vielä onnistut!
  • Kiitos Krella. Uskon myös onnistuvani, koska lokakuussa jo tuli hyvää harjoitusta ja tiedän pystyväni olemaan ja elämään ihan normaalisti. Ainoo vieroitusoire oikeestaan on tupakanhimo.
    Ainoa sellainen ongelma on että mulla menee iho rikki korvikkeista, mutta yritän nyt niin että jos viikon käyttäisi ja sitten yrittäisi jättää ne pois. Purkasta ei niin pahasti mene, joten sitä voisi mussuttaa autossa. Suihke on pahin iholle, sitä käytän varmaan vaan sen minkä aikaa toi kotona jo oleva riittää.
  • Tervetuloa takaisin, Taiga1973! Eikä vanhoista väliä, nyt uusi yritys.
    Ja jos tiukkaa tekee, niin kannattaa tosiaan turvautua korvikkeisiin - harmillista tietty, jos niistä tulee iho-ongelmia. Voimia sulle!

• Moikka

Minäkin liityn tänään joukkoon. Ensimmäinen savuton päivä. Tällä kertaa kokeilussa laastari ja nyt harmittaa miksi en ole aiemmin kokeillut. Tää ainakin tämän päivän kokemuksen mukaan toimii mulla. Nakkasin aamulla tuhkakupin menemään. Hyi että, mille se oikeasti haisee. Pitäskö jemmata sittenkin ja heikkona hetkenä haistaa sitä ja tulla tulokseen, että miks ikinä olenkaan polttanut... ;) Lopettanut olen monen monta kertaa ja polttanut vuosikausia vaan nyt jotenkin ensimmäistä kertaa sellainen olo, että mahdollisuudet onnistumiseen suuret. Hävettänyt nykyään käydä edes ostamassa tupakkaa.
    Tervetuloa Stumppiin Tiu! On tämä paras paikka lopettaa.

• Toinen päivä menossa ja aamu on kyllä paha. Siitä kun selvitty, niin sitten toinen tiukka paikka on ilta. Laastarin lisäksi alkuun ekat päivät syön nikotiinitabletteja. Miten tuon laskurin saa?
  • Hei Tiu! Tervetuloa stumppiin, tästä se lähtee!
    Olet tehnyt todella kannattavan päätöksen. Elämä on parempaa ilman tupakkaa, vaikkei se aluksi siltä tuntuisikaan.
    Laskurin saa tuolta etusivulta (ei siis täältä keskustelujen puolelta). Siis:
    www.stumppi.fi -etusivulta omaan profiiliin -> profiilitietojen muokkaus -> lisää tiedot tupakoinnin aloittamispäivästä, lopetuspäivästä jne. sekä rasti kohtiin "Näytä lopetuslaskuri sivuston profiilissa" sekä "Näytä lopetuslaskuri foorumin (=keskustelufoorumi) allekirjoituksissa"

• Kiitos SIKsak ja Melisa. Nyt taas kello sen verran, että töiden jälkeen alkaa mun heikot hetket. Eniten polttanut just aamuisin ja iltaisin. Ja tietää senkin jo, että huomenna kolmas päivä ja se on se pahin. Tai mulle aina ollut. Kai tämä ihan oikeasti jossakin välissä helpottaa? Ihan alussahan tässä vasta ollaan. Mennään tässä minuutti minuutilta, tunti tunnilta eteenpäin ja murretaan vanhoja pinttyneitä tapoja. Ja uusista tavoissa ajan saatossa muotoutuu uusi parempi elämisen rutiini.
  • Tervetuloa Tiu ja muut marraskuun lopettajat. Se on hyvä, kun täyttää ne heikot hetket jollakin muulla tekemisellä. Mä oon kutonut tän kolmen kuukauden aikana ainakin 15 paria villasukkia, ja nyt näyttää, että tahti alkaa pikkuhiljaa hiipumaan. Positiivista on, että lähipiirillä on lämpimät jalat. Tsemppiä lopettamiseen kaikille!

• Tiu; lupaan sulle, olotilat helpottaa kyllä. Kestä tämä alkuvaihe vaikka silkalla sisulla, sillä jokainen eletty päivä vie sut kauemmaksi vieroitusoireista. Yhtenä päivänä huomaat ettet ole muistanut koko tupakkaa muutamaan hetkeen. Ennenpitkää sitten hahmotat senkin, miten vapaata elämä on kun ei tarvitse elää tupakalla käyntien ajastamaa elämää. Hurjasti tsemppiä!

Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan taas hyttynen.

• Moi! Tsemppiä marraskuulaisille!
    Muistan kun olin ollut polttamatta n. 3kk ja 9kk plus polttamatta olleita oikein ylistin et miten ne ovat pystyneet saavuttamaan noin pitkän savuttoman ajan. Mutta niin se on että alkuun se savuttomuus on tosi vaikeaa ja vähitellen se omalla kohdalla vaan jäi taka-alalle enemmän ja enemmän.
    Ne hetken mieliteot on niitä joista vaan pitää päästä hammasta purren yli,niitä tulee pitkin matkaa, mutta nekin vähenee pikkuhiljaa. Poltin noin 27 tupakkaa päivässä 20vuoden ajan.
  • Kiitoksia kaikille tsempeistä. Aika jännä. Tämä kolmas aamu olikin näistä kolmesta tähän mennessä helpoin. Vielä tulee pahoja aamuja. Tiedän. Yleensä aamulla herännyt ja ekana tupakalle. Nyt rauhassa heräilyä, kahvi ja laastarin laitto. Ihmettelen, että miks mulla on posket ihan punaiset. Verisuonetkin näkyy ällöttävän selvästi.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.