Päätös ja siitä tää tupakan lopetus lähti!

Lopetin tupakan tasan 5 viikkoa sitten....eli 1 kk yli ilman röökin tupruttelua....poltin 50 vuotta ja se oli mun elämää vahvasti....1-2 askia poltin päivittäin....sit vaan tuli niin voimakas tunne et nyt tai ei koskaan....ja lopetin enkä saa polttaa imun imua muuten kaikki lähtee lapasesta....kaikista vaikeinta mun kohdalla oli ensimmäinen viikko ilman tupakkaa....ja turha tässä on yrittää kehuskella niin monta kertaa yritin lopettaa....kaikki on siitä nyt kiinni et motivaatio lopettaa pysyy vahvana enkä enää päätöstäni peruisi.

Viestejä yhteensä

• Voimaa sulle täältä, tiedän, sitä tarvitaan. Tuossa vaiheessa yleensä se lopetuksen ensi huuma alkaa häipyä, ja pää alkaa perustella että miksi sun kannattais polttaa, vaikka vaan muutama päivässä, mutta kun tosiaan kaikki tiedetään, että se on oltava kokonaan ilman.
    Kyllä vielä tulee niitä aikoja, jolloin ei tupakka käy enää joka päivä mielessä, itse en ole vielä ihan siinä vaiheessa, mutta sitä odotellessa. Hyvän päätöksen olet tehnyt, ja täälstä stumpista saat kannustusta.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Tarvisen voimaa, tervetuloa Stumppiin. Voisit liittyä oka- tai peräti syyskuun 2020 lopettajiin. Olisit samalla aikajanalla toisten kanssa. Täältä saa kannustusta, kunhan kertoo omasta lopettamisestaan. Voi tietenkin vain lueskella toisten kirjoituksia. Eniten saa irti, kun kirjoittaa, lukee ja kannustaa myös muita, lopetuskuukaudesta riippumatta.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Juu odeska sitä mun on oltava kokonaan ilman....aika kuvaava sana toi lopetuksen huuma....kiitos tsempistä....on tää sillain hankalaa koko ajan joutuu olemaan varuillaan ainakin vielä....jossain nurkan takana se rööki luuraa vielä....tiedän että paljon pitää kestää vielä....uskon vahvasti et mun päätös olla polttamatta pitää....voimii sulle!

• Melisa olen todennut paremmaksi mun kohdalla et olen lopettamisen kanssa aikalailla yksin....kestän paremmin....olen vähän jos sanois näin erakkona ja meditoin mieltäni....vaikea olla nyt tupakoivien joukossa....kyl tää tästä.....!!!!!

• Olen huomannut, että kaikissa elämän suurissa asioissa olet loppupeleissä aika yksin ja mielestäni kauan ja paljon polttaneiden röökaamisen lopettaminen on iso asia. Yksin teet työn, mutta kuuntelijalta, tuelta saat helpotusta. Ja tänne kun kirjoittaa on ikäänkuin puhuis tuskansa ulos ja huomaa, ettei ole ainut hlö, joka on samassa veneessä. Minulla yli 40 v röyhyttely loppuu tänään, 3 tupakkaa jäljellä. Ja paljon on mennyt! Terveys reistailee ja kukkaro tyhjä. Zemiä kaikille!
  • Voimii tiina57....pitkään olet sinäkin tupakoinut....mun kohdalla tää lopetus on vuosikymmenen juttu....ja yritän olla puhumatta koko asiasta sillä olen huomannut et tää on mun keino olla polttamatta....kukin taaplaa tässäkin tyylillään....kiitos kommentista....jaksetaan eikä anneta periksi!

Sama oli mulla, tiina57, 40 vuotta polttamista. Yksinhän sen lopettamisen tekee ja potee, mut vertaistuki toimii kuin terapia. Antaa voimia, kannustaa ja kehaiseekin. Me lopettajat tämän Stumpin teemme ja ilmapiirin. Tämä ei ehkä sovi kaikille, tai jo lukeminenkin auttaa ja toisten seuraaminen. Jokaisella on omat metodinsa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Nyt alkoi jo 8. viikko polttamatta! Vaikka ulkona sataa ei miltään tunnu sillä ilma tuntuu niin raikkaalta! Voimat palaavat ja aivot pelaa hyvin varsinkin shakin peluussa! Ja satoi tai paistoi suomalainen kestää aina! Niinpä!

No hyvinhän sulla etenee. Pahin on ohitse, nyt enempi oman pään kanssa säätämistä. Mut hyvin sekin sulta näyttää sujuvan.
    Tsempit jatkoonkin :)

• Juu Melisa tumpit pois ja tsempit tilalle! :) :) :) :)

• Tarvitsen voimaa; hienosti oot sinnitellyt! Kahdeksas viikko jo menossa. Jokainen päivä vie kauemmas tupakasta ja sen kanssa tulleista rutiineista. Hyvä sinä!

Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan taas hyttynen.

• Kiitos Nassimainen! Juu tosiaan sinnittelyä tuo alku tupakan lopettamisessa oli ja rutiinitkin alkaa jäämään taakse! Uskallan jo olla ylpeä itsestäni! 50 vuotta tupakkaa on nyt takana! Elämä on hieno juttu! Jokaiselle täällä voimia! :) :) :) :)

• Pitkään olet sinäkin tupakoinut, Tarvitsen voimaa. Itselläni oli myös pitkä taival takana. Ajattele; nyt sinäkin olet täällä tuomassa toivoa kaikille heille, jotka täällä miettivät, pääsisivätkö hekin tupakasta eroon. Sinä olet elävä esimerkki siitä, että se on mahdollista <3 ! Jatkamalla tätä hyvää matkaa annat muillekin toivoa ja rohkeutta joka päivä tästä eteenkinpäin <3 !

Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan taas hyttynen.

• Sanopas muuta Nassimainen toivoa ja rohkeutta päästä tupakasta eroon kaikille muillekin. Kyl täs elämän varrella on saanut kaikenlaisia kommentteja tupakan lopettamisesta. Yks järkyttävin kommentti oli kun yks henkilö sanoi et en pääse koskaan eroon tupakasta....jne....tuun tän sanoon tälle henkilölle sopivalla hetkellä että en enää polta. Eli sit kun olen vahvemmilla. Ja kaikille lopettajille älkää antako periksi vaan jokainen tupakan himon hetki on voitettavissa. :) :) :) :)

Kyllä myös itselleni povattiin sitä, etten pääse tupakasta. Oli voimakas tupakoijan leima otsassa. Monta lopetusta oli sortunut melkein saman tien. Yksi pitempi, 6 kk, oli tätä ennen. Siihen sit nojautuen, jos pystyin olemaan 6 kk ilman, pystyn olemaan pitempäänkin, se oli silloin kans kantava ajatus.

• Juu Melisa minä olen kerran kans ollut n. 3 kk polttamatta. Ja nyt olen ajatellut että olen täysin kuivilla kun 100 päivää tulee täyteen. Mut kyllä tää loppu elämän juttu on. Ei yhtään tupakkaa enää suuhun. Uskon et pärjään ilman tupakkaa. Hieno juttu että on tällainen foorumi missä aidosti kannustetaan lopettamaan tupakan poltto!!!!! :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.