Onnistuisiko nyt

Hei minäkin olen polttanut n.40 vuotta ja kuvittelen etten tule toimeen ilman tupakkaa. Olen yrittänyt useita kertoja pidempiä ja lyhempiä aikoja Nikotiini purkan avulla. Järki sanoo,että tupakointi on turhaa,eikä sille ole mitään perustetta. Nyt alan olla taas kyllästynyt jatkuvaan yskään ja hengästymiseen. Kyse on kai lähinnä motivaatiosta. Luen juttuja joissa kerrotaan ihmisten saavan jostain vahvan motivaation lopettaa ja lopettavat. Minun kohdallani ei mikään tunnut tarpeeksi motivoivalta. Olisiko jotain vinkkejä miten saisi ajatusmaailmansa käännettyä? Olen leski ja asun yksin,joskus on todella tylsää eikä mitän tekemistä(paitsi käydä tupakalla) . Näin korona aikana ei mihinkään oikein voi mennä missä tapaisi ihmisiä.

Viestejä yhteensä

• Oletko kokeillut laittaa kaikkia positiivisia asioita ylös paperille? Se auttaa huomaamaan miten paljon hyviä juttuja saa itselleen, kun lopettaa polttamisen. Itse kirjoitin motivaatiolistan ja luin sitä myös aina, kun tuli heikko hetki. Kirjasin myös ylös kaiken hyvän kehityksen, kun sellaisen huomasin. Kirjoitin esim. 1 päivä ilman tupakkaa: limainen yskä melkein loppunut. Tai: 6 päivää savuttomana; sormia ja varpaita ei enää palella ulkona jne. Kannattaa myös viettää ahkerasti aikaa täällä, ja lukea muiden lopettajien vinkkejä ja taivalta omassa lopetuksessaan, saat niistä paljon tukea omalle taipaleellesi. Tsemppiä <3 !

Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan taas hyttynen.

• Nassimainen, tuo kirjoittelu on tehokas tapa, itselle oli myös ratkaiseva tapa päästä eroon tupakasta.
  • Eege kyllä :) . Kun kirjoittaa asiat ylös, tekee ne silloin näkyväksi itselleen ja huomaa paljon helpommin mitä hyviä asioita on lopettaminen antanut :) . Joku voi nyt tuumia ettei ole koskaan osannut mitään asioita paperille sepustaa, mutta ei tarvitsekaan tehdä siitä romaania jos ei halua. Voi vaikka ihan ranskalaisilla viivoilla luetteloida asioita ylös. Pääasia että kehityksen näkee itse paremmin <3 .

• Kiitos kokeilen varmasti kaikkea mitä neuvotaan :) Olenkin jo lukenut tätä keskusteluketjua.
    Haluaisin vielä tietää millaisia ns. vieroitusoireita kenellekkin on tullut ja miten olette niitä saanut helpotettua. Vai onko kyse vain tahdonvoimasta?

• Mulla oli alussa apuna Nicoreten tabletit ja inhalaattori. Inhalaattoria en sitten tarvinnutkaan, vaan tabletteja otin aina kun tarvetta oli. En lopetuksessa pelännyt vieroitusoireita, vaan kaikkein suurin pelko oli se, miten pärjään tupakointitapojen muuttamisessa. Olin käynyt tupakalla aina tiettyinä hetkinä päivässä, ja pelkäsin sitä tyhjyyden tunnetta kun en tupakalle enää menisikään. Tuonkin ongelman voitin lopulta sillä että keksin itselleni tarpeeksi muuta ajateltavaa aina kun tupakka pyöri mielessä :) .

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Minulla oli apuna niksapurkka, paljoa muuta ei silloin ollutkaan. No, laastareita oli ja kielenalustabletteja. En tiedä kuinka paljon tahdonvoima yksin auttaa, en uskalttanut edes kokeilla. Oli niin pitkä tupakkarupeama takana. Voimia tarvitaan niihin äkkinäisiin tupakankaihoiluihin. Vähän sisuakin.
    Suurin voima alkuaikojen jälkeen pitää löytyä omasta päästä, viime kädessä lopettaminen on psyykkinen prosessi. On opittava uusia tapoja elää ja poisopittava vanhoista tavoista. Löytää mielekkyyttä savuttomana olemiseen. Puhua itselleen positiivisesti ja kannustavasti. Myös Stumpista saa kannustusta, kunhan vain tänne kirjoittelee.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi marraskuu 19
    Mä söin muutaman niksapurkkan, ne kirveli liikaa kurkkua, joten lopetin purkan käytön.
    Lupasin itselle olla tietyn aikaa polttamatta, sitte ku se tavoite tuli täyteen ni seuraava tavoite.
    Kävin täällä lukemassa paljon ja muutenkin tupakoimattomuuden hyödyistä. Otin tän savuttomuuden vähän niinku projektiksi.
    Kyllä alkuun vaati aika paljon psyykkausta, toitottamista samoista asioista,just se pois oppiminen opituista tavoista, niinku Melissakin sano.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.