Joulukuussa 2020 lopettaneet

No niin, jatkuu tää mun taaplaaminen tänne joulukuun osioon. 3 tuntia ilman röökiä ja toivottavasti loppuelämä.
«13456730

Viestejä yhteensä

• Hienoa Taiga!
    Tiiätkö, sie onnistut, koska miekin, jo toivonsa menettänytkin olen onnistunut jo yli kk.n olemaan tupakatta, nyt voin jo sanoa, että olen lopettanut, enkä missään hiton lakossa ole.
    Tsemppiä, se onnistuu!
  • Hyvä Taiga, hienoa että palasit takaisin.
    Hyvä tästä tulee.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa takaisin Taiga :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hei Melisa, oon laittanu sulle privaattia, onko tullut????

• Moi!
    Uusi täällä. Ekaa kertaa nyt röökiä lopettamassa (no kolmesti ollu raskausajan katkolla)
    20v polttanu, aski päivässä ja nyt vajaa pari viikkoa champixia takana ja eka päivä savuttomana
    Ihan koko ajan rööki mielessä ja ihan niinku ois tylsää... Laitoin äsken kolme askia jotka kotoa löysin nii muovipussiin ja nakkasin ylähyllylle. Hetki kerrallaan.
  • Tervetuloa joukkoon Hiludiu! Olet loistavan asian äärellä :) Nyt vaan keksimään kaikkea kivaa pientä tekemistä. Neulomista, pölyjen pyyhkimistä, kävelylenkkejä, sanaristikoita, äänikirjoja, mitä vaan, millä saat itsellesi muuta ajateltavaa. Mitään et menetä mutta paljon saat. Pakkoajatukset menee ohi nopeammin kuin uskotkaan :smiley:
    Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
  • Unohdin ihan mainita, että tämä Stumppi on hyvä paikka viettää "tupakkataukoja". Itse usein alkuvaiheessa selasin aikaisempia poteroita tupakantuskissani. Saa tietoa, mitä itsellä voi olla odotettavissa. Samalla saa keinoja vastustaa kiusauksia. Ennen kaikkea minä ainakin hyödyin siitä kun luin, mistä kaikesta ihmiset ovat selvinneet savuttomiksi. Me muut stumppilaiset tsemppaillaan parhaamme mukaan :)

Kaikki täällä tietää, mitä lopettaminen on. Jos/kun iskee turhautuminen tai suoranainen v***us, pura tänne vaan.
  • Tervetuloa hiludiu! Tsemppiä savuttomiin ensi hetkiin. Itsellä toimi alkuun vaikeina aikoina se että lueskelin mitä hyötyä on lopettamisesta, onnistumista siinä, kokemuksista jne. Lopulta en keksinyt mitään järkevää syytä sytyttää röökiä vaikka mieli teki.
  • Kiitti Rontti26, pitää tosiaan täällä lueskella vaikka haluttais ihan muuta ajateltavaa kuin tupakka.
  • Ja Toomas, kiitti!
    Joo vertaistukea tässä vähän kaipaa, muuta ei oo nyt kuin tää sivu ja nettiä vähän selaillut. Siskolle kerroin äsken, muilleppa en sit olekkaan kun en uskalla sanoa tätä ääneen.

Positiivista: tuoksun hyvälle! Pesin jo toppatakin ja huivit. (Ja oon jopa neljä kertaa uskaltanut ulos tänään ja siellähän voi käydä ilman röökiä!!)
    Ja on lämmin! Kädet on lämpimät, ihan mahtavaa!
  • Silti kokoajan tekis mieli käydä parit savut imasemassa että miltä se maistukaan!
  • Muistan hyvin nuo fiilikset. Ja tarkoitin, että röökitauot Stumpissa toimi mulla, mutta ei täällä tosiaan saa ajatuksia pois tupakasta. Tämä on kuitenkin terveellisempi vaihtoehto.

Allekirjoitan Toomasin vinkin hyötyjen listaamisesta ja ajattelemisesta: mitä hyvää saat nyt itsellesi, kun olet lopettanut tupakoinnin. Tai ylipäätään sen muistelemisesta, mikä sut sai aloittamaan tämän projektin. Kaikki keinot on sallittuja :smiley:
  • Hei!

Ensimmäistä kertaa täällä ja myös ensimmäistä kertaa yritän lopettaa tupakoinnin!

Olen polttanut 10 vuotta, välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Kolmas savuton päivä menossa, olo toistaiseksi ihan mainio (poislukien yksi itkupotkuraivari)
  • Ordwinter, olet oikealla tiellä ja oikeassa paikassa!
    -Noita "miltä tuntus" ja "nyt maistus" - tunteita kutsun pelmahduksiksi. Itselläni ainakin olen yhdistänyt ne "tässä oon ennen polttanu" - pelmahduksiksi.
    Nyt olen huomannut, että ne ovat harventuneet!
    Joskus pelmahdus on välähdyksenomainen ja katoaa heti, joskus voimakas ja pitempikestoinen, siihen on miulla auttanut, että olen vaan hetkiseksi pysähtynyt ja mielessäni itselleni sanonut, ettenhän mie polta!
  • Heippa ordwinter!

Joo ennemmin tätä lukea ku kessutella, pyörii nyt kuitenki vaan mielessä ni pyöriköön. Heh
    Käytin koiran iltalenkillä ja normisti oisin sauhutellu mennen tullen ja palatessa mut nyt oli kiva vaan mennä kädet lämpiminä hanskoissa ulkona.
    Kyllä tällä koronalla on oma osansa lopetuspäätöksessä... aattelin, et näillä tervakeuhkoilla en tuu kestään sitä tautia jos muhun iskis. Että yks positiivinen asia siitäki viruksesta löytynyt.
  • Tervetuloa tänne myös ordwinter!

Hiludilu just nuo on niitä konkreettisia asioita, mitkä toivottavasti kannustaa pysymään savuttomana. Erittäin hyvä pointti myös tuo korona. Kohta huomaat että happi kulkee paremmin, helpompi hengittää, yskä vähenee ja pian kestät fyysistä rasitusta paremmin ja ennekaikkea on fressimpi olo! Myös se askin kokoinen taakka on arjesta pois, kun ei tartte miettiä kuinka pitkään pärjää näillä tupakoilla ja tarviiko vartavasten mennä kauppaan niitten takia. Hiljalleen alkaa näkyä säästönä pankkitilillä :)
    Esim. edellämainituista ainakin itse sain paljon motivaatiota siihen pahimpaan alkuun.

• Tervetuloa kaikki joulukuiset tänne stumppiin. Puhun nyt ihan omasta kokemuksesta, eli itse aloin laittaa kirjekuoreen tupakasta säästämäni rahat. Joka maanantai. Ja tosiaan tässä on nyt sisustettu tyttären uuttaa kämppää ja joululahjaostokset tyttärentyttärelle menossa näistä rahoista, Se konkreettisuus, kun näet ne rahat siinä nenän edessä. Aika motivaattori. :smiley:

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Argh. Toinen päivä ja menin kolmelta kaivaan etäkoulupäivän päätteeksi röökit ylähyllyltä ja poltin heti kaks putkeen. Voi jösses että tympäsee ja en tiiä miten päin nyt pyörisin. Maistu ihan pahville ja oon koko illan työstäny ajatusta, et vien nuo loput roskiin mutta en vaan pysty. Mietin vaan, et kolme askia, 30e roskiin. Mut savunahan ne menee ilmaan jos joku ne polttaaki.
    Voi kiesus tätä ihmisen mieltä.
    En silti mitenkään jää velloon tuohon päivän tapahtumaan. Tsemppi päällä ja nytkun vaan hetki kerrallaan pääsee eteenpäin.
  • Hiludiu, elä lannistu, elä!

Jos siun asemassa olisin, niin hitoille nakkaisin röllit yläfemmasta, en säästöä noin ajattelisi, polttamaton tupakka on aina plussaa ja voitto, niin tekisin, antaisin vaikka pois jos en raaskisi niitä niitä pätkiä ja vettä päälle laskea, mut päätös on siun ja tiiät kumpaa toivon, luulenpa, että aikas moni muukin toivoo laillani...

Ei muuta ku uutta matoa koukkuun, kaik lutviutuup, sano Aku-Ankka!
  • Niimpä! Onneksi ollut koko ilta muuten sit "helppo"
    Tuo champix nyt parisen viikkoa mulla ollut, ihan kokoajan voisin vaan syödä ja olo on tukala ku syöttöporsaalla.
    Ja tänään on ollut keuhkotki aamusta asti jotenki raskaat ja ikeniäkin vihlonu uutena oireena. Näköjään tulee keskityttyä nyt liikaa negatiiviseen. Parempi jatkaa lueskelua! Onneksi palelu on loppunut, kädet on lämpimät ja hiukset tuoksuu hyvälle!
  • Itelläni kesti hulluin pyöritys ehkä parisen viikkoa, oli hiki, oli kylmä. Uni-Masa kun vihdoin vei, alkoi ihan hullut unet, myös tupakkasellaiset, töissä olin ku sähköjänis, työkaverit tuli kaarrellen luokse, katselivat mikä ovat sen hetkiset fiilarit...
    Nyt helpottanut paljon, huh!

4 mg purkkaa olen jauhanut jos on pahemmin pelmahdellut.

Hiludiu, tästä selvitään!
  • Hiludiu, uutta yritystä vaan! Täällä pietään peukkuja. :)

Komppaan Tampsua että röökit vaan mäkeen pois käsien ulottuvilta. Vaikeinta on se ensimmäinen viikko, ku rööki pyörii mielessä ihan kokoajan. Kaikki keinot vaan käyttöön että selviät sen yli päivä kerrallaan. Itselläni ainakin alkoi sen jälkeen pikkuhiljaa helpottamaan.

Kovaa taistelua se alku on ja kysyy luonnetta, mutta voittajafiilis tulee kun sen vaikeimman yli selviää!

• :) Niin se pittää tehdä! Kiitti tsempeistä! Kovasti koittaa oma pää keksiä syitä että jos yhen vaan. Tämähän se tekee tästä hankalampaa kun on etähommissa kotona yksin.
  • Tiedän tunteen, eilen oli kyllä sellainen tuskien päivä, nikkispiru kiusasi koko päivän.
    Ihan kuin olisi kuiskinut korvaan ettei yksi haittaa....
    Mutta selvisin.
  • Tsemppiä teille näihin ekoihin päiviin ja viikkoihin. On aika tuoreessa muistissa vielä nuo tunteet, mutta voin vannoa teille, että aika pian helpottaa. Kyllä itsellekin vielä tulee niitä hetkiä, että jos yksi vaan, mutta ne menee tosi nopeaa nykyään ohi. Mutta hyvä kyllä itsellekin lukea näitä teidän tunteita, ettei pääse mieli muuttumaan, koska en todellakaan halua noita alun tunteita enää uudestaan kokea. Hirmuiset tsemppihalit täältä teille, te pystytte kyllä!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Hienoa Piili! Pysy lujana edeskin :)

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi joulukuu 2020
    Hiludiu, kokeile sitä, et vakuuast aamulla itelles et yhden päivän voit todella olla polttamatta. Mitä tahansa eteen tuleekin. Illalla taputat itseäs olkapäille ja kehua repostelet sitä, kuin hyvä tyyppi oletkaan.
    Onko sulla mitään apukeinoja käytössä? Vois olla hyvä pitää kainalosauvoja alkuaskelilla.
    Osa viekkareista on alkuvaiheessa fyysisiä, mut vähän ajan päästä etupäässä psyykkisiä. Oman päänsä kanssa jumppaamista. Stumpissa yritetään tätä tukea kanssalopettajienkin avulla.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hei, jossu ilmoittautuisi vielä tähä ryhmään ku meni tuo marraskuu aika repsahdukseksi.

Eilen tosiaan tumppasin sen viimeisen ja tässä oltu sellainen 15 tuntia ilman tupakkaa. Lopetin kyllä siis jo marraskuussa mutta eilen tuli repsahdus ja nollasin puhelimen laskurin... Nyt siis uutta kohti ja eka päivä on jotenki helppo, vasta seuraavana päivänä alkaa se helvetti päästä valloillee.

Käytän korvaushoitoa koska sen avulla oon pisimpään ollu ilman tupakkaa. Yks lääke jätettiin pois marraskuun puolella ja tuo aiheuttaa sen että väsyttää siis iha kokoajan ja kivasti meneekin vieroitusoireet nukkumalla ohi. :lol:

Katon jos saisin tänneki tuon laskurin, marraskuun aikana Stumpin sivut herjas jottai. Tsempit kaikille tähä ryhmään!
    ✨5.12.2020 poltin viimeisen✨
  • Tervetuloa takaisin jossu ja tsempit kaikille!
    Hiludiulle toteaisin ihan saman asian kuin aiemmat kirjoittajat, eli jos haluat oikeasti lopettaa, niin kannattaa ihan ekaksi nakata röökit pois. 30 euroa ei oo iso summa kun vertaa siihen, kuinka paljon säästää kun ei polta (jos aski maksaa about 8 euroa, niin ekassa viikossa säästyy jo 56 e).
    Tai no, tää on toki yksilöllistä, mutta itse en olisi millään pystynyt lopettamaan jos kaapissa olisi ollut monta askia tupakkaa.
    Itsellä auttoi alkuaikoina se, että puuhastelin paljon kaikkea (olkoon vaikka tietokonepeliä tai ristikkoa tai leipomista tai mitä vaan), ja liikuntakin pitää röökinhimon poissa. Alkupäivät on ihan p***stä, mutta uskokaa pois: se päivä koittaa ihan varmasti, kun tupakka ei tule enää mieleen. :)

• Kiitti tsempeistä!! Ja jossulle moikka :)

Tästäki päivästä selvitty, on kyllä ollu tiukkoja hetkiä mutta nytpä ollaan jo illassa. Joo on mulla champix apuna, ja en oo ennen ees yrittäny lopettaa mut nyt sukulaistytön lopettaminen havahdutti mut ja pistin töpinäķsi (ja onhan tätä mietitty parisen vuotta)

Ruokaa tekee mieli mutta sittepä syön. Pieni pahe!
    Kävin tänään 1.5h reippaalla lenkillä koiran kans, puhuin samalla myös puhelua ja en hengästynyt juuri ollenkaan! Ja lenkkikin oli pitempi ku ikinä, jes!!
    Mää vaan hehkutan jokapäivä, et ihana kun ei palele, mut se on ollu ihan ongelma kun mikään vaatekerros ei ole auttanut.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.