Joulukuussa 2020 lopettaneet

2456729

Viestejä yhteensä

• .....ja kävin tänään ekaa kertaa savuttomana kaupassa. Kassalla katoin ostoksia, että hirveä määrä, maksaa varmaan satasen. Mutta kassa sanoi, 66e! Niimpä! Kun ei ollut paria kolmea röökiaskia mukana, ne on nimittäin jo tasan kympin kappale!
    Hitsi oon ylpeä ittestäni!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Nonni, ja hyvin selvisit ja halvalla! Kyllä nyt sun kannattaa olla ylpeä itsestäs. Näitä hienoja kokemukssia vain lisää. Jokainen kerta vahvistaa savuttomuutta.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hienoa diudiu-Hiludiu!

Oon muute itekin huomannu tuon saman, ostoskassi on ollu halvempi, vaikka ei juurikaan kevyempi!

Sitä kyllä ihmettelen, että nälkä on kokoajan, pakko alkaa kattoa mitä kitusiinsa mättää, alan olla ku tiine sammakko, syön vaikka ei mahtuskaan.
    Hajuaistikin on tällä viikolla alkanut lisää herkistymään. Päivällä ku tulin himppeen, haistoin autoon sisälle hitsin hyvän palavan koivupuun ja savukalan tuoksun, näin naapurin hyörivän kaukana pihalla.
    -Illalla vahingossa kaupalla naapuria näin ja kysäisin, että onnistuko hyvin, lohen savustus?
    Silmät hellarinkinä kysyi heppu, että mistä tiiän, ku pimessä pihassa yksin hääräili, umpinaisessa katoksessa...

Toivottavasti tää ei nyt tästä vielä kovin paljoa herkisty.

Veikkolassako se on?
    Tullin koirakoulu :p
  • Jännä juttu tuo syöminen. Mutta ei ollenkaan kivaa, vasta kohta kaksi viikkoa mennyt ja talvitakki ei mene kiinni.
    Täytyy lähteä etsimään sitä painonvartijoitten osastoa....
    Minä olen myös huomannut että ruoka ei olekaan NIIN kallista, viikonloppuna kun lähtee mökille ostoksista puuttuu tupakat, siiderit ja viinit.
    Alkoholia en ole juonut kolmeen viikkoon, eikä kyllä ole ikävä.
    Mukavaa ja raikasta viikonloppua teille kaikille.
  • Heipat kaikille! Olkaa itsellenne armollisia, ja älkää hirmuisesti stressatko painosta, sitä voi pudottaa sitten aikanaan. Kaksi kovaa asiaa yhtäaikaa on liian rankkaa, puhun kokemuksesta. Tuossa jossain kuukauden savuttomuuden jälkeen päätin alkaa laihduttamaan, ja meni hyvin pitkälle masennuksen puolelle, kun mikään ei tuntunut enää miltään.
    Melisa sitten sai minut järkiini, ei liikaa yhdellä kertaa. No siinä mielialat alko paranemaan herkutellessa, ja takki ei mee täälläkään kiinni, mutta kaikki aikanaan. Hyvät savuttomat viikonloput kaikille.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Joo, kaupan kassalla on kyllä mukava huomata laskun kutistuneen!

Minua kans ärsyttää välillä painon nousu, mutta kuten odeska sanoi, kilojen ei tartte jäädä pysyviksi. Lisääntynyt ruokahalu ei myöskään jatku kovin pitkään. Ja oon usein miettinyt, että tupakoinnin lopettaminen on joka tapauksessa edessä jossain vaiheessa elämää. Päätin, että mieluummin lihon nyt kuin vuosia tai vuosikymmeniä lisää tuprutelleena (ja pahimmassa tapauksessa siitä sairastuneena) :)
    Tsemppiä, Piili!

• Kiitos odeska ja SIKsak, otan neuvoistanne vaarin ja menen ostamaan isomman takin, uskon teitä ja Melisaa ettei kahta isoa elämänmuutosta.
    Ja on tämä huomattavasti parempi vaihtoehto kuin joku kitukuuri.
    Suklaata paljon ennen joulua.
  • Minä lopetin syömisen vasta vuoden oltua savuttomana - ei kaikkea kerralla kannata tehdä :) Tosin pupun ruokaa aloin kiskomaan siinä 7-8 kk kohdalla, jos oikein muistan...

• Tiedättekö, minulla on nyt sellainen rahatilanne että rahat eivät meinaa riittää ruokaan kun tupakoin. Minulla on edunvalvoja, ja saan häneltä 80 euroa viikossa rahaa. Se on älyttömän pieni määrä ihmiselle, joka tupakoi. 30 euroa viikossa menee röökiin, 50 euroa viikossa on varattu ruokaan. En pärjää tällä tavalla, en vain pärjää. Monesti käy niin, että arkipäiville riittää ruoka mutta viikonloput olen ilman ruokaa. Se on kurjaa. En halua elää niin.

Siksi haluan lopettaa tupakoinnin, oli se kuinka vaikeaa tahansa. Minulla ei kertakaikkiaan ole muuta vaihtoehtoa nyt. Siksi palasin tänne stumppi.fi:hin. Olen ollut täällä monta kertaa ja yrittänyt epätoivoisesti lopettaa tupakoinnin, mutten ole onnistunut. Nyt on pakko onnistua.

Poltin äsken viimeisen savukkeeni, ja huomisesta alkaen alan laskea päiviä jotka olen ollut tupakoimatta. Mitä useamman päivän onnistun olemaan ilman röökiä, sitä varmempaa on että onnistun. Minä tahdon yrittää. Toivottavasti jaksatte uskoa minuun, sillä minä olen yrittänyt tätä niin monta kertaa että kukaan läheiseni ei jaksa enää uskoa että onnistuisin tässä, eivätkä he jaksa enää kannustaa minua tupakanpolton lopettamisessa.

Vielä minä näytän niille!

• editoi joulukuu 2020
    Hyvä lopettaja123, hienon päivän olet lopettamispäiväksi valinnut, voi olla, että jää mieleen, onhan itsenäisyyspäivä!

Nyt tee, tai niin ehdotan, tee kuten itse tein.
    Paperille väkersin plussat ja miinukset tupakoinnista.
    -Eipä sinne plussapuolelle montaa kohtaa kertynyt, sitävastoin miinuspuolelle kirjaamisen lopetin, kun paperi loppui alalaitaan ja pöytään olisi pitänyt alkaa tekstiä raapustelemaan.
    Totuushan on, että mitkään järkisyyt ei tupakointia puolla, vaan on se röökipiru siinämielessä viinapiruun verrattava sarvipää, että osaa ettiä ihmispolon pääkkösestä pienenpieniä kulkureittejä mielensyövereihin ja vakuuttaa nuppiraukan heikkoihin kohtiin ja vakuutella, että polta, polta kurja edes yks kääryle, ei siitä haittaa ole... Höpö höpö!

Itse olen nikkispurkkaa pahimpiin tilanteisiin jauhanut, helpottaa. Laastaria liimailin viikonpäivät.

Tahdonvoimaa vaatiii tää, enkä tosiaankaan ole korvaavien vastustaja, päinvastoin, sillä ilman niitä ainakaan itse en tähän tilanteeseen päässyt olisi.

Tsemppiä ja voimia siulle!
    Suosittelen myös tällä foorumilla tiuhaan kieppumista.
    On auttanut sekin itseäni.
  • Tervetuloa takaisin lopettaja123! :) Uskomme, että tällä kertaa onnistuu! Tosiaan, kuten edellä mainittiin, niin järkeähän savuttamisessa ei ole ja stumppiaddikti on hyvä hankkia :)

• Huh koko viikonloppu tapeltu ukon kans mut en polta. Sehän on vuoden ollut salapolttaja, ramppaa ulkona mut ei mun nähen kisko. Ite aloin jopa naljaileen siitä nyt vloppuna. Voi voi. Sit tuli mieleen kateus, et se saa röökäta mut mä en. Mut koitan ajatella, et oon voittaja ku mun ei tarvii. Mut oon nyt ihan kamala suustani ja onneks lähti reissuun (vaikkakin hirveissä riitafiiliksissä) ettei toisten kurkkuun käyty.
    Nyt pitää tuleva viikko vaan tsempata, että mä en tarvii röökiä ja se ei oo mikään palkinto.
  • Ja meillähän oli niin kireä tunnelma kotona vlopun et en ees sanonu et oon röökin lopettanu edellis viikon ukon työreissun aikana. Eipä tuo ees kyselly vaikka varmana hoksas ku olin vaan sisällä. Parisuhdeongelma tästä vielä puuttuikin.
  • Hiludiu, olet vahva kun jatkat valitsemallasi tiellä, vaikka sinulla on stressaava elämäntilanne ja mies polttaa. Minäkin tunnen itseni juuri nyt vahvaksi: olen ollut 9 tuntia polttamatta, tasan. Juuri kun kirjoitan tätä tähän.

Huomenna puoli kymmenen aikaan aamulla olen ollut vuorokauden polttamatta. Se on jo kova saavutus. Mutta tosiaan, vasta huomisesta päivästä alkaen alan virallisesti laskea päiviä, jotka olen ollut polttamatta.

Kovin moni on sanonut minulle siihen tyyliin, että "tupakanpolton lopettaminen on aina hyvä asia, mutta juuri nyt ei ehkä sinulle ole oikea aika lopettaa". Miten "kannustavaa". Vittu näitä ihmisiä oikeasti, en paremmin sano. Mikseivät he voi sanoa minulle, että lopeta nyt ihmeessä heti kun vain voit?

Ei hyvää aikaa lopettaa tupakointi tule koskaan. Aina mieli löytää tekosyyn polttaa. Oikea aika lopettaa on NYT, ja sillä siisti.

Niin tosiaan, voi olla että tämä lopettamispäivä jää mieleen, Itsenäisyyspäivä, heh :smiley: Olen itsenäinen mitä tulee tupakkaan, en tarvitse sitä enää, en ole enää siitä riippuvainen. Sellainen Itsenäisyyspäivä x)

• Mä liityn kanssa itsenäisyyspäivänä tumppaajiin. Miehen hoitoon toimittaminen oli nii stressaavaa että oon vaan polttanut, ihan hirvee ahdistus ollu siitä, sekä fyysinen että henkinen. Yskin ja oon ollu ällön limainen.
    Ostin juuri miehelle tupakkia, mutta jätin ne autoon, ei sillä, tiedän nyt polttaneeni riittävästi, enkä niihin miehen tupakoihin koskisi, mutta hyvä etteivät ole sisällä kiusaamassa.
    Tässä kuussa olen laittanut säästörahastoihin 20 euroo ja 10 on vielä ajastettu puolessa kuussa. Nyt kun lopettaa, niin loppukuusta saisi laittaa saman verran vielä. Näkee konkreettisesti säästön aina kun pankin sivut avaa.
    Aamulla aloitan taas voxran, kyllä se vähän auttaa, ainakin etten ihan masennukseen vaivu (kun joutuu lopettamaan "rakkaan" röökin). Mulla on sitä 90 tabletti vielä apteekissakin.
    Hyvää itsenäisyys päivää kaikille.
  • Jenni Haukio näyttää ihan Lumikilta!... Katson linnanjuhlia.
  • Hei,liityn mukaan joulukuun ryhmään. Olin jo loka ja marraskuun ryhmissä ja meinasin jättää kaikki lopettamisyritykset, kun se tuntui mahdottomalta. Kuulin kuitenkin uudesta vieroitushoitotavasta ja se on mun juttu. Zonniac suusumute. N 6 euroo ja saa marketeistakin. Lisäksi purkkaa.
    Nyt röökaamatta kuudesta aamulla. Eiköhän tää tästä, mutta pelkään ekaa kauppareissua. Röökiä en osta, sininen fazer levy ois hyvä korvike, vaikken mässäilee alakaan.
  • Heips tänne . Tsemppiä Joulukuussa lopettaneille ja muillekin. Tuntuu et ei oikein vielä kunnolla helpota nuo vieroitusoireet. Oon ollut ilman korvaustuotteita jo 3 viikkoa. Mutta mennään päivä kerrallaan.

• Hei.
    Tuli kompuroitua suossa sen edellisen postauksen jälkeen. Siitä ei sen enempää. Nyt kolmatta päivää ilman tupakkaa ja pakko hakata puuta, mut jotenki ollu olevinaan helppoa... Löydän joka päivä jotai uutta plussaa olostani tai ulkomuodostani tai lompakkoni sisällöstä ja nämä asiat kannustavat jatkamaan. Toki paljon autto myös se, että alan pikkuhiljaa olla kaveriporukassa ainoa, joka enää polttaa. :lol:

Laastareita tosiaan käytän ja sauna-jäähdyttelyn aikana joko juon vettä terassilla tai syön normi purkkaa tai kurkkupastillia.

Liikuntaa olen lisännyt koska jostai ne kiksit pitää saada. Oon ettiny paljon uutta musaa ja luukuttanu kuulokkeista huolella. :) Herkut jätin kauppoihin jo syyskuussa - vedän tyytyväisenä vettä ja maapähkinä/rusina/papaija/
    cashew-sekoitusta. :lol:

Puolison kanssa välillä hermoa kiristää ja oon hänelle vähän ehkä tiuskinu, mutta ukko on tosi rauhallinen ja ymmärtäväinen kaikesta huolimatta.

On myös ihanaa näin joulun alla ku niitä rahoja saa käyttää lahjoihin ja muiden ilahduttamiseen sen sijaan että tervais keuhkojaan. ;)

Kyllä me tähän pystytään! Voimia. :heart:
    ✨5.12.2020 poltin viimeisen✨
  • Eikai haittaa, jos en jaksa vastata teille kaikille? Koska oikeasti nyt ei ole mikään hyvä olo, ja hermot on kireällä enkä jaksaisi nyt välittää siitä vaikken vastaisikaan teille kaikille mitään. Oikeastaan halusin vain nyt tulla sanomaan tänne että täällä päässä sinnitellään ja ollaan hengessä mukana. Ensimmäinen virallinen päivä ilman tupakkaa (lopetin kyllä jo eilen klo 9:30, mutta tämä on ensimmäinen kokonainen päivä ilman, ja tästä päivästä vasta alan laskea päiviä).

Huomenna lopetuslaskurissani pitäisi lukea: "jo 1 päivä ilman tupakkaa". Odotan innolla sitä että pääsen näkemään tuon lopetuslaskurini luvun. Ajattelin joka päivä käydä täällä silloin tällöin ja ihailla aina tuota lopetuslaskuriani ja miettiä miten kova mimmi olenkaan kun olen pystynyt olemaan jo niin ja niin monta tuntia ja päivää ilman tupakkaa.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Ei haittaa. Käytät tätä Stumppia just niin kuin sulle sopii. Kirjoittelet ja vastailet ihan niin kuin susta parhaalta tuntuu. Jos alkuvaihe kiristää, niin ehkä myöhemmin sit löytyy muuhunkin intoa.
    Nyt vaan toivotan sulle hyvää ensimmäistä kokonaan savutonta päivää.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• En vain saa tuota banneria näkyviin... Menen Stumppi.fi etusivulle. Kirjaudun sisään. Klikkaan "muokkaa profiilia", syötän tiedot, laitan rastit ruutuihin, tallennan. Silti tuo banneri ei näy täällä. :neutral: Olen kokeillut tehä homman läppärillä sekä puhelimella - aina sama juttu.

Muuten edelleen ok. Pakko myöntää että olisin tänään ehkä lähteny hakemaan tupakkaa, jos olisi ollu auto pihassa. Tostakin halusta selvittiin onneksi ja päivä sai jatkua savuttomana. :)

• Ompa kiva lukea kun uusia viestejä tullut tänne :smile:
    Viikko ilman röökiä, 70e "tienattu" ja just tuhlasinkin :D Tilasin hampaidenvalkaisusetin itelle palkinnoksi tästä alusta! Yksin lasten kans kotona on suht helpohko olla polttamatta.. tänään tuhosin ne kolme askia röökiä mitä jemmasin kotona. Nyt ne on roskissa ja mikä helpottava tunne nyt on. Champix alko nyt kolmas viikko ja yhesti oon suihkauttanu nikotiinisuihketta poskeen tänään (siitä en ressaa, suihkautan jos siltä tuntuu, ei paha)

Tsemppiä kaikille ja kirjotelkaahan tänne. Mennään päivä kerrallaan eteenpäin.
  • Minäpä tuun kans tänne joulukuisiin, askin pohjat vielä jäljellä mutta jos nyt oikeasti lopettaisi sen jälkeen. Olin marraskuisissa pienen hetken ja retkahdin, nyt sen hetken mitä taas olen polttanut on tullut takaisin kamala kuiva yskä ja limaisuus, ja keuhkot vinkuu aika lailla. Lääkäri meinas että kannattais kokeilla lääkettä tähän lopettamiseen, lupasin jo varata ajankin siihen lääkkeen määräykseen mutta jotenkin ajatus sen syönnistä tökkii. No, koitetaan nyt vielä jos menis ilman.
  • Mulla pitää nyt keksiä keino miten pääsen yli siitä kohdasta missä aina kaatuu tämä homma. Se on joka kerta sama, tulee joku ylitsepääsemättömän tuntuinen ongelma tai erittäin ahdistava tilanne. Ja niitähän tulee aina lopulta jossain vaiheessa.
  • Tervetuloa takaisin Maria1981! :) Pitäisi nyt ennalta laatia jonkinlainen varasuunnitelma sitä ahdistavaa tilannetta varten, olettaisin että se savuttaminen ei siihen kuitenkaan ole auttanut. Jossu, banneri ei luultavasti tule näkyviin, koska nimimerkissä on piste viimeisenä merkkinä. Tsempit Hiludiu, juuri noin, että muistaa palkita itseänsä ja onnittelut kaikille viikon saavuttaneille!

• Huomenta, ompas mukava kun kuulee, että meitä paluumuuttajia on muitakin kuin minä.
    Ei muuta kuin uutta yritystä, hyvä me.
    Minä olen Maria 1981 miettinyt samaa ongelmaa, näissä monissa monissa lopetuksissa (niitä on ollut monta, en ole pitkään aikaan pysynyt laskuissa mukana).
    Nyt uutena konstina aloin kirjoittamaan tuonne stumpin päiväkirjaan, kun tuntuu NIIN nopeasti unohtuvan nuo hyvät ja huonot asiat.
    Sieltä on helppo lukea omia juttuja ja päiväkirja on aina mukana. Ei tarvitse erikseen kantaa tai muistaa.
    Hyvää savutonta päivää meille kaikille.
  • Maria1981: Minä samaistun sanoihisi niin paljon! Loppujen lopuksi tupakoimattomuus kaatuu aina ensimmäiseen "pettymykseen". Nuita pettymyksiä tulee aina vastaan elämässä, mutta aina kun minulla tulee niitä vastaan, niin tupakoimattomuus kaatuu siihen.

Ja tosiaan, kun tulee ahdistava paikka eteen, niin yleensä silloin sitä pyörtää päätöksensä olla tupakoimatta ja sitä menee savuille vaikka kuinka on luvannut itselleen ettei mene.

Nyt siinä minun lopetuslaskurissani lukee "1 päivä ilman tupakkaa" :smile: Kylläpä tuntuu mahtavalta. Jokaisesta tupakoimattomasta päivästä iloitsen. Itse asiassa jokaisesta tunnista ilman tupakkaa minä iloitsen. Jokaisesta hetkestä.

• Kiitos tiedosta, petterik, katon jos saisin tehtyä nimimerkille jotai. :)

Yöllä oli taas irronnut laastari ja tottakai se tiesi sitä että näin unta missä kaivoin tupakkarahoja roskiksesta. Ja aamulla oli sitten hirveä tupakanhimo mikä johti ahdistukseen.

En silti aio nyt sortua vaan lähen korkeintaan joululahjaostoksille, isosiskolle pitäis vielä hankkia jottai. Tänään alkaa neljäs päivä ilman röökiä. Huomenna saan polilla sanoa olleeni useamman päivän ilman tupakkaa ja miten hyvälle se tuntuukaa.
  • Tervetuloa Maria takaisin ja paljon tsemppiä kaikille joulukuisille. Tämä on erittäin hyvä kuukausi aloittaa savuton elämä. :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.