Joulukuussa 2020 lopettaneet

13468929

Viestejä yhteensä

• editoi joulukuu 2020
    Jospa onnistuisi ja mustavihreä saisit sen paikan. Sehän olisi mainio lahja heti vuoden alkuun. Olen tänään ihmetellyt näitä nikkiksiä. Välillä iski kunnolla päälle ja humahti ihan huolella. Sitten kello 17.00 - 19.45 välillä ei ollut mitään tarvetta nikotiinille. Nappasin sitten kuitenkin Purkan vaikkei olisi ollut tarvetta... Imeskelytabletista ja purkasta saa tosi paljon vähemmän nikotiinia kuin tupakasta. Mulla on sellainen kutina ettei aamulla tarvitse ottaa mitään korvaustuotetta pitkään aikaan heräämisestä. Iltaan on tämäkin päivä mennyt. Aamulla heräsin jo neljän maissa niin nukkumaan menen tänään ajoissa ja odotan sitä jo. Mukava köllähtää sänkyyn kissan viereen ja rentoutua. Jospa ei nyt näyttäisi painajaisia ja yö olisi levollinen. Lopetus vaikuttaa uniinkin herkästi. Kaikkea hyvää kaikille kuten eräs tubettaja sanoo
    Lopetin tupakoinnin 4.2.2021 motto: parempi kuolla seisaaltaan kuin elää polvillaan tupakalle.
  • Kiitos tsempistä, lopettaja123 ja Itkeva_Siili. :heart: Tsemppiä paljo myös teille molemmille, tuntu tämä päivä olevan haastava meille.

Voin sitte sanoa että kun tuota maskia pitää pitää ja sit jos on käyny vielä tupakalla niin se HAJU, voi jeesus!! Ei siis enää ikinä. Nyt koska en halua pilata tsäänssejä haisemalla tupakalle, on vuorossa kunno suihku sekä legojen jynssäys. :) Pitää myös kattoa jokin hyvältä tuoksuva paita. Mähän siis SAAN just tuon paikan, mikää muu ei oo vaihtoehto. :lol:

Mut joo, huomen sit vaa illalla lenkille kun se koti-ikävä taas vyöryy niskaa. Sit ehkä kuntosalille vielä päästämää loput höyryt ja sit illalla voi vielä uida pari altaan mittaa ja jos jää aikaa nii sit lillua poreammees. Eiköhä siellä viimeistää unohu kaikki ikävä. Ja tuurilla näen myös kaverii. :heart:

Tsempit huomiselle päivälle, mä tuun sit raportoimaa siitä työpaikasta ku ehin. :)
  • Voimia kaikille tähän päivään. Tupakkaa tekisi mieli kovastikin mutta laitoin purkan suuhun, jospa se helpottaisi pahimpia tuskia. Mielessä on pyörinyt ajatus, että kävisin ostamassa tupakkaa ja jatkaisin lopetusta sen jälkeen mutta se olisi täysin turha liike. Kyllä nikkikset helpottaisi tälle päivää ja osin huomisellekin mutta sitten lopetus pitäisi aloittaa taas alusta ja nyt on kuitenkin alkanut neljäs päivä ilman tupakkia. Rahat ei yksinkertaisesti riitä tässä kuussa tupakan ostoon. On pakko pystyä olemaan polttamatta. Tai eihän tässä elämässä mikään muu ole pakollista kuin kuolema ja sitäkin voi myöhästyttää kun pysyy tupakasta erossa.
    Kovasti kyllä nyt venyttää pinnaa tämä olo. Vaikein paikka näitten kuluneiden pävien aikana. Tiedän kuitenkin pärjääväni enkä tule sortumaan tupakkaan. Pitää mennä hetkeksi ulos istuskelemaan niksapurkan kanssa.
    Eiköhän me mennä tämän lopetuksen suon yli niin että heilahtaa

Lopetin tupakoinnin 4.2.2021 motto: parempi kuolla seisaaltaan kuin elää polvillaan tupakalle.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kovasti voimia joulukuisille! Alku on vähän takkusta usein ja mieleen vilahtaa polttaa ja taas lopettaa. Ihmismieli on sillai altis omien aivojensa manipuloinnille. Jos luette tuolta aikaisempien lopettajien tarinoita, huomaatte missä vaiheessa alkaa helpottamaan. Se on tietty jokaisella omassa kohdassaan, mut ei hirveän kaukana, vaikka alussa siltä tuntuu.
    Uskon, et meette tästä yli, et heilahtaa. Kiva lainaus Siililtä Tuntemattomasta :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Haluan olla rehellinen teille, joten kerronpa nyt että sorruin polttamaan. Pitäisikö tuohon kommentin alapuolella olevaan tauluun laittaa nyt että olen ollut nolla päivää polttamatta? Koska tosiaan, minä poltin nyt aamulla yhden ja sen jälkeen en ole polttanut enkä aiokaan, mutta en luota itseeni siinä asiassa enää, saatan ratketa uudelleen koska tahansa.

Tuntuu oikeastaan turhauttavalta laskea päiviä ja viikkoja ja kuukausia jotka on ollut polttamatta, se luo minulle jonkinlaisia paineita. Pitäisiköhän minun poistaa näiden kommenttien alapuolinen lopetuslaskuri kokonaan käytöstä? Miten te tekisitte? En jaksa enää laskea, en kertakaikkiaan jaksa.

Vaikka olisin kuinka kauan tupakoimatta niin se ei kerro mitään, voin ratketa koska vain vaikka olisin ollut viikkoja tupakoimatta. Mitä sitä juhlimaan päiviä jotka on ollut polttamatta, kun eivät ne merkitse yhtään mitään jos menee ratkeamaan, koko homma pitää aloittaa alusta. Jumalauta että tämä on turhauttavaa.

• Sain maailman parhaan synttärilahjan juuri (ei, synttärit ei oo tänään vaan tässä kuussa kumminki). Sain nimittäi sen paikan. :heart: Työharjoittelu/kokeilu alkaa 28.12 6,5 tunnin päivällä. Ihaninta oli ku omistaja alkoi heti selittää kaikista salaateista ja pullista mitä vois ny kokeilla ku on enemmä työvoimaa. :)

Tää ny tietenki tarkottaa sitä että pääsen huomenna kotii!! Nään mieheni ja tuurilla hän suostuu ostamaa kaupast jotai hyvää ruokaa että saadaa juhlistaa tätä.

Tää ny sit teki sen että mun tupakointi oli nyt viimeistää tässä. Töissä ei varmast oo suotavaa polttaa ja kotona en näe järkeä polttaa ku oon ollu 8h polttamati. Elikkä ny vaan keksimää taas kaikkea oheistoimintaa.

Tsempit muilleki, kyl me kaikki tästä selvitää.
  • Lopettaja123, sitä sattuu! Itsekin olen sortunut matkan varrella monta kertaa. Ei missään tapauksessa kannata nollata laskuria tuon aamuisen takia, ei se yksi rööki sinun saavutustasi pilaa.
    Mutta onpa harmi, että päivien kertyminen eli pikkuhiljaa karttuva savuttomuus on muuttunut ahdistavaksi laskemiseksi. Hmm. Ehkä on parasta ajatella, että ottaa ihan vaan yhden päivän kerrallaan?
    Voimia sinulle. <3

• Oho, lopettajan viesti meniki multa ohi, kirjotettii ilmeisesti samaan aikaan. :)

Mut oon samaa mieltä SIKsakin kanssa siitä ettei yhden tai muutaman takia tarvitse laskuria nollata, eri asia jos ratkeaisi polttamaan normaaliin tapaan. Kuten näkyy, en mäkää nollannu laskuria. :) Toki se on iha ittestää kii se laskurin poistaminen, eihä sitä pakko ole esillä pitää jos se aiheuttaa paineita ja ahistusta. :heart:
    Yritä myöski olla aattelematta seuraavaa ratkeamista kovin paljoa sillä sitä suuremmalla todennäköisyydellä nii tapahtuu. :/ Nyt vaa kovasti tsemppiä ja haleja täältä.
  • Ai niin ja hei onnittelut mustavihrea sinulle uudesta työharjoittelupaikasta!
    Kuulostaa tosi hyvältä. Maistukoon juhlapäivällinen! :)

• Täällä ollaan pysytty mukana polttamatta, on vain niin kiireistä ettei tupakat tai palsta ole ehtinyt käydä mielessäkään :D tänään joku kysyi ja sanoin olleeni 3 päivää ilman, niin piti tulla nyt laskurista tarkastaa menikö oikein :smiley: vähän oli heittoa..

Lääkäri teki mulle reseptin lopetuslääkkeestä, se on nyt mulla hyvänä motivaationa, jos sorrun, joudun ostamaan ja aloittamaan lääkkeen. Mieluummin en.

Tsempit taas kaikille, en nyt ehdi lukemaan mutta lueskelen rauhassa kunhan kiireet helpottaa.
  • Kiitos, SIKsak. :)
    Mariallekin tsempit kiireen keskelle, eipä ehi tupakkaa ajatella. :)

Mulla menee hermo omaan rakkaaseen jonka huomenna pitäis hakea mut kotiin mut nyt sitte ei saa kysytyks vapaata. :neutral: No, kai tää jotenki selvii.

Kävin lenkillä tuulettamassa tupakanhimoa. Se jäi viel vaivaamaan mut en enää jaksanu/jaksa lähteä uuelle reissulle joten hyvä niin. :) Ostin ittelleni kivan paidan lahjaksi, kutsun sitä ”sain vihdoin harjoittelupaikan”-paidaksi. :lol:

Mut juu, pääpointti että täälläki kärsitää tupakanhimoista enemmä tai vähemmä. Onneks huomenna pääsee kotii. Nyt jos sitä viel menis uimaan.
    Olin kerran tuki-ja liikuntalinten kuntoutuksessa. Oli ihanaa, hyvää ruokaa monta kertaa päivässä, liikuntaa, ravintoluentoja ja ruuan laittoa, jotain muitakin luentoja ja pelejä. Tuo uimisjuttu on kyllä sulle hieno. Meillä oli vain terapia-allas, lämmin vesi, mut matala uimiseen. Siinä pidettiin vesivoimistelut. Mä olin ekalla jaksolla 10 vrk. Oli kuin lomaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• mustavihrea: onnittelut työkokeilupaikasta! :smile: Mahtavaa.

Maria1981: Minäkin olen harkinnut josko sitä turvautuisi lääkkeeseen tämän lopetuksen kanssa. Monet suosittelevat esim. Champixia. Vai onko niitä edes muita tupakanpolton lopettamislääkkeitä?

Olen keksinyt tälle päivälle mielekästä tekemistä, ja kun keskityn johonkin puuhaan tosissani ja antaumuksella, en ajattele tupakkaa. Nyt en kyllä ihan oikeasti välitä noista kuluneista päivistä ja viikoista paskaakaan, olkoon tuo lopetuslaskuri tuossa alhaalla mutten hirveästi jatkossa aio edes vilkaista sitä. Olkoon. Nyt vain elän hetken kerrallaan.

Kiitos vielä kerran teille kaikille tsempeistä, niitä tarvitaan! Ja tsemppiä teillekin kaikille

• Lopettaja123 ei niistä päivistä kannata välittää, antaa rullata vaan eteenpäin ja tekee parhaansa. Mullaki tuntuu nyt menevän paremmin kun ei turhia laskeskele, jokainen tekee miten parhaalta tuntuu.

Luulen että just tuon champixin se mulle laitto, en oo saanu vielä luettua niistä sen enempää, alan sitte syömään jos nyt en onnistu. Mutta siis siitähän tässä pitää lähteä että nyt onnistuu.

Taas tajusin että on meneillään ne sortumispäivät, siis ne kun yleensä kaatuu tämä homma, niin heti tuli himot lähteä kioskille :s no, en lähtenyt nyt onneksi mutta varovainen saa olla, se on yks onneton hetki kun sen päätöksen tekee, ja aina se voi olla myös se väärä..
  • Joo siili ja sori varoituksen sanat sulle. Tuli väärään osoitteeseen. Tässä tilanteessa missä nyt olen pitäs ne sanoa minulle.
    Olen armoton ja ankara itselleni ollut vissiin aina. Nyt annoin kuitenkin armoa itselleni kun p0 yhden puolikkaan jämän, jonka löysin takin taskustani eiliseltä. Maistu vähän paskalta ja otti henkeen. Heti rupes miettii mistä ja milloin seuraava. Eikä oo nikkistäkään, pakko kömpii vielä kauppaan, etten sorru toiseenkin puolikkaaseen joka oli jemmasssa myös. Voi hemmetti.
    Ja ruokajonoilejalle tiedoksi: olen myös kova tuhlailemaan.
    Nyt tiukka paikka. Sorrun tänään, mut uutta matoa koukkuun hetimiteb. Hyvää joulua kaikille.
  • Melisa: Onha täällä ihanaa ku ruokaa ei tarvi tehä eikä tarvi myöskää siivota. :) Kyl tää ihan lomalta on tuntunu kans vaikka välillä koti-ikävä on kova.

Kiitos, lopettaja123. :) Hyvä että oot saanu ajan kulumaa.

Tsemppiä, Maria1981!

Mä en puhu kompuroimisesta enää mitää ettei kukaa täällä triggeröidy, toivotan vaan paljo onnea ja tsemppiä ja voimia kaikille. :heart: Toivon kovasti että tässä ryhmässä kukaa ei sorru ja pysytää savuttomina. :)

Itte pääsen tänään kotii. :heart: Siellä tää homma sujuu paljo paremmi ku saan luukuttaa musaa just niin kovalla ku tahon ja on muutenki helpompi keksiä tekemistä ja puuhaa. Lenkkimaastot kutsuu!
    Lisäksi lupasin puolisolle leipoa taatelikakun ja pullaa ja kattoo nyt teenkö vielä myös torttuja ja pipareita. :) Sitten lauantaina siivous sillä lähdemme aattoa ja joulupäivää viettämään puolison porukoille. Aatella, että se jouluki on jo ensi viikolla...

Ootan jo niin kovasti tsemppihalia siipalta ku hän mut täältä hakee. Ja hiema stressaan jo harjoittelun alkua ja talvella ajamista mut kyl kai se siitä. :)

Vielä kerran tsemppiä ja voimia kaikille.
  • Kyllä täällä minun mielestäni saa puhua kompuroinnistaan. Minun mielestäni täällä saa puhua kaikesta, aivan kaikesta. Jos täällä lukemamme tekstit saavat meidät sortumaan tupakkaan, niin silloin vaikka mikä voi saada meidät sortumaan tupakkaan. Maailma on täynnä "triggereitä".

Hyvää savutonta päivää meille kaikille! :smile:

• Kiitos, lopettaja123. :) Noinha se tietenki on. Ja jotenki tulee parempi fiilis siitä ku on rehellinen.

Oon siis kompuroinu ahkerasti tääl kuntoutukses ollessa. :/ Lohduttaudun sillä että pääsen kotii missä on se tukiverkko fyysisest läsnä sekä ne omat jutut joilla oon selvinny. Mietin vaa pitäiskö tuosta laskurista vähentää ne kompurointipäivät... Toisaalta tuo määrä kannustaa jatkamaan mut en tiiä. Kännyn sovellukseen oon merkinny. Ei sekää päiviä poista mut rokottaa terveyshyödyistä ja säästyneestä rahasta.
    Mielipiteitä?

Pakkasin just kamat ja periaattees oon valmis lähtöön. Koht kuitenki on vielä paperihommien tekoa, sit on lounas ja sit pääsen kotii ”turvaan”. :lol:

Mut jep. Oottelen mielipiteet ja muokkaan sen mukaa laskuria. Tsemppiä päiviinne. :heart:
  • En kyllä lähtisi laskuria nollailemaan/vähentämään - itseä on turha rankaista menneistä eikä se mitään takaisin toisikaan, muuta kuin pahan mielen ja morkkiksen! :) Kaikki kompuroi ja eteenpäin vain, ei meistä täällä ainakaan kukaan vaadi toisten puolesta laskurin säätöä, se on henkilökohtainen asia. Muistamme onnitella kahden viikon kohdilla ja onnittelut 1- ja 2-viikkoisille!

• Kiitos, petterik, noinha se on. :) Tästä nyt vain eteenpäin taas.
  • Ilman muuta täällä saa kirjoitella ihan kaikesta, en ainakaan itse koe mitenkään pahana. Hankalaa tämä on, monesti oon kaatunu mutta ylös vaan pitää nousta ja jatkaa, ei se muu auta.

Mitä sovelluksia teillä on kännyköissä? Minäki voisin ladata sellaisen, joskus aikanaan oli tietokoneella (!) mulla joku mistä näki kaikkia kivoja vaikutuksia, semmoinen ois kyllä hyvä :)
  • editoi joulukuu 2020

Minäkin sorruin polttamaan, tosin se ei jäänyt yhteen vaan poltin massillisen. Eilen sorruin ostamaan ja ne riitti tähän aamuun 9.30 asti. Vetelin kauheella vimmalla taas sätkää. Otin bannerin pois näkyvistä ja nollasin sen ja laitan sen näkyviin kun aikaa on kulunut riittävästi. Taisi olla lopettaja124 joka kanssa tuskaili sen näkymisen kanssa :)
    Oli mulla taas olevinaan kauhean hyvä syy polttamiseen. Ei näkyjään pitäisi edes yrittää kun näyttää epäonni kiusaavan, Viimeksi lopetus loppui kun piti meidän osku vanhus viedä piikille ja nyt toissapäivänä löysin Pinjalta (9v) ison patin vatsasta. Ollaan seurattu kun se on vähän laihtunut ja tarkisitin hampaat ja ne on kunnossa. Kyseessä on musta kissa josta ei näy patit niin herkästi. Ei tykkää silittelystä niin en ole sitä edes yrittänyt koskea. Nyt kuitenkin sitten otin sen syliin ja silittelin niin löysin sen patin. On ilmeisesti kasvain. se selittää laihtumisen. Piikillehän se pitää tuokin sitten viedä. Uskaltaako tässä enää edes yrittää lopetusta kun eläimet kuolee sen seurauksena käsiin... Epäonnea ja sattumaa

Noh nyt yritän uudestaan. Olen vakaasti pättänyt että tupakointi loppuu tässä kuussa.

• Kylläpä on nyt vastoinkäymisiä Itkeva_Siili. Suuri suru kun kissan joutuu lopettamaan, ja mitä nuorempi sitä epäreilummalta se tuntuu. Teet omat päätökset polttamisesta, mutta minusta ei pidä olla liian ankara itselleen jos muutenkin on vaikeaa.. Ja vaikka kompuroisikin, aina voi nousta uudelleen. Toisaalta, jos nyt pystyt olemaan polttamatta niin pystyt koska vaan!
  • Maria1981: mulla on käytössä Smoke free. :) Saa ilmaisena ja maksullisena ja jotenki tuntuu parhaalta ja helpoimmalta näistä ilmaisversioista.

Itkeva_Siili: oon pahoillani kissasi puolesta. :/ Anteeks mutta ootko käyttäny jo eläinlääkärissä, jos kissan voisi leikata..? :heart: Ikävää tuollaine joka tapauksessa.
  • Smoke free minullakin. Maksullinen (ilman mainoksia) ei ole kallis, kun maksaa tupakka-askia puolet vähemmän :) Kovasti voimia Itkeva_Siili, kylläpä on ikäviä sattumia kerrakseen, mutta kuten Ligu tuossa jo mainitsi, niin ei sen savuttamisen juurikaan luulisi auttavan asiassa!

• mustavihrea: Eläinlääkärissä käytetään huomenna mutta lääkäri sanoi jo sen mitä itsekin arvelleen ettei leikkauksen mahdollisuutta varmaan ole. Kun löytyy noinkin iso patti niin se on lähettänyt jo etäispesäkkeitä muualle kehoon. Toisaalta leikkaaminen on niin kallista ja toipuminen on hidasta että päädymme lopetukseen.
    Tämän lopetuksen vien nyt läpi vaikeimman kautta. Yritän olla käyttämättä korvaushoitotuotteita. MInulla niitä on ja tarvittaessa illalla ennen nukkumaan menoa pereskelen yhden purkan. Muuten yritän olla ilman nikotiinia koska siitä pitää eroon päästä muutenkin ja sama kolmen vaikean päivän taistelu on silloin edessä. Katsotaan nyt kuinka homma etenee. Nikkikset on jo nyt aiak kovat mutta lähinnä tunnen siitä vain iloa ja intoa. Keho puhdistuu ja taistelutahto on kova
    Minulla on puhelimessa asennettuna quit tacker. Olen sen havainnut itselleni parhaimmaksi. Siihen pitää vielä asentaa uudet spektit

• Itkeva_Siili, ikävä juttu. :( Olen pahoillani. Mutta tsemppiä kuitenkin lopetukseen ja paljon voimia. :heart:

... mulle tuli äske ruokajonossa avautumaan eräs herra, jolla silmät melkein muljahteli päästä ja sieraimet värisi. Kysy että olenko jonossa. Vastatessani kyllä, herra sitte alko mutista jotai mistä ei saanu mitää selvää. Menin syömään ajatellen kaikenlaista ikävää.
    Jos sulla on paha päivä nii tarviiko se purkaa tuntemattomaan ihmiseen? :/ Niinpä.

Koht huoneen luovutus ja sit oottelen puolisoa aulassa. Kyl tää tästä.
  • Moikka kaikille! Muutaman vuoden jälkeen täällä taas. En päässyt enää vanhoilla tunnuksilla sisään, joten uudet. Voi olla, että valitsin aikoinaan vapaaehtoiset bannit kiukuspäissäni :)
    Monta, monta yritystä takana ja vaihtelevasti ollu tupakoimatta 4kk:sta 1,5 vuoteen. Vaikeeta on, mutta aina vaan jaksan yrittää. Ehkäpä joskus.....
    Terve Melisa, aina oot ollut tukena ja täällä edelleen.

Tervetuloa takaisin Bonita! Riemulla paluumuuttajat otetaan vastaan.
    Mihinkäs mä nyt täältä lähtisin. Tehdäänkös tästä kerrasta se viimeinen lopetus? Se on ihan mahdollinen juttu sullekin.
    Mikäs muuten sun edellinen nimimerkki oli?

• Joo siis musta tuntuu itse asiassa ihan älyttömän helpottavalta kuulla, että muutkin täällä kompuroi. Vaikka samalla tietenkin harmittaa, että tämä on meille niin vaikeaa. Kunpa tämä olisi helppoa ja kevyttä. Juuri nyt on ihan hyvä olo, tosin. Mutta aina välillä tupakka pyörii ahkerasti mielessä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.