Nikotiinipurkasta vieroittautuminen

Moi, tulin tänne Konkarit-osastolle häiriköimään, kun tuo oma huhtikuun potero on jo aikaa sitten hiipunut, enkä viitsi mennä nuoriin poteroihin tätä ihmettelemään.

Ongelman nimi on siis tämä, Nicotinell Lakrits 2mg menee ketjussa yötä päivää. Välillä nukunkin vaan tunnin pätkissä ja aina vaihdan purkkaa välissä kun vaikutus on haihtunut.. Yritän pysyä siinä 24kpl maksimivuorokausiannoksessa, mutta taitaa välillä mennä senkin yli. Rahaa tähän menee varmaan saman verran kuin röökiin..

Olen yrittänyt kyllä lopettaa Fisherman's Friendeillä, Gifuilla, Jenkeillä jne.mutta menee kyllä pötsi totaalisen sekaisin. Viikon olen näillä onnistunut olemaan polttamatta korkeintaan..

Eihän tässä purkan mussutuksessa enää mitään tolkkua ole, mutta olen parantumaton nikotinisti. En tiiä pitäiskö kokeilla, että vieläkö sähkörööki toimii?

Mikähän neuvoksi..

Viestejä yhteensä

• En nyt ihan sähköröökiä suosittelisi, kun alkaa tapa tulla takaisin :# Olisikos champix-kuuri tai vastaava ja joku tästä pastillivalikoimasta mahdollinen yhdistelmä?

• editoi joulukuu 2020
    Tuotta kiitos vastauksesta, Chambixiä tai Zybania tai näitä en saa käyttää, lääkäri on määrännyt. Mietin Zonnic-nuuskaa, vai onkohan se vain ojasta allikkoon niinkuin sähkörööki..
  • Asiasta mitään tietämättä voisin ehdottaa ensin purkasta vähentämistä asteittain. Hyvin varovasti, ensin vaan muutaman vähentää päivässä, jne

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Entäs se zonnic-suihkje, sen nimeen ion moni vannonut. Tosin siihenkin voi jäädä koukkuun....
    Itse söin vaffaa ja helvatan kovaa 4 mg:n Nicorettea, oli vain nikotiinin makuista, 6-7 kk. Sit joku ehdotti, et luopuisin jo. No, vaihdoin 2 mg:n purkkaan.Höh, ei tuntunut missään, ja aivan kuin sulla, koko ajan purkka suussa. No eihän siitä mitään tullut, vaihdoin tavalliseen. Koitas vaihtaa joka kolmas purkka johonkin lakun makuiseen muuhun purkkaan, sit joka toisen ja pikkuhiljaa venyttelen rajojas.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kyllä Melisa ja odeska, näin se lienee paras yrittää, elikkäs pyrkii pidentämään purkkien välisiä taukoja ja korvaamaan osan tavallisilla purkilla. Itse asiassa Lidlistä saa parasta Liquerice-purkkaa mikä on myös halvinta!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kyllä se onnistuu. Pilkuhiljainen vierotus on ehkä helpompaa. Voihan sitä seinäänkin lopettaa, mut ei joulun aikaan. :D
    Tsemppiä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kyllä minä taas kerran väitän, vaikka hyvin tiedän saavani "kynsilleni" ja syytetään rehvasteluksi. Ihan vaan nimimerkille ligu, mahdatko syventyä liikaa ja käyttää kaikenlaisia "korviketuotteita". Jos omia kykyjään koko ajan ajattelee ja epäilee, niin saattaa tulla se saamattomuus ja epätoivo eteen.

Minä taas kerran ehdotaan täydellistä lopettamista ja kerralla ja ilman mitään korvikelääkkeitä. Näin minä tein pari vuotta sitten, enkä ole mikään ihmeotus ja olen polttanut todella runsasti, varmaan nelisenkymmentä vuotta ja ainakin askin päivässä, joskus jopa enemmän.

Minulla on vieläkin avattu aski auton ovitaskussa ja avaamaton aski verstaan kaapissa. Kertaakaan ei ole tullut tarvetta käyttää niitä, ne vaan ovat "henkisenä tukena".

Minusta koko lopettaminen on päästä kiinni, mutta kukin saa tehdä juuri niin, miten parhaaksi näkee. Enkä edelleenkän tyrkytä näitä keinoja muille, ne vaan toimivat minulle ja tulivat jopa halvaksi.

Meni joulukuu ja kohta tammikuukin, mutta hyvää uutta vuotta kaikille!

• Hyvä Tom Umaja.

Tuo tuollainen sopi siulle, tällä foorumilla on varmasti lukemattomia muita joille sopii täysin erilaiset konstit ja toimintatavat.

En vielä ole yhteenkään tupakanlopettamisguruun törmännyt, enkä halua törmätäkään.

Omia kokemuksia toki voi kertoa, mutta täytyisi muistaa, että mikä toiselle sopii, voi olla toiselle mahdoton paikka.

Itse etsin täältä kokemuksia ja itselle sopivia toimintapoja.

Olen pärjännyt mielestäni melko hyvin, siitä teille kaikille iso kiitos!
  • Tampsu, nuo nyt olivat ihan omia kokemuksiani, eikä niiden pitäisi olla keneltäkään pois. Enkä minä niitä kenellekään tyrkyttänyt, kerroin vaan, että vaihtoehtojakin on. On myöskin todella hyvä, jos olet toimeen tullut ja pärjäillyt.
    Tupakasta eroon pääseminen on kuitenkin suuri asia, suurempi mitä mitä aikanaan kuvittelin, eikä se taloudellisuus suinkaan ole kaikista vähäisin asia.
    Menestystä eteenkin päin!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.