Onnistuuko "vanhana" lopettaminen?

Moi kaikki tutut Stumppilaiset!
Olen kaiketi viimeksi ollut täällä joskus reilu vuosi sitten.
Taas iski "Hullu" ajatus lopettamisesta. Kun kukaan kaveri ei ainakaan usko, että pystyisin lopettamaan röökaamisen.
Jos sitä nyt valmistautuisi tossa vuodenvaihteen kieppeillä TAAS kerran :-)

Hyvää Joulun jatkoa kaikille stumppilaisille, kärvistellään porukalla :-)

Lopettelija Riksusta

Viestejä yhteensä

• Jaa niin, jäi aiheesta kirjoittaminen tyystin.
    Onnistuukohan vanhan tupakkamiehen lopetus, kun olen savutellut jo yli 50 vuotta. Vaikeaa se varmasti on.
    Olen joskus ollut polttamatta nikotiinilaastarien avulla, jospa samaa metodia seuraavaksikin käytän.

Lopettelija Riksusta

• Kyllä ihan hyvin lopetus onnistuu kun on vain motivaatio kohdillaan ja tarvittaessa hyvät korvaushoidot. Vielä on vuoden vaihteeseen muutamia päiviä niin kerkiät psyykata itseäsi lopetukseen. Kyllä se siitä loppuu sinullakin. Ei se välttämättä ole sen vaikeampaa kuin muillakaan. Hyvää joulua
    Lopetin tupakoinnin 4.2.2021 motto: parempi kuolla seisaaltaan kuin elää polvillaan tupakalle.
  • Kiitos Itkevä Siili.
    Hyvää Joulua sulle myös :)

Lopettelija Riksusta

• Melkein samoja polttamisvuosia oli mullakin takana ja nyt tässä, joten kyllä onnistuu, sitkeyttä ehkä vaatii, ainakin mulla oli aika vaikeeta, mutta yli pääsin :D

• editoi joulukuu 2020

40 vuotta mulla takana tupakointia, ja vielä ainakin savuttomana mennään, eli onnistuu kyllä. Mulla ei ees kauhean vaikeaa ollut lopetus, savuttomana pysyminen sitäkin haastavampaa. Käytin noin puolitoista kuukautta korvaustuotteena imeskelytabletteja, ne toimivat mulla tosi hyvin. Tsemppiä, tee päätös, siitä se lähtee,

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Hyvin uskon, että onnistuu vaikka en kerennytkään kuin reilun parikymmentä vuotta savuttamaan - koko aikuisikäni kuitenkin. Suunnittelee vain aluksi, turvautuuko minkälaisiin apukeinoihin eikä pidä kiirettä niiden lopettamisen kanssa jos esimerkiksi korvaustuotteita aikoo käyttää.

• Kiitos kommenteista!
    Täytyy tästä sitten päättää ajankohta. Esim tammikuun alussa joku päivä, kunhan tulee hommattua korvaustuotteita.

Lopettelija Riksusta

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Poltin 40 vuotta ja vko varmaan 50 vuotta. Jossain vaiheessa täällä lopetteli Vaari, ikä 80 v ja polttanut 60 vuotta. Uskon vanhanakin lopettamiseen, ehkä elämän arvo terveenä tulee jotenkin lähemmäs. Vielä ehtii elää terveitä vuosia, ei koskaan ole liian myöhäistä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi joulukuu 2020
    Hyvin onnistui reilu 2 vuotta sitten 28 vuoden polttamisen jälkeen. Tänään sitä miettii, että lopulta aika helposti pääsi irti vaikka lopetusvaiheessa oli kaikkea muuta kuin varma omasta onnistumisestaan.

Muistan itse ajatelleeni, että kaikkiin omiin hyviin muistoihin kuuluu jonkinlaisena sidosaineena-, twistinä tai lisämausteena tupakka ja jos siitä nyt luopuu niin luovuttaako samalla lopullisesti palan itsestään joka estää kokemasta samaa enää tulevaisuudessa? Voisi sanoa, että aika paatuneesti tupakkaan kiinni jääneen ajattelua. Se oli se normiolotila johon ittensä oli totuttanut 15-vuotiaasta asti, joskus mietinkin polttavani hautaan asti, mutta niin ei onneksi käynyt.

Jos siis yhtään tuntuu siltä, että haluaa lopettaa niin ei ne menneet tupakkavuodet oo este lopettamiselle. Vaikka mieli voi keksiä aika kummallisia tekosyitä sen röökinpolton jatkamisen tueksi niin kaikki on mahdollista. Se päivä tulee ennenpitkää jokaiselle lopettaneelle vastaan, kun siihen hyvään normaalioloon ja hauskanpitoon ei tarvitse sitä röökiä ja samalla katoaa ne ikävät sivuvaikutukset ja kropan hinku röökin perään.

Tsemppiä kaikille lopettaneille ja sitä suunnitteleville.
  • En ihan vielä ikäloppu ole? 65v, mutta 13v asti tuprutellut
    Tsemppiä ihan kaikille lopetus-yrityksissä.

Lopettelija Riksusta

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Quit1018 kirjoitti niin asiaa. Sitä luulee, ettei elämästä voi nauttia enää, eikä varsinkaan samoista asioista kuin ennen - siis ilman tupakkaa. Mut kyllä vaan voi, ja tulee uusia juttuja, joista voi vaan nauttia just ilman tupakkaa.
    Lisäksi ilo ja tyytyväisyys, kun saa lopetettua. Omanarvontunnon nouseminen. Vielä 15 savuttoman vuoden jälkeenkin tunnen syvää kiitollisutta, että pystyin lopettamaan.
    Ratkaiseva tekijä oli foorumi, niksapurkka tukena puolisen vuotta.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.