Ilot pois

Sitä luulis, että ihmisellä ois muitakin iloja kuin tupakointi. No, nyt jouduin dieetille korkean kolesterolin takia, koska korkea kolesteroli on iso riskitekijä sairaudelleni. En voi siis syödä mitä haluan, en saa tupakoida vaikka haluaisin, en voi liikkua ulkona niin paljon kuin haluaisin (koska kunnon metsälenkki auttaisi varmasti). Masentaa. Oikeesti. Olis helpompi noudattaa noita muita sääntöjä, jos saisi edes tupakoida! Eihän sitä kukaan minulta kiellä, mutta se on niin iso riski, etten halua sitä ottaa. Silti - nyt - kaipaan tupakkia - karata muutamaksi minuutiksi kahdestaan, minä ja tupakka. Mutta ei, ne hetket jäänyt jo taa :'(

Viestejä yhteensä

• Bima. Tuntuu siltä että huudat nyt sutta. Eikö ole mitään kivaa mitä voisit tehdä? Toivon että pääset yli tuosta ajatuksesta korvaamalla sen jollain muulla ajatuksella
  • Rosamunda, olet niiiiin oikeassa, mutta joskus itsesääli valtaa, eikä näe elämässä enää mitään kivaa. Kiitos sinulle, hyvä palata maan pinnalle ;)

• Bima tuo ilottomuuden tunne kuuluu varmaankin lopetukseen monilla 2-3kk paikkeilla. Mulle lopetuksessa oli varmaankin vaikeinta aikaa juuri tuo toinen ja kolmas kuukausi. Vaivuin sellaisen alakulon ja tympeyden valtaan ettei vois uskoakaan. Olin varma, että savuttomana mun loppuelämä on iloton ja ankea ja että kaikki tupakoivat senkun ilakoivat, kun minä kärsin. Kaikki tuntui niin harmaalta ja turhalta.

Pikku hiljaa viikko viikolta tuo tunne alkoi hävitä ja ilo palata elämään. Nyt on jo oikein hyvä olo, eikä savuttomuus tunnu enää maailman lopulta. Sulla varmaankin tuo sairastuminen ja se, että ”et saa”polttaa voi lisätä ilottomuuden ja pakon tunnetta. Pystyisinkö ajattelemaan niin päin, että sun ei tarvitse enää polttaa ja iloitsemaan ajatuksesta, ettet ole enää tupakan orja? Jos tunteen pystyisi kääntämään siitä en saa moodista siihen, että mun ei tarvii,vois helpottaa.

Voimia ja tsemppiä joka tapauksessa! Hyvä tänne on kirjoitella silloin, kun elämä koettelee. Jo pelkkä kirjoittaminen helpottaa joskus ja varsinkin jos ja kun saa tukea ja kannustusta muilta.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.