Yöhikoilu?? Muita outoja oireita? Kokemuksia?

Hei, onko muilla ollut sellaista, että herää yöllä aivan hikisenä? On vaikeuttanut nukkumista entisestään (on siis ennenkin ollut vaikeuksia nukahtaa, mutta ei yöheräilyä).. Ohuempaa peittoa en voi käyttää, kun heti palelee. Päivällä taas niin, että palelen, tai sitten samaan aikaan palelen ja hikoilen??? Voivatko nämä todella olla vieroitusoireita, vai pitäiskö tässä jo huolestua.. :# ihokin ollut kovin ärtynyt kai tästä johtuen.. Ja tosiaan n. 1kk ainakin olen ollut täysin savuttomana nyt. Minkälaisia outoja vieroitusoireita teillä on tullut/tiedätte, että voi tulla?

Viestejä yhteensä

• Terva Batarang! tuolla ärsytysosastolla on ketju: Vuoden päästä helpottaa! Sinne on ainakin konkarit laittaneet joitain oireita, ja oireet kyllä on kovasti yksilöllisiä, mitä täältä kaikilta lopettajilta olen lukenut. Onni on, että eivät kestä ikuisesti. Hyvää jatkoa sulle, ja liity vaikka tuonne johonkin lopettajien joulu- tai tammikuun poteroon, siellä on kovasti keskusteluja menossa. ja osallistu itse myös, sieltä tulee parhaat kannustukset.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Kyllä oli yöhikoilua. Ja todella paljon. Toinen tai kolmas yö lopetuksesta heräsin siihen, että olin aivan märkä hiestä. Ensimmäinen ajatus oli, että olen varmaan todella korkeassa kuumeessa ennenkuin aivot käsitti sen vieroitusoireiksi. Hikoilu oli kyllä muutenkin runsaampaa. Ihan pahin vaihe oli kyllä ohi alle viikossa.

Tsemppiä lopetukseen! Oireet kyllä menevät todellakin ohi!
  • Hei, ja kiitos vinkkauksesta odeska! Pitääpä vilkaista nuo mainitsemasi.

Hei Maria, kiva kuulla kokemuksistasi. Mulla tosiaan nyt sen noin kuukauden ollut nukkuminen katkonaista ja levotonta, kun ollut tuota yöhikoilua ja siihen sitten heräillyt useammin. Viimeyönä tuli nukuttua yllättävän hyvinkin jopa, olo on toiveikas, josko nyt sitten nukkuminen alkaisi sujumaan paremmin..
  • Hei, Batarang, ja muutkin tietysti :) Minulla oli ihan järkyttävästi tuota yöhikoilua. Lopetin heinäkuussa, eli kesä saattoi myös vaikuttaa. Mutta vaikka käytin nikotiinitabletteja, hikoilin öisin tolkuttomasti ehkä noin ensimmäisen kuukauden. Ja nimenomaan öisin, päiväsaikaan samaa ei ollut. Heräsin vähintään viisi kertaa yössä siihen, että hiki norui ympäri kehoa ja yritin etsiä sängystä viileämmän kohdan. Heräämisten välillä tuntui, että en varsinaisesti nukkunut, vaan olin ennemminkin horroksessa. Mutta sen noin kuukauden jälkeen helpotti. Yhtenä aamuna huomasin nukkuneeni kuusi tuntia yhtäjaksoisesti ja sen jälkeen olen nukkunut hyvin ja ilman enempiä hikoiluja. Eli sekin loppuu aikanaan :smiley:

Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
  • Hei Rontti, kiitos vastauksestasi! Huh, tuo sinun kuvailemasi kuulostaa juuri samalta, mitä mulla ollut tähän mennessä.. Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että tuskinpa sillä vuodenajalla on sulla vaikutusta ollut, kerta minäkin olen viimekuussa lopettaneena hikoillut öisin ihan järkyttävästi :D
  • Öh tuota, minkä ikäisiä olette? Ettei olisi siihen liittyvää. Itse lopetin talvella enkä muista enää hikoilinko yöllä. Untuvapeitteestä olin joutunut luopumaan jo aikaisemmin juuri ikään liittyvien asioiden vuoksi, villapeite on hyvä kun tilanne jatkuu kuitenkin arvaamattomana. Se lämmittää mutta ei hiosta.
  • Mietin kyllä lopettaessani vaihdevuosinäkökulmaakin. Muita viitteitä ei kuitenkaan ollut eikä veriarvoissa (mm. kilpparit) ollut mitään poikkeavaa. Kyllä minä edelleen tuota lopettamista "syytän", varsinkin, kun kesti vain muutaman viikon lopettamisen jälkeen. Ei ollut ennen eikä ole tuon jakson jälkeenkään ollut.

Villapeitosta olen haaveillut juurikin lämmittävyyden ja hengittävyyden takia. En uskalla ostaa, kun olen villalle vähän yliherkkä :(

Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
  • Itellä ikää on sen verta, että ei kyllä voi olla, ellei sitten ole ennenaikaiset vaihdevuodet iskeneet päälle :D no tuskinpa, eiköhän tähän lopettamiseen vaan liity, kun suurinpiirtein samaan aikaan alkoi nämä hikoilutkin
  • Voihan se lopettaminen hetkeksi sotkea hormonitasapainoa ihan muuten vaan, ei välttämättä tarvitse ikään liittyä :) No itseäni ei sen kummemmin hikoiluttanut muistaakseni.

• Samaan ajatukseen päädyin eilen petterik, kun asiaa kerkesin paremmin mietiskellä :) musta tuntuu, että tää olis vähitellen ohi menemään päin, kun ei viimeyönä niin pahasti enää vaivannut tämä, vaikka paksulla peitolla nukuinkin!
  • Todella moneen lopettamisen sivuvaikutukseen löytyy googlaamalla syyksi "ikääntyminen". Kiinnitin tähän itse huomiota, koska alkoi jo vähän nypityttää että en kai mä nyt hemmetissä yhdessä yössä "ikääntynyt" niin että kaikki vaivat sattumalta alkoi juuri samaan aikaan lopetuksen kanssa! :D Ja moni ongelma tosiaan siinä vuoden paikkeilla viimeistään alkoi helpottaa. Ehkä en nyt sit enää ole yhtä "ikääntynyt"? Kyllä lopettaminen voi tosiaan kääntää elimistön nurinpäin ja hormonitoiminnan myös. Kaikille ei vain tule samat vaivat, ja toisille ei juuri mitään (tai eivät huomaa), joten yleisiä totuuksia ei ole helppo löytää - täältä kuitenkin löydät vertaistukea ja ymmärrystä, ja hyvällä säkällä saman kokeneita, niin kuin tässäkin jo on tullut!

• Kyllä, komppaan Kipaxia. Ei mullakaan ole mitenkään taivas auennut. Painoa tuli jotain 8 kiloa lisää, nyt laihdutus päällä. Jalat särkee himuisesti töissä, kun painoa tuli ja koko päivä jalkojen päällä menemässä. Tuntuu, että ei vieläkään tuo hengästyminen kävellessä ole hirmuisesti helpottanut, ja uniongelmia vieläkin. Mutta poikani lopetti tuossa puolitoista vuotta sitten, ja sanoi juuri kuin Kipax, että vuoden paikkeilla alko tuntumaan tosi hyvältä. Liika hengästyminen katosi, Eli sitä odotellessa, ja laihduttaessa.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• 58 v poltin, nyt 10. päivä polttamatta. Todella kamalat fyysiset vierotusjutut; kuumetta, palelemista, ysköksiä, yskittämistä, yöhikoilu, päänsärkyä, ripulia, pätkäunia, väsymystä, huimausta, voimattomuutta. Suurin osa nyt jo ohielettyä, tänään jo liki oireeton päivä. Yöt vielä hikoiluttaa, voimattomuutta. Oireet taitavat siirtyä henkiselle puolelle, uutta on alakulo.

• Yöunet risaiset, viideltä lehtiä lukemaan ja sudokuja täyttämään. Ruokia on tehty runsaasti pastimeen. Tapana syödä kotiruokaa kahdesti päivässä 100 g plus kypsentämättömät lisäksi. Kaikki ruoka maistuu hurjan suolaiselta, esim tänään lanttukukko.

• Aamu on tupakan suhteen houkuttelevin. Yhtään sortumista ei ole ollut, eikä kyllä tulekaan, uskon niin. Noin 300 tumppausta jäänyt tekemättä. Yöhikoilu on paha. Miten tyyny voi olla ihan märkä ja hiukset juuria myöten märät, vaikka pään päällä ei oli yöllä edes peittoa, sitäpä mietin. Pienimuotoista eloonjäämistä vireillä, aamulla kävin uimassa ja vesijumpalla, hyvä minä.

• Iloa ja energiaa kaipaan, päivät on tylsiä, laiskuus ja saamattomuus on päivän sana.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Heippa kurtturuusu! Oliskos hyvä, et siirtyisit tammikuun lopettajiin. Olisit vertaisten seurassa ja saisit enempi näkyvyyttä.
    Olletko kokeillut tuon bannerikin laittamista? Siitä jokainen näkisi sun savuttomuusajan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Bannerin teko ei ollut vanhukselle helppo, vahingossa onnistui. Siirryn tammikuun lopettajiin. Kiitos ohjauksesta

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onnistui!!!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.