Helmikuussa 2021 Lopettaneet

Ketju Helmikuussa 2021 lopettaneille. Olkaa hyvä.

«13456722

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Stumppiin ohka!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tsemppiä ohkalle :) Vähentäminenkin on jo hyvä alku. Itse poltin 10 savuketta päivässä kunnes tein lopettamispäätöksen. Uskon, että lopettaminen menee helpommin kun lopettaa pienemmästä määrästä :) Ei kuitenkaan kannata lähteä soitellen sotaan :)

• Yksi lopetuksessa epäonnistunut palailee foorumille. Olen siis joulukuun 20 lopettajista jolloin onnistuin olemaan polttamatta kuukauden. Polttaminen alkoi uudestaan kun pikkuveli tuli tammikuussa käymään ja jostain syystä pummasin häneltä yhden tupakan. Siitä se sitten taas lähti. Joulukuussa lopettaminen oli helppoa kun ei ollut rahaa oikein ostaa tupakkaa mutta sitten tammikuussa kun veli kävi oli jo rahaakin käytössä enemmän ja motivaatio olla polttamatta hävisi kuin tuhka tuuleen. Nyt uutta yritystä kehiin. Nyt en aseta itselleni mitään kuukauden tavoitetta, koska muuten sen saavutettuani saatan alkaa taas polttamaan. Tavoitteena on vain pysyä savuttomana. Ärsyttää kun yöllä heräilen yskänkohtauksiin. Nopeasti tuo hengitys vaikeutui kun aloin polttamaan. Ärsyttää myös pakkasella ja tuulella sytytellä tupakkaan tulta. sormet jäätyy. Tupakka myös pitää lieassaan. Mihinkään ei pysty keskittymään kun sen katkaisee tarve mennä tupakalle. Tiedän että pääsen vielä tupakasta eroon. Onnistuinhan olemaan kuukauden polttamatta

Kuinka onnistun lopetuksen aloituksessa? Käytössäni on ensimmäisinä päivinä nikotiinisuihke jonka loputtua siirryn purkkaan. Suihke auttaa nopeaan ensimmäisinä päivinä vieroitusoireisiin ja tilanteen tasaantuessa purkka auttaa pahimpiin oireisiin

Lopetin tupakoinnin 4.2.2021 motto: parempi kuolla seisaaltaan kuin elää polvillaan tupakalle.
  • Tsemppiä uudelle kierrokselle Itkeva_Siili, kyllä uskon, että onnistuu! :) Se yksi tuntuu olevan aina yhden liikaa, mutta järjen ihminen olet aiempia juttuja lukemani perusteella!

• Sinua jo huudeltiinkin Itkeva_Siili tuolla joulukuun ryhmässä. Hyvä että palasit! Tulee ihan raamatullinen ajatus mieleen siitä, että herra iloitsee jokaisesta eksyneestä lampaasta joka löytää hänen luoksensa! En nyt ole kovin uskonnollinen, mutta tulin käväisemään täällä ihan siksi että oikeastaan ensimmäistä kertaa tekee mieli polttaa polttamisen takia. On jotenkin tyhjä olo. Sinun paluu lopettajiin antoi jotenkin voimaa. Tämän yli vaan on mentävä.

• laitappa ohka laskuri pelittämään! Sinulla on selkeä prosessi tuossa lopettamisessa. Tsemppiä sinullekin!

• Tsemppiä ohkalle ja tervetuloa takaisin Itkevä_Siili, mietinki minne katosit. :)

Tuo tupakka on kyllä sellainen pirulainen että se vie nopeasti pikkurillin ja koko käden. Ittellä takana todella monta yritystä lopettaa enkä vieläkään uskalla luottaa siihen että tämä olisi se viimeinen kerta. Tärkeintä on kuitenkin tehdä se päätös, että tää oli nyt mun osalta tässä. Fyysiset vieroitusoireet menee melko nopeesti ohi, pahinta on homma oman pään kanssa. Uskon kuitenki että tekin onnistutte tässä, nyt vain kehitätte paljon tekemistä sen tupakan tilalle. :)
    Tervetuloa takaisin Itkevä_Siili. :) Minä niin tykkään paluumuuttajista, se kertoo aina, että halu lopettaa on elossa.
    Älä ajattele tätä mokana vaan mielenkiintoisena oppimiskokemuksena. Sitähän se oli. Yksi on liikaa. Mulle vois olla henkonenkin. Siksi motto.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tervetuloa takaisin minunkin puolestani Itkevä_Siili. Kukaan täällä tuskin on ensimmäisellä kerralla onnistunut. Jokaisella meillä varmaan useampi yritys takana. Joku kerta se vaan sattuu olemaan se viimeinen lopetuskerta. Myös sinulla, minulla on vahva usko siihen.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Niin sillähän ei ole mitään väliä vaikka olisi aiemmin lopettanut viisikymmentä kertaa sitten kun viimein on savuton :wink:

• Kiitos kaikille. Nyt on lopetuksen ajankohta siinä mielessä erilainen, että lopetan kun on rahaa. Motivaation täytyy löytyä nyt jostain muualta. Viime yönä en herännyt kertaakaan yskänkohtaukseen. Nopeasti näkyy muutoksia. Fiilis on ihan hyvä, tupakoinnin aloittamisesta on kuitenkin niin vähän aikaa, että lopettamis moodi löytyi nopeasti uudelleen ja tuntuu kuin en olisi lainkaan edes polttanutkaan.
    Huomasin joulu-tammikuussa sen että hiukseni hurahtivat kasvaa pituutta roimasti kun en polttanut. Kai elpynyt verenkierto päänahassa vauhditti hiusten kasvua. Hyvä puoli sekin.
    Lopetin tupakoinnin 4.2.2021 motto: parempi kuolla seisaaltaan kuin elää polvillaan tupakalle.
  • Tänään lähtee Champparin neljäs päivä.. Tupakointi hieman vähentynyt, mutta edelleen jotenkin lopettaminen pelottaa, vaikka olen päässäni käynyt monologin, että haluan eroon ja uuden elämän. Tupakointia takana noin 8v ja muodostunut vahvaksi osaksi rutiineja ja tilanteita. Onneksi olen tästä lääkkeestä lukenut hyviä kokemuksia, että minullakin olisi mahdollisuus tämän avulla aloittaa uusi savuton elämä.

• Tervetuloa suklaakonvehti stumppiin! :) Se lopetushetki on pelottava - itse muistan jännittäneeni aivan kamalasti, mutta pelko haihtuu kyllä huomatessaan savuttomuuden sujuvankin ihan OK. Jotain listaa/suunnitelmaa voi itselleen laatia jo etukäteen, mitä tehdä tyhjät hetken ja tylsistymisen kohdalla - tilanteen ollessa päällä voi sitten luntata pään ollessa ideoista tyhjä :)

• Tervetuloa takaisin Itkeva_Siili! Meillä oli jo ikävä. Tsemppiä kaikille helmikuun lopettajille! Tämä homma KANNATTAA.

• Itse ainakin tulen tarvimaan niin paljon tukea ensi viikolla, ku on tämä sovittu "lopettamispäivä" :D kavereilta ei oikein heru tukea, koska suurin osa ei polta ja ne jotka polttaa, eivät ole lopettamassa.

Päivittäin myös töissä mulle kerrotaan +20kg kauhukuvia lihomisesta lopettamisen jälkeen jne... Ja nämä kommentit tulevat tupakoimattomilta.

Siksi tämä paikka voisi olla itselleni oikea vertaistukeen. Vaikea saada lähellä olevia ihmisiä tukemaan, kun ei ymmärrä kuinka isosta muutoksesta on kyse.
    editoi helmikuu 6
    Olet siinä oikeassa suklaakonvehti, et lähipiiristä saa harvoin tukea ja kannustusta. Täältä saat. Muistat vain paljon lukea täältä ja varsinkin itse kirjoitella, sitä enemmän itse hyödyt.
    Onnenpotku matkaasi!

• editoi helmikuu 6

Jos olisin mode, siirtäisin koko ketjun Lopettaneet-osastoon, jossa on samankaltaisia ketjuja jo paljon. Silloin näkisi siellä luukussa ollessa yhdellä silmäyksellä ja vähemmällä surffailulla, kuka on tullut missäkin langoille ja mahdollisesti tarvitsee tukea, osastoa vaihtamatta.

Tosin näkyyhän päivitykset kaikista keskusteluketju-yläkategoriassa kyllä, jos tulee sen kautta.

Mutta asiaan. Helmikuu on hyvä kuukausi elämänmuutokselle.

• tervehdys kaikille , tulin toivottamaan tsemppiä kaikille hyvän päätöksen tehneille . Myös muillekin tsemppiä jatkoon. Pikku hiljaa itsellä rupee helpottamaan tupakan tuska.

• Aivan, veli kake!
    Täällä sama juttu, tästä on hyvä jatkaa!

Pirikakellakin on jo reilut 3 kk, onnittelut. :)

• On jotenkin sellainen fiilis että jotain pahaa tapahtuisi tänään. Järki sanoo ettei mitään kamalaa satu mutta psyyke temppuilee. Tupakoimattomuus vähän pahentaa oloa vaikka käytössä on suihke . Tiedän tämän olon johtuvan siitä kun rutiinit on vaihtuneet. Olen niin tavattoman rutiiniherkkä ja pidän tavoistani kiinni yleensä. Ja sitten kun päivään ei kuulu enää tupakka sen tutuilla paikoilla niin välillä tuntuu vaikealta. Kyllä tämä tästä. Avasin radion ja kuuntelen sitä. YLE ykkösellä on tutut kuuluttajat ja tutut ohjelmat paikoillaan. Kohta käytän koirani toisella aamukävelyllä, sellaisella lyhyellä. Kutsun sitä diplomaatti lenkiksi. Se on yksi rutiini, joka pysyy paikoillaan vaikka tupakointi loppui. Kyllä tämä tästä.
  • Yritänpä lopetusta myöhemmin tässä kuussa uudestaan. Liian vaikeaksi kävi olo ja kävin tupakkaa ostamassa. On tämä lopetus yksi sirkus
  • Usko pois Siili, jossain on tupakka, missä lukee: tämä on Siilin viimeinen tupakka ikinä. Tule taas takaisin, kun siltä tuntuu, täällä ollaan kannustamassa sua!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Tsemppiä kaikille lopettajille <3

• Ikävä juttu Itkeva_Siili, mutta täällä tosiaan ollaan - tevetuloa takaisin, sitten kun siltä tuntuu!

Huoli pois Siili, sun savuttomuusaikas menee vaan vähän myöhemmäksi, mut varmasti koittaa vielä.
    Et ole eka, joka joutuu tekemään lopetusta pitkään. Mut se onnistuu varmasti, luota siihen.

• Itkeva_Siili ei mitään hätää. Sen aika tulee, kun tulee.

Minulla meni reilut kaksi vuotta ennen kuin sain alkuun uuden yrityksen. Yritin kesällä 2018 ja pääsin silloin pariin kuukauteen. Olin jo vapautumassa. Sitten keksin, että maistanpa yhden hyvän sikarin, kokeilumielessä. Jatkan sitten lakkoani!

No joo. Sellainen itsepetos. Mutta siis outoa oli se, että enää en pystynytkään lopettamaan, kun halusin. Päivän, kahden mittaisia yrityksiä oli ja yksi venyi yhdeksään päivään ja olin tulla vallan hulluksi.

Nyt suunnittelin kuukausia ja sitten aloitin vielä Champixin avulla, koska en enää saanut poikki muuten. Nyt olen jo ilman lääkettäkin.

• Moi vaan kaikki, täällä yksi lopettajakonkari. Monesti siis lopettanut vaan en lopullisesti. Vuodenvaihteessa rekisteröidyin Stumppiin, himpun lueskellut sivuja ja keskusteluja. Tällä hetkellä itken, kyllä: itken kun kirjoitan tätä. Tein juuri päätöksen lopettaa huomenna, jälleen kerran. Ensimmäistä kertaa vertaistuen avulla. Tänään oon jo polttanut ja aion polttaa ja nauttia eli rypeä kuin viimeistä päivää... Nyt kun tämän täällä ilmoitan, motivoi se osaltaan lopettamaan. 13-vuotiaana aloitin, nyt oon 47. Pisin tauko tupakoinnissa 3 vuotta, useampi n. vuoden paussi. Haluan lopettaa lopullisesti. Tarvin siihen vertaistukea. Kiitos että olette ♥️
    Tervetuloa Stumppiin Anu73!
    Oletko miettinyt mitään konsteja lopettamiseen, niksakorvikkeita tms. Olet polttanut pitkään sinäkin, mut hyvä kun nyt olet lopettamassa.

• Nyt se sitten tapahtuu, sanon hyvästit tupakalle. Näin olen päättänyt. Menen tämän viestin kirjoittamisen jälkeen viimeistä kertaa tupakalle, kiitän tupakkaa yhteisestä ajastamme ja sen jälkeen sanon sille lempeästi hyvästit. En sano sille hyvästejä vihaisesti, sillä tupakalla oli tärkeä rooli minun elämässäni jonkin aikaa. Mutta nyt on tullut aika lopettaa. Lopettaa kertakaikkiaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.