Taas harkitsemassa

Moi!
Olin täällä vuodenvaihteessa yrittämässä ja harkitsemassa ja taas eksyin tänne.
Viimeksi lopetusyritys kesti kolme päivää, kunnes repsahdin.
Mulla on vielä tallella kaapissa nikkis-laastareita
Saas nähdä kuinka nyt käy.
Tsemppiä kaikille.

Lopettelija Riksusta

«13

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa vaan jukebox, täällä ollaan ja ootellaan sua.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Moikka vaan jukebox1, ja tervetuloa takaisin. Täällä kaikki paluumuuttajat on enemmän, kuin tervetulleita. Usko itseesi ja voimaasi lopettaa. Mulla yli 40 vuotta tupruttelua oli takana ja tässä ollaan, toistaiseksi ainakin täysin savuttomana ja niksavapaana. Kyllä sä pystyt tähän. Tsemppiä.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Kun olin saunassa ja heittelin löylyjä, niin ei meinannut henkeä kunnolla saada. Ehkäpä tupakista johtuvaa se. Siitä se lopettamis-ajatus sitten lähti.
    Moikka Melisa ja odeska ja muutkin tutut.
    Tällä kerralla en taida muille kertoa lopetusajatustani etukäteen.

Lopettelija Riksusta

• Harkitsen ja harkitsen ja mietin ja tuumaan :-)
    Mitäpä jos kokeilisi vähentää lopettamisen sijaan ainakin alussa?
    Vanha nikotinisti ei kovin helpolla pääse, sen olen tullut huomaamaan..

Lopettelija Riksusta

• Kokeilemisen arvosta. Tapoja on varmaan niin paljon kuin ihmisiä, joten ei muuta kuin tuumasta toimeen! :blush:
  • Jukebox1 voin kertoa ettei toimi.Ne röökit kun itselles sitten sallit,saa sellasen "palkinto"aseman sun elämässä.Eli "olet muka ansainnu nyt polttaa yhden".Eikä psyykkinen tapaorjuus hellitä vähentämällä.
  • Mulla ei siis omaa henk.kohtasta kokemusta mutta vierestä katsonut isännän taistelua kun yritti alussa lopettaa keuhkosyöpädiagnoosin jälkeen.Hän yritti 4 kertaa lopetusta vähentämällä ensin.Katastroofi :D Nyt on onnistunut kokonaan lopettamalla ja ollut 7kk jo ilman ;)
  • No mä lopetin ensin vähentämällä minimiin. Vaimo taasen lopetti kertalaakista, ei vähentäny yhtään.. Eli mikä tapa vaan toimii itselle parhaiten.
  • En ole täällä käynyt vähään aikaan.
    Nyt on sellanen fiilis, että jollakin konstilla pitäis saada röökaaminen lopetettua.
    On tullut aikamoista tupakkayskää ja keuhkoihin ottaa. Hengästyn myös aika helposti.
    Olen kokeillut kaikenlaisia tapoja lopettaa. Champixiakin.
    Oliskohan nyt aika yrittää jälleen kerran?

Lopettelija Riksusta

• @jukebox1 KYLLÄ, ehdottomasti uutta yritystä kehiin!
    Edellisestä oppineena, kokemuksia rikkaampana.

• Jokainen yritys opettaa, pystyt kyllä! Itsellä nelisenkymmentä vuotta tupruttelua takana, kuten myös monta yritystä lopettaa. Nyt tuntuu hyvältä. Tsemppiä! Onnistut kyllä!

Tule, tule jukebox! Johan on osattu jo odottaakin :)

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi huhtikuu 11

Täytyisi valita lopetuspäivä.
    Jos taas polttaisi loput veks ja sitten aloittaisi lopetusyrityksen.
    Katsoin kaappiin, niin mullahan on nikkis-laastareita :)
    Kerroin kaverille ja vastaus oli " Ei kannata, et kumminkaan onnistu"
    Täällä sentään saa Tsemppiä ja kannustusta :)
    Kävi miten kävi.

Lopettelija Riksusta

Sepä se, ei "ulkopuolisilta" juuri voimaa saa.
    Voima lähtee susta ja Stumppi avittaa.

• Mulla ei vähentäminen johtanut lopetukseen, mutta se totutti ajatukseen että sitä lopettamista vois yrittää :) Tsemppiä vain, ja kyllä täällä ymmärretään ja kannustetaan!
  • Voi mua luuseria . En sitten osannut olla sanomatta kaupan kassalla,
    että kaks sinistä toppaa Palmallia jne :(
    Ei taida ikinä onnistua.

Lopettelija Riksusta

Onnistuu se jukebox! Ehkä ei ollut aika nyt oikea. Mut yrittämistä ei kannata lopettaa. Mieti srategia, onko se lääke vai korvaustuotteet, purkka tai laastari. Suihkeella moni onnistunut. Surutta käytät puolikin vuotta. Kauan polttanut tarttee usein kovat aineet. Pitää saada mieli sillai rauhottumaan. Alkoa mahdollisimman vähän kerrallaan ja harvoin, jos suinkin onnistuu. Mut sä tiedät nämä kyllä itekkin.
    Tsemppii toivoo nimim. Yx aikoinaan toivoton nikotinisti.

• Kiitti sanoistasi Melisa.
    Ehkäpä sitten oikeaan aikaan joskus. Ajan kanssa.

Lopettelija Riksusta

Äläpä liian kauaa mieti kuitenkaan :)

• @jukebox1 uutta yritystä tulille vaan!
    Toki repsahtaminen pistää "vihaksi", mutta ei kun nöyränä ja taas lisää oppineena uuteen savuttomaan elämään!

• Jukebox1 ei kannata lannistua!
    Yritä vaan uudestaan ja lopulta, kun oivallat sen jutun niin ne pahimmat hetket oikeasti menee suht nopeesti ohi, verrattuna siihen oloon mikä sulla tupakoitsijana on koko ajan ns. päällä.

Mä itse olen lopettanut aikanaan kaks kertaa nikotiinipurkilla, ekan kerran olin 9 kk polttamatta ja vikan kerran 3 vuotta.
    Nyt lopetin ilman mitään, osittain ehkä sen takia että kun tiedän jo että tuon 3 vuoden savuttomuuden aikana opin miltä ne vieroitusoireet tuntuu ja tiesin myös sen, että miten saan ajatukset pois tupakasta ja oli jo ehtinyt muodustua ne savuttomat rutiinit.

Kyllä se siitä jukebox1, uskalla vaan yrittää päästää irti siitä tupakasta, et menetä mitään! :)
  • Kiitos Tatusa ja talvis kannustuksesta.
    Alkaa tuo tupakkiyskä olla jo melkoinen mulla, eli hyvä syy sekin jo lopettaa...
    Olishan se kiva haistaa kesän tuoksutkin. Nyt en haista mitään.
    Rahan säästö on myös hyvä kannustin.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille.

Lopettelija Riksusta

• Pistän nyt tähän:
    Kuinka kauan teillä on kestänyt lopetuksen jälkeen se pinna kireänä olo?
    Joskus kun olin lakossa ja samalla korjasin auton vaihdelaatikkoa,
    olin vihaainen kuin ampiainen ja äitini sanoi" Ala jo polttaa, eiohän sua kestä kukaan" RIP äitimuori.

Lopettelija Riksusta

• Oliskohan ollut suurinpiirtein 3-4 viikkoa, ja ei ollut kauheen pahasti pinna kireänä, käytin nicorette imeskelytabletteja ensin 4 mg pari viikkoa, sitten 2 mg muutaman viikon ja lopuksi 1 mg tabletteja niin, että tossa parin kuukauden kohdalla lopetin kokonaan. Ja mulla oli tosiaan takana noin 40 vuotta tupakointia.

• Ok Odeska, kiitti infosta

Lopettelija Riksusta

Mä olin ollut niksapurkan ja tupakan sekakäyttäjä pitkään edellisen päättyneen lakon jälkeen. Poltin kotona iltaisin ja viikonloppuisin. Töissä söin etupäässä niksapurkkaa. Sit jätin sen polttelun pois kokonaan. Olin jo päättänyt, etten puhu miehelle mitään lopetuksesta vaan pidän tän nyt ihan omana juttuna. Edellinen lopettaminen oli just sortunut miehen kanssa riideltyäni.
    Onnistuin jotenkin pitämään itseni coolina. Mies sanoi, et taisi olla helppoa lopettaa kun et oo ollut yhtään pahalla päällä.
    No, sitä riemua en hänelle suonut. :D
    Ottihan lopettaminen hermoon mullakin, mut en halunnut näyttää sitä ulos. Niksapurkkaa meni enemmän kuin tarpeeksi ja kauan.

• Palaan tähän ketjuun, eli taas harkitsen :)
    Kattelin omia kirjoituksiani muiden lisäksi.
    Jo vuonna 2016 mulla oli ihan sama juttu, eli harkitsin :)
    Nyt viimeaikoina on jalat tulleet huonoksi, lähes tunnoton olo.
    Jospa taas yrittäisi vapun jälkeen.

Lopettelija Riksusta

Hyvä kun harkitset. Olis varmaan tosi hyväksi jaloillekin. Erään ystävättäreni miehellä oli noita samoja vaivoja. Olivatreides jo "poranneet" auki valtimoa, mitä se sit tarkoittaakaan. Seuraavaksi leikattiin pakarasta. Sit mies lopetti. Edes vaimo ei tiennyt pystyikö mies kävelemään ees sataa metriä.

• Olishan syitä vaikka kuinka.
    Mikähän laastarin lisäksi, kun suuhunlaitettavat ottaa kurkkuun?
    Mikä niistä vähiten? Olisko jollain kokemusta?

Lopettelija Riksusta

• Tuntuu ihan toivottomalta nyt.
    Huomenna on sydämen ultraääni-tutkimus.
    On viimeaikoina ollut rintakipuja :(
    Siinäkin kai yksi syy lisää lopetteluun.

Lopettelija Riksusta

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.