Huhtikuussa 2021 lopettaneet

Avaan huhtikuisille lopettajille oman ketjun.
Olen uusi lopettaja. Olen 37 vuotias mies ja aloitin polttamaan vuonna 2017. Olin tuolloin jehovan todistaja (joihin liityin hulluudessani vuonna 2003) Pyristelin pois tuosta lahkosta ja siiihen kuuluin kuin myöhäinen murrosikä. Aloitin sitten polttamaan ja vuonna 2008 sitten erosin jehovan todistajista. Jäin tietenkin koukkuun tupakkaan ja nyt on kulunut pian 13 vuotta erosta ja olisi aika lopettaa tupakointi. Tupakointi on ainoa jäänne ajastani jehovan todistajissa ja on aika heittää sekin pois.
Päivässä kului noin 30 tupakkaa. 20 minuutin välein nyt vähintään kävin aina tupakalla ja tietäähän sen ettei se ole hyväksi. Verenpaine on korkea ja syke lepotilassa yli 100. Välillä huimaa ja hemoglobiini on korkea johtuen tupakoinninsta. Jos en lopeta niin kohta tulee jonkinlainen halvaus. Eikä tuota rahaakaan ole tuhlattavaksi asti. Se on aika iso määrä euroja mitä tupakkaan kuukaudessa on mennyt ja se kaikki on pois ruoasta ja muista välttämättömistä asioista.
Käytössä on nyt nikotiinisuihke. Sillä aloitan. Tänään aamulla tumppasin viimeisen tupakan ja toiveessa on että pääsen irti tupakasta.

Lopetin torstaina 1.7.2021 klo 7.30
«13456712

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Stumppiin tuomo!
    Olet hyvässä alussa jo, päätös on vankalla pohjalla, näin olen lukevinani rivien välistä.
    Ota kaikki hyöty irti täältä. Lue ja kirjoita, täällä paras vertaistuki ja rutkasti kärsivällisyyttä kuunnella sua.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tervetuloa Tuomo! Olen samaa mieltä kuin Melisa, eli päätöksesi tuntuu olevan tosi vankalla pohjalla. Verenpaine, huono olo ja muut terveysongelmat varmasti helpottavat päätöstä vielä entisestään. Itselleni tupakka aiheutti rytmihäiriöitä ja hengenahdistusta, mikä osaltaan auttoi pysymään tupakasta erossa. Suihke oli mullakin käytössä, ja tehosi melko hyvin viekkareihin.