Huhtikuussa 2021 lopettaneet

13468913

Viestejä yhteensä

• @Kukka79 onnea kolmen viikon rajapyykistä, näin myöhässä B)
    Itsellä kajahti 4 viikkoa mittariin ja pian on eka kuukausi täynnä!
    Jonkin verran on kompasteltu, vaan ei langettu. Kompastelut lähinnä mielen temppuja, ei niinkään fyysistä puolta.
    Uni on niin ikään palannut, kiitti Masa :)
    Hyvää Vappua!
  • Kiitos Tatusa ja onnittelut kuukaudesta :) Hyvää ja savutonta vappua kaikille!
  • Miten teillä menee? Jäinkö mä tänne yksin :# Itsellä vappu mennyt uutta kotia remontoidessa. Tupakka käy koko ajan harvemmin mielessä.
  • Täällä ollaan myös :D
    Vaan hiljaista on...
    Vappu lusittu ilman tupakkaa, paristi mielessä kävi vilahtamassa.
    Ehkä se hiipuu pian tykkänään :)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tatusa, eka kuukausi savutta, onnittelut! :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Onnittelut kaikille etappien saavuttamisesta!

Mullakin tuli jo 3vk täyteen. Pelottavan helppoa ollut tämä lopettaminen. Vappuna poltin vapputupakan ihan testimielessä vaikkei tehnyt mieli, mutta puolessavälin piti tumpata kun maistu niin pahalle.

Kävin myös keuhkokuvissa oman mielenrauhani takia ja keuhkot on puhtaat ja kunnossa. Antaa motivaatiota olla koskematta enää yhteenkään tupakkaan.

Mitenkäs muilla sujuu?
  • Hyviä uutisia olet saanut lissunen
  • Onnittelut lissunen kolmesta viikosta! Muuten menee hyvin, mutta pinna on tiukalla. Niin pitkään kun pysyy rauhallisena kaikki menee hyvin...
  • editoi toukokuu 4
    @Kukka79 mitä tapahtuu, jos pinna menee? :#
    Vieläkö ei ole pinna mennyt?
    Itse menetin ekan kerran totaalisesti hermoni tänään, messevän riidan tiimellyksessä mieheni kanssa.
    En tiedä järkytyinkö lopulta enemmän itse riitaa ja sanomisiani vai sitä, ettei tehnyt edes mieli tupakkaa :o
    Olen jotenkin pelännyt tätä hetkeä, jotta kipitänkö kaupalle kessun hakuun...
    Tuli mieleen Melisan sanat: tämä on mun juttu ja kukaan ei siihen vaikuta!
    Ja vähän vinoutunut Carr: en lopettanut sinun (mieheni) ansiosta, lopetin sinusta huolimatta :D
    Ei aina kotoa sitä tukea nimittäin tipu :neutral:
  • On mennyt miehen kanssa ja silloin mä tarvitsisin tauon eli ulos ja tupakalle. Se on heti mielessä mutta en ole mennyt vaan koittanut rauhoitella tilannetta parhaani mukaan. Mulla loppu laastarit vahingossa joten tänään mennään ainakin aamupäivä ilman. Ei oo ainakaan vielä mitään tuntemuksia.
  • editoi toukokuu 5
    Hienoa! Hyvin sä vedät :)
    HEI! Onnittelut neljästä viikosta!
    Sujuiko aamupäivä hyvin ilman laastareita?

Kukka79, onnittelut neljästä viikosta.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Myöhästyneet onnittelut Tatusalle täydestä kuukaudesta ja ennakoivat ekan kuukauden onnittelut Kukka79:lle! Ootte pärjänneet hienosti. :)
    Todella mahtavaa myös, että pidätte pintanne hankalissa tilanteissa ja etsitte vaihtoehtoisia rauhoittumiskeinoja. Nämä on tärkeitä juttuja. Jännää kyllä, ajan kanssa ja savuttomuuden jatkuessa tajuaa jossain vaiheessa, ettei tupakka oikeasti auta yhtään mitään missään tilanteessa. Röökin vetäminen vain huojentaa vieroitusoireita - lyhyeksi aikaa kerrallaan. Siitä syntyy ns. "hermosavuharha". Mutta kun viekkareista pääsee, ihminen on vapaa. Ja se jos mikä on mieletön tunne.
    Isot tsempit teille kaikille tän kevään savuttomille! <3

• Kiitos :)
    Muistan oman ensimmäisen lopetusyritykseni repsahtamisen varmaan lopun ikäni. Oli mun mielestä jokin elämää suurempi Tilanne käsillä ja perustelin sangen sujuvasti itselleni savukkeen. Kun olin sen polttanut, muistan tiedustelleeni hieman ivallisesti itseltäni, jotta nyt kun kiskoit sen kaikkivoipaisen tupakin, onko ongelmasi poistunut? >:) No ei v****ssa ollut. Tietenkään. Jokin osa minussa sai tästä monomogista suunnattomat kiksit :# :D
    Onneksi tämä on pysynyt muistissa, ettei tarvi samaa virhettä enää tehdä...
  • lissunen onnittelut 4 viikosta ja Kukka79 kokonainen kuukausi, hienoa!

• Onnittelut kukka79 kuukaudesta, hienosti sujuu!!! :smile:

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• @lissunen onnea neljästä viikosta!
    @Kukka79 onnea kuukaudesta!
  • Paljon onnea Kukka79 ja lissunen! Päivä ja etappi kerrallaan ja savuton aika lisääntyy kuin huomaamatta :smiley:
    Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
  • Isot kiitokset kaikille onnitteluista. Hyvin on mennyt kiireen keskellä. Me muutettiin eilen ja kerran tuli sanottua et jos mä polttaisin niin nyt vetäisin kyllä savukkeen. Mut se oli ainoa tupakkikommentti pariin päivään, ihanaa :)

Mun yks motivaatiotekijä oli se, että uuteen kotiin en halua luoda tupakan katkuisia muistoja. Täällä rakennetaan uudet tavat ja keinot selviytyä myös niistä vaikeista hetkistä.
    Hyvä hetki todeta, ettei tupakka kuulu enää elämään :)

• Aivan loistava lähestymistapa @Kukka79 ! Uusi koti, uudet muistot, uudet tavat -huippua! B)
    Pitäisköhän munkin muuttaa? :D

• Onnea uuteen raikkaaseen kotiin, Kukka79! Savuton elämä kotiutuu uuteen paikkaan, kuulostaa tosi hyvältä. Voin kuvitella, kuinka tuo motivoi savuttomuutta -- niin kuin Tatusakin sanoi. :)
  • Kiitos :) Mä kuulkaa unohdin eilen kokonaan laittaa laastarin ja en sitä kaivannutkaan joten tänäänkään en sitten herätessä laittanut. Mulla toimi hyvin noi laastarit, kun käytin 2 vkoa 21mg, 2 vkoa 14mg ja pari päivää 7mg. Nyt on hyvä hetki lopettaa nikotiini kokonaan vaikka univaikeudet jalkautui myös tänne. Univaikeudet voi liittyä myös uuteen kotiin. Mä oon tosi huono nukkumaan "vieraassa" paikassa. Tsemppiä kaikille!
  • editoi toukokuu 10
    Eipä hienoa @Kukka79!
    Univaikeudet saattavat tietty olla osa lopettamisprosessiakin, mutta jos reagoit siten myös ei-tuttuihin paikkoihin, veikkaisin tätä syyksi.
    Pianhan se selviää, uudesta kodista tulee tuttu ja turvallinen, sen myötä toivottavasti unipulmat väistyvät :)
  • Mitenkäs täällä sujuu?
    Onko porukka vielä mukana?
    Kovin hiljainen on tämä huhtikuisten lopettajien potero, toivottavasti kaikilla sujuu mallikkaasti :)
  • Sujuu kyllä. Tänään oli kolmas päivä ilman nikotiinia. Oli useasti tupakka mielessä...ei kovin tosissaan mut kuitenkin. Uskon, et kyllä se taas tästä helpottuu :)
  • editoi toukokuu 11

Loistavaa @Kukka79 :*
    Niin kauan kuin vain käy mielessä, mutta ei enempää, niin hyvä :)

Mulla on tänään ollut äärettömän vaikea päivä: kävin jopa ostamassa askin tupakkaa. Avasin sen, mutta en sitten muuta tehnytkään. En sytyttänyt, avasin vain. En edes koskenut niihin.
    Mikä helvetti tässäkin nyt sitten on??!!??!?!
    Tai tiedänhän mä sen: tässä on kyse siitä, että olen "kotona", on lämmin, aurinko paistaa, on kahvia/siideriä/viiniä/yms. Edellisen kerran tässä kohdin ratkesin. Oli uusi koti, oli terassi, oli aurinko, oli lämmin, oli siideri/viini ja oli pakko hakea tupakkaa. Join kaksi siideriä, poltin vajaa 10 savuketta, oksensin ja menin nukkumaan. Siitä huolimatta opettelin polttamaan uudelleen v. 2016. Nyt kaikki onkin vaikeampaa. Mutta siitä huolimatta:
    Nyt nautin auringosta, lämmöstä, siideristä ja viinistä, enkä SYTYTTÄNYT!
    Ja olen ylpeä siitä!

• Hyvä tatusa että pysyit ruodussa siinä kohtaa kun tuli sytyttämisen aika. Sietääkin olla ylpeä! Se oli heikko hetki mutta nyt vaan reippaasti eteenpäin ja ennen kaikkea viisaampana. Vaaran paikat osaa käsitellä paremmin kun niistä on jo kerran selvinnyt.
  • Jep, onneksi en!
    Aski päätyy tupakoivan äitini hoteisiin tänään.
    Aika metka sinänsä, vaikka sen askin ostin ja se pyöri pöydillä näkösällä loppupäivän, ei siihen niitä muutamia hetkiä lukuunottamatta edes huomannut.
    Näin jälkeenpäin voikon todeta, jotta justiinsa: niin kova halu ja vimma polttaa sitten oli, ettei kessuja lopulta pääosaa ajasta edes noteerannut :D
    Mutta ostaa piti...
    Ihmismieli *huoh*
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.