Purkkariippuvuus

Olen jauhanut 2 mg nikotiinipurkkaa jo pitkästi yli 10 vuotta ja koukkuuntuminen on voimakasta. Nykyään tulee usein otettua kaksi purkkaa yhtäaikaa, ja joskus menee parin tunnin sisään 3-5 purkkaa. Hampaat on kärsineet, ja mahakin oireilee lähes jatkuvasti jollain tavalla, joskus lievemmin, joskus voimakkaammin. Nyt hetki sitten tuli ajatus jauhamisen lopettamisesta ja pähkäily, että miten se onnistuu, kun riippuvuus on näin voimakasta. Selkeimmin riippuvuus näkyy yleisesti kiinnostuksen ja motivaation puuttumisena silloin, kun purkat on loppu, eikä ole rahaa ostaa. Sitten kun saa taas rahaa, niin siitä lähtien alkaa olo ns. normalisoitumaan, vaikka en olisi käynyt vielä edes ostoksilla. Usein alkaa myös sellainen kummallinen nälän ja pahoinvoinnin sekoitus, kun ei ole muutamaan tuntiin jauhanut purkkaa. Kaupasta ulos tullessa olen välillä jäänyt miettimään, että miksi en tunne vieroitusoireita. Onko tässä kyseessä siis enimmäkseen psyykkinen riippuvus ja vähäisemmässä määrin fyysinen riippuvuus? Onko täällä entisiä purkanjauhajia? Kokemuksia? Miten pääsit irti?

Viestejä yhteensä

• Tuohon voisi miettiä muita nikotiinistä vieroittautumislääkkeitä. Oletko champixia kokeillut? Tuo kiinnostuksen ja motivaation puute on ainakin itselle tuttu oire savuttomuuttaa aloittaessa. Hankala määritellä mitä laatua riippuvuus on, voisi kai sanoa, että psyyke ohjaa fyysistä puolta ruokkimaan riippuvuutta. Tervetuloa stummppiin Jaws! :)

• Minun taistelustani voit lukea maaliskuu -21 ketjusta. Sama ongelma. N.10 vuotta pahemmassa nikotiini koukussa purkan ja imeskely tablettien kanssa, mitä koskaan oikeasti tupakoidessa. Lopetus nyt seinään 40mg--->0 vähentämällä lopettaminen ei mulla toiminut. Mutta onhan tämä rankkaa :s
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.