Toukokuussa 2021 lopettaneet

Täällä ei ollutkaan vielä toukokuun lopettajia.
Tässä yksi nikotinisti lopettamassa tai lopettanut jo.
Terveyssyyt isoimpana syynä ja sitten rahojen säästö.
Nikotiini-laastari ja -purkka apuna.

Yli 50 vuotta savuttelua takana

«134

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Olen iloinen, että olet siinä jukebox, lopettaneena. Muistatko täältä vko:n. Konkarilopettaja, nyt hävinnyt jonnekin. Hän lopetti vasta sairaalassa infarktin jälkeen. Oli pitkään hirmuiset niksakorvikkeet apuna, mut selvis niiden avulla ja niistäkin aikanaan irti. Jos sulla on aikaa, etsi hänen juttujansa.
    Tsempit tähän päivään sulle!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos taas @Melisa
    Kyllä mä vko:n muistan jotenkin. Täytyypä kaivaa hänen tarinoitaan esille.
    Tänään menee toistaiseksi ihan OK.

• Kyllä tänne mahtuisi muitakin toukokuun lopettaneita. Tervetuloa :)

On muuten melkoinen tupakanHimo nyt. Täytyy sinnitellä vaan.

Sinnittele vaan, juo vettä, keksi jotain tekemistä tai ajattelemista, et pää tyhjenis. Ulos tietty, mut täällä ainakin sataa. Lukemista, telkkaria, ristikoita, mitä vaan. Ja monta kertaa päivässä Stumppiin. Seuraamme katseella B)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hienoa jukebox1, että olet täällä. Tosiaan käy täällä vaikka kuinka monta kertaa päivässä, ja keksi jotain ajankulua. Toivottavasti saisit tänne muita lopettajia pian. Tsemppiä sulle!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Tulipa käytyä kaupassa, enkä nytkään ostanut tupakkaa :)
    Lakritsia ostin. Pian voi alkaa lihominen tätä menoa.
    Ei haittaa, kun olen nyt aika hoikka, kyllä vähän sais lihotakin. :)

Hei, vähän aikaa voit tehdä ihan mitä vaan, kunhan et polta. Jos oot hoikka, siit on etua, kun ja jos napostelet.

• Olis kiva mennä ulos lenkille, mutta täällä ainakin sataa vettä ja välillä "jalkarättejä" Kovasti tekee mieli röökiä näin syömisten ja kahvin jälkeen.
    Täytyy vaihtaa laastari pikapuoliin.
    Ihmettelen, kun ei tänne ole ilmaantunut muita lopettajia.

• editoi toukokuu 2021
    Tää kuukausi on vielä nuori. Toivotaan että saat pikapuoliin kavereita tänne mutta niitä ainakin helmikuuhun kertyi pitkin kuukautta, itsekin olikohan helmikuun toisella viikolla.
    Tsemppiä, ruokaröökin unohtaminen oli yksi pahimmista rasteista mutta siitäkin selviää! :blush:
    Toipuvat vapusta kenties..

• Hyvä @jukebox1 !
    Luin jostain, että mieliteko (oli se sitten mikä hyvänsä) kestää kerrallansa vain 1-3 minuuttia. En ollut itse tullut ajatelleeksi sen kestoa koskaan. Sillä joskus noita 1-3 minuuttisia tuli sarjatulella :D
    Vaikka en kyllä usko, että suklaahimo kestäisi muka noin kauan...
    Kyllä tänne porukkaa varmasti ilmaantuu ajan kuluessa. Mä ole huhtikuulaisia, mutta siellä on hiljaista, joten piinaan täällä sitten :D
  • Niin siinä taas kävi, että repsahdin :(
    Asun ihan lähellä kauppaa, joka on auki ilta 11 asti
    Kolmas päivä näyttää aina olevan vaikea.
    Myöhemmn sitten paremmin

No voi!
    Seuraavalla kerralla lyö päätä seinääin. :o Nopeasti uuteen alkuun.

• Uutta yritystä kehiin vaan, jukebox1.

Itse söin viime keväänä zyban-kuurin, ei onnistunut lopettaminen. Touko-kesäkuussa poltin "viimeisen tupakan" varmaan kymmenen kertaa ellen useamminkin. Muistan hyvin oman turhautumiseni ja pettymykseni, että miksi minä en onnistu, vaikka "kaikki muut" pystyvät. Kunnes sitten heinäkuun puolivälin jälkeen jostain syystä lopettaminen lopulta onnistui. En tiedä, mitä tapahtui, mikä teki siitä kerrasta erilaisen kuin aiemmat. Ehkä saturnuksen ja pluton asennot kuuhun nähden sattuivat olemaan oikeat, en tiedä. Mutta jos en olisi jatkanut sinnillä lopettamisen yrittämistä, polttaisin edelleen.

Tsemppiä sinulle ja koita jaksaa yrittää uudelleen. Siemen on jo itämässä, kyllä sinäkin onnistut!
    Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
  • Kiitos tsempeistä @Rontti26
    Onhan röökaaminen tosi kallista, olis jo siitä syystä hyvä lopettaa.
    Korvaustuotteet on jostain syystä myös kovin kalliita.
    Siemen on tosiaankin itämässä.

• Ei siitä pääse yli eikä ympäri, että monilla (kuten minulla) lopettaminen vaatii vaivaa ja työtä. Käytin nikotiinilaastareita ja -tabletteja alkuun, tabletteja meni kieltämättä aika paljon, kun suu jäi toimettomaksi. Tulihan niillekin hintaa, mutta ajattelin, että jos ne auttaa lopettamaan, niin ihan sama. Laastarit oli käytössä 2-3 viikkoa, tabletit yli puoli vuotta. Mutta 96 tablettia maksoi alle 20e ja kesti tuon alun jälkeen pari viikkoa. Röökaamalla tuo 20e olisi mennyt kolmeen päivään. Konstit on monet, eri ihmisille sopii erilaiset keinot. Tuo toimi minulle, ei varmasti sovi kaikille. Täällä me kaikki ollaan tsemppaamassa (peukku ja sydän).
    Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
  • editoi toukokuu 2021
    Itse lopetin luomuna, mutta samaa mieltä kyllä, että korviketuotteet saisivat olla edullisempia. Siirtäisivät verotuotot tupakkaan vaikka, mutta soisin korvikkeiden olevan edullisempia. Vaikka toisaalta, kuten @Rontti26 sanoi, enemmän ne kessut munkin kohdalla olis ollut. Mä oisin sillä 20€:lla selvinnyt rapiat 2 päivää :#
    Mulla on ollut tiukempia paikkoja ihan hassuissa kohdin: viikon kolme lopussa ja nyt eilen ja tänään.
    Aivan mahdottomasti pyörii tupakointi mielessä, ihan vihaksi jo pistää :s
    Onneksi menee nopsaan ja pienellä vaivalla ohi, mutta perkule kun pölähtää justiinsa takaisin. Jättäisi jo mun rauhaan!
  • Mulla oli Tatusa 6-12 viikot lopetuksen jälkeen ihan kaikkein kamalinta aikaa. Jotenkin velloin hirveessä kurjuudessa. Elämä tuntui harmaalta ja loputtoman ilottomalta. Koskaan ei olis enää mitään kivaa (lue tupakkaa). Sit helpotti ja suunta n ollu koko ajan ylöspäin.

On suunnaton riemu, kun aikanaan huomaa, ettei hyvä elämä ole tupapasta kiinni.
    Mut jukeboxille toivotan suurta tahtotilaa, voimia ja kärsivällisyyttä. Kyllä sä saat lopetettua, usko ja luota siihen.

• @Hile kuinka lohdullista :D Eli mulla on se paskin vasta edessä :s
    Mutta usein sama fiilis tosta ilottomuudesta ja kurjuudesta. Saamatonkin olen B)

Näinhän se @Melisa on, jossain kohdin oivaltaa. Vielä en ole siellä... :/

@jukebox1 mä viskaan sun niskaan myös luottoa ja uskoa lopettamiseen ja uuteen yritykseen! Kyllä se vielä onnistuu, ei saa luovuttaa!
  • @Melisa
    @Tatusa
    Kiitos kannustuksesta. Rööki palaa vielä, mutta koko ajan on lopetus mielessä.
    Kaippa pikapuoliin uusi yritys alkaa.

• Jokainen on yksilö ja jokaisen polku menee omalla tavallaan. Toivotaan, että sulla Tatusa on helpommat viikot edessä, kuin mulla aikanaan. jukebox1 uutta matoa koukkuun vaan, ajatus on jo oikeassa suunnassa.

• Kyllä, toivossa on hyvä elää.
    Vaikka samapa tuo, helppoa tai vaikeaa, lusittava ne kumminkin on :D
    Ja ajattelin sen tehdä savukkeitta ja hymyillen, välillä varmasti kiristellen (totuushan se on :# )
  • Jaahas. Uutta yritystä kehiin. Olin huhtikuussa polttamatta mutta kun sain myönteisen eläkepäätöksen niin sorruin polttamaan. Tunnekuohu oli niin vahva etten kyennyt vastustamaan kiusausta vaan sorruin juhlistamaan iloista uutista tupakalla.
    Paljon ei ole sanottavaa tästä lopetuksesta. Ostin kahden viikon nikotiinilaastarit ja jemmassa on myös purkkaa ja nikotiinisuihketta lopetuksen tueksi.
    Taas mennään.

Lopetin torstaina 1.7.2021 klo 7.30
  • @tuomo hienoa, että olet taas täällä :)
    Uudella innolla ja vanhasta oppineena! Hyvä, että päätit lopettaa näin pian uudelleen.
    Onnea eläkepäätöksestä!
    Tuomo kiva kun oot täällä. Ymmärrän kyllä tuon riemun eläkepäätöksestasi. Ne on hitsin tärkeitä asioita.
    Onneksi nyt tunnekuohu tasaantunut ja savuttouus alkanut uudestaan. :)

• Tervetuloa takaisin Tuomo, ja tsemppiä!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Kiitos. Tämä päivä on mennyt jo iltaan. Laastari on toiminut hyvin. On itseasiassa parempi fiilis ollut kuin tupakoidessa nikkisten suhteen. Polttaessa nikotiinin määrä heitteli jatkuvasti. Nyt on ollut tasainen määrä verenkierrossa eikä nikkiksiä ole tullut. Onneksi on laastareita kahdeksi viikoksi. Mulla ne toimii hyvin
  • Lauantai aamu. Aamu on ollut vähän tuskallinen kun tuo laastari ei niin nopsaan vaikuta. Suihkautin pari suihkausta nikotiinia niin olo helpottui huomattavasti. Tänään pitäis mennä käymään siskon luona eikä yhtään kiinnostaisi. Toukokuu ollut yhtä haipakkaa koko ajan. Kesäkuussa rauhoittuu tilanne.

Ei kai sisko polta? Tuo suihke on monien mielestä ehdoton, joten kun ja jos on vaikeaa, on hyvä kun on apu lähellä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.