Kesäkuussa 2021 lopettaneet

MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Avasin tämän paikan jo valmiiksi. Tervetuloa uudet lopettajat tänneja ottakaa kaikki hyöty irti Stumpista. Lukekaa vanhempien lopettaneiden poteroita ja kirjoittakaa kuinka teillä sujuu. Täällä yleensä kannustetaan, neuvotaan ja kehutaan. Aina löytyy joku kirjoittamaan.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

«13456789

Viestejä yhteensä

• Heippa, yritin jo toukokuussa lopettaa, mutta repsahdin kahden päivän jälkeen (argh), poltin ekana repdahdus päivänä 2 kpl, seuraavana vain illalla 1 kpl:n, eilen 3 kppl (jokaisen jälkeen niin kauhea itseinho) ja heitin tupakat roskiin. Nyt paremmalla innolla ja motivaatiolle kesäkuuta kohden. Kyllä mä sen nyt lopetan!!!! Tsemppiä kaikille

• Juuri oikea asenne Dream! Jos ei heti onnistu niin uutta yritystä vaan kehiin.
    En itsekään heti onnistunut, enkä olisi voinut vuosi sitten kuvitella, että voin päästä näin pitkälle :)
    Vuosi sitten olin ollut 2kk polttamatta, joka oli pisin aikani yläasteelle menon jälkeen. Sitten repsahdin :( Syyskuussa sain itseni kerättyä ja aloitettua uudestaan :)
  • Tosi hieno juttu Krella että olet onnistunut ja noin pitkään jo olet ollut tupakoimaton. Ihan innolla odotan että keho alkaa puhdistumaan eikä enää tartte miettiä milloin ja missä menis tupakalle tai odottaa iltaa kun lapset on nukkumassa (olen salapolttaja, vain mies ja parit ystävät tietää että poltan (POLTIN) :D )

• Hienoa Dream, kyllä se vielä onnistuu! Mulla oli myös niin, että kolme kuukautta edellissyksynä olin polttamatta, ja sitten repsahdin. Sitten kokosin itseni viime elokuussa, ja nyt tuntuu jo hyvältä.
    Mä olin myös salapolttaja, enkä lasten nähden poltellut, kun olivat pienempiä. Jälkeen päin ovat kertoneet tienneensä jo pitkään, että poltettiin miehen kanssa "salaa". Nykyisin kyllä ymmärrän, miksi tiesivät, kun itse haistan just tupakoineen ihmisen, niin siinä ei kyllä mikään pastillimäärä pysty sitä hajua peittämään. :smiley:

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Hei Dream ja onnea lopetukseen! Tuo mainitsemasi itseinho saattaa olla hyvä motivaattori, omalla kohdalla ainakin oli vähän saman tapainen juttu (ärsytyksen takia retkahti kun piti kokeilla jos se tupakka muka auttaisi, no eipä auttanut, vaan ärsytti sitten vielä enempi). Ja tosiaan, on mullakin yrityksiä jokunen takana, kuukausi tais olla pisin aika ennen tätä nykyistä "ennätystä", eli siis ei muuta, kun uutta yritystä vaan! Tsemppiä ja älä luovuta, jos tulee olo, että meinaat retkahtaa, kannattaa tulla tänne palstalle hakemaan tukea
  • Kiitos kaikille kivoista tsemppiviesteistä. Täällä sujuu odotettua paremmin, tupakka käy mielessä aika ajoin, mutta ei tulisi mieleenkään käydä ostamassa ja polttaa. Jes!
  • Minä täällä taas nyt paremmin valmistautuneena. Uhkasin toukokuussa, että en tule tänne ennenkuin olen ollut kaksi viikkoa polttamatta. Sitä kahta viikkoa ei toukokuussa tullut kun jatkoin polttamista. Silloin mulle tuotiin tupakkaa, ihan tuomalla tuotiin kun olin kitkuinen parina lopetuspäivänä ja lopetus kaatui siihen ja siitä olen tupakointia jatkanut.
    Nyt kuitenkin tein päätöksen että polttaminen loppuu kun tupakka ei anna yhtään mitään. Nikkikset ei häviä tupakoimalla ja kaiken aikaa saa olla juoksemassa ulkona. Maistuu vaan pahalle ja kuivattaa suun mutta muuta tulosta ei tule.
    Tumppasin ja motivaatio on kohdillaan. Sukulaiset on ripitetty ja ovat luvanneet olla kärsivällisiä. Tupakkaa ei siis pitäisi nyt ilmaantua minulle kuten jäätteenmäelle sähköpostit.
    Lähden vaikeimman kautta, koska tarkoitus on päästä nikkiksistä eroon ja siksi en nyt käytä nikotiinituotteita lopetuksessa ollenkaan. Haluan kokeilla kuinka vaikeaksi olo voi muuttua ja muuttuuhan se mutta uskoisin pärjääväni.

Mukava kun Dream olet mukana. Kovasti sinulle tsemppiä lopetukseen. Johan nyt on perkele jos ei yhtä tupakkaa saada päihitettyä

Lopetin torstaina 1.7.2021 klo 7.30
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kiva kun tulit takaisin tuomo. Kyllä se tupakka on yks perkele. Olen samaa mieltä. Toivottavasti lähipiiri myös tukee sua. Tupakan tuominen ei ollut kiva temppu. Mut me nyt ainakin tuetaan parhaamme mukaan.
    Koita järkätä itelles mielekästä tekemistä, jos meinaa pää vetää väärään suuntaan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tervetuloa takaisin Tuomo, olen Melisan kanssa samoilla linjoilla, että ei kiva temppu tuoda lopettaneelle tupakkaa. Tuskinpa alkoholista luopuvallekaan kukaan viina kantaa, tai tiedä häntä. Tsemppiä uudelle yritykselle!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• kyllä tämä tästä lutviutuu. Olen pitänyt itseäni vähän kiireisenä tänään. Olen tietoisesti uppoutunut internettiin ja nyt heitänkin oman ruutuaikani metsään. Kuuntelen radiota, provosoin vauva.fi sivulla ja luen kirjoja. Iltapäivästä heitin 5km reissun kirjastoon kävellen ja tuli melko kuuma kun taitaa olla jo hellelukemia. Tämä päivä menee todennäköisesti ihan kivasti maaliin mutta mielenkiiinnolla odotan huomista aamua. Tiedän jo valmiiksi että aamulla ensimmäinen ajatukseni on lähteä tupakalle, jonka jälkeen muistan ettei asunnossa ole enää mitään tupakointiin liittyvää välineistöä. EI edes tuhkakuppia. Senkin vein jo sekajätteeseen. Aamulla on ensin pieni innostus joka lopahtaa kun muistan ettei ole tupakkaa mitä polttaa. Se menee viidessä minuutissa ohi ja aamukahvin jälkeen varmaankin olen päässyt yli siitä etten enää polta.
    Freedom.
    Nyt en anna nikotiinille yhtään löysiä. Nyt mennään maaliin asti ja vuoden päästä kesäkuussa voin sanoa voittaneeni nikotiinin

• editoi kesäkuu 2
    Tulin tsemppailemaan tähän poteroon, kun mun alkuperäinen oli Kesäkuussa 2020 lopettaneet eli hyvin on mielessä ne vuoden takaiset fiilikset! Sympatiat on teidän puolella!

Nyt vaan kova, kovaa vastaan ja tsemppiä tuleviin päiviin :)

Ja kun tulee tiukka paikka niin tänne avautumaan ja hakemaan vertaistukea ja apua! Mä voin sanoa että omassa lopetuksen onnistumisessa tällä palstalla oli merkittävä osuus!

Valitaan olla savuttomia tänäänkin :) Tsemppiä!!

Projekti kessuton kesäkuu 2020 - ja loppuelämä
    Viimeisen stumppasin 31.5.

• Ei muuta ku tuulta päin @tuomo!
    Me täällä tuupataan persiistä eteenpäin, jos sen sallit!
    Mukava, kun olet taas täällä!
    Olet mulle erityinen, koska avasit huhtikuun lopettajat aikoinaan, jonne minäkin liityin. Olet mun eka konkreettinen kontakti täällä. Toivon täydestä sydämestä, että onnisutut!
  • Moikka.

Olin aiemmin polttamatta lähes vuoden, kunnes halusin polttaa sen vain yhden savukkeen....

Nyt haettu apteekista champix kuuri, ja toinen pilleri otettu. Viikon päästä pitäisi olla savuton.

• Hyvä @katajisto! Maasta se pienikin ponnistaa: nyt on ikään kuin päätös tehty! Sitten vain kulkemaan valitsemaasi tietä, tukijoita löytyy kyllä :)
    Se on saatanallinen illuusio: yksi savuke.
    Vaan sitä kun ei ole B)
  • Huomenta ja kiitos tsempistä Tatusa. Tervetuloa mukaan Katajisto. Champixista onkin täällä paljon juttua ja juttuja löytyy niitä hakemalla. Kannattaa tutustua niihin.
    Otin kuitenkin nikotiinipurkan käyttöön. Olo kävi niin kauhian hankalaksi ilman sitä. Ostan tänään sen ison paketin purkkaa ja sen jauhettuani siirryn tavalliseen purkkaan. Ei mitään kiirettä siis sen suhteen.
    Kirjoitin eilen, että tiedän, että aamulla ensimmäinen ajatus on tupakointi ja niinhän tuo oli. Nikkikset oli aika vahvat ja oikein hihkuin mielessäni, että kohta pääsee ihanalle aamutupakalle. Sitten muistin, ettei ole sitä tupakkaa mitä polttaa. Tipuin maan pinnalle sängystä leijailessani aika nopsaan. Olin oikeesti vähän pettynyt mutta sain nopeasti ajatukseni käännettyä muualle. Otin purkan ja lähdin aamukahville.
    Tuosta eilisestä viestistä voi äkkiseltään saada sen vaikutelman, että olisin polttanut sisällä asunnossa kun kirjoitin että "muistan ettei asunnossa ole enää mitään tupakointiin liittyvää välineistöä. EI edes tuhkakuppia." Tuhkakuppi oli tietenkin tuolla ulkona kuistilla. Pitää se korjata kun sisällä tupakoivia pidetään tupakoivien keskuudessakin jo aika luusereina :) Isä poltti aikoinaan sisällä ja muistan ikäni miten se haisi vaan tosi pahalle ja siksi en ole ikinä polttanut asunnnossa.'
    Mutta nyt fiilis on ihan hyvä eikä ahdista savuttomuus. Pienen määrän nikotiinia saan purkasta ja se tuntuu riittävän. Purkkaa ei kuitenkaan mene päivässä montaa kappaletta. alkuun ehkä 1 tunnissa joka on todella vähän ottaen huomioon että kun poltin niin tupakkaa meni kolme tunnissa.
    Mukavaa päivää kaikille. Katsotaan jos päivällä tulee mieleen jotain mistä kirjoittaa

Purkalla minäkin lopetin. On hyvä, että hankit ne tuomo. Jos oot polttanut tuon 30 tupakkaa päivässä, on sun niksavajaus äkkiä valtava.
    Savutonta torstaita sulle, ja tietty kaikille muillekin :)

• No niin. nyt on kello jo puoli yhdeksän aamulla ja kävin kaupasta hakemassa ison laatikon purkkaa. Kyllähän tuo hinta aina tuntuu korkealta. Maksoi 29,50 ja tuntuu niin vaikealta maksaa niin korkeaa summaa purukumista. Mutta mutta. Laatikossa on 17 liuskaa. Jos onnistun pitämään purkan syömisen aisoissa ja käytän max yhden 12 purkan liuskan päivässä niin se tekee 1,73e päivässä joka on huomattavasti halvempaa kuin tupakointi voi ikinä olla. Seuraavaksi edullisin vaihtoehto on laastari. Kalliimman laastarin päivähinnaksi tulee 3,40e meidän kylän hinnoilla. NIcoretten suihke maksaa meijän kylällä about 24 e ja se kestää minulla noin 4 päivää kun aina suihkuttelen sitä huvikseni kun maistuu niin hyvälle. Sen päivähinnaksi tulee huimat 6e minun käytöllä kun yksi suihkaus ei sitä riitä. Purukumi on kyllä ihan selvästi edullisin vaihtoehto. Laastari on helpoin ja huomaamattomin mutta itse en voi sitä kesäisin käyttää kun lämpimällä kelillä hikoaa ja laastari irtoaa.

• Kello on nyt 12.45 ja tuli vahva mieliteko tupakkaan. Kävi niin, että sain tilattua 200 m netin kiinteänä kun nyt on käytössä mokkula. Tuo oli vielä aika edullinen ja tulee paljon nopeampi netti kuin mitä nyt on. Sehän tietysti johti siihen että kun olin asiasta tyytyväinen niin mieleen tuli, että kävisin ostamassa tupakkaa juhlistaakseni hienoa ostosta... Nappasin kympin käteen ja lähdin kävelemään keskustaa kohti. Matkaa 2,5km suuntaansa. Kävelin 50 metriä kunnes sain itseni järkiin ja käännyin takaisin kotiin. En tarvitse tupakkaa juhlistaakseni uutta nettiyhteyttä. Ensimmäinen tupakka kihahtaisi kyllä päähän ja tuntuisi niin maan mukavalta mutta sen jälkeen tulisi vain nikkikset, jota ei polttamalla häviä. Paska maku suussa kestäisi koko päivän.

Sain käännettyä tarpeen ostaa tupakkaa enkä sortunut.

• Hyvä tuomo, niin sitä pitää! Olet taas yhden savuttoman kokemuksen rikkaampi :smile: Niitä kertyy ajan kanssa enemmän ja enemmän, ja jokainen tuo lisää luottamusta siihen, että ei sitä tupakkaa itse asiassa tarvitse mihinkään. Tupakoitsijan aivot vaan on niin tottuneet siihen, että se rööki kuuluu kaikkeen, että niille on opetettava uusia tapoja. Tarvittaessa uudelleen, ja uudelleen, ja uudelleen. Sitten koittaa hetki, kun savuttomuus onkin se tuttu toimintatapa :smiley:
    Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
    Juuri näin kuin Rontti26 kirjoitti.
    Mut iso arvostus sulle tuomo, et ymmärsit kääntyä takaisin.
    Kaikki meistä lopettaneista tietää, et pitää olla vähän ankara itselleen noissa paikoissa. Lopettajalla on paljon oppimista, mutta myös poisoppimista vanhoista tavoista.
    Onnittelut nopeammasta netistä B)

• Hei, kovasti tsemppiä Tuomo myös sinulle, tosi hienoa että tulit järkiisi etkä käynyt ostamassa tupakkaa. Itselläkin oli tänään läheltä piti tilanne etten ostanut tupakkaa, ajattelin juurikin että jos yhden poltan.. mutta hitto että ois kaduttanut!! Voi hitsi, vaikeita tilanteita tulee varmasti vielä paljon... nyt vaan kovaa taistoa tosissaan... nyt laitoin laastarin... argh.... o:)

• editoi kesäkuu 3
    Hienoa Tuomo! Ja Dream myös. Respectiä täältäkin. Tämä on taistelu, joka voitetaan kiusaus kerrallaan - kunnes kiusaukset lakkaavat.
  • Tosiaan pitää nujertaa tupakka kerrallaan ja vain yksi kerrallaan.. Ajatukset käy muuten hankaliksi...
  • Jälleen uusi päivä edessä ilman tupakkaa. Aamut on kaikista hankalimmat. Nytkin herätessä oli ensimmäinen ajatus se, että pian pääsen mahtavalle aamusauhulle. Sitten taas muistin ettei ole sitä tupakkia mitä polttaa. Nyt en ottanut nikotiinipurkkaa heti herättyäni vaan join ensin kahvit kaikessa rauhassa ja nappasinkin sitten kaksi 2 mg purkkaa helpottamaan nikkiksiä. Kävin hetken istumassa ulkona ja odottelin että rupeaa purkka potkimaan. Tuo 2 mg purkka tuntuu riittävän ihan hyvin mutta näin aamuisin niitä tarvii kaksi. Vähän ihmettelen tuota aamutupakan tärkeyttä edelleen. Vaikka tein päätöksen etten enää polta niin silti aina herätessä on vähän pettynyt fiilis tehdystä päätöksestä. Jos silloin saisi tupakan niin varmasti polttaisin. Sitten kun saa purkasta pienen määrän nikotiinia niin päätös olla polttamatta vahvistuu. Mutta nyt taas ei tee mieli tupakkaa. Lopettaminen on kyllä pirun hankalaa. Siinä joutuu muuttamaan niin monta tuttua rutiinia ja ne tilanteet joissa on ennen polttanut tuntuu jotenkin pliisuilta ilman savuja. Valehtelisin jos väittäisin että aamut on niin paljon parempia ilman tupakkaa. Ei ole tällä hetkellä, mutta varmasti kun totun uuteen, niin sitten aamutkin tuntuu kivoilta ilman röökiä. Vaikka välillä kaipaan tupakkaa niin järjellä tiedän sen olevan pahaksi. Eikä tupakka maistu tai tunnu hyvälle kuin aamuisin. Muina hetkinä se maistuu karvaalle, pistää yskittämään, kuivattaa suun ja jättää karsean hajun joka paikkaan. Mutta näillä aatoksilla tähän perjantaihin. Pitää päivemmällä taas purkaa tuntoja jos tulee jotain sanottavaa
  • Kello on 8.40 ja tulin juuri ostoksilta. Hyvin meni enkä sortunut ostamaan tupakkaa. Tunnustelin kuinka kova tarve on tupakalle ja kovasti yhdessä vaiheessa ennen kassoja harkitsin askin ostamista. "Entäs jos polttaisin vain sen yhden askin ja jatkaisin lopetusta huomenna kun tänään on vielä asumistuen hakeminenkin tiedossa ja se kuitenkin stressaa niin paljon ettei siitä selviä ilman tupakkaa" kassalla kuitenkin jätin tupakan ostamatta. Yksi erä jälleen voitettu. Kyllähän sitä keksii jos jonkinlaisia syitä siihen että sortuisi polttamaan. Asumistuen hakeminen tänään edessä ja olen melko varma, että sen tehtyä joutuu taistelemaan uudelleen tupakointi halua vastaan. Nyt kuitenkin on toistaiseksi kaikki hyvin.
    Lopettaminen on kuin vanha virsi, jota usein lauletaan hautajaisissa. "Päivä vain ja hetki kerrallaan.."
    Näin saatetaan tupakka hautaan, kuvaannollisesti.
    Mut jälleen tuomo yksi kauppareissu selvitetty. Pidä se kirkkaana mielessä, niin pystyt seuraavatkin selvittämään.

• Taidan itse siirtyä tänne kesäkuussa lopettaneisiin juttelemaan, kun toukokuun lopussa lopettelin ja toukokuussa lopettaneissa on hiljaista :neutral:

2 viikkoa tuli minulla tänää täyteen. Aika kuluu ihan kamalan hitaasti, olo on vähän epävarma ja tupakkaa ikävä :smiley: mutta alkaa kyllä jo tottumaan elämiseen ilman tupakkaa, alussa ei oikein tiennyy miten päin olla..

Tsemppiä kaikille !
  • editoi kesäkuu 4
    Onnea heipena kahdesta viikosta ja tervetuloa tänne kirjoittelemaan. Minä käytin koirani metsälenkillä. Ilmassa oli ihan julmetusti männyn siitepölyä. Onneksi en ole allerginen niin ei tuo haitannut. Kuumahan tuolla tuli ja nyt on hyvä jäähdytellä tuulettimen edessä. Huomenna lähtee koulukkaat kesälaitumille... Tupakkaa ei tee yhtään mieli ja olo on sen suhteen ihan levollinen
    Onnittelut heipena kahdesta viikosta! Nämä ovat tärkeitä viikkoja, jokainen päiväkin.
    Hirno homma tuo metsäretki. Luonnossa liikkuminen yleensä auttaa tässäkin hommassa.

• Paljon onnea kahdesta viikosta heipena! Olet jo monta kertaa selättänyt tupakkapirun ja hyvässä vauhdissa. Tästä on hyvä jatkaa :smile:
    Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.