Heinäkuussa 2021 lopettaneet

1246713

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Aijai, jäi päähän pyörimään sun haukka35 uneksima Kalevalakoru. Mulla on monta niitä, mut hienoin ystävättäreni synttärilahja parikymmentä vuotta sitten. Lintu, Uhtuan sotka. Voi pitää käädyssä, mut linnun (ison) takana on myös neula, et voi kiinnittää rintaan ketjun kanssa tai pitää rintaneulana.
    Mikä sen sun korusi olisi?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi heinäkuu 2021

Haave on sen sarjan nimi. Iso haave ollut lopettaminen ni kaulakoru voisi olla hyvä onnistumislahja itselleni. Sarjan korvikset löytyy jo.

Edit. Sanon voisi koska matkaa on vielä :)

• Heipat kaikille, onpa kivasti porukkaa kesälopettajissa!
    Mulla on kyllä hurjasti säästynyt rahaa lopetuksen jälkeen. Tai säästynyt ja säästynyt. Aluksi laitoin syrjään 50 euroa joka viikko. Sitten aloin "palkitsemaan" itseäni: uudet kesärenkaat autoon ja auton vuosihuolto (ei palkintoja, mutta oli kiva maksaa, kun jäikin vielä rahaa) lapsenlapselle uusi pyörä ja sänky, poreallas pihalle, pari uutta aurinkotuolia + patjat niihin ja vanhoihin. Tässä mun esimerkkejä. Eniten huomaan kassalla, kun olen ostamassa perjantaisin viikonlopun ruokaostokset, että huh huh, onpa ostoskorin hinta pudonnut lopetuksen jälkeen.
    Tsemppiä kaikille lopettajille!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Kohta paukkuu 2vko. Yllättävän hyvin mennyt. En ole kenellekään läheiselle lopettamista mainostanut, kun olen halunnut keskittyä rauhassa. Ja eihän tämä edes alkanut lopettamisena. Eilen huomasin illalla, että hups en ole ajatellut röökiä koko päivänä! Mitä nyt aamukahvin kanssa ja töissä luin stumppia. Käsittämätöntä miten helposti tää on mennyt. Ekat 2-3 päivää oli inhottava olo, mutta sitten selkeästi helpotti. Vieläkin välillä pieni epämukava olo, mutta helpottaa heti, kun tiedostan, että se kuuluu prosessiin. Nyt välillä tulee pieni pelko onnistunko, mutta sekin helpottaa kun ajattelen ilon kautta: "mun ei tartte enää polttaa, saan itse päättää".

• Hyvää huomenta Heinäkuiset.
    Onnittelut haukka35 kahdesta viikosta, niin se aika kuluu. Itsellä menee myös Todella kivasti ja mahakin alkaa olla kondiksessa, (ei johtunut Champix:sta). On se hieno huomata miten keuhkot toimivat paremmin, kun pyöräillessä ei enää "kuole" ylämäessä kuten ennen.
    Rahaa tosiaankin säästyy huimia summia, tosin nämä ensimmäiset säästöt menee suureltaosin Champix:in jatkosarjaan, mutta toisaalta tuleepahan lääkkeet "ilmaiseksi".
    Eipä tässsä muuta kuin toivotan teille savutonta, aurinkoista lauantaipäivää. B)

Ei se niin mene ettei jotenkin mene.

• Saastutan taas tätä ryhmää kun kirjotan joka päivä mut menköön terapiana.

Eilen juotiin vähän olutta miehen kanssa ja ärsytti älyttömästi kun toinen meni röökille. Eniten ärsytti se, että se ärsytti(kun vähän teki mieli itelläkin) Jos ymmärrätte. Mutta olin päättänyt ja ärsytti vaan kärsiä tunne. Tänä aamuna kun heräsi oli vähän morkkis ja epäonnistunut olo kärsimisestä. Nyt olen jo saanut tsempattua ja huippu fiilis kun en polttanut ja KAKS VIIKKOA TÄYNNÄ!!!

Juotiin aamukahvit ulkona ja jouduin altistumaan röökin savulle. Haisee ihan kauheelle. En ymmärrä niitä ihmisiä kun sanoo että ”ihana tuoksu”. Aivan kauhee! Haisee kuin jollekin lantaperäiselle lannotteelle ja syrjäyttää kaiken hapen lähistöltä niin etten itse pysty hengittämään.

Muistan kun itse poltti ja savuttomat alko muka dramaattisesti/mielenosotuksellisesti yskiä. Ärsytti. Nyt mäki yskin kun savu osuu nenään. Olen se paha ihminen :D

• Onnea kahdesta viikosta haukka35! Hienosti selvisit eilen, olet ansainnut onnittelut siitäkin :)
    Onnittelut haukka35! Tilanne kerrallaan edetään savuttomalla tiellä. Hyvin selvisit. :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• @haukka35

On täysin väärin luulla, että saastuttaa jossain, kun käy läpi urakkaansa. Nämä foorumit on tehty kirjoittamista varten, ja silti ihmiset käyttävät mahdollisuuttaan liian vähän. Olen myös sitä mieltä, että mitä enemmän kirjoittaa, niin sitä enemmän jännittyneisyys ja jopa ahdistuneisuus purkautuu. Se on sitä keskeneräisten asioiden käsittelemistä.

Tupakka ei ole ollut minulle enää ongelma, vaikka täällä pyörinkin paljon vielä, mutta huomasin tuossa, kun tein tekstiä erääseen lehteen, että masennus hieman paranee kirjoittaessa. Se on varmaan yksi syy miksi Stumppiinkin olen kirjoittanut niin paljon. Tsemppiä ja voimia!

• editoi heinäkuu 2021
    Kiitti @SIKsak @Melisa ja @ajatusrikollinen juu mä olen kyllä päättänyt ottaa tästä palstasta kaiken irti. Kun ennen nukkumaanmenoa vähän lueskelee ni kummasti röökihimot unohtuu ja alkaa lopettaminen hymyilyttää. On tää vapaus vaan aivan mahtavaa. Ja mitä kaikkee paraneminen vielä tuo tullessaan
  • Terve vaan kaikille! Täälläkin edelleen ruodussa, aamulla kävin 8 km juoksemassa ja sitten touhunnu loputtomasti täällä mökillä. Ei käy tupakki kovin mielessä, vaatisi lähtemään 40 km päähän kauppaan....paitsi että eihän se oo matka eikä mikään jos ois pakko! No nyt mennään ilman ja katotaan päivä kerrallaan :)
    Jaksamista kaikille, nautitaan lomasta ja murehditaan sitten asioita kun työt alkaa ja sen seurauksena stressi ja vitutus...
  • Onnea haukka35 kahdesta upeasta viikosta!
    Minä lopetin myös niin, että mies poltti. Muistan kyllä, miten ärsytti välillä, kun laukkasi tuolla ulkona savuttelemassa. Mutta muistan myös, miten siinä vaiheessa ärsytti vähän kaikki, mitä se teki. Erään kerran söi näkkileipää tossa vieressä, niin mulla meinas pää räjähtää, kun se rouskutus oli niiiiiiiiiiiiiiin ärsyttävää. :smiley: Lopetti muuten siinä vaiheessa, kun itse olin noin 2 kuukautta ollut polttamatta.
    Ja minä kuulun niihin tyyppeihin, joiden mielestä se tupakan savu haisee tosi hyvälle (makuasia) mutta juuri polttanut ihminen haisee ihan hirveelle tuhkakupille.

• editoi heinäkuu 2021
    Noi on jänniä noi makuasiat ;)

Ja tsemppiä @Mirkkuliina (peukut) ihanaa siellä mökillä on nauttia ku ei tartte itteään kaasuttaa! (sydän)

Mäkin kävin tänään lenkillä. Sekin on nyt huomattavasti mukavampaa jo näinkin lyhyen savuttomuuden jälkeen.
  • Heippa Heinäkuiset ja kaikki! Tänään on ollut super kiva päivä! Tää viikko ja alkaa loma :) :) tänäänkin tullut tupakki mieleen, mut joka kerta tullu myös vähän semmonen liikkis olo. Ihanaa ku mun ei enää tartte! Oon niin helpottunu. Ei voi tietää onnistunko lopullisesti, mut tänään ollu todella levollinen olo. Mun ei tartte polttaa jos en haluu! Toivottavasti tää tunne pysyis ja toivottavasti muillaki heinäkuisil alkanu olla vähän helpompaa :*

• Viime viikko oli ihan kamalaa hampaat irvessä taistelua. Tänään on täälläkin ollut kevyempi päivä. Aamulla vain ikävöintiä tupakin perään mutta ei läheskään yhtä voimakas pelmahdus kuin tuossa aiemmin.
    Suopursuja, kanervia ja horsmia kävin haistelemassa lakkasuolla.

• Sitkeästi olet jaksanut, Bronco. Ja tämä tosiaan on sitkeyslaji, jos mikä! Onneksi koko ajan vaikeiden päivien määrä vähenee ja helpompien lisääntyy. Sullakin alkaa kahden kuukauden rajapyykki häämöttää - sitä kohti!

• Heipä hei!
    Hienoa että teillä on ollut helpompi päivä. Minulla pyöri aamulla ajatukset päivä ja tuntimäärissä eli koska tulee se ja kuinka kauan menee sinne ja..... Ei kiva, tulee mieleen että olenko noin malttamaton ja hataralla pohjalla liikenteessä vaikka ei ole tupakka eikä tupakointikaan ollut mielessä. Lähdin sitten kävelylle ja illalla viellä suunistamaan, eli on ollut sellainen läskin polttopäivä. :) askeleita yli 14000 ja kaloreita kulunut pikkasen vajaa 3000.
    Eipä tässä muuta kuin tsemppiä kaikille ja rauhaisaa uniaikaa.

• No niin!
    Yksi rajapyykki saavutettu ja siksi nyt kissalla pyyhin pöytää. Sillä kun ei ole häntää mitä vois nostaa. :D Kaksi savutonta viikkoa olisi saavutettu, joten olen itsestäni ylpeä. Eiliset ajatukset ovat menneen talven lumia ja toella hyvin nukutun yön (89% unen laatu) jälkeen on hyvä lähteä kohti pelättyä kolmatta viikkoa. ja pestä kissa. ;)

Onnittelut kahdesta viikosta! Näin ne päivät vaihtelee, mutta ajan lisääntyessä pahat päivät ovat harvemmassa.

• Onnittelut kahdesta viikosta AMM66! Vauhdin hurmaa ja pelotonta pesua kissalle! :)

• Onnea onnea AMM66, mulla taitaa tulla huomenna...
    Kevyesti menee, lomalla on aika helppo pysyä ruodussa ku touhua riittää. Kivaa päivää kaikille :)
    Sulla on jo kaksi viikkoa Mirkkuliina! Onnittelut! :)

• Moikka ja onnea kaikille lopettaneille! Minä lopetin tänään. Poltin aiemmin n. 10-v, sitten kuuden vuoden tauko, mutta sorruin tyhmänä vuosi sitten ottamaan vaan yhdet savut. Äkkiä tuli päivittäinen tapa. Täytän pian 40-v ja päätin, että nyt tai sitten ei. Kiva lukea teidän kokemuksista ja siitä ”vapauden” tunteesta; lähdin töihin ilman röökiä ja tunne siitä, että minun sauhuttelut on nyt sauhuteltu. Mutta päivä kerrallaan - nyt hymyilyttää!
  • Tervetuloa mukaan Ineri! Olet tehnyt elämäsi parhaan päätöksen! Uskot vaan itseesi ja siihen, että viimeinen rööki on nyt poltettu ja et tarvitse tupakkaa enää mihinkään.

Paljon onnea Mirkkuliina ja AMM66! Kaksi viikkoa on jo hyvä saavutus!

Kivaa savutonta päivää kaikille! Meilläpäin ainakin sataa pitkästä aikaa. Luonto tarvitsisi enemmänkin, mutta kyllä tuokin vähän huuhtoo :)
    Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
  • Tervetuloa Ineri, ja onnea AMM66 ja Mirkkuliina kahdesta viikosta, Ja onnea Ineri yhdestä elämäsi parhaasta päätöksestä. Tsemppiä kaikille!

• Onnittelut kaikille uuden etapin saavuttaneille sekä kaikille uusille tervetuloa!

Itsellä nyt kaksi viikkoa tai puoli kuukautta täynnä, kummin vaan haluaa ajatella. Yllättävän helposti on mennyt. Korvaavia menee mitä menee, en niitä laske. Äänikirjoja on tullut nyt viikossa kuunneltua peräti kuusi kappaletta. Kun aiemmin kävin parvekkeella tupakalla, aikaa meni noin 5 minuuttia. Nyt kun menen, niin huomaamatta tulee istuttua jopa tunti! Onneksi ei ole kiire minnekään, joten tämä suotakoon.

Eilen rohkaistuin ja kerroin esikoiselleni puhelimessa olleeni jo kaksi viikkoa polttamatta. Hänkin ihmetteli, kun kerroin ettei ole pahemmin vaikeuksia ollut. Hän kun muistaa aiemmat lopetusyritykseni, jotka ei nyt niin hyvin sujuneet. Hermot niin kireellä, ettei mulle oikein kukaan uskaltanut puhua, ei ainakaan mitään negatiivistä. Nyt on kaikki toisin, mitä itsekin ihmettelen. En ole kenellekään lopettamisesta puhunut, ainoastaan perheeni tietää. Ja näin on ehkä parempi, ei tule ylimääräistä painetta ulkopuolelta.

En oikein usko, että tämä voisi näin helppoa olla. Joten nyt sitten odottelen sitä vaikeaa päivää, koska pakkohan sen on tulla jossain vaiheessa.

Huomasin tuossa eilen, että sytkärikin on edelleen siinä samassa paikassa, johon sen reilu kaksi viikkoa sitten jätin. Ja se saa ollakin siinä. Samoin tyhjä toppa kaapissa. Olkoon sekin vielä siellä muistona.
  • Onnea kahdesta viikosta @Mirkkuliina ja @AMM66!
    @lneri, olet valinnut hyvän tien kulkea :)
  • Onnea myös idamariia. Puoli kuukautta jo!

• Niinpä onkin! Onnea @idamariia :)
  • Onnittelut Mirkkuliina ja idamaria kahdestaviikosta, :) samassa veneessä kuljetaan. Tervetuloa Ineri.
    Tuli tänään helpotuksen huokaus, kun täältä löytyi yhdestä apteekista Champixin jatkosarja, ovat loppu lähes joka paikasta, mutta apteekin täti sanoi että ensiviikolla tavaraa tulee lääketukkuun ja siitä n. kahden viikon sisällä sitä on saatavissa taas normaalisti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.