Heinäkuussa 2021 lopettaneet

1235712

Viestejä yhteensä

• Tervetuloa joukkoon Ineri!
    Ja kiitos onnitteluista...aika menny kuin siivillä, auttanut varmaan hyvä seura! Täälläkin satanut ja ollut aiempiin päiviin verrattuna aika viileää, mutta sen vuoksi olikin kiva käydä hiukka shoppailemassa ja syömässä.
  • editoi heinäkuu 20

Onnea @Mirkkuliina @AMM66 ja @idamariia! Ja tervetuloa @lneri ! Hyvin kasvanu porukka ja saadaan lisää keskustelua :) avautukaahan kaikesta ni pysyy kaikilla motivaatio ja tavoitteet mielessä ;)

• editoi elokuu 2

Kiitokset kaikille onnitteluista. <3
    Selailin omia entisiä lopetusyrityksiäni ja tulin siihen tulokseen että nro 3 on kirottu luku tässä homassa.
    - Maaliskuu 2019 3kk 1vk
    - Maraskuu 2019 3 1/2 vk
    - Tammikuu 2020 2 1/2 kk
    Kyllä tästä näkee että ainakin minulla retkahdukset on ajallisesti melko lähellä 3 kk ja 3viikkoa.
    Joten jos minä tästä oppineena retkahdan lähellä 3 viikkoa tai kuukautta niin minulta saa tulla kysymään että miltä mahtaisi tuntua olla hel...in tyhmä. ;)

Ei se niin mene ettei jotenkin mene.

• Kahden viikon onnittelut myös idamariialle!
    Ei ole niin pahaa päivää, etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa.
  • 2 viikon onnittelut täältäkin idamariialle ja Mirkkuliinalle! :)
  • Suuret onnittelut myös minulta @Mirkkuliina @AMM66 @idamariia!!!
  • Tulin vaan sanomaan että roikun yhä mukana! :D

Oikeastaan on ollut suhteellisen helppoa olla ilman tupakkaa, mutta ihan suoraan sanottuna vituttaa se, että oon niin PA että 58€/viikko säästö ei näy missään. Rahat on silti loppu vaikka en ole ostanut tupakkaa. En oo saanut siis ostettua itelleni mitään erityistä, vaikka säästömittarissa on yli 80€. Ihan hiton turhauttavaa. Enkä käsitä mihin ne rahat on sitten voineet mennä. Olenko muka ostanut 80 eurolla sipsejä, suklaata ja muita herkkuja?! Ei kai nyt sentään....

"It's not about the size of the dog in the fight.
    It's about the size of the fight in the dog."

-Dot your eyes /FFDP

• AMM66 komppaan suo kyllä ihan täysillä! Itellä tuli heti mieleen oma kolmonen eli viime retkahdus tuli kolmen ja puolen kuun jälkeen eli kyllä nämä alku kuukaudet tonne puoleen vuoteen on tosi haasteellisia varmaan meille kaikille. Turha kenenkään luulla että muutaman kuukauden tupakoinnin jälkeen on kuivilla, ja paskat.
    Ja vaikka kuinka tuntuu tässä nyt helpolta niin sehän just antaa sen harjaanjohtavan signaalin jotta jospa pikkusen nyt yhden...
    Taistellaan päivä kerrallaan, tsemppiä kaikille :)
  • editoi heinäkuu 21

Näin se on Mirkkuliina. Katsellessa noita mun päivämääriä, minulla tuli ajatus jos toinenkin.
    Molemmat pitemmät yritykset on alkaneet kevät talvella ja loppuneet keväällä/kesällä. B) Kuten ensimmäisessä viestissä kerroin, joskus 2000 luvun puolivälissä olin 2.5vpolttamatta ja se lopetus alkoi samana päivänä kuin nyttenkin ja esim kolme kuukautta tulee täyteeen lokakuun alussa jolloin ei luultavasti kahviloiden/kuppiloiden terassit ole kovinkaan houkuttelevia. >:)
    Tämä pätee ainakin minuun joka rakastaa kevättä eli varmasti mieli halajaa auringon lämmön saatelemana minua ulos kera kahvin ja tupakin ja sitä on vaikea vastustaa.
    JEP päivä kerrallaan. :p

• Tervehdys. Täällä mennään nyt aika tarkalleen 1 päivä 10 tuntia ilman savuja. Olo on ihan jees tosin pureskelen nicorettea silloin tällöin. Tästä pitöisi nyt jatkaa loppuun asti ilman savuja. Lopettamis yrityksiä on muutama takana pisin taisi olla reilu 3kk. Tsemppiä muillekin heinäkuussa lopettaneilla.
  • Hienoa! Taas uusi tulokas heinäkuun poteroon, Tervetuloa joukkoon hurjaan dan554 :)
  • Kiitoksia! Nyt pidetään lippu korkealla. Ajattelin että, töissä olisi hankalaa olla ilman tupakkaa koska, siellä polttaa varmastikin noin 70%. Mutta mitä vielä siellä on melkeinpä helpompaa olla kuin kotona koska, on koko ajan tekemistä. P.S suosittelen stumppaa tähän kirjaa Allen Carrilta.
  • Tervetuloa dan554

• Paljon onnea ja tsemppiä kaikille hyvän päätöksen tehneille.

• Tervetuloa @dan554 remmiin messiin!
  • Nyt jos en ois saaressa yksin ja ilman autoa, ryntäisin kiskalle tupakin ostoon, kyllä on ollu niiiiiin vaikea päivä!
    Mutta mihkään en pääse vasta ku sunnuntaina. Eli kärvistellään ja ehkä huomenna helpompaa...
    Että tämmönen purkaus :s
  • Kolme viikkoa täynnä! Huomenna isot juhlat ja jännittää. Hyvin kyllä menny tähän asti! Kun täällä vaan käväsee joka päivä pysyy tavote kirkkaana mielessä. Ja itseä auttaa kyllä se tieto, että joo tässä vuoden aikana tulee olemaan mielitekoja ja epämukavia aikoja mutta ajan kanssa ne helpottuu. Ei tunnu yhtään niin pahalt. Ja se että laulaa Lily Allenin fuck youta kun mieliteko iskee oli myös hyvä hauska vinkki mihin täälläpalstalla törmäsin. Toimii :)

• Onnea haukka35 kolmesta viikosta. Sulla on kyllä hyvä asenne, jolla pääsee pitkälle!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Mirkkuliina, älä ihmeessä anna ittes kuvitella, et tupakka tekis hyvää sulle. Ongelmia se ei poista ja mielenrauhakin on sit koetteella. Et oikeasti halua sitä, ethän?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos Melissa huolenpidosta....tilanne oli eilen niin houkutteleva...itsekseen mökillä, tyyni ilta, sauna lämpiää, ei kukaan lähettyvillä että ois tarvinnut miettiä kuka näkee, haiseeko ym. Ihan vaan oisin nauttinut kesästä ja omasta rauhasta. Paska homma, kun mieli on heikko ja tupakki historiaa vaikka muille jakaa. No eipä tullu poltettua kun ei ollu mitä polttaa, onneksi. Eikä mulla sillä tavalla hulluna tehny mieli...tilanne vaan olis ollu niin täydellinen sauhutteluun. Nyt täällä polttelen takkaa, kun ilma niin viileä, ja muutaman tunnin päästä käyn katsastamassa mustikka tilanteen.
    Halusin vaan eilen avautua tämmösestäkin, että ei aina niin ruusunpunaista, upeeta ja mahtavaa....

• Onnea @haukka35 kolmesta viikosta :D

@Mirkkuliina tiedän ton tunteen! Mulla ollut sama fiilis: just nyt ois han kiva vaan poltella.
    Ei niinkään tee mieli itse tupakkaa vaan tupakointia. Lopulta kuitenkin huomaa, että hetki on arvokkaampi ilman tupakkaa. Mulla meni tovi tajuta :#
    Tsemppiä tuleviin päiviin ja hyviä mustikkamaita :)
  • Tsemppiä Mirkkuliina, samaistun, ei todellakaan aina ole ruusuista lopettaminen. Itse pelkäsin just tätä kesää ja kaikkea siihen liittyvää, että kuinka paljon kaipaan sitä tupakointia. No, enpä paljon, ja oikeasti tuntuu, että kesä, ja päivät on paljon pitempiä, kuin viime kesänä. :smiley:

• Kiitos Tatusa ja Odeska!
    Tuki aina tärkeetä, ainakin mulle. Kyllä täällä pärjätään, heikko hetki mennyttä elämää, toistaiseksi :)
    Tuulta päin ja tsemppiä kaikille!

• editoi heinäkuu 24

Onnittelut Haukka35 kolmesta viikosta. :)
    Hienoa Mirkkuliina että olotila oli ohimenevää.
    Minulla sattu soma tapaus eilen, kun oltiin kaverin kanssa torilla kahvilla, lähin hakemaan santsikuppeja, niin huomasin maassa kaksi tupakkia ja avonaisen askin, ne oli pudonnut viereisen pöydän asiakkaalta, noukin ne irtonaiset ja ojensin miehelle joka kiitteli ja tarjosi minullekkin, mutta sanoin kiitos, mutta ei kiitos, olen ollut yli kaksi viikkoa ilman joten... Siihen mies sanoi mielestäni fiksusti, hienoa, empäs sitten tarjoakkaan.
    Oli hienoa huomata ettei tehnyt yhtään mieli vaikka pidin pötkylää kädessä. :D

• Hienoa AMM66. Eikös tuntunutkin hyvältä kertoa omasta savuttomuudesta.
    Ei kiitos, en polta, saa ihan eri fiiliksen, kun sanojana on vanha tupakoitsija, kuin että henkilö, joka ei ole koskaan polttanut. Vain entinen savuttelija ymmärtää, mitä lopettaminen on vaatinut.
    Jos saatte kiinni meikäläisen ajatusmaailmasta. :smiley:

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Alkuaikoina yksi herkullisimpia tilanteita oli, kun pystyi sanomaan; kiitos, en polta. :)
    Vaikkei muuta olis sanonutkaan, ja vaan omassa itessään tiesi, mitä sen lauseen takana lopettajalla on ollut.
    Me ollaan oman elämämme sankareita!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tulihan siitä sellainen voittaja olo, B) vasinkin kun mies selvästi sanoi sen HIENOA "kunnioittavasti", kenties joskus itsekkin yrittäneenä lopettaa, kuka tietää?

• editoi heinäkuu 24

Minulle tuli jopa hieman töykeä olo, kun keväällä naapurissa vieraana ollut mies teki tuttavuutta ja tarjosi innoissaan tupakkaa. Sanoin vaan, että en polta enää, mutta tosiaan hieman tuntui kuin loukkaisi hyvän eleen tehnyttä. Hän siis katsoi ihmeissään, ihan niin kuin ei tietäisi, että tupakoinnin voi lopettaakin :smiley:

Tupakan tarjoaminen on jossain oudossa mielessä hyväksytty yleiseen käytöskoodistoon tai sisältyy sitkeästi kulttuuriin kuin tekisi palveluksen jollekulle tai osoittaisi juurikin ystävyyttä. Annetaanhan kuolevallekin vanhemmissa (toiminta/sota)elokuvissa mahdollisuus viimeiseeen savuun!

• Neljättä päivää mennään selkäsuorana. Miten voikaan oma olo tuntua jo muutaman päivän jälkeen todella hyvältä.
  • Onnea kaikille vaikeuksista selvinneille!

Oli railakkaat juhlat, mutta en sortunut! Ei onneksi ollut tosin montaa tupakoitsijaa paikalla. Pari kertaa teki mieli ja kerran istuin terassilla savuttelijan vieressä, mutta päätin kestää. Tossa vaan tietää että jos polttaisi olisi miljoona kertaa pahempi mieli/olo ja nyt on mennyt niin hyvin etten halua tätä pilata. Shoteista kieltäydyin kohteliaasti ja väkevistä muutenkin. Kontrollin menetys olis nyt vaarallisinta.

Tsemppiä kaikille! Tavote vaan kirkkaana mielessä päivä kerrallaan, eikä henkostakaan ;)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.