Heinäkuussa 2021 lopettaneet

13468913

Viestejä yhteensä

• Hyvä haukka!!
    Mulla kans ens pe varsinainen koetinkivi...lähden kaverin kans hiukka törpötteleen, saas nähdä kuinka neidon käy....
    Tsemppiä kaikille kanssaeläjille
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Nyt sit tiukkana Mirkkuliina.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Joo :)
    No siihen reissuun vielä vko aikaa, ehdin meditoida itteni oikeeseen fiilinkiin :)
  • editoi heinäkuu 2021

Repsahtaminen on sikäli outoa käytöstä, että sittenhän kaikki pitää aloittaa taas alusta. Jotenkin noin minä ajattelisin. Minkä takia sortua?

(Muokkaus: Viesti on tarkoituksellisesti hieman tökerösti kirjoitettu, mutta oikeasti kun miettii, niin sitten vain joutuu aloittamaan alusta. Tämä oli yksi niistä asioista, jotka ovat pitäneet minut erossa visusti tupakasta.)

editoi heinäkuu 2021
    Tällä kerralla en olis enää jaksanut uudelleen aloittaa. Edellisen repsahduksen jälkeen meni 3,5 vuotta ittensä keräämiseen. Tämä 0-linja on niin paljon helpompi. Siis ollut koko ajan, kun en antanut yhtään siimaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi heinäkuu 2021

Mulla auttanu ku tätä palstaa lueskelee ni pysyy tavote mielessä eikä unohdu miten inhottavaa se röökin orjuuttavuus oli. Ehkä vähän jopa on. Kyllä niitä ajatuskuvioita vieläkin pyörii päässä. Täytyy vaan tunnistaa, että ”aa tää on tätä vanhaa habitusta”.

Mua kiinnostaa, jos konkarit voi kertoa, koska tää aamuräkäisyys loppuu? Aamuisin ei enää yskitä ja kurkku ja nenä ei kirvele tai kutise. Mut nenä valuu ja kurkussa räkäklimppi edelleen. Kokemuksia koska se helpottaa?

Tuo on haukka35 niin yksilöllistä. Mulla ei ollut nuhaa, mut takahampaita pestessä ärsyynnyin kakomaan aika hirveän näköistä limaa. Mitäs arvioisin... ehkä 2 kuukautta. Mut mä poltin kauan ja paljon.

• Minullakin on samaa vaivaa. Aamulla ensin aivastan, sitten rupeaa nenä valumaan ja tarvitsee 2 - 3 niistoa niin tulee röörit tyhjäksi,eikä vaivaa enää samana päivänä.

Ei se niin mene ettei jotenkin mene.

• 3 viikkoa täynnä! Ja edelleen hyvin sujuu, vähän liiankin hyvin. Muutamia hetkiä on ollut jolloin olis voinut polttaa tupakan, mutta nopeasti mennyt ohi.

Oudot unet vaan vaivaa. Nyt jo kolmas yö peräkkäin, kun näen unta siitä, että syön nakkia salaa jääkaapista. Ymmärtäisin, jos polttaisin salaa unissa, mutta ei. Minä syön perheeltä unessa salaa nakkeja. Ilmeisesti mulle se nakki on sitten pahempi pahe. No, kummastakin pysytään erossa.

Itse en ole huomannut lopettamisen lisänneen limaisuutta tai yskää. Tosin kun se on muutenkin joka päiväistä, niin eipä sitä osaa seuratakaan. Yksi näistä harvinaisista sairauksista mikä mulla on, aiheuttaa sen, että oon allerginen vähän kaikelle. Tää on myös yksi syy siihen miksi en käytä lihatuotteita.
  • Onnea @idamariia kolmesta viikosta :)
  • editoi heinäkuu 2021

Onnea @idamariia !!!

Juu ei mullakaan limaisuus ole lisääntynyt mut vähän ootin et se loppuu :D mut kaikki varmasti aikanaan :)

• Onnittelut idamariia! Hassu tuo nakkiuni :)

Onnittelut kolmosesta idamariia :)

• Onnittelut idamarialle sekä Mirkkuliinalle kolmesta viikosta. :)

On hieno huomata kuinka kunto kasvaa. Olin eilen kävelemässä, enkä millään tahtonut saada pulssia nousemaan yli sadan. Asia selvisi kun vertailin aikaisempiin kävelylenkkeihin, keskisyke on ollut laskusuunnassa jo jonkin aikaa, kesäkuun puolivälissä keskimäärin 116 ja nyt 104 B)

• Kiitos AMM66!
    Mulla kans tuo juoksu on älyttömän tärkeä juttu, siitä tulee niin hyvä olo että auttaa tähän tupakki hommaan samoin kuin nuo syömis mielihalut pysyy kurissa.
    Mukavaa tiistaita kaikille, aurinko paistaa ja lomaa vielä jäljellä!
  • Ja onnea myös sinulle AMM66 3 vkosta!!
  • Onnea @AMM66 kolmesta viikosta laskevine keskisykkeineen :heart:

Mä kävin ajelemassa vajaa pari tuntia sähköavusteisella fatbikellä. Olipa vaan lystiä!! En saanut sillä edes hikeä pintaan, hengästymisestä puhumattakaan :D
  • Kiitos Mirkkuliina ja Tatusa onnitteluista. Päivä kerallaan eteenpäin. Onneksi kelit hieman viilenee, niin viittii lähteä ulkoilemaan. Eilen oli niin julmetun kuuma, että meinasin sulaa kun kävin lähikaupassa, illalla 8 aikaa oli viellä yli 30 astetta, mutta mitäs siitä kun ei oikeastaan yhtään tee mieli pötkylän savua. B)

• Onnea @AMM66 !! Se on just näin päivä kerrallaan.

Tein ekaa kertaa lopettamisen jälkeen hiit jumpan tänään. 8 liikettä, 8 toistoa, 8 kierrosta (+käsipainot). Oli raskas mutta ei tullut paha olo tai verenmaku suuhun tai rintaan polttoa. Aivan mahtava olo! On tää vaan niin siistiä ja ihanaa <3

• editoi heinäkuu 2021

Näin loppuheinäkuusta olen päätynyt sellaiseen pitkään kypsyneeseen huomioon, että parhaiten lopettamisessa onnistuvat ne, jotka ottavat oman terveytensä todella vakavasti. Ehkä näin satunnaisena toteamuksena se ei varmaan ole kuin jotain "ihan tosi?" -tason juttua, josta joku voisi loukkaantuakin, mutta olen seurannut jo pidemmän aikaa näitä asioita :smile:

Parhaiten selviytyvät tyypit, jotka eivät esimerkiksi juo alkoholia (itse juon), liikkuu jo mielessään paljon ennen lenkkipolkua (en liiku välillä ollenkaan) ja tarkkailee todella paljon syömisiään (en tarkkaile, kunhan nälkä lähtee). Sitten on kaikenlainen rauhallisuus (olen todella levoton) ja sitä edeltävä muu päänsisäinen ongelmavyyhti, josta päästä eroon.

Eli suluissa olevat asiat pitävät omalla kohdallani paikkansa ja lopettaminen oli enemmän kuin mahdollista. Mutta tosiaan, kaikista reippainta kirjoitustahtiakin pitävät huolen vakaasti ja harkitsevasti terveydestään. Heille se lopettamisprosessi tuntuu olevan helpointa myös ihan puhtaasti kirjoittamisensa kautta, koska juttu lentää kaiken aikaa. Rohkaisen kirjoittamaan, vaikka kokisi, ettei osaa. Se ei ole mikään syy jättää kirjoittamatta, koska tämä ei ole koulu, jossa arvostellaan ihmisiä. Tosielämästä poiketen me olemme tiivis ja hyvähenkinen yhteisö, joka ei dumaa ketään.

No, mikä tämän viestin pointti oli? Varmaan se, että lukekaa ja kuunnelkaa sellaisia ihmisiä, joilla on kauhea vimma parantua sairaudesta nimeltä tupakanpoltto. Sen vimman aistii ja tuntee, ja he saavat ihmisiä seuraamaan omia tekojaan vaivattomasti. Ehkä he ovat vähän positiivisempiakin usein, eli negatiivisesti ajattelevien irtaantuminen tupakasta on vaikeaa. Ymmärrän kyllä senkin, että suuttuu toisille, koska lopettava voi olla vihainen monista asioista johtuen. Se on luvallista.

Tunteet pitää saada esittää rehellisesti. Vasta silloin tupakka alkaa jäädä taakse.

• Neljä viikkoa tulee huomenna täyteen. Kuukausi varsinaisesti vasta tiistaina. Aika huikeeta. Vaikea uskoa että tää voi oikeesti nyt onnistua. Uppouduin terassilla lukemaan stumppia ja ihmettelin mikä toi paha haju on, mies oli avannu tuhkispurkin huomaamattani. Miten se voikin haista noin pahalle ilman savuakin. :s

Mielitekoja ei oikein arjessa enää oo. Juhlassa vähän, mut koitan sillon aina miettii, et hei se on kokeiltu jo, tai kui siistii ku oon vapaa tosta paskasta, tai nyt voi olla vähän ikävä olo mut huomen ihan huippu fiilis! Se helpottaa. Päivä kerrallaan täs viel mennään ja koko ajan muuttuu iisimmäksi.

• Mulla kans kohta kuukausi pulkassa :) . Terassille oli tänään aikomus mennä, mutta vettä tulee ja täällä mun alueella nuo korona luvut hiukka nousseet eli päätettiin jättää ryypiskelyt tuonnemmaksi. Oon kyllä helpottunu, ajatukset pyöriny koko päivän siinä miten käy kun drinksua ottaa, niin kyllä mua ois niin tympässy jos ja kun oisin humalapäissäni ratkennu. Niin on vielä vähän tätä lopettamisaikaa eletty, että heikkoa on tuo itteensä luottaminen!
    No mutta luonto teki tän helpoksi, tupakaton elämä jatkuu ja ens vkolla alkaa työt, palataan kiireiseen arkeen, jospa se siitä lutviutuu!
    Mukavaa Viikonloppua kaikille
  • Ite oon yrittäny ottamista vähän harjotella. Sillee ettei mee liian humalaan ja kontrolli häviä ja ajoissa nukkumaan. Kylhän siinä ne vanhat ajatuskuviot käynnistyy mutta kun on siihen varautunu ni ei tunnu niin pahalta ku luulis. Kunnioituksella täytyy kyllä himoihin suhtautua. Niitä tulee mutta yhtään siimaa ei anneta. Se on taakse jäänyttä elämää.
  • editoi heinäkuu 2021

Onnittelut Haukka35 neljästä viikosta. :)
    Minäkin otin eilen häkää sarvista ja ostin pullon, josta tein muutaman tömpsyn, mutta ei tullut minkäänlaista halua lähteä hakemaan tupakkia, asia voisi olla toinen jossain aurinkoisella terassilla olut tuoppi nenän alla. B)
    Kuukausi vaihtuu, mikä tietää että meillä heinäkuisilla rupeaa tulemaan kuukausi päivät täyteen.
    HYVÄ ME! :D

• Kiitti @AMM66 !! Sullakin mennyt hyvin ja kuukausi kohta täynnä! Hianoo! Ja tosiaan hyvä me heinäkuiset! Huomenna alkaa elokuisten matka ja meijän potero ei oo enää se viimeisin :D

Muakin kyllä jännittää toi terassilla muitten kärytyksessä istuminen. :| Mutta onneksi ei ole semmosta lähiaikoina tiedossa niin kerkeää kerätä itseluottamusta.

• Näin on, elokuu koittaa ja sääkin sen mukainen...15 astetta vaan lämmintä. Jatketaan edelleen kirjoittelua ja tsemppaamista, minusta ainakin on kiva lukea kuulumisia tästä omasta ryhmästä!
    Nyt juoksulenkille ja portaita pomppimaan...
  • Päivän hiit jumppa tehty! Mahtavaa miten treenin jälkeiset endorfiinit lisääntynyt! Ihan eri kuin polttaessa. Ja jaksaa vaan kovenpaa ja enemmän! Aikasemmin aatteli et nyt ku on yli kolkkyt ni ei vaan kehity enää. Pyh tupakki vaan oli jarruna :(
  • Kyllä on ihmisen nyt hyvä olla. :p Juosta hölköttelin kuntopoluilla 4,7km ja välissä muutama rundi rappusia ylös, jonka jälkeen kuntopolkujen vieressä olevaan maauimalaan saunaan ja uimaan. B)

• Vielä kerkee lopettamaan heinäkuussa :) Viimeinen rööki meni äsken. Toivottavasti.

• editoi heinäkuu 2021

Hienoa. Kyllä viellä kerkee mukaan. Tervetuloa.
    Kyllä se oli viimeinen, lauantain toivotut loppui jo ajat sitten radiosta. :D

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.