Elokuussa 2021 lopettaneet

MelisaMelisa Espoon etelärannikko
Tervetuloa tänne elokuulaiset lopettajat. Tämä on sinun "kotipotero". Saat toki käydä kirjoittelemässa muihinkin ja ehdottomasti kannattaa lukea muiden, varsinkin lähikuukausina lopettaneiden poteroita. Kaikki tieto on hyvästä.
Käy myös asentamassa banneri, josta näkyy kertynyt aika ja polttamatta jääneet tupakat.
Olet hyvässä paikassa lopettamassa. Tsemppiä sinulle!
40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

«134567

Viestejä yhteensä

• Eka päivä selätetty. Oon kokkeillut kaikki korvaushoitotuotteet. Toissapäivänä ostin höyryttimen ja sillä mennään nyt. Kaupassa laitteen myyjä ehdotti, että olisin ottanut käyttöön 8mg nesteen mutta päädyin 4mg nesteeseen ja se on toiminut. Tiputan nesteen nikotiinipitoisuutta vielä 2mg ja siitä edelleen pienemmäksi. Tavoiteena saada nikotiiniton neste käyttöön kuun loppuun menessä. Eka päivä on mennyt hyvin. Pienet niksat on koko ajan päällä mutta ei tämä lopetus mikään huviajelu olekaan. Jospa höyrytin olisi mulle toimiva ratkaisu. Ei siitä kuitenkaan mitään tupakointi ajatusta tule kun sen imeminen on niin erilaista kuin tupakan polttaminen. Katsotaan viikon kohdalla olenko onnistunut olemaan tupakomatta

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 3.8.2021

• Olethan sinä, jos niin päätät, etkä jätä mitään takaporttia, "et katotaan nyt".

• päivää. Täällä lopetus sujuu hyvin. Lakeskelin tässä käyttämääni nikotiinin määrää. Mulla menee nikotiinillistä nestettä n. 2ml päivässä. Siitä määrästä saan teoreettisesti yhteensä 8mg nikotiinia. Yhdellä höyryttely kerralla tuleva nikotiinimäärä on lähes olematon. Nikkiksiä ei ole vaikka nikotiinin määrä on niin vähäinen. Taisin löytää keinon tupakoinnin lopettamiseen, joka oikeesti minulla toimii. On ollut helppoa. Kun tuo nykyinen täyttöpullo on puolillaan, lisään siihen pohjanestettä niin, että pullo täytyy ja niin nesteen nikotiinimäärä tippuu entisestään. Katsotaan taas viikon kohdalla kuinka on mennyt.

• Tervetuloa Smok! Hyvä päätös, ja hyvä vauhti sulla lopetuksessa. Ja todellakin, tyyli on vapaa, ihan mikä vaan kellekin sopii. Käy lueskelemassa ja kirjoittelemassa, suosittelen, vertaistuki on lopetuksessa ihan huipputärkeää!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• @Smok illa on hyvä asenne ja oikea oivallus missä mennään. On lupa ennustaa parempaa urakkaa!

• Sunnuntai. Kivuton viikko ollut. Laimensin sähkösavukkeen nesteen juuri. Nyt siinä on 2mg nikotiinia millilitrassa nestettä. Kun höyryttelen niin otan kymmenen imaisua enkä yhtään enempää. Päivässä menee se about 2ml nestettä eli siinä on neljä mg nikotiinia, josta imeytyy se 10% käyttöön. Kun täyttöpullo, josta täytän laitetta on puolessavälissä lisään siihen jälleen pullon täydeltä nikotiinitonta pohjanestettä ja nikotiinin määrä vähenee entisestään. Uusi laimennus sitten ensi viikon asioita. Hyvin menee

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Timantintarkkaa hommaa Smok! Hyvinkö on olo pysynyt hallinnassa?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Olo on pysynyt hallinnassa hämmästyttävän hyvin. Hätävarana on tuommoinen suihke. Se on äärinmäisiä hätätilanteita varten. Taisin torstaina viimeksi suihkaista nukkumaan mennessä.

• Hyvä @Smok!
    Näyttää luistavan mallikkaasti!
    Huomenna eka viiko saavutettu. Hyvä Smok!

• Se olisi eka viikko taputeltu. Olen tyytyväinen. 2mg neste on selvästi pienempi määrä mutta sillä mennään. Loppupuolella viikkoa on tiedossa jälleen nesteen laimennus mutta ei pidä vielä sinne asti kiirehtiä. Aistit on selvästi terävöityneet. Maistan ja haistan huomattavasti paremmin. Sitten vaan kahta viikkoa kohden.

• Onnea viikosta @Smok!
  • Onnittelut viikosta Smok!

Ei se niin mene ettei jotenkin mene.

• Onnittelut Smok! Hienosti on startannu savuttomuus sulla.
    Yksi kaveri lopetti sähkötupakan avulla, voi toimia lopetuskeinona hyvinkin. Se mun kaveri jätti sitten sen höyryttelynkin siinä puolen vuoden kieppeillä. On edelleen savuton.

• 4 päivää polttamatta .Aamuisin tekee kovasti mieli tupakkaa

• Jouni1234 kyllä minullakin on tehnyt aamuisin mieli tupakkaa. Viimeksi nyt tänään herätessä kävi mielessä. Nyt pitää vaan olla ilman tupakkaa. Sitähän se lopettaminen on. Silloin ei enää polteta ja mieliteot menee ohi. Olkoon voima kanssasi

Usko pois, kun aika etenee, vaikka nyt matelemalla, mielihalut tupakkaan haalenee.
    Luottakaa siihen, että onnistutte lopetuksessa.
    Käykää Stumpissa.

• Heissan! Lopetin tuossa 9.8 maanantaina tupakan polton. Nyt siis pari päivää menty ilman.. En tiedä, ei kai minulla mitään suurempia vieroitusoireita ole, mutta tuo miten käytän ajan jolloin aina poltin.. Ruoan jälkeen, kahvihetket, siivoustauot, kaikki! On jotenkin levoton olo ja ei tiedä mitä sitä keksisi kun nyt tuntuu olevan enemmän aikaa. Olen nyt siivoillut ja tehnyt pikku järjestelyhommaa kotona ja imutellut nikootipastilleja! Tässä varmasti auttaisi nyt se, että keksii itselleen mieleistä tekemistä päiviin, ettei miettisi sitä perhanan röökiä.. Jotain harrastusta ehkä (liikunta tai vaikka piirtäminen). Miten te, jotka olette olleet lähinnä tapatupakoitsijoita, niin keksineet ratkaisuja hetkiin jolloin yleensä poltti. SOS!

• Tervetuloa Hamkko, hyvä päätös! Itse tein käsitöitä, koko suvulle villasukkia, varmaan jonkun 15 paria tuli tehtyä. Käsityöt on hyvä, jos siitä tykkää, ei sovi kaikille. Tosiaan olisi hyvä olla joku harrrstus heikoille hetkille valmiina. Ristikot, aikuisten värityskirjat. leipominen, ulkoilu, liikunta.... mikä kellekkin passaa. Tsemppiä sulle ja kaikille muillekin hyvän päätöksen tehneille.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Tervetuloa @Hamakko erittäin hyvä päätös! Miulla oli ensinnäkin aito ja valtava motivaatio lopettaa. En tehnyt siitä kuitenkaan mitään suurta numeroa. En kertonut mitään edes läheisille, vaan pidin koko prosessin ns. omana juttuna. Tämä stumppi oli ainut paikka mihin siitä kerroin ja täältähän sai mainiota vertaistukea sekä tsemppiä. :)

Silloin alussa täytin niitä pahimpia tuskan hetkiä mm. lukemalla tupakoinnin haittoihin liittyviä artikkeleja ja ylipäänsä lukemalla. Liikunnan helpottuminen ja aistien paraneminen antoi myös alussa paljon motivaatioita. Pienin askelin kun etenee ja saa aina sen yhden tuskan hetken tavalla tai toisella ohitettua, niin siitä se alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Näin se toimi ainakin miulla. Lykkyä tykö!

• Hamakko, hieno päätös!
    Itelläni myös samat mietteet lopettaessain, välillä oli olo, etten tienny olisinko lattiassa vai katossa, rauhatonna kiepuin ku vaeltava aave, kuin joku hiton Fantom, vai mikä se oli...
    En myöskään Toomaksen lailla kellekään kertonu, että kärsäheinän olin jättäny, iheksein tuskissani kiepuin, pyörin ja äksyilin. Stumppi oli ainut paikka mihin vähän itteeni aukaisin, ku olin lukenu mitä se on muilla ollu; loppujen lopuks ihan samanlainen on juoni ja tarinat, päämäärä on sama, toteutus on vaa sitten omissa käsissä kuten vaikka elokuvan ohjaajalla.
    Liikaa ei kannata ruveta säätämään ja liian vaikeeksi mittää tekemään, yks asia täytyy vaan pittää helmenkirkkaana mielessä; ELÄ HITOSSA SYTYTÄ YHTÄÄN TUPAKKAA!
    Tuon ku muistaa, siitä se lähtöö. Konsteja, temppuja, tapoja ym löytyy tältä foorumilta, lue tätä ja kirjoittele miltä tuntuu, kysele muilta, niiku oot tehnykin, se auttaa ja helpottaa, ihme juttu vaan on se!
    Ajanoloon siihen tottuu, pelmahdukset, jotka alussa on kenties miltei mahdottomia hallita, ne vähenevät, harvenevat, mutteivät kai koskaan kokonaan katoa. Viimeks tännää ku Lamborghinin (oikeesti vanha farkku) talliin laitoin ja uksen suljin, huomasin taskuja läpytteleväni, on se tapa vaa niin tarttunu ryysyihin.
    -Nyt vaan tuntu mukavalta pelmahdus tuo, ihan naamaa nauratti, ei tulis kyllä mieleenkään polttaa, niin kiva on, ku eroon oon jymyttämisestä päässy!
  • Tervetuloa, Hamakko! Kannattaa tosiaan pitää itsensä mahdollisimman aktiivisena, oikein keksimällä keksiä itselleen paljon tekemistä ja täyttää ne tupakan jättämät "tyhjät hetket" tehokkaasti.
    Muistan että ekat päivät oli itsellä tosi sekavaa puuroa, en pystynyt keskittymään oikein mihinkään. Mutta kyllä siitä se vaan päivä päivältä helpotti, ja helpottaa takuulla sullakin.

Mua auttoi tämä Stumpin lukeminen ehkä kaikkein eniten. Oli huojentavaa lukea toisten kokemuksia ja täältä sai aina kannustusta ja lohtua vaikeina hetkinä. Näitä viestiketjuja voi lukea alkupäästä asti, niin näkee millaisia kamppailuja ja kokemuksia muut on käyneet läpi.

Odeskan ja Toomaksen mainitsemat asiat käsitöistä ja leivonnasta lenkkeilyyn toimivat hyvin. Itse rupesin soittamaan pitkästä aikaa pianoa. Ja hikinen liikunta on semmoista, jossa ei ehdi kaipailla röökiä! Varmaan semmoinen puuhastelu on parasta mikä vie ajatukset muualle.
    Voimia ja pitkää pinnaa! Ja onnittelut mahtavasta päätöksestä!

• päivä 12 savuton elämä jatkuu

• Tänään ei tehnyt herätessä mieli nikotiinia ollenkaan. Oli myös ensimmäinen aamu tälle lopetukselle kun ei käynyt mielessä tupakka ja sen ostaminen. Tästä se ilmeisesti helpottuu kun päivät kuluu.
    Nikotiininesteen täyttöpullo lähenee puolta pulloa ja se tietää sitä, että edessä on piakkoin nesteen laimennus. Sen jälkeen nesteen nikotiinipitoisuus on noin 1mg/ml joka tietää sitä, että silloin saan teoreettisesti yhden nikotiinipurkan verran nikotiinia päivässä. Tosiassa määrä on pienempi, koska eihän se kaikki nikotiini imeydy käyttöön.
    Kymmenen päivää takana ja joka päivä on helpompi

• Hyvältä vaikuttaa @Smok!
    Samalla kaavalla jatkokin B)
    Kyllä ne ajatukset ajan saatossa muuttuu ja tupakka jää -onneksi :)
    Onnittelut kympistä Smok!
    Sulla on hieno suunnitelma lopettamiseen.

• @Smok sulla kuulostaa pyyhkivän hyvin! Itse lopetin vähän saman tyylisesti mutta purkalla. Ajatus siis koko ajan että vähennän sitä ja vierotan itteni nikotiinista. Jatka samaan malliin, tosta alkaa alamäki (niinku hyvällä tavalla :D )
  • Jep. Tuo määrätietoinen vähennys on hyvä. Nikotiinipurkalla onnistuu kanssa vähentäminen. Minä laimensin juuri nesteen. Se on nyt reilu 1 mg/ ml vahvuudella. Kävin ostamassa makuaineen Ilman nikotiinia niin höyryssä on jotain makua ettei tarvii mautonta höyryä imeä. Totesin, että en kolmatta kertaa kyseiseen liikkeeseen mene. Tuon 50 ml pullon voi laimentaa vielä kahdesti ennenkuin maku laimenee liikaa mutta silloin nikotiini on niin alhaalla ettei ole järkeä höyryttää enää. Oli tosi huono palvelu siinä kaupassa. Kun en tunne makuja enkä tiedä höyryttelyn termejä niin oli tuskallista asioida eikä myyjä vaikuttanut kovin palvelualttiilta. Oli vähän kärsimätön. Noh. Nyt on kuitenkin makua ja tuolla pärjään seuraavan kaksi viikkoa. Huomenna tiedossa niksat kun neste laimenee mutta en usko niiden kovin vahvoja olevan. Otan aina vain kymmenen imaisua. Ensi viikolla onkin sitten alle 1 mg vahvuinen neste :)

• Noh, nyt olen höyrytellyt noin 1mg nestettä eikä ole tullut nikkiksiä. Siirtyminen laimeampaan nesteeseen kävi kyllä kivuttomasti. Höyry ei enää edes maistu millekkään vaikka siihen uuden aromin kävin ostamassa. Makuun tottui nopeasti enkä sitä enää huomaa. Se ja olematon nikotiinin määrä on saanut minut vähän miettimään höyryttelyn miellekkyyttä. Mietin, että onko minun järkeä odottaa muutamia päiviä, että saan nesteen jälleen laimennettua vai lopetanko sähkötupakan käytön aikaisemmin.
    Sen käytön lopettaminen ei varmasti olisi vaikeaa, Nikotiinin määrä jonka saan päivässä on tosi pieni, joten siitä sen käytön lopettaminen ei tule jäämään kiinni.
    Höyryllä lopettaminen on tähän asti ollut tosi helppoa. Täytyy funtsia, en kuitenkaan halua tehdä hötiköityä ratkaisua, ettei lopettaminen karahda kiville. Kuitenkin pieni määrä nikotiinia vs, askillinen tupakkaa päivässä on melkoinen ero

• No mul kävi niin et lopetin purkan aikasemmin. Alun perin päätin etten lopeta korvaushoitotuotteita liian aikasin mut neljän päivän jälkeen totesin et se on tehtävänsä tehny. Mulla oikeestaan suurin apu oli ekat 2 päivää et selvisin pahimmista nikkiksistä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.