Syyskuussa 2021 lopettaneet

167891012»

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Hyvä listaus elin! Käy varmaan kaikille.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tärkeitä juttuja listalla! Tupakoinnilla ja toisaalta sen lopettamisella on tosiaan muitakin kuin henkilökohtaisia vaikutuksia. Hyvä pointti.
  • Hyvä lista! Siihen on syytä palata itse kenenkin, jos meinaaa unohtua B)
  • editoi helmikuu 2
    Huh huh huh, nyt se kovinkin koetinkivi on koettu, nimittäin kolme viikkoa suljetulla osastolla. Olin varma, että tähän se tulee kaatumaan. Mutta yllätin itsenikin, enkä ole sortunut polttamaan! Selviän mistä vaan!
  • HIENOA!!!!!

editoi helmikuu 2
    Onnittelut elin! Toivottavasti myös voit nyt paremmin. Kun pahimmasta selviää, selviää mistä vaan. :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi helmikuu 2
    Kerrassaan mahtavaa @elin!
    Kuten sanoit, sä selviät mistä vaan :heart:
  • Tänään 5 kuukautta täynnä! :smile: Jee!
  • onnea onnea elin! Kohta puoli vuotta jo!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

Hieno tulos elin! Kohta pääset huutamaan puoli-HEP -huudon!

• Wau, ihan mahtavaa! Paljon onnea elinille! <3

• Kiitos onnitteluista! :smile: Hyvältä tuntuu ja nyt on sellainen olo, että olen todellakin vapaa tupakasta!
  • Omnea @elin viidestä kuukaudesta!
    Se vapauden tunne on jotain sanoinkuvaamatonta :heart:
  • Ajattelin vähän aktivoitua taas. Mullahan lähti syyskuussa niin, että yhden viikonlopun aikana poltin askin. Sitten pysyinkin polttamatta viikkoja, kunnes... isäni joutui sairaalaan ja vointi romahti ja seurasi saattohoito. Minun oli ihan pakko mielestäni polttaa taas. Pari viikkoa poltin illalla, en siis päivisin, mutta kaksi askia meni. Isä kuoli. Hautajaisviikonloppuna poltin vielä askin. Nyt olen ollut polttamatta sieltä marraskuusta asti, vaikka on ollut vaikka mitä huolta ja murhetta ja stressiä.

Olin äitini tukena saattohoitamassa isää ja kyllä se säälitti, kun hänen oli pakko parin tunnin välein käydä röökillä. Itse en halunnut kuin ennen nukkumaanmenoa.

Laskurista pitäisi multa vähentää 60 tupakkaa, mutta tosi tyytyväinen olen siihen, että polttelu ei jäänyt päälle. Annoin itselle luvan polttaa noina tiettyinä aikoina. Ilman on ollut helppo olla.

Sen huomasin, että jos annan itselleni luvan polttaa, poltan enemmän kuin silloin kun poltin päivittäin.

Mulla on hirveän hyvä olo nyt. Allen Carrin Stumppaa tähän oli niin hyvä, että luin myös hänen Korkki kiinni -kirjansa. Minuun toimii tuollainen aivopesu, joten se viininlipitys, mitä harrastin vielä syksyllä, on jäänyt. Mulla oli tapana arkisinkin ottaa lasi viiniä illalla rentoutuakseni, sitten poltin tupakkaa muutaman ja katsoin jotain sarjaa miehen kanssa. Menin nukkumaan puolilta öin ja olin usein väsynyt, päätä särki jne. Naama näytti pöhöttyneeltä ja elottomalta. Nykyisin juon sen pari lasillista viikossa (ei tosin ole välttämättömyys enää ylipäänsä juoda kuten ennen oli) enkä arkisin valvo vaan menen nukkumaan kymmeneltä.

Olisinpa lopettanut jo 20v sitten, mutta eihän 44v vielä ole vanha...
  • Raskaita aikoja ollut sinulla @Apinainen mutta tosi hienoa, että olet pystynyt olemaan polttamatta! Hieno saavutus!

Pitäisiköhän itsekin lukea se Korkki kiinni -kirja vaikka enpä ole kesän jälkeen juuri juonut, mutta mielenkiinnosta.
  • Nuo tupakkamäärät tuntuu ihan hulluilta. Siis oikeastiko olisin polttanut syyskuusta tähän jo 1300 tupakkaa, jos olisin polttanut niin kuin ennen...

Oletteko muut ottaneet ennen-jälkeen-kuvia itsestänne? Otin huvikseni ja ihan selvä muutos ainakin silmien ja suun ympärillä havaittavissa kuvissa kun vertaa.

Onko muilla alkanut ikenet vuotaa verta? Mulla on tullut nyt harjatessa ja suuhygienisti käski käyttää parodontax-tahnaa. Se vähän myös kirkastaa hampaita. Mulla on ikenet vetäytyneet ihan varmasti tupakoinnin takia ja nyt koitan niitä korjata...
  • Onhan noi polttamatta jääneet tupakkamäärät aikamoisia! Hitsi kun en tajunnut ottaa ennen ja jälkeen kuvia, olis hauska nähdä onko jotain muutosta tapahtunut. Mulla on ollut ientulehdusta kaiken aikaa, niin en sinänsä muutosta ole huomannut. Ja ikenet vetäytyneet oikomishoidon jäljiltä.
  • Omg omg omg! Mulla meni puolivuosipäivä jo ohi! :smiley: Hyvä minä!!

Mites muilla sujuu?
    Onnea onnea! Etsipä puoliHEP-potero ja käy hihkaisemassa.

• Onnittelut, elin! Mahtavaa!! :smile:

• Onnea elin! Hyvin sujuu. :smiley:

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Kiitos onnitteluista! :smile: Hyvin sujuu tosiaan! :smiley:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.