Syyskuussa 2021 lopettaneet

1246712

Viestejä yhteensä

• Tervetuloa mukaan, Apinainen! Ja onnittelut ekasta viikosta elinille! :)
  • Itse imen imeskelytabletteja varmaan saman kuin röökiä ennen. Mut annan siihen itselleni luvan. En pode mitään tuntoja. Lopetan sen sitten kun tunnen olevani turvallisimmilla vesillä. 9päivä menossa ja tupakkaa en enää jatkuvasti ajattele.
  • Myöhäiset onnittelut viikosta myöskin Murmeli85:lle!
    Ja joo, aina niksakorvikkeet röökiin sortumisen voittaa. Itsekin käytin niitä, koska halusin pelata varman päälle.
  • Guuglailin eilen kuvia. Smokers lungs. Huhhuh! Nyt koitan selvitellä voiko keuhkojen toipumista edistää. Eilen oli siis eka ilta ilman iltasavuja, mistä en ole voinut luopua edes 40 asteen kuumeessa... Eikä tuntunut edes missään. Aattelin että onpa hyvä kun en enää muka tarvi sitä! Laihdutin kerran 25kg vain syömällä vähemmän. Mulla oli silloin vähän samanlainen mielentila...
  • Terve kaikille!
    Lopetin yli pari viikkoa sitten juomisen ja tupakointi loppuu tällä viikolla. Olin pisimmillään 4kk polttamatta kunnes läheinen ihminen menehtyi ja erosin exästä.
    Nyt elämä raiteillaan taas ja uutta yritystä putkeen. Champix haettu avuksi.
  • Sannuliini tsemppiä uuteen aloitukseen!
  • Uusi syksy ja uusi alku, vai miten se menikään :#

Edellisen yritin vuosi sitten lopettaa tupakoinnin ja jonkin aikaa jälleen onnistuinkin, mutta jotenkin se lipsahti. Nyt vuosi on tuosta repsahduksesta tupakoitu. Laskurin mukaan 3500 euroa ja 7000 savuketta :'( Olen viime viikkoina miettinyt, josko nyt olisi jo aika onnistua?

Olisiko jo vihdoin minun vuoro päästä onnellisten tupakoimattomien kerhoon?

Paljon olen käynyt sisäistä mietiskelyä ja harjoittanut niin sanottua mind fullnessia eli tietoisesti miettinyt tupakoidessa, miltä se maistuu, haisee jne. Pahaltan se maistuu ja haisee, päähän aiheuttaa jatkuvaa vannemaista särkyä ja saa nuutuneen ja väsyneen olon aikaiseksi.

Nyt kokeilen Zonnicin pussien voimalla, kun laastarien liimat aiheuttavat allergisen reaktion ja purkat sekä pillerit närästystä /kurkkuun kauhean tunteen. Tilasin tänään netin kautta vielä erilaisia eri valmistajien pusseja, josko sieltä löytyisi joku vielä mieluisampi vaihtoehto, eli josko onnistuisin valitsemaan paremman vaihtoehdon tupakoinnin sijaan siirtyisin pussien käyttäjäksi, ainakin jäisi häkä ja miljoona muuta myrkkyä pois.

• Täällä mennään päivä kerrallaan eteenpäin. Oikeastaan joka päivä ei edes tee mieli, eikä asia kauheesti pyöri päässä. Keuhkot vissiin tekee puhdistustyötään, kun eilen yhtäkkiä alko yskä joka kesti pitkälle yöhön. Muuten on ollut jo terveempi olo. Oon samalla syönyt terveellisemmin ja liikkunut joka päivä, joten kroppa kiittää. Hassua, että silti se himo tulee välillä jostain. Onneksi ei enää koko aika.
  • Kävin kaupassa hakemassa zonnicin suihkeen avuksi. Eihän tuossa ole mitään ohjeita? Ei kyllä suihkauta mitään perhana ja kun nostin suihke korkin paikoiltaan niin oli ihan märkä koko systeemi. Ei muuta kuin kielellä lipasu kun hirveät nikkikset ja lapsi käy hermoon
  • Aika hiljainen tämä syyskuun potero. Ensimmäiset eli itselleni ne pahimmat päivät alkavat olla omalta osalta voitettu. Tänään tuli sellainen etanan kokoinen klimaklöntti ulos :s mutta henki kulkee nyt huomattavasti paremmin. Olen korvannut ajatuksella, että "rööki" huulen alle sytyttämisen sijaan, eli tällä kertaa pyrin ajattelemaan niin, että vaihdan vain parempaan vaihtoehtoon (nikotiinipussiin) ja tarvittaessa suihketta. Tänään kävin uimahallissa, siellä on hyvä olla.
  • Melko hiljaista täällä on joo. Minäkin ajattelin mennä tällä viikolla uimahalliin, onkin pitänyt mennä jo pitkään, uiminen on hyvää terapiaa. Huomenna tulee täyteen kaksi viikkoa tupakoimatta ja koko ajan tuntuu olo helpottavan. Ei ole enää tupakointi jatkuvasti mielessä, lähinnä sellaisia ohikiitäviä hetkiä, mutta ei oikeastaan tee edes mieli polttaa. Lähinnä se tapa tuntuu kummittelevan edelleen takaraivossa. Ainoa vastoinkäyminen oli perjantaina ja lauantaina kova ahdistus, ärtymys ja herkistely, itkin nähdessäni hienon musiikkiesityksen internetistä, ei ihan tyypillistä mulle. Ja olin ärsyyntynyt parhaaseen ystävääni ihan syyttä, hän on onneksi ymmärtäväinen ja pidin mölyt pääosin mahassani. En tiedä johtuiko tunnemyllerrys tupakoinnin lopettamisesta, mutta veikkaan sen ainakin buustanneen asiaa. Mutta eilen se meni onneksi jo ohi. Oon niin tyytyväinen itseeni, että olen päässyt jo näinkin pitkälle, hyvä tästä vielä tulee! Tsemppiä myös kaikille muille!

• Hienoa Elin, kahden viikon rajapyykki häämöttää ja siitähän se helpottaa jo huomattavasti, kun keuhkot alkavat parantua ja energiatasot lisääntyä. Tunnemyllerryksetkin alkavat tuossa vaiheessa jo pikkuhiljaa hieman taantua varmastikin. Tapojen päättäväinen muutos tosiaan saa aikaan noita tunnepuolen tyrskyjä, kun pitää löytää uudet keinot käsitellä asioita ns. normaalin terveen ihmisen toimintakeinot ja mallit.
  • Miten se sitten menikään, uusi syksy ja uusi alku.
    Taas kerran uusi yritys.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa takaisin Piili! Päätetäänkö, et tällä kertaa onnistuu? Kun kirjoittelet paljon, saat aina enemmän tukeakin. Näin se menee. Mut sä tiedät tän kyllä.
    Onko sulla mitään apukeinoja nyt?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hienoa @Piili että oo takaisin täällä. :) Tsemppiä uuteen yritykseen!

• editoi syyskuu 2021
    Kiitos teille :) , päätetään vain että tämä on sitten viimeinen lopetus ja nyt onnistun.
    Matkan varrella olen harjoitellut ja yrittänyt ottaa opiksi :) .
    Joten kaikkea löytyy laukusta. Laastarit, tabletit, suihke ja kova tahto.
    Torstaina poltin viimeisen ja kuten ennenkin alku, eli 3 päivää on ollut helppoa. Jos ei ota huomioon hikoilua, heräilyä, limaa...
  • editoi syyskuu 2021
    Kuten @Marianne mainitsikin, olen itsekin huomannut energiatasojen lisääntymistä, mitä en todellakaan osannut edes odottaa lopettaessani tupakoinnin. Olen aamuisin paljon virkeämpi, eikä sellainen pöhnäinen olo kestä tuntikausia niin kuin vielä silloin kun poltin. En vain aiemmin osannut ikinä liittää sitä oloa tupakointiin. Ihanaa huomata positiivisia vaikutuksia tupakoinnin lopettamisesta jo näin nopeasti, se motivoi jatkamaan. Toivon, että pahimmat tunnemyllerrykset alkavat myös olla jo takanapäin.

@Piili tsemppiä lopetukseen!
  • Olen päättänyt olla yksi syyskuussa21 lopettaneista. Kauan olen polttanut ja kauan miettinyt, että pitäisi lopettaa. Sain tänään vähän pelästyttäviä uutisia lääkäriltä ja ajattelin, että nyt tai ei koskaan. Tuossa on vajaa aski, joka kutsuu minua jatkuvasti -poltan kuin henkeni hädässä viimeisellä ehtoollisella, sairasta. . . Huomenna olisi sitten ensimmäinen päivä ja ihan rehellisesti, jollakin tavoin se pelottaa

• Tervetuloa mukaan Piili ja S_Maarit.

Heitä se aski pois S_Maarit, kyllä sinäkin pystyt lopettamaan. Oletko hankkinut apuvälineitä? Nikotiinia, karkkia, purkkaa jne?

Minulla on nyt Candy Crush Saga ja soda ollut kovassa käytössä luurissa. Nikotiinipusseja on melkein taukoamatta ollut huulen alla, eilen tuli karkki mussutus kohtaus, pahimmat kiukut tuntuu helpottavan pikkuhiljaa. Olen siis todella kiukkuinen alussa ja tiedän sen ja annan luvan itselleni antaa tulla ulos.

Tuli kerrottua työtiimillekin, että lopetus on käynnissä, olen viimeinen tupakoija. Jotenkin hävetti että kannustavat
  • Huomenta :) , kiitos Marianne.
    S_Maarit, olen samaa mieltä että heitä se aski pois.
    Minulla ensimmäinen aamu töissä, että en polta ja tuntui ihan kivalta kun sai kannustusta jengiltä joka lähti röökille.
    Mutta kyllä pelotti tulla aamulla kun ajattelin että miten käy kun lähtevät ulos ja minä jään, selvisin hengissä o:) .
  • Laitoin askin mieheni matkaan aamulla ja sanoin, että anna jollekin työmaalla. Kiitos Marianne ja Piili tsempeistä. Minulla on Nicotinell- kamoja, mutta maistuu niin pahalla ( ja tupakka on muka hyvää) että varustin kaikki paikat purkalla. Olen kuunnellut sitä kirjaa, jota täällä on suositeltu- loistava! Kiitos kannustuksesta- me selviämme tästä.
  • :D toki toki tupakka muka hyvää...
    Olit reipas S_Maarit kun laitoit viimeisen askin matkaan, hyvä sinä :) .
  • Terve.
    23 vuotta polttanut ja nyt viikon ollut ilman. En ole ollut näin pitkään polttamatta koskaan. Nyt vaan päätin lopettaa, saas nähdä kuinka käy. Samalla pidän taukoa oluesta.
    Nicorette freshmint suihke silloin tällöin.
  • Mosteri, tsemppiä sinullekin. Mi ulla on vasta 1 vrk takana ja ensimmäinen päivä oli kuin helvetti. Miten addiktointunut voi ihminen olla??.. No, nyt uusi päivä
  • Tervetuloa Mosteri :) .
    Minulla oli tänään ensimmäisen kerran tunne, että tupakka olisi hyvä.
    Mutta aion taistella ja lähteä vähän haistelemaan ulkoilmaa, täällä keskisessä Suomessa on ihan mukavan näköinen keli.
  • Hienoa Monsteri, tervetuloa joukkoon.

S_Maarit minulla myös ensimmäiset päivät ovat pahimmat, hypin seinille, onneksi se helpottaa kuitenkin. Sen jälkeen käy yhä mielessä, mutta ei ole niin levoton olo enää.

Piili se onkin jännä miten mieli yrittää käännellä ja väännellä, että palaisi "ruotuun" tupakan orjaksi. Tosiaalta, miksi sitä haluisi jälleen nuutuneen ja voimattoman olon, haista pahalle ja vaikeuttaa hengittämistä... sen nikotiinin voi saada yhtälailla nikotiinituotteista, joten kai sitä purkkaa voi mennä jauhamaan parvekkeelle /terassille yms.

Piili saavutit jo 100 rajan. Ajattele kuin järjetön määrä tervaa, häkää ym. Ollaan kiskottu keuhkoihimme alle viikossa aikaisemmin. Taitaa keuhkot todella kiittää, että emme myrkytä itseämme enää. Tuun tiukasti perässä, ensimmäinen sata häämöttää ;)
  • Huomenta :) ,
    Kiitos Marianne, olet aivan oikeassa.
    Kyllä mieli yrittää tehdä keppoista koko ajan vai onko se nikotiinipiru.
    Löytyy monta asiaa mihin muka tupakka auttaisi, niinkuin esimerkiksi tähän heräämiseen. Ennen ulkona kahvi ja tupakka, oli mukamas NIIN virkeä ( ja jos totta puhutaan, niin en ollut yhtään virkeämpi).
    Ehkäpä mukavampi herääminen kun on kahvi, viltin alla sohvalla lukea kannustus viestiä.
    Hyvä Marianne, sinulla nyt yli sata lasissa :).
  • Nyt mennään kolmatta päivää. Jännä miten samalla tietää miten pahalta rööki nyt maistuisi...ja samalla toinen aivolohko huutaa: anna kääryle, anna kääryle....
    Odotin kaikenlaista, mutta hulluinta on se, että nousen iltaisin sohvalta mennäkseni tupakalle( aivan autonomic) ja istun tuskissani takaisin....
  • Hei kokeneemmat, mistä saa tuon laskurin. Voisi kannustaa
  • Nolo tunnustus, äsken oikeasti itkin :# tupakanhimoissani...noloa
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.