Syyskuussa 2021 lopettaneet

1235713

Viestejä yhteensä

• S_Maarit ei ole mitään noloa, jokainen käy läpi omat tunneskaalansa. Minua tekisi mieli ottaa itkupotku raivarit, ja välillä vähän poljenkin jalkaa kuten lapset, koska se vaan oikeasti helpottaa :D

Laskurin laittamiseen on ohjeet keskustelupalstalla otsikolla erikseen. Käytännössä menet stumpin etusivulle, kirjaudut sisään profiilit ja sieltä kautta. Keskusteöupalstan profiilin kautta et pääse oikeaan paikkaan. Eli stumppi.fi etusin kautta.
  • Olen samaa mieltä että meille on nyt kaikki sallittua, itkut, naurut, nukkuminen, väsymys, syöminen ja ym,ym.
    Kunhan päästään siitä kääryleestä eroon.
  • Paljon tsemppiä kaikille syyskuisille!

Tulee mieleen viime syyskuu, kun itse taistelin itseäni irti tupakan otteesta.

Tuttua on aika voimakkaatkin kiukkupuuskat :D
    Ja tunteiden vuoristorata.

Ne onneksi menee ohi, aikaa se vähän vaatii, mutta helpottaa kyllä :)
  • Jees :) , eka viikko takana.
    Tuntuu että veto on pois, töissä jaksaa käydä ja sitten melkein sohva kutsuu illan, mutta nyt olen sen sallinut sen itselleni. Yöunet ovat vähän köykäiset entisiin, tuntuu että nukun koiranunta ja vähän, mutta sitten olen illan huilannut, limaa irtoaa vähän, mutta ei närästä ja yskitä niin paljon kuin edellisillä lopetuksilla.
    Vielä olen selvinnyt yllättävän hyvin.
    Onnittelut Krella yli vuodesta, hienot luvut bannerissa :) .
  • Onnea @Piili viikosta!
    Jokainen päivä on kotiinpäin :) Vähän kerrallaan, mutta varmasti!
    Kaikki on sallittua, paitsi tupakointi ;)
  • @Piili Jippii, viikko molemmilla. Hyvä ME!

Miten ajattelit juhlistaa? Onko palkinto tiedossa :smiley:
    Me katsotaan tänään leffa koko perheen voimin, tehdään poppareita ja limpparia.

Minulla on 4 viikon palkintona joko älykello tai joku urheilulaite (kuntopyörä, soutulaite tai juoksumatto), jota en ole vielä päättänyt.

• Onneksi olkoon Marianne :) .
    Hyvä me.
    Ajattelin ostaa itselleni jotain kivaa, vaikka tyyriimmän ihovoiteen ja uuden hupparin, näin aluksi ajattelin käyttää säästyneet rahat itseeni.
    Hyvä idea tehdä neljän viikon päähän tavoite :D .
    Onko ollut ensimmäinen viikko hankala?
  • @Mariannelle myös onnittelut viikosta!
    Kun sinnillä laittaa tupakkirahat sivuun, saa hankittua palkintoja ”ihan ilmasiksi” B)
  • @Piili ensimmäinen viikko on ollut aika hankala, varsinkin ensimmäiset kolme päivää. Käytän nikotiinia vähän vähemmän jo kuin pari päivää sitten, jolloin oli vielä taukoamatta zonnic huulen alla. Nyt on kuitenkin ollut helpompaa kuin aikaisemmilla kerroilla, kun nyt puoliso on ollut myös juomatta, niin ei ole kantanut tupakkaa meille kotiin kaappeihin houkuttimeksi. Hän polttaa, kun juo alkoholia ja kesällähän se oli taas joka viikonloppu.....

Kiitos viikko onnitteluista
  • @S_Maarit tuli mieleen, kun mainitsit nousevasi iltaisin tuolista rutiinisti, niin voit hyödyntää sitä tekemällä jotain hyödyllistä esim. Pyöritellä hulahula vannetta, pyöritellä hetki käsiä, tehdä pari kyykkyä ym. ;)
  • Minulla on sitten mennyt toisin päin. Kolme ensimmäistä päivää helppoja ja sitten se alkaa mennä vaikeammaksi.
    Nikotiinit on pysynyt vielä kassissa, olen yrittänyt monesti ja monella tavalla, joten varasin kaikki mahdolliset, mutta jostain syystä en ole vielä tarvinnut mitään.
    Minulla puoliso polttaa sikareita. Kun kuuntelen nyt hänen yskimistään, niin ei tee kyllä yhtään mieli tupakkaa.
    Ja tietysti auttaa kun kelit on sateiset ja kylmät, niin ei tee mieli pihalle.
    Tänään ajattelin että jos vähän jaksaisi alkaa tekemään jotain vaikka pestä muutaman ikkunan, viikko on mennyt että olen käynyt töissä ja sitten huilannut ja kuunnellut itseäni :) .
  • Minäkin olen suunnitellut, että lahjon itseäni jossain kohti hyvinvointikellolla tai sormuksella. Olen nyt tupakoinnin lopettamisen jälkeen saanut jokapäiväisen liikunnan takaisin ja syön paljon terveellisemmin. Tajusin, että mun aiemmin omistama itsekuri oli pikkuhiljaa hävinnyt tupakan takia. En muista milloin viimeksi olisin ollut viikkoja ilman herkuttelua tai milloin olisin jaksanut liikkua näin paljon. Eli paljon hyviä asioita tuonut tupakoimattomuus arkeen ja kehoon jo nyt. Kyllä silti välillä tekee mieli ja tulee sellainen ajatus, että jäisi jostain paitsi. Koitan sitten vaan ajatella edellä mainittuja asioita.

Olen myös antanut itselleni luvan ostaa ruokakaupasta kalliimpia asioita kun ennen. Esimerkiksi tuoreita marjoja olen ostanut useasti, koska kyllä rasia mansikoita tai mustikoita on halvempi kun aski röökiä!
  • Moikka! S_Maarit mulla se Stumppaa tähän -kirja oli tosi hyvä. Luin sen loppuun ja vasta sitten lopetin.

Mulle kävi niin että viikko sitten lähdin mökille ja pyysin miestä ostamaan askin(!!!!!) koska mökillä olen tottunut polttamaan ja pelkäsin että en selviä. Perjantai-iltana olo oli etten tarvi tupakkaa ja silti ääliö päätin kokeilla, oliko se niin hyvää. Siis olotila oli "en oikeasti tarvi" ja ekan poltettuani "haluan toisen". Ihan pelottava tuo riippuvuus. Samoin tuli semmoinen pöhnä olo. No arvatkaa poltinko toisen? Joo, meni koko aski mökillä. Poltin viimeisen mökin terassilla ennen kotiin lähtöä ja päätin, että se on viimeinen.

En ole nyt polttanut sen jälkeen. Olo on etten tarvi tupakkaa. Eilen join vähän viiniä ja miehen lähtiessä kaupalle iltasella mietin, tilaanko askin. Päätin että nyt pitää yks viikonloppu kokeilla ilman röökiä. Vaikka ottaisin viiniä niin silti. Koska olo oli että en tarvi sitä. Enkä halua sitä hajua sormiin.

Selvisin vaikka join 2,5 lasillista. Ihmeellinen olo. Tavallisesti mulla on ollut hirveä yskä ja päänsärky seuraavana aamuna jos olen juonut vähänkin, uskon että tupakan syytä. Nyt ei ole! Minun laskuri on vähän väärässä kun siihen sisältyy 2pv jolloin poltin mutta ei se haittaa...

Tsemppiä kaikille!
  • @Piili minäkin olen harjoitellut lopettamista todella monta kertaa. Lähes kaikki mahdollinen on kokeiltu, nyt nikotiinipussien avulla olen selvinnyt yllättävän hyvin ja ajatuksella, että vaihdan vain parempaan vaihtoehtoon.

@idaho2 minulla kanssa tupakointi on aiheuttanut urheilun vähentymisen ja olen aina ollut urheilullinen ihminen, viime vuodet on tupakka nostanut kynnystä kaiken liikunnan aloittamiseen. Nyt olen myös lisännyt liikkumista huomattavasti savuttomuuden myötä. Juoksumatosta haaveilen, kun ei voi jättää lasta yksin kotiin, että pääsisi salille tai lenkille ym.

@Apinainen voit olla tupakoimaton vain olemalla polttamatta. Minulle edellinen kokeilu maksoi lopulta ainakin 3500 euroa, kun pikku repsahdusten jälkeen annoin lisää köyttä pikkuhiljaa.. "ensin annoin pikkurillin ja se vei koko käden". Vuoden päivät meni ennen kuin olin uudelleen valmis. Jos vielä tilaat tai ostat tupakkaa niin osta koko vuoden edestä kerralla, koska sen se vähintään maksaa...
  • Moikka. Mie yritin aiemmi lopettaa mut nyt on uus mato koukussa ja ehkä kalaa nousee.

Apuna tabletit ja laadtarit koska sen verran paljon oon kiskonu savua sisään.

Matka Kilpisjärvelle siintää silmissä vielä kirkkaana.
  • Ihanaa ystävät kun kerrotte täällä urheilusta ja terveellisestä syömisestä, jos saisitte minutkin ylös täältä sohvalta liikkeelle :) .
    Marianne, tuo vuoden tupakoitten ostaminen kerralla on hitsin hyvä idea. Jos minun tekee mieli yhtä, niin ajattelen että se maksaa ainakin sen 3500 euroa.
    Tervetuloa mustavihrea, ollaanko me oltu jossain yhtäaikaa täällä kirjoittelemassa. Nimimerkki kuulostaa tutulta :) ?
  • Hei Piili, voi olla että ollaan oltu, yritin ekaa kertaa täällä lopettaa huhtikuun puolella. :)

Nyt ollaan oltu ilman pari tuntia ja olo suht sees ja rauhallinen. Aamua odotelles, yleensä ne on vaikeimpia.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa takaisin mustavihrea! Viimeksi susta kuultiin huhtikuussa. Mitä tapahtui? Tai siis ei ole pakko kertoa. Mut jostain varmaan voi ottaa opiksikin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hei taas Melisa. Sanotaan vaikka niin että oli liikaa muutoksii kerralla yhrelle ihmiselle ja sit tuli stressi ja selityksiä on. Muistan kuitenki sen hyvän ja freesin olon ja sitä tavoitellaan taas ku painoa on eka pudotettu viime vuoden syyskuusta 30 kiloo lähes ja näin ollen siltä osalta tuo elämäntapa alkaa olla kuosissa. :)
  • Huh ompa reipas olo, kävin aamulenkillä ekaa kertaa sitten vuoteen, jee!

Eilen kävin myös kävelyllä koko perheen voimin ja tein illemmalla hulavanne treenin, jonka löysin youtubesta. Tänään uimahallille vielä. Nyt lähtee extrakilot vihdoin pois. Ei minulla onneksi ole kuin 10 kg extraa, joten täysin mahdollista saada ne karisemaan tämän lisääntyneen energian myötä. Tekee vain joka päivä vähän jotain liikuntaa. Haaveilen naisten kympistä ensi vuonna, että jos sitä osallistuisi siihen ensikertaa elämässään.
  • Huomenta :) , minä en voi sanoa samaa :D .
    En tiedä onko tulossa flunssa vai onko tämä vaan laiskuutta.
    No tänään on onneksi lähdettävä ulos, kaverit tulevat puutalkoisiin :) .
    Sinulla on ollut kyllä virtaa Marianne, ihana kuulla että joku jaksaa
  • Jaahas ja sydän jäi lopusta johonkin matkalle :) .
  • Voihan video :D käytin pitkään roukkuneen edenred saldon naistenkymppi valmennukseen, se on menoa nyt :D
  • 11 päivää polttamatta. Eilen kävin kuppilassa ja pystyin olla polttamatta. Tänään palkinnoksi keilaamaan.
  • Hienoa Mosteri :) .
    Minä olin päivän puukasalla, yksi veti sikareita ja toinen röökiä.
    Olihan jännä tunne kun ei tehnyt mieli pummata sitä yhtä :D . Mutta mulla ei ollut vielä sitä 3500 euroa säästössä mitä se yksi olisi tullut maksamaan o:) .
  • editoi syyskuu 2021
    Hienoa @Piili selviydyit voittajana ja todella mahtavaa, jos ei edes tehnyt mieli *thumps up*

Tässä on sulle sinne sohvalle treeniä, josta pääset alkuun ;) (jumppa osuus alkaa jossain n. 8 minuutin kohdalla) https://m.facebook.com/watch/?v=1054599058351064&_rdr

Ihmeellisesti on aikaa googlailla kaikennäköistä uutta :D
  • Huomenta Marianne :) , meillähän on 10 päivää takana, hyvä ME.
    Kiitos jumpasta, täytyy ehdottomasti kokeilla, on noita naarmuja ehtinyt tulla naamaan 52 vuoden aikana ja luulen että tuo tupakointia olisi parin vuoden päästä ollut 40 vuotta on vaikuttanut paljon ihossa.
    Mutta jännä juttu, kuinka äkkiä kroppa alkaa korjaamaan itseään. Nyt jo huomaa, että en ole enään niin harmaa kasvoiltani kuin 10 päivää sitten ja tuntuu että iho oikein huutaa rasvaa, mistä lie se sitten johtuu.
  • Hyvin te vedätte :heart:

Mä seurasin jollain sovelluksella myös säästynyttä aikaa: nyt on ssästynyt 18,6 päivää :joy:
    Että ei ihme, jos aikaa tuntuu jäävän yli googlettamiseen tai urheiluun :)

Tsempit tähämm viikkoon!
  • Kiitos Tatusa, sinulla kohta puoli vuotta täynnä, hienoa B) .
  • @Piili hyvä ME 10 päivää jippii!

Minäkin kokeilen nyt säännöllisesti tehdä naamajumppaa, josko saisi tuon tupakasta lerpsahtaneen naamavärkin kohoamaan ja huulten ympäriltä ryppyjä suoristumaan. Sama homma, naamaan on pitänyt alkaa rasvaa laittamaan, voi myös olla osin syksyn tuomaa kuivuutta. On kauhea ajatella, että on tupakoinut yli puolet elämästään. Itselläni parikymmentä vuotta takana, teininä aloitin n. 13 vuotiaana. Raskaudet olen ollut polttamatta ja muutama muu tauko ollut, kun on harjoitellut lopettamista nyt ikää 37 vuotta ja uskon, että näin monen harjoittelun jälkeen on aika onnistua. Sain houkuteltua puolisonkin haasteeseen, että vuoden vaihteeseen asti ilman alkoholia ja tupakkaa, niin uskon, että vältän sillä kiusaukset niin pitkälle, että pärjään myös kosteat illat ilman savuja, vaikka muut polttaisikin.

Jos tähän on uskomista, niin ollaan pelastettu yhdessä jo yksi puu
    "Puuta tarvitaan lisäksi tupakan lehtien kuivattamiseen ja pakkausmateriaalien valmistamiseen. Yhden tupakkakilon kuivattamiseen tarvitaan noin 10 kg polttopuuta. Yksi kaadettu puu vastaa noin 300 savuketta eli 15 savukeaskia. Jos polttaa yhden askin päivässä, tulee välillisesti syyllistyneeksi vuosittain 24 puun kaatamiseen." https://leostranius.fi/2017/05/viisi-faktaa-tupakan-ymparistovaikutuksista-alastumppaatahan/

@Tatusa ihan outoa, että on niin paljon enemmän aikaa vuorokaudessa B)

@Mosteri sinullakin ensimmäinen sata takana, onnittelut

@idaho2 olet jo säästänyt yhden puun :smiley:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.