Syyskuussa 2021 lopettaneet

13468912

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Voi hitsi mitä lukuja Marianne!
    Paljon on tullut puita tuhottua, mut paljon myös nyt säästettyä. Kiitos luvuista, antaa ajattelemisen aihetta.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kuinka monta meillä on vielä remmissä?

Eilen oli vaikea ilta :'( huusin tytölle baletin parkkipaikalla, että saat kotona selkääsi, no enhän oikeasti ole antanut koskaan, mutta paloi pinna ihan totaalisesti ja joku oma lapsuuden kokemus nousi pintaan. En hillinnyt yhtään sanojani :disappointed: :tired_face:
  • Minä ainakin kuljen täällä rinnallasi :) .

Noo, näitä purkauksia varmasti välillä tulee ilman tupakanpolton lopettamistakin. Lapset kyllä ymmärtää kun selittää ja kertoo mikä meni pieleen.
    Minun 32 vuotias poikani ei ole koskaan voinut polttaa tupakkaa, sanoo aina että näki kotona kuinka vaikeaa siitä on päästä eroon, kun yritimme puolison kanssa tupakkalakkoa.
  • @Piili hienoa ensimmäinen sata euroa jätetty laittamatta tuhkakuppiin haisemaan/tervana keuhkoihin.

Minun esikoinen, joka on teini on myös päättänyt olla koskematta, kun on nähnyt minun taistelua vuosien varrella.

Kuljetaan yhdessä niin onnistutaan varmasti :heart:

Tajusin, että käytän tosi vähän enää nikotiini tuotteita ja siitä varmaan tämän päiväinen fiiliskin johtui. Tein tänään töitä peiton alta, kun maailma tuntui liian suurelta. Päänsärkyäkin oli, kun olin unohtanut juoda vettä. Onneksi esimies töissä tietää, mitä lopettaminen on :sweat_smile:
  • Viisaita lapsia meillä :) .

Todella hyvä kun on ymmärtävä pomo, kaikki apu on nyt tarpeen. Minulla töissä on jengi välillä kysynyt miten menee, sekin tuntuu kivalta kannustukselta. Eivätkä pyydä mukaan tupakalle, eivätkä vähättele ja sano että eihän se haittaa jos vähän poltat.

Toivottavasti päänsärky helpottaa tänään, ei ole mukavaa olla kipeä.

Yli sata euroa tuntuu mukavalta rahalta o:).
  • Mäkin mukana vaikkakin vähän haparoiden, tänään eka aamu ilman tupakkaa ja tää on tuskaa.

Täällä ei oo lapsia mutta koiralle tulee sit välillä sanottua pahasti ku toinen on vielä pentu (7kk). Pääasia on ettei niistä sanoista tuu koskaan tekoja, eiköhän ne kiukkupuuskat saa aikanaan anteeksi. Ja jokainen lapsi varmasti rakastaa savutonta vanhempaa. :)
    Tsemppiä tähän päivään mustavihrea!
    Muista, et oot tekemässä hyvää itelles. :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hyvä kun olet mukana mustavihrea :) .
    Kai tämä on meille kaikille uuden oppimista ja haparointia. Mutta ollaan reippaita ja sitkeitä, niin opitaan.

Eikös koirilla ole hyvä hajuaisti ja rakastaa hyvän tuoksuista hoitajaa B) .
  • Tänään on ollut ihme masennus päällä taas. Sohvatuolilla täkin alla piilossa maailmalta. 70 kilonen koira oli sitä mieltä, että haluaisin pusuja, haleja ja hänet syliini. Jännä miten noiden otusten (koira ja 2 kissaa) käytös muuttuu, niin että yrittävät lohduttaa.

Ei tee yhtään mieli, mutta masentaa ja elämä tuntuu ilottomalta. Lienee nikotiinin vähentymistä kehosta, kun nikotiinireseptorit möykkäävät ja dopaiinin määrä tuntuu olevan loppu :disappointed:
  • editoi syyskuu 2021
    Kiitos, Melisa. :)
    Ja Piili, kylhän noilla on seittemän kertaa parempi hajuaisti kuin meillä ja varmasti arvostavat ku et omistajana haise niin pahalle tai katoa näkökentästä pihalle. :)

Samaistun suhun, Marianne. Ittellä iski masennus jo ennen lopetusta. Nuo eläimet vaan kiehnää entistä enemmä kimpussa ku ovat huolissaan. Voimia sulle kovasti. :heart:

Tääl jatkellaan eteenpäin. Tabletteja kuluu mut mieluummi ne. Myös vesi auttaa paljon. Huomenna sit aamusta pitkälle lenkille ja säästyneillä rahoilla taidetaan täälläki ostaa kuntopyörä, maisemaa vaihtava pyörä tuli hankittua kesällä. :)
  • editoi syyskuu 2021
    Plus ostin sukset niin voin sit talvella suksia v-tuun ku alkaa asiat painaa liikaa. :lol:
  • editoi syyskuu 2021

Marianne, itse muistan käyneeni läpi noita samoja tunteita. Mikään ei innostanut, kaikki tuntui vaan ihan p***kalta, siltä että ilman tupakkaa ei voi kokea iloa. Eli kaikki kiva oli iäksi menetetty. No, tupakka ei tietenkään ole mikään oikea ilon lähde, vaan viekkarithan ne on jotka aiheuttaa tuon tunteen, jotta tarttuisimme uudestaan röökiin. Mutta ei se oloa paremmaksi tee.
    Onneksi sulla on sentään lempeä lohduttaja, voi sitä "pikku" koiruliinia! :heart:
    Ja voin vakuuttaa, että tuo masennus menee kyllä ohi ajan kanssa. Mikähän auttaisi ensi hätään? Itselläni toimi ainakin liikunta, joka sai endorfiinit liikkelle. Niin, ja hyvän ruuan laittaminen! Jotain kivaa, jolla palkita ja lääkitä itseään.

Koirista vielä: voi tosiaan vaan kuvitella, miltä tupakka haisee miljoona kertaa tarkempaan nenään. Meidän karvaturri ei koskaan voinut käsittää minun parvekkeella ramppaamistani ja paheksui tuhahtelemalla äänekkäästi aina kun kuljin ohi röökille. Aivasteli myös. Ja oli tietysti äärimmäisen huojentunut, kun lopetin. :smile:

• Onnistumista kaikille syyskuussa aloittaneille!!!
    Itsellä ehkä jo pahin ohi, vaan vaara vaanii kuitenkin oven takana!
    Tänäänkin kaadoin päiväkahvit pöydälle ja siitä vaalealle matolle, niin iski heti ketutus päälle ja ekana mieleen, että kessulle, no äkkiä se kuitenkin meni ohi!
    Olen kuitenkin vahvan päätöksen tehnyt joten en polta!!!

• @lepatero6 varmaan puhdistui matto muilla keinoilla paremmin kuin kessulla :lol:
    Aika huikea vauhti sinulla on päällä 2 puuta pelastettu ja kolme sataa euroa jäänyt laittamatta stökikseen haisemaan. Ajattele, sitä olisi aika monta kertaa joutunut siivoamaan tuhkiksen, että tuollainen määrä olisi siihen mahtunut sekä rahaa, että myrkkykääryleitä.

Kiitos kaikille stempeistä. Tänään on selkeästi valoisampi päivä, ja päätin että tänään mennään uimaan tytön kanssa, niin saadaan vähän liikunnan kautta hyvää oloa aikaan.

@mustavihrea kolme ensimmäistä päivää on ehdottomasti vaikeimmat, ne kun selätät niin alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Pitääkin varmaan itsekin hommata sukset talveksi :lol:

• Kiva kuulla lepotero6 :) .

Minulla on tänään huono päivä ja kaikki kiukuttaa, ottaa päähän ja hermoon oikein kunnolla,( kuusi kirosanaa).
    Mietin iltapäivällä että auttaisiko tupakka, mutta muistin ettei mulla ole vielä säästössä sitä 3500 euroa, joten päätin syödä se auttoi onneksi vähän :) .
  • @Piili onneksi huonot päivät ei kestä loputtomiin ja hienoa, että vastusti kiusauksen. Se yksi tupakka on todellakin kallis! Jostain poterosta nappasin lauseen, että ei ole niin vaikeaa asiaa etteikö sitä tupakalla voisi pahentaa. Joten en tupakoi kanssasi tänään, sillä olen savuton ja raikas kanssasi tänäänkin. Onnea 2 wiikkoa saavutettu. Nyt me päästään puhumaan jo viikoissa, eli ollaan jo viikkoliigassa :love: (noita hymiöitä saat laittamalla : ja sen jälkeen jonkun kirjaimen niin ilmestyy valikko.)

@mustavihrea miten jakselet?
  • Huomenta, Marianne. Täällä kompuroidaan hieman. Halu lopettaa on kova mut vakava masennus syö ihmistä. Ens viikon perjantaina chattaillaan lääkärin kans ja katotaan mihin homma siitä etenee. Lopettaa haluan kuiteskin koska nikotiini ilmeisesti vain lisää masennusta? En oo paljo halunnu huudella täällä nyt etten sun ja Piilin lopetusta pilaa ja oliko teitä muitakin? :) Mut kyl mä kaivan pään pois hanurista pian.
  • Taidan siirtyä tonne lokakuun lopettajiin sit ku potero aukee. Tsemppiä ja paljon voimia tänne, tuun tänne katteleen teidän menoa silloin tällöin. :)
  • Hyvä ME, kaksi viikkoa, onnea :) .
    Joo, onneksi huonoja päiviä vähän, voi ehkä johtua siitä että tätä on tullut JO niin monta kertaa harjoiteltua.

Voi mustavihrea, älä ollenkaan ajattelekaan noin :'( . Pysy vaan meidän poterossa, olet lopettanut jo syyskuussa ja käyt lukemassa ja kirjoittamassa lokakuun porukassa. Sillä jos yhtään olen oikein ymmärtänyt niin Marianne on yrittänyt ja kompuroinnut niinkuin minäkin, ja aina vaan sisukkaasti noustaan pystyyn.
  • @lepatero6, onnea, se on tänään 1kk ja 3vkoa!
    Se on entiselle kessuttelijalle pitkä aika :heart:

@Mariannella ja @Piilillä kaksi viikkoa! Huisia B)
    Siitä se elo helpottuu ja rutinoitui :)
    @Piili toi sun 3500€:n vaade näyttää toimivan erinomaisesti!!

@mustavihrea tsemppiä kovasti!
    Muistan itselläni, eka lopetuskerta 5v sitten sujui kuin tanssi, nyt on hieman hankalampaa, tai oli alkuun. En onnistunut saavuttamaan samaa mielentilaa kuin aiemmin. Sen merkitys on aidosti ISO! Kun sen saa kohdilleen, lopetus käy käden käänteeessä.
    Älä koskaan lakkaa etsimästä sitä :love:
  • Isosti tsemppiä kaikille syyskuulaisille. Savuttomuus on sellainen tavoite, joka on varmasti kaiken taistelun arvoinen. Kun aikaa kuluu niin tupakka häviää hiljalleen ajatuksista putkahtaen vain silloin tällöin pinnalle. Nyt taistoa jatkaen ja rohkeasti eteenpäin. Onnea Piilille ja Mariannelle kahdesta viikosta!

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 15.1.2021

• Tänäänkin savuton kanssanne.

Löysin hyvän helpottavan keinon tiukkoihin hetkiin. Menee näin, hengitän hitaasti sisään laskien mielessäni kuuteen ja päästän ulos suun kautta hitaasti laskien mielessä seitsemään.

Toinen versio tästä hengitykseen rauhoittumisharjoitteesta on, että hengittää sisään nenän kautta laskien mielessä neljään. Pidättää henkeä laskien neljään ja ulos hengitys suun kautta laskien viiteen

Tuo on hyvä ohje. Joskus muistan joogassa jo tuota harjoitelleeni. Nykyäänkin, kun alan nukkumaan rentoudun ja hengittelen. Ensin lukemalla kirjaa, jolloin päivän ajatukset torppaavat siihen ja sit pimeässä hengittelen. Hengittäminen on erittäin tärkeää, kuten tiedätte, mutta sillä voi tehdä myös muuta hyvää kuin pysyä hengissä :wink:

• Moi! Kyllä se aika näköjään menee eteenpäin vaikka välillä tuntuu matelevan. Ollut vähän rankempi viikko, riitelyä kotona ja oma fiilis maassa. Kauheesti tekis mieli lähtee
    ostaan aski, mutta ei viitsisi pilata hyvää putkea. Eiköhän tämä tästä taas jossain kohti helpota.

Teen vielä tämän viikon etätöitä, ensi viikolla palaan toimistolle. Onneksi meillä ei töissä kovin moni polta. Jännittää silti, sillä ennen sain tauot tupakoimalla. Nyt kotona on voinut hääräillä muuta näiden taukojen ajan. Pitää keksiä jotain kynien pyörittelyä jos meinaa tulla tylsää.

Tänää ensimmäistä kertaa juoksin lenkillä niin, että pystyin hengittään kunnolla! Oon pikkuhiljaa lisännyt vauhtia ja tänää lähti aika hyvin. Hyvä tapa purkaa kiukkuakin!

Kiva, kun moni täällä vielä mukana pelastamassa puita! :D mä rakastan luontoa ja nyt kun kuljen enemmän tuolla metikössä nii mietiskelen kuinka tulee pelastettua puita!
  • Kiitos Marianne hengitysvinkistä, täytyypä kokeilla :) .
    Hieno putki päällä ihado, olet oikeassa ei kannata katkaista jonkun toisen takia(riitelyn). Olikohan Melisa, joka sanoi viisaasti että ei anna kenenkään ihmisen enään vaikuttaa lopettamiseen. Sitä neuvoa olen noudattanut nyt. On välillä ollut väsymistä joka on vaikuttanut ihmissuhteisiin, on ollut tilanneita jossa muut polttaa ja houkutuksia kun on tullut sellaisia vieraita joiden kanssa olisi pitänyt ottaa viiniä ja istua aamuun. Nyt olen ollut itsekäs ja tehnyt niinkuin itse halunnut ja mennyt nukkumaan ajoissa :) . Toki en ole juonut alkoholia tänä aikana, enkä ole jäänyt mistään paitsi.
    Minuakin jännitti mennä töihin kun kaikki jotka ovat lähimpänä minua polttaa, kun lähtevät tupakalle käyn juttelemassa jonkun työkaverin kanssa joka ei polta, sanoen vielä hänelle että tulin röökitauolle. Purukumi ja vesilasi auttaa. Tai sitten otan puhelimen luen uutisia tai stumppia, mutta olen pitänyt huolen että pidän kaikki tauot, auttaa jaksamiseen ja ei tule tunnetta että noi vaan ramppaa ulkona ja minä teen töitä.
  • Röökin himo on kova, mutta ilman ollaan. Nämä muiden viestit jeesaa.
  • editoi lokakuu 2021
    Se on hyvä haalia käyttöön kaikki keinot ja kokeilla ainakin paristi niistä jokaista. Sen jälkeen onkin joko löydetty itselle toimiva keino tai päästy pahimmasta yli :joy:
    On myös syytä pitää se rationaalinen puoli lopettamisesssa: ne vieroitusoireet ja ymmärtää miksi tuntuu siltä sekä muistaa, että mieliteko menee kerrallansa ohi minuutissa ;)
  • Paljon tsemppiä kaikille hyvän päätöksen tehneille :) Jokainen savuton päivä on eteenpäin. Palkitse itsesi jotenkin jokaisesta savuttomasta päivästä. Katso peiliin ja sano itsellesi "hyvä minä" , jälleen savuton päivä takana. :)

• Täällä on edelleen hyvä meininki, hyvä te. :)
  • Jee olen säästänyt jo ensimmäisen puun :wink:

Nyt on ollut niin paljon kiireitä, että ei ehdi edes tupakkaa ajattelemaan. Huomenna pitäisi konttorille mennä pitkästä aikaa pyörähtämään. Onneksi on savuttomia kaikki lähimmä työkaverit
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.