Masentaa

Lopetin tupakoinnin 2kk ja 2vk sitten. Polttanut olen 18 vuotiaasta ja nyt ikää reilu 40. Yllättävän helposti kävi lopetus kertarysäyksellä. Tietysti mieli tekisi sytyttää, mutta ihan helppoa olla ilman. Mieliteko menee äkkiä ohi. Painoa tullut +10kg. Itse ongelmaan. Nyt noin reilu kuukauden päivät olen kokenut itseni masentuneeksi. Tekisi mieli irtisanoutua duunista, parisuhteesta ja aivan kaikesta. Mikään ei huvita. Olen äreä läheisilleni. Mistään ei saa iloa niinkuin ennen. Voisin vaan päivät maata sängyssä ja katsoa telkkaria sekä toivoa, että saisin olla ihan yksin. Onko teillä muilla vastaavaa? Millä saitte kammettua itsenne tästä suosta? Olen siis yrittänyt liikkua ja tehdä asioita mistä ennen sain mielihyvää, mutta enää ei onnistu. Univaikeudet myös tullut kuvioihin. Nukun nykyään tosi huonosti.
Lopetin 3.7.2021

Viestejä yhteensä

• Mulla oli lopetuksen suhteen kaikista vaikeinta juurikin tuossa 2-3kk kohdalla. Suurin into lopetuksesta hiipui ja mielessä oli vaan, et kaikki hauskuus elämästäni ikuiseksi ajaksi kadonnut. Toiset saa polttaa ja minä en. Sain lopulta käännettyä sen ajatukseksi, että minun ei tarvitse enää polttaa.

Unettomuus on vieroitusoire ja alakuloisuus myös... Ärtyneisyys ja painonnousu jne alkaako kuulostaa tutulta listalta. Lopettaminen käy kyllä työstä, vaikka näennäisesti olisi helppoa ja ei tekisi mieli ihan hirveesti sitä tupakkaa sytyttääkään...Onneksi nämä oireet menevät ohitse ajan kuluessa. Mulla auttoi liikunta ja itseni palkitseminen tupakasta säästyneillä rahoilla.

Keksi keinoja ilahduttaa itseäsi. Kokeile vaikka joogaa, venyttelyä, tanssia, kirjan lukemista tai äänikirjan kuuntelua. Ihan mitä vaan, mikä tuntuu hyvältä. Kerro perheelle, että äreys johtuu tupakasta ja jos tahdot olla ihan yksin, pyydä perhettäsi antamaan sinulle päivittäin omaa aikaa. Jo puoli tuntia yksin lenkillä, kirjan lukua tms. helpottaa kummasti! Tsemppiä! Oot päässyt jo tosi pitkälle ja selvinnyt hienosti.

• Hei, kiitos tästä! Meinasin jo, että pitääkö lähteä kallonkutistajan pakeille. Helpottava tieto, että johtuu lopetuksesta. Luulin, että pahin olisi ollut jo takana.
    Lopetin 3.7.2021
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.