Lokakuussa 2021 lopettaneet

Siellä missä
on loppu.
Siinä ihan
lähellä on
uusi
alku

Tervetuloa Lokakuussa 2021 lopettaneet. Tupakoinnin lopetus kysyy voimia ja koettelee psyykettä. Se on kuitenkin taistelu, jonka lopputulemana saat vapauden.
Alussa on intoa. Kun lopetus arkipäiväistyy on sortumisen vaara olemassa. (tämän olen oppinut tältä foorumilta) Siksi kiinnitä katseesi kohti maalia ja siellä häämöttävää palkintoa.- Vapautta tupakasta

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 3.8.2021

«13456

Viestejä yhteensä

• Onkohan tämä lokakuu hyvä lopetuskuu.
    Taas olen lopettanut, kun tupakit loppuivat. Ajattelin yrittää vaikka takana on yli 50 vuotta savutusta ja lopetuskertoja ties kuinka monta.

Lopettelija Riksusta

• Eilen lopetin tupakanpolton.. mut ei tippaakaa unta.. miten yleensö saatte himois unta toki mul on tos niksapurkkaa ja niksa pastilleja mut vituttaa valvominen
  • Miten teillä menee?

Täällä viimeinen poltettu ja päivä kerrallaan edetään. Puoliso on huolissaan käryämisestäni tai siis niistä määristä mitä päivässä menee… Josko kehittäisi uuden harrastuksen? Kaikki liikuntaan viittaava kiinnostaa, ratsastus myös.
  • Eka aamu takana. Pientä tupskankaipuuta ilmassa mut lähen kohta pitkälle lenkille ja nakkaan nikotiinitabletin suuhun.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tsempit päivääsi mustavihrea. Tiedät kyllä, miten tämä alku menee.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Uusi lopetusyritys, päivä 1. Lopetin viime maaliskuussa, Juhannuksena aloitin uudelleen. Tarkoitus oli tietenkin polttaa vain juhannuksena ja kävi perinteisesti.
  • Haluaisin nollata laskurin mutta en vielä löytänyt miten se käy. Ilman Juhannuksena tyrimistä olisi jo 7kk savuttomuutta.
  • Tervetuloa takaisin jukebox, mustavihrea ja Riimi! Kovasti voimaa uuteen alkuun!
    Ja tervetuloa mukaan, Villefinn! Mulla on auttanut nukahtamisessa melatoniini. Voi ottaa isommankin määrän, jos ei perinteinen 1,9 mg auta. Sitä saa myös 3 mg:n vahvuisena ilman reseptiä, mutta itse hankin 5 mg vahvuista reseptillä.

• Eka aamu takana. Pientä tupskankaipuuta ilmassa mut lähen kohta pitkälle lenkille ja nakkaan nikotiinitabletin suuhun.
  • Kiitos SIKsak ! Tällä lopetuskerralla yritän olla korvaamatta tupakkaa millään, viimeksi paino nousi herkutellessa ja kilot yhä tallella vaikka kesällä aloin taas polttaa
  • Hyvä te lopettajat :)
    Mulla kävi perinteisesti, eli taas poltan
    Tuntuu siltä, ettei onnistu millään tavalla.

Lopettelija Riksusta

Voi jukebox! Sain sen
    käsityksen, että sun terveysriskien takia olisi suotuisaa lopettaa. Mut mistä se kiikastaa, hermotko ei pidä? Ja niksakorvikkeet ei tehoa?
    Mitens Champix, joko oot kokeillut sitä?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Voi hurja nyt on jo lokakuu. Muistan oikein hyvin parin vuoden takaisen lokakuun. Se oli aikamoista tunteiden vuoristorataa. Hirmuisesti tsemppiä lopetukseen kaikille <3 Selätätte tupakan kyllä tunti, päivä ja viikko kerrallaan!

• Se on just näin! Alkuun sitä laskee minuutteja, sitten tunteja ja minuutteja. Sen perään päivä ja tunteja, sitten enää päiviä.
    Itse seurasin pitkään päivä, viikkoja ja kuukausia + viikkoja.
    Lopulta muistin enää lopetuspäivän: perjantai, silloin kilahti täydet viikot. Eka unohdus viikkojuhlaan oli jopa epätodellinen: voiko sen muka unohtaa?!?

Tsemppiä kovin!
  • Kyl sä jukebox vielä onnistut. :) Täälki kompuroitiin tänään mutta pää rintaan ja kohti uusia pettymyksiä kuten äitimuori tuppaa sanomaan. :wink:

Hyvä Riimi, tehään tästä kuusta hyvä. :)
  • Nää aamut on vaikeimpia mulle vaikka käytän korvaustuotteita. Aivot huutaa sitä aamun ensimmäistä mut tiiän että sen jälkeen ne huutaa seuraavaa ja seuraavaa. Tää hikeen hukkuminen on pahinta.
  • @Melisa
    Terveysriskit on kyllä aikamoiset mulla. Olen Champixiakin kokeillut.
    Siitä tuli unettomuutta ja painajaisia, :s
    Nyt viimeksi niksakorvikkeilla, eli niksa-suihke ja -purkka.
    Ei tunnu tehoavan. Hermoihin ottaa :)
    Tsempit kaiikille.

Lopettelija Riksusta

:cry: olen huolissani susta. Onko mitään keinoa enää...

• Se on paha homma kun kaverit polttaa. :(
    En tiedä onko keinoja.
    Kai olisi vaan päätettävä tosi lujasti.
    Näin sateisena päivänä ei viitsisi mennä kastelemaan itteensä, kun röökiä käy ostamassa. Olisiko se alku :)

Lopettelija Riksusta

• Moikkamoi! Uusi yritys taas, toivottavasti se viimeinen... Nyt on pakko lopettaa, keuhkot ei oikeesti enää kestä, yskin öin ja päivin, polttaessakin niinku ensikertalainen... 3 vuorokautta ja 20 minuuttia pulkassa, väsyttää, ketuttaa, päätä särkee. Mutta nyt en voi periksi antaa!
    Tsemppiä kaikille!
    Tsempit ekaan päivääsi savuttomana Tuittura! Oot hyvällä tiellä.

• Heippa! Täällä yksi tervakeuhko päättänyt lopettaa. Josko tällä kertaa onnistuisi! Lääkkeet lopettamisen avuksi haettu apteekista ja huomenna lähtee ensimmäinen annos. Tsemppiä kaikille!
  • Kaksi savutonta päivää lähes kasassa… herkkuja en kyllä ole itseltä kieltänyt, pian pitää sillekin laittaa stoppi..
    Tsemppiä Annika0 ja Tuittura!
  • Tännehän on tullut vaikka kuinka uusia lopettajia. Hienoa. Kovasti voimia ja kärvisällisyyttä lopetukseenne.

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 3.8.2021

• Josko tavoitteen pilkkoo pienempään, niin se ei tunnu niin ylivoimaiselta.

1. Ensimmäinen tavoite on selvitä 3 pahinta päivää. Onnittele itseäsi kun kolme päivää tulee täyteen peilin edessä.

2. Aseta seuraavaksi tavoitteeksi saavuttaa 7 päivää eli ensimmäinen viikko. Ja kiinnitä huomiota kaikkeen hyvään, kuten vesi maistuu paljon paremmalta, hajuaisti paranee, hengittäminen helpottuu jne. Muista onnitella itseäsi kun ensimmäinen viikko tulee täyteen

3. Aseta kolmanneksi tavoitteeksi seuraavat 7 päivää. Yritä keskittyä positiivisiin asioihin. Kun huomaat olevasi negatiivinen niin käännä vaikka väkisin jotain positiivista hetkeen.

Kaikki apukeinot esim. nikotiini ym on täysin sallittuja. Ei tarvitse leikkiä sankaria, kaikki tunteet saa tulla ja mennä, pyytele anteeksi jälkikäteen. :wink:

Itse käytän nikotiinipusseja ja ensimmäiset kolme päivää oli taukoamatta suussa, jonka jälkeen vähempi on riittänyt.

Tässä pari vinkkiä rauhoittumiseen:
    Nukkumiseen voi kokeilla rauhoittumista esim. Rentoutusharjoitus tai hengitysharjoitus (hengitä syvään sisään laskien mielessä neljään, pidätä hetki ja puhalla suun kautta hitaasti ulos laskien viiteen). Jos nämä ei toimi, niin yksi tapa on myös katsoa jotain mieluisaa esinettä ja keskittyä siihen seuraavasti. Mieti minkä muotoinen se on? Minkä värinen? Mitä materiaalia, onko kova vai pehmeä? Voiko sitä maistaa/miltä maistuisi? Mitä tunteita esine herättää sinussa jne
  • Kiitos hyvistä vinkeistä Marianne!

Onko muita, jotka käyttävät lääkettä lopettamisen apuna?
  • Mulla paljon lopetusyrityksiä takana… itselle toimii parhaiten lopettaa ilman mitään. Koko ajan vaan tekisi mieli napostella.
  • Moikka. Olen keskusteluja seuraillut satunnaisesti jo vuosia, kuten lopetusyrityksiäkin on lukuisia.
    Höyryllä olin polttamatta lähes puoli vuotta, kunnes se pilattiin lakimuutoksilla. Champix ei vaikuttanut muuta kuin alkoi väsyttämään kolme viikkoa syötyä. Korvaustuotteet tuntuisi toimivan, kun vaan saisi pidettyä himon kurissa pahimmalla hetkellä. Maanantai iltapäivänä loppui jälleen röökiaski enkä sitten jaksanut lähteä ostamaan uutta. Kaivoin nikotiinipurkat jemmasta ja sillä tiellä ollaan. Pari päivää mennyt yllättävän helposti, joten kävin täydentämässä korvikevaraston. Otin jopa parit yömyssyt, jotka tuntuu vain vähentävän röökin himoa... Outoa. Havaittuja vaikutuksia: kello näyttää sykkeen & stressin tippuneen. Olo on välillä todella vilkas, mutta toisaalta välillä todella nuutunut. Kokonaisuudessaan sanoisin virtaa olevan enemmän. Kunpa tämä jatkuisi näin helpolla tästä eteenpäin.
  • Huomenta, kuinkas sujuu? Pian viisi vuorokautta täynnä, mutta on kyllä vaikeeta... Ei oo yhtään alkuinnostusta ollut, ketuttaa vaan kaikki ja käsi mättää kaloreita ääntä kohti... Onneksi se yskiminen on lähes kadonnut, nyt ainakin tiedän että tupakka sen teki.
    Hyvä että keuhkot päätti viimein ruveta torjumaan tota paskaa!
    Tunti ja päivä kerrallaan eteenpäin vaan! Voimia kaikille!
    4dd1kt1, pääasia on, et valittu strategia toimii.

Tuittura, hyvä merkki todella tuon yskän katoaminen. Mieti sitä ärsytystä, minkä savu ja kaikki 4000 lisäainetta nikotiinin ja tervan lisäksi rasitti sun keuhkoja, ja tietty koko kroppaa. Lopettaminenkin on stressi kropalle, myös mielelle. Mutta selviät kyllä positiivisella mielellä. Kirjoittele tänne, miten sujuu. Onnittelut viidestä päivästä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.