Marraskuu 2021 lopettaneet

Tein uuden ketjun Marraskuussa lopettaville.
Tsemppiä kaikille
«13456

Viestejä yhteensä

• Ohraleivät otti lokakuu, Nyt marraskuussa uusi yritys, viimeksi aika ei jälleen kerran ollut kypsä. Mut ei jäädä menneeseen märehtimään, vaan kohti uutta yritystä.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa uuteen yritykseen tem82. Pääasia et yrittää, vain niin on mahdollisuus myös onnistua.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tem82 uuteen taistoon vaan. Tsemppiä lopetukseen

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 3.8.2021

• Aluks aattelin etten huutelis enää mitää ennen ku eka viikko on lusittu. Nyt on kuitenki hermo niin kireellä, että puolison tuki ei vaa riitä enkä muulle lähipiirille haluu tällä kertaa hiiskua sanaakaan. Joten siis apua. Millä korvata ne hetket kun pitää hillitä hermoja tupakalla? En tiiä kestänkä tän pään kanssa kovin pitkälle. Tekis mieli heittää känny seinään ja rikkoa tavaroita, olo on ku uhmaikäsellä lapsella. :lol:

Onneks tää päivä on jo illassa.
    Oivoi, mitäs sä viime kerralla keksit? Stumppiin voi aina tulla lukemaan, käsitöitä tekevät ne, jotka niitä osaavat, lukeminen ja ristikoiden tekeminen on toisille se juttu.
    Tsemppiä sulle mustavihrea!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ja muista korvikkeet!Ettei lähe elvistelee ja luullen että selviää kaikesta.Laastarit hyviä kun minulla ainakin ne voimakkaimmat piti niksaraivon pois :D

Totta tuo camille75, kaikki keinot sallittuja, kunhan ei polta. Mä itse jyystin purkkaa ihan sikana yli 6 kk. Kun en edes uskaltanut kokeilla olla ilman. Sit se loppuikin kyllä aika kepeästi.

• editoi marraskuu 8
    Itse olen huomannut muussa elämäni asioissa että kun ketuttaa niin itselleni toimii se, että lähden kävelylle ja käsittelen asiat siellä. Papatan mennessäni ja käytän aika koviakin sanoja. Sitten huomaan että harmituksen aihe on kadonnut. Papatan aina puoliääneen. Jos yksi kävely ei riitä niin jatkan seuraavalla kerralla ja mäkätän mennessäni

Smok, ei kukaan kattele sua vinoon, kun mennä mäkätät :D . No ei kaiketi nykyisin varmaankaan, kun kaikki puhuu mennessään puhelimeen kuitenkin.

• editoi marraskuu 8
    Melissa kyllä on katsottu kieroonkin mutta pääasiassa saa kävellä rauhassa kun on pienempi paikkakunta :) pari kertaa on käynyt niin etten ole tajunnut jonkun tulevan takana ja sitten on hävettänyt kun olen huomannut etten hupsista vaan ollutkaan yksin

• Hehee, kuulostaa tutulta! Meikäläinen juttelee lenkillä koiralle. Ja lauleskelee sille pieniä lauluja.
    Joskus kyllä nolottaa kun tajuaa että joku on kulkenut mun takana ja kuunnellut sitä lässytystä ja höpsöttelyä. :joy:
    Onneksi ei sentään kukaan oo vielä piipaa-autoa kutsunut. Sitä odotellessa...

• Kiitos kaikille vastauksista ja neuvoista. :)

Kävi niin että homma lähtee kohdallani alusta, hetki tässä mennyt jo. En aio luovuttaa tässä kuussa, varsinkin kun päätin vaihtaa alaa ja näin ollen yksi murheen aihe on vähemmän! Nyt saanki sit olla kotona siihe asti että palaan koulun penkille ensi syksynä. :heart:

Levon, ruoan ja hyvän olon kannalta eteenpäin!
    No niin mustavihrea, asiat järjestyivät noin. Sulla on siis helpompi olla kotona savutta? Tsempit uudenlaiseen uuteen alkuun :)

• Tsemppiä täältä myös mustanvihreä! Ja tietysti kaikki muutkin.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Täällä taas...
    Uusi yritys, uusi into :)

Lopettelija Riksusta

• Kävin kaupassa, mutta enpäs ostanutkaan röökiä.
    Ostin konfehteja :) Tutulle kassalle mainitsin lopetusyrityksestäni.
    Mulle on aina alku-lopetus tuottanut ongelmia, saas nährä nyt.

Lopettelija Riksusta

• Täällä peukut ja varpaat pystyssä! Josko nyt olisi sun paikka onnistua lopullisesti!

• Ihan uutena täällä, marraskuu tavoitteena :smile: Champixin poisto myynnistä toi pienen takaiskun mun suunnitelmiin, mutta sitten kai cold turkey. Tupakointia takana 42 vuotta, terveysasiat vaatii lopettamista. Pakko on aina se huonoin syy, motivaatiota olen hakenut muualta. Kiitos että sain tulla tänne teidän kanssa jauhamaan :smiley:

• Kiitos odeska ja tervetuloa KataR.

Lopettelija Riksusta

Tervetuloa vaan marraskuulaisiin KataR. Reilu 40 vuotta minäkin vietin tupakan kanssa, kunnes tuli pesäero. Täällä saa jauhaa kaikista mmurehistaan niin paljon kuin haluaa. Tupakasta ja sen vierestäkin. Ihmisen elämä on kokonaisuus ja tupakka yks paha ryppy siinä :)

Tervetuloa takaisin jukebox1!

• Moikka marraskuulaiset, terveisiä lokakuulta! Onnea ja voimia, ja uskokaa pois, päivä päivältä helpottaa
  • Niinhän mulle kävi, että sorruin hermosavuihin :(
    Nyt taas uusi yritys alussa.
    Moi Tuittura ja marraskuulaiset ja muutkin lopettelijat :)

Lopettelija Riksusta

• Tsemppiä kaikille uusille lopettajille kyl se itelläki alussa aika epätoivoselta tuntu mut nyt jo 9 kuukautta täynnä savuttomuutta eikä tee ees tiukkaa enää :)
  • editoi marraskuu 10

Kirjoitan tämän nyt tuoreille marraskuisille, kun johonkin pitää ja te tällä viestillä varmaan eniten jotain teette: :smile:

Olen ollut hiljaa viime ajat ja kokeillut miltä tuntuu olla irti kaikesta tupakkaan liittyvästä aktiivisesta toiminnasta, mukaan lukien tämä foorumi. Toki olen välillä kurkannut onko tulokkaita, mutta en muuten ole kuluttanut aikaa suuremmin Stumpinkaan parissa.

Aika hyvältähän tämä tuntuu, koska sitä on tajunnut mitä parhaimmiten tällä tavalla, että kuinka äärettömän turhaa on polttaa tai kuluttaa aikaa mahdolliseen kaipuuseen edes välillisesti käymällä täällä. Stumpista kuitenkin saa alkuun todella arvokasta apua, joten sanon jo nyt, että ottakaa opiksenne kokeneilta - he ovat täällä sinua varten, ja ehkä myöhemmin sitten sinä olet muita varten.

Tämä irtiotto tuntuu "pahimmillaan" aivan mahtavan hyvältä. Kun olet selkeästi irti, niin katsot taaksepäin kirkkain silmin: se kaikki todellakin on jäänyt taaksepäin. Tupakkaa kohtaan ei ole mitään järjellistä himoa - ei siis mitään. Useinkaan ei muista edes polttaneensa enää vuosiin, jolloin pakolliset muistotkin haalenevat väistämättä. Saa huomata, että tupakasta ei oikeastikaan saanut yhtään mitään vaan se ns tupakoinnin (ei pelkästään tupakan) kaipuukin on vaan oire sairaudenomaisesta käytöksestä. Tupakoija tyydyttää vain ja ainoastaan riippuvuuttaan, eikä ole ohjaksissa millään tavalla.

Minun tehtäväni ei ole kuitenkaan antaa kenellekään alkusysäystä lopettaa, vaan saada ajattelemaan missä mennään. Tupakoinnin lopettaminen ja sen tinkimättömän ajatusmaailman asettaminen tietyille raiteille on siinä määrin rikollista, että omaa itseä pitää törkeästi huijata. Oma nimimerkkini tulee siitä, että minä ajattelin ns rikollisesti omaa itseäni vastaan. Minä päätin, että ihan sama mitä se mieli syöttää, niin ajattelen päinvastoin, ja teen päinvastoin. Siinä joutuu ottamaan itsestään niskalenkin ja todeta, että jotain outoa on tekeillä.

Olen pesunkestävä addikti, ja olen samalla myös todella surkea addikti. Tämän vuoksi minun piti syödä yli puoli vuotta korvikkeita, koska muutoin en olisi pärjännyt. Jos voit olla ilman, hyvä niin, mutta jos pitää saada jeesiä, niin ei niissä mitään pahaakaan ole. Aikanaan niistäkin pääsee irti.

Kaikki keinot ovat siis sallittuja, myös ne henkisesti rikolliset. Ottakaa kaikki psyykkaaminen tosissanne. Eräs käyttäjä @Smok kirjoitti aiemmin kuinka hoki itselleen lenkkipolulla asioita, ja niin ne urheilijatkin tekevät. Hokevat itselleen ennen urheilusuoritusta kuinka asioista selvitään. Tehkää tekin niin. Itselleen pitää tehdä selväksi, että lopettaminen on mahdollista, ja niin minäkin voin omalla historiallani todeta. Kovat jätkät ja mimmit eivät polta.

• Hyvää tekstiä ajatusrikollinen. Luin kahdesti, että sisäistin kaiken. Itse käytin jossain määrin myös tuota hokemista, varsinkin, kun oli vaarana repsahtaa. Ja myös korvaustuotteita käytin aluksi. Tsemppiä kaikille!

• Kiitos odeska, ainakin joku lukenut tekstin :smiley:

Selvennän hieman tuota tekstiäni, jos joku sai käsityksen, etten suosittele Stumppia. Ei, päinvastoin, mutta olen vuosien ajan nähnyt niin paljon kärsimystä ja tuskaa stumppilaisilta, että joskus tämä ei ole heille oikea paikka. Tupakkaa ajatellaan tahdonvastaisesti liikaa ja vahingollisin tavoin.

Alku yleensä meneekin hyvin, mutta sitten kun se prosessi ei sujukaan odotetulla tavalla, niin Stumpista tuleekin taakka eikä apukeino. Se oli pointtini. Itselläni ei ole ollut tätä ongelmaa, mutta tosiaan muilla olen huomannut tällaista. Käyttäkäämme kukin siis niitä lopetuskeinoja ja tapoja kuin itsestä tuntuu hyvältä. Jos se ei ole Stumppi, niin siinä ei ole mitään vikaa, mutta neuvoja halutessaan saa. Ne kannattaa ottaa todesta, jos ei muuten, niin ainakin sitten alkuun.

Tsemppiä.

• Tämä on @ajatusrikollinen juurikin näin ettei aina tunnu hyvälle Stumppi.Itelle esim alkuun Stumppi ja kaikki taistelijat täällä oli korvaamaton apu.Mutta mitä pidemmälle lopetus eteni niin tunsin tarvitsevani taukoa täältä kun tuli tunne että Stumppi on liian "röökiaiheinen"siihen hetkeen kun en halunnut/tarvinnut mitään ylimääräistä muistuttamaan tupakista.Onhan täällä muitakin keskusteluja kun vain tupakista ja ne ovat mielenkiintoisia aiheita ollut ja siksi kirjauduin itsekkin taas tänne kun tunsin olevani valmis ottamaan myös tupakkiaiheiset asiat vastaan.Nyt tämä savuttomuus on jo pidemmän aikaa sujunut ilman mitään pelmahduksia tai ongelmia ja lähinnä ruoskii itseään enää siitä että ylipäätään joskus aloitti koko tupakoinnin :s Mutta kaikenkaikkiaan saan olla kiitollinen siitä että tämä lopetus on ollut järjettömän helppoa.Luulin että olis ollu NIIIIN paljon vaikeampaa ja jonkinlaista taistelua.Mutta ei kyllä,migreeniä lukuunottamatta mutta sekin loppui jo aikoja sitten.Ja ikinä en ole edes yrittänyt lopettaa aikaisemmin joten on vielä "eka kerta" :D
  • Taas kävi niin, että lähellä olevan kaupan houkutus kävi liian suureksi
    Kolmas päivä on paha :(
    Ei muuta ku uus yritys tekeille piakkoin.
    Uutta matoa koukkuun.

Lopettelija Riksusta

• Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja ajatuksista! Huomenna on SE päivä. Yli 40 vuoden aikana on ollut sen seitsemänsataa yritystä; cold turkey, Zyban lääkintöhallituksen erikoisluvalla, 7 x hypnoosihoito, työterveyshoitajan psyykkaus, akupunktio, kaikki mahdolliset nikotiinikorvaushoidot, 7 päivän nestepaastot, sähköröökit ilman nikkee,... unohtuiko jotain? Joo, se oma pää ja päätöksessä pysyminen. Pari kertaa olin muutaman kuukauden savuttomana ja kun aivoreseptorit vaan siellä jatkoi huutamistaan niin sorruin ajattelemaan että voin olla viihdetupakoija. Ja oikeesti juoksin kauppaan hakemaan pari siddua että sain antaa itselleni luvan polttaa. Jessus kuinka ihminen osaa huijata itseään! Ymmärrän sun ajatuksia @ajatusrikollinen koska olen myös pesunkestävä addikti. Täytyy vaan yrittää vaihtaa se addiktio toiseen. Huolimatta kaikista viime aikojen terveysongelmista mulla on aika vaivaton olo, mikään ei ahdista. Töissä, harrastuksissa ja sosiaalisessa elämässä on kiva flow päällä, niin yritän käyttää sitä hyväksi. Työkaverit kaikki tukee mua, ilmoitin jo että se maanantai on kolmas päivä ja ehkä aika PAHA.

• 35 vuotta kessuttelua takana, nyt viikko ilman eikä tunnu edes pahalta jospa tää tästä loppuis kokonaan

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.