Ensimmäinen viikko takana lopettamisesta:

Tervehdys kaikille! Tämä on ensimmäinen viestini täällä ja ajattelin kertoa näin aluksi taustaa, motivaatiosta ja kokemuksia.
Eli lopetin reilu viikko sitten, kun sairastin koronan ja siihen liittyvät asiat tekivät lopettamisen helpommaksi (väsymys pakotti nukkumaan 23 tuntia/vrk.). Nyt korona on lusittu ja elämä jatkuu...
- Taustaa: olen aloittanut tupakoinnin n. 15v. ja lopetin ensimmäisen kerran 22 vuotiaana. Olin tupakoimatta noin 12 vuotta kunnes (mieleterveydestä johtuen?) aloin polttamaan uudestaan. Sen jälkeen olen polttanut 17 vuotta ja nyt lopetin uudestaan.
- Syy lopettamiseen (motiivi): Raha ja terveys, tässä järjestyksessä. Kun päivän tupakat maksaa n. 10 euroa, niin se alkaa vaikuttamaan talouteen väkisinkin!!! 300 euroa kk. on niin paljon rahaa, että sillä syö hyvin koko kuukauden! Olen miettinyt lopettamista jo vuosikausia mutta kiitos koronan, sain aloitettua vasta nyt.
- Kokemuksia tähän mennessä lopettamisesta: Jos en juo kahvia, niin elämä on siedettävää. Kahvia pitäisi välttää, koska siitä syntyy tupakan/nikotiinin himo. Olen käyttänyt nuuskaa n. 4 tyynyä päivässä ja se johtuu mielestäni juurikin ainoastaan kahvista. Nuuskan puolesta puhuu se, että nikotiini piristää minua. Hengittäminen on helpompaa ja olo on jollakin tavalla virkeempi. Myöskin ahdistus on jossakin määrin helpottunut. Minulla on diaknisoitu "yleisahdistus", joka on ollut kanssani jo lapsesta asti. Diaknoosin sain vasta 53 vuotiaana, mikä on monessakin mielessä harmi. Elämä olisi ollut paljon helpompaa, jos olisin tiennyt tämän yleisahdistuksen jo lapsena/nuorena.

Jatkan tätä aloitusta säännölisen epäsäännöllisesti, koska uskon että siitä on hyötyä minulle itselleni kuin myös niille, jotka ovat olleet kuivilla jo jonkin aikaa...

Viestejä yhteensä

• Moro. Osaisiko joku kertoa, mistä löydän tuon "laskurin"? Olisi kiva laittaa sekin päälle...

• Tervetuloa Werkku! Kiitos kokemuksistasi! Vertaistuesta ihmiset saavat paljon apua lopettamiseen, jatka ihmeessä kirjoittelua. Ja onhan siitä hyötyä itsellekin :smile:

Laskurin laittamiseen on erikseen ohjeet tällä keskustelupalstalla, mikähän se postausketjun otsikko olikaan. Mutta siis bannerin lisääminen tapahtuu stumppi.fi-etusivulta, EI täältä keskustelupalstan puolelta. Sun pitää siis mennä stumpin etusivulle, kirjautua sisään omaan profiiliin ja syöttää sinne tiedot + lopuksi tallentaa.

• Tarkemmat ohjeet:
    Kirjaudu www.stumppi.fi etusivulta (ei keskustelupalstan näkymässä) omaan profiiliin -> profiilitietojen muokkaus -> lisää tiedot tupakoinnin aloittamispäivästä, lopetuspäivästä jne. sekä valintasi mukaan rasti kohtiin ”Näytä lopetuslaskuri sivuston profiilissa” sekä ”Näytä lopetuslaskuri foorumin (=keskustelupalsta) allekirjoituksissa”. Valitse myös bannerin taustaväri. Muista vahvistaa valinnat Tallenna -painikkeella.

Nyt voit seurata tupakoimattomuutesi kestoa ja rahan säästöä.

• Kiitos SIKsak!

• Eipä kestä! Ja teille marraskuun lopettajille on myös oma ryhmä :smile:

• Missä ks. ryhmä on?

• Löydät sen keskustelupalstan etusivun keskustelujen listauksesta tai osiosta lopettaneet. Sen nimi on marraskuu 2021 lopettaneet

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 3.8.2021

• Kuinka @Werkku hurisee?

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 3.8.2021

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.