Uni

Moikka. Äsken liityin tänne. Oon väsynyt,uni ei tule kuin vasta aamuyön tunteina. Nukun vaihtelevasti muutaman tunnin-12 tuntia.Päivällä en kuitenkaan torkuta/nuku.
Tupakoimatta olen ollut vasta 56 päivää. Yli 40v kessuttelin.
Olen ollut saikulla muun asian vuoksi melkein koko ajan. Ehkä päiviin tulee jokin järjestys kun palaan töihin.
Tupakka on mielessä usein kuinkas muuten. Työpaikalle meno hieman mietityttää,pieni paikka ja kaikki muut polttavat. Siinä jää heti ulkopuoliseksi.
Mutta uni:millä saan sen takaisin? Jostain syystä olen linnoittautunut kotiini,en halua tavata ihmisiä-kärsimättömyys&keskityskyky tiessään-.

Viestejä yhteensä

  • Voisit kokeilla mietoa melatoniinia lyhyen vaikka viikon kuurin. Sitä saa apteekeista ja päivittäistavarakaupoista. On suihkeena ja liukenevana tabletteina ja perinteisenä hitaammin vaikuttavina tabletteina. Mutta jos mielessä pyörii huolia ja murheita niin välttämättä siitä ei ole apua. Illalla kannattaa välttää sinistä valoa eli ruutuja ei kannata tuijottaa. Television katselu ja muiden härpäkkeiden räplääminen kannattaa lopettaa ainakin tuntia ennen nukkumaan menoa. Kannattaa kokeilla lukemista mutta ei välttämättä kovin jännittäviä kirjoja kannata lukea. Jos on huolia niin niistä olisi hyvä jollekin kertoa ja niistä jutella. Keinoja kyllä on ja tässä vain osa niistä. Viimeinen vaihtoehto on tietysti se että varaa ajan lääkärille. Uni on kovin tärkeä ja se äkkiä sekoittaa pakan jos sitä ei saa riittävästi.

    "Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 3.8.2021

  • Moikka @kaarina66 :) Voisikohan nuo kaikki lopussa mainitsemasi ongelmat ja uni johtua kaikki samasta syystä eli että et saa purettua energiaa mihinkään :/ Mulla oli se jossain vaiheessa jopa vielä tupakoitsijana ongelmana ja lääkärini kehoitti liikkumaan.Noh mähän tunnetusti VIHAAN kaikkea liikuntaa joten en loksauttanut korviani moiselle.Ja levoton olo/unettomuus jatkui :| Mulle se tosiaan silloin vasta lähti helpottamaan kun mieheni kuntoutusohjelmaan kuului kävely ja hommattiin kävelymatto(HUOM!Kävelymatto,ei juoksumatto)Sitä telkkaria katsellessa rupesin pikkuhiljaa käyttää eikä tarvinnut lähteä ulos.Mulle auttoi tosi paljon.Myös tehokkaan hieromatyynyn hommasin että sai 3 viikossa auki koko kropan lihakset eikä kolotuksia.Eikä tarvinnut kun postin noutopisteellä käydä tyyny hakemassa.Olen itsekkin kotihiiri ja inhoan ulkoilua joten oli keksittävä jotain mitä puuhastella kotona.Tässä mun esimerkki ja ehkä kaikkea kantsii kokeilla ennenkun lähtee syömään jotain unipillereitä :) Tsemppiä tulevaan ja tuo sun 56 päivää on jo aivan huippua B)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.