Joulukuun 2021 lopettaneet

Tätä kyseltiin meikäläisten poterossa jo joten tässä olisi taas paikka uuden kuukauden lopettaneille.

Nyt jos koskaan on paras aika lopettaa. Tsemppiä matkaan ja voimia päätöksen tekoon.
«13456713

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kiva kun avasit mustavihrea :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hei,
    Sinnikkäästi taas uutta yritystä peliin, tänä vuonna tupakatta oloa yhteensä reipas 5 kk (tammi-maalis/heinä-elokuu) ja läskiksi meni molemmilla kerroilla. Toivottavasti saan kavereita tähän joulukuun ryhmään, tukeahan sitä tarttee jokainen tähän taistoon. Mutta täällä taas ja hyvä niin, ekaa päivää mennään komeesti jo iltaan ...

Tervetuloa takaisin Mirkkuliina! Ei voi tietää koska onnistuu, jos ei yritä.
    Jos sovitaan, et se onkin tämä kerta. :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos Melissa, juurikin näin, tämä on Se kerta ku menee maaliin!!
    Pidetään huolta siitä!

• Hyvä Mirkkuliina, minä ainakin täällä taapertelen samassa matkassa :)
  • Täältäki kannustetaan sua eteenpäin, Mirkkuliina. :)
  • Tsemppiä Mirkkuliina. Mä tulen tänne sitten kun en ole polttanut ensimmäistäkään savuketta koko päivän aikana. Tänään taas sairaanhoitajan luo keskustelemaan lopettamisesta. Nyt mulla on laastaria ja purukumia, ei toi laastari tunnu auttavan yhtään mitään yksinään. Kun pistää vielä purkan suuhun, niin sit toimii, ainakin hetken aikaa. Mä täällä teen pään sisällä töitä kovasti ja yritän, että ennen joulua on jo muutama savuton päivä takana. Hirmuisesti olen vähentänyt, nyt pitäis vaan saada viimeisteltyä ne ajatukset niin, etten enää sytytä yhtään. Vähän haastetta tulossa kun ensi viikolla tulen käväisemään Suomessa muutamaksi päiväksi ja siihen taas liittyy niin monia tunnejuttuja ko näkee rakkaita ihmisiä, en tiedä lykkäänkö koko lopetusta kunnes olen käynyt siellä. Tosin elämässä ei koskaan ole just oikeaa aikaa lopettamiseen, tai noh on ja se on just se käsillä oleva hetki. Eniveis tulossa ollaan tähän ryhmään ennen kuin joulukuu on vaihtunut tammikuuksi. Nyt taas purkkaa äkisti suuhun, sen verran taas tekee mieli savuketta ko edes kirjoittaa lopettamisesta, en tykkää :)

• Tänks Leenu, Mustavihreä ja Keltis! Täällä sitä komeesti taaperretaan jo toista päivää maaliin....
    Se on kyllä niiiin totta, että jos rupee miettimään mikä ois se oikee hetki ku pystyis lopettaa, niin aina on niitä vaaratilanteita edessä eli semmoista aikaa ei olekkaan että elämä olis jotenkin erityisen seesteistä, ite ainakin tiedän että minkäänmoisiin tilaisuuksiin missä viinaksia tarjoillaan en mene.
    Eipä muuta kun kaikille Tsemppiä ja Raikkaita hengityksiä :)
  • Tsemppiä!
    Joku kerta vaan on se viimeinen. Ja sitä ei koskaan tule, jos lakkaa yrittämästä B)
  • Heipparallaa Mirkkuliina. Harmi että heinäkuussa ei onnistunut, mutta uutta yritystä vaan, kyllä se siitä. Tsemppiä. ;)

Ei se niin mene ettei jotenkin mene. 26.10.2022 klo 04.02 poltettu viimeinen.

• Heipparallaa vaan!
    Juu kävi legendaariset viimeksi eli heinäkuussa aloitin ja syyskuun puoleen väliin pysyin hienosti ruodussa...sitten rupesin ajattelemaan työreissulla, että josko sitä muutaman vois näin reissussa ollessa pössytellä ja sitten ku kotona ni siihen loppuis >:) no, senhän tietää miten kävi! Ihme harhakuvitelma tulee tossa 3 kk hujakoilla omaan päähän, että ei tää mulle oo enää ongelma!
    Mutta menneet on menneitä, nyt mennään jo kolmatta päivää maaliin, Jihuu!
  • Hyvä Mirkkuliina :) Juu katse vaan tässä hetkessä niin hyvin menee (ellei huono pvä päällä niin sitten vois tietty paremminkin mennä :D )

Vkonloppu kolkuttelee ovella. Tänään täytyykin oikein paneutua siihen miten rentoutuu vkon jäljiltä. Kyllä se taitaa mennä jonkun herkun ja leffan puolelle.
  • Juuri näin Leenu, ihana vaan makoilla, pikkusen herkutella ja katsoa elokuvia. Voishan sitä tietty pikkusen välillä käydä raitista ilmaakin haukkaamassa :)
    Ihanaa ku hengitys ei haise pas....lle, eikä tartte piilotella mitään. Vielä tämä sujuu aika kivuttomasti, mutta kyllä kohta tulee vaikeita hetkiä!
    Tsemppiä kaikille! Ja Mukavaa Viikonloppua
  • 3.12.21 eka päivä tänä vuonna neljäs kerta kun lopetan tupakka kohta vuorokausi polttamatta.

• Hyvä Marko, nyt sinnitellään kaikki kimpassa!
  • 4.12.21 aamu ei vaikeuksia olla ilman tupakkaa niin se suurin puutos on se tapa ja nikotiini tuskat mutta kun asenne on oikea ei polta ja nikotiini korvaustuotteet on hyvä lisä

• Samaa mieltä MarkoJKS66, nikotiinikorvaustuotteista on mulle tosi iso apu nyt vielä kans. Mutta ajatustyö on pidemmän päälle tärkeempää, tai ajattelematta oleminen jos siltä tuntuu. Hyvin nukuttu yö mutta olen herännyt jo kahdeksalta mikä ei todellakaan ole mun tapaista vapaapäivinä. :o Kai sitä täytyy alkaa kahvinkeittoon.
  • Täällä raikkain hengityksin kohti neljättä päivää, Jihuuuuuu!
  • Paras neuvoni tänään on: pelko pois.

Tupakka on aina osa historiaasi, mutta halu polttaa katoaa. Ei saa pelätä omaa historiaa, jos aikoo onnistua.

• Jep! Ja mun motto on: päivä kerrallaan!
  • editoi joulukuu 2021

Itselle sellainen tapa oli aika simppeli, että laitoin aina vain uuden tabletin suuhun kun toinen loppui. Käytin päivittäin useita paketteja tabuja. Siitä voi jokainen ottaa mallia, että haluatko oikeasti eroon tavasta laittamalla suuhun puolen tunnin välein tupakan vai 10 minuutin välein tabletin. En minä kellekään toista parempaa esitä, mutta jokainen voi vilkaista laskuriani, jos epäilee, että puhun paskaa. Tabletit jäivät aikanaan puolessa vuodessa, kun totesin, ettei vain enää tarvi.

Rahasta se ei jää kenelläkään kiinni, jos joku ajattelee, että tupakoimalla säästää.

• Täällä -23 pakkasta, kylläpä ois karseeta poltella tupakkia parvekkeella! No, tästä se lähtee viides päivä etenemään takkaa poltellen..
    Tsemppiä kaverit!
  • 5.12.21 savuton aamu . Tiedän monia jotka ovat aloittanneet uudestaan aina 1 vuodesta ja yli 20 vuotta viettäneet savutonta elämää ,nyt pitää ajatella vain itseäsi alkuun tulee nikotiini tuskat voimakkaasti ne yleensä häviävät yli kuukauden jälkeen rahaa säästyy muuhunkin kuin rööki

• Tästäkin päivästä kunnialla selvitty, meni ihan herkutellessa...järisyttävä pakkanen koko päivän ja edelleen eli hyvällä omallatunnolla makoilin.
    Huomenna sitten Juhlapäivä!
  • 3 vuorokautta savuton -19 astetta tuntuu -27 Hyvinkää nyt hetki kerralla nicorette auttaa kyllä vaikka välillä on vaikea olla aloillaan

• Moikka kaikille. Mä palasin takaisin tänne. Edellinen yritys huhtikuussa kesti 2 kuukautta ja alkoi sitten lipsua. Kesä ja syksy mennyt välillä tupakoidessa ja välillä ilman. Mun polttelu on ollut tuon yrityksen jälkeen suht vähäistä, kun en tupakoi kotona perheen ollessa kotona tai töissä. Eli Mä poltan matkoilla töihin, kauppaan, koiran kanssa ulkoillessa ym. Tupakoimattomuutta ei ole auttanut kova työstressi ja ympäri vuorokautinen työ. Ajatus lopettamisesta on silti säilynyt ja oon potenut huonoa omaatuntoa tuntoa polttamisesta. Toisaalta Mä olen oikeuttanut polttamisen itselleni, kun se on ollut aikaisempaan nähden vähäistä. Jostain syystä lopullinen päätös syntyi yllättäen marraskuun vika päivä ja nyt on oltu 1.12.alkaen polttamatta. Tää vajaa viikko on mennyt hyvin laastarin avulla. Pahassa paikassa otan vielä niksatabletin suuhun. Täytyy sanoa, että mä voin paremmin, koska pidän itsestäni enemmän ja arvostan itseäni enemmän, kun en polta. Tsemppiä ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :)
  • Kiva kun liityit seuraan Kukka, nyt meitä taitaa olla 4 tässä joulukuussa. Taitaa tuo tammikuu olla suositumpi ajankohta lopetus ajatuksille..
    Aika kivutonta vielä tämä olotila, mikä hiukan ihmetyttää, mutta mennään päivä kerrallaan ja otetaan vastaan mitä tulee!
    Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
  • editoi joulukuu 2021
    Hienoa @Kukka79,että olet jälleen remmissä :)
    Muistan sut huhtikuisista :heart:
    Melskattiin siellä alkutaival, sittemmin hiljeni koko potero. Onneksi aina jossain poterossa on elämää.
    Tsemppiä!
  • 6.12.2021 Savuton jep Tammikuu on suosittu tehdään uudenvuoden lupaus tai ajatus on helponpi aloitta.Nyt Suomessa on 104 itsenäisyyspäivä ja tänä aamuna oli vaikea oli kova halu polttaa tupakka mutta se on vain ajatus joka menee ohi

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.