Maaliskuussa 2022 lopettaneet

MelisaMelisa Espoon etelärannikko
editoi maaliskuu 1   Lopettaneet
Tervetuloa uudet ja paluumuuttajat tänne keväiseen poteroon antamaan ja varsinkin ottamaan tukea ja kannustusta! :)
40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Viestejä yhteensä

• Heips! Stumppiin on tullut liityttyä jo reilu vuosi sitten mutta tupakoinnin lopetusta en saanut aikaiseksi. Välillä olin peräti kolme vuotta polttamatta mutta kriisin yllätettyä, aloin polttaa uudestaan ja tässä sitä nyt ollaan. Taas on lopetus ajankohtainen. En halua enää olla tupakan orja, ostaminen kun on jotenkin noloa nykyään. Tänään siis 2 savuton p
  • Hei Aijukka. Hyvä! Tsemppiä :)

• Moikka!
    Nyt ehkä uskaltaudun kirjoittamaan.. Kuusi savutonta päivää takana, 24 vuotta savullista elämää ennen sitä.
    Päätettiin miehen kanssa vihdoin tehdä tämä, ja kyllä oli hyvä päätös!
    Laastari ollut apuna, mutta pakko ihmetellä nyt että miten hyvin on mennyt. Pelottaa vaan että meneekö tämä vielä vaikeammaksi? Itsellä siis aika oudostikin olo helpottanut lopettamisen jälkeen, syke koko ajan rauhallinen ja jopa lapsen mielestä oon ollut viime päivinä "epäilyttävän rento ja mukava". Sitä vaan että muutunko vielä hirviöksi vai tekikö se tupakka musta hermoheikon aiemmin...?

Ihana että löysin tän paikan, on auttanut iltaisin tosi paljon kun on päässyt lukemaan muiden kokemuksia. Tsemppiä kaikille jotka sitä tarvitsee!
  • Tervetuloa @HellyNelly !
    Erittäin hyvä päätös! Kannattaa varautua siihen, että tunnetilat vaihtelee ja ei pidä säikähtää, kaikki olotilat menee ohi!
    Minä leijuin pari ekaa viikkoa ja sitten iski alakulo, sitä kesti pari viikkoa ja sitten taas olo koheni.
    Ja on se hitto vie totta mitä sanotaan, aika auttaa ja mieliteot vähenee. Mulla niitä on vielä aika paljon, mutta suihke apuna.
    Alkuviikkoihin verrattuna ehkä puolet vähemmän kuitenkin.

Aivan mahtavan paljon tsemppiä!!!
    8.1.2022 klo 22 paloi viimeinen tupakka.
    3.8.2022 alkoi nikotiinittomuus.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Tervetuloa HellyNelly ja Aijukka!

Miten on mennyt aijukka? Oletko onnistunut olemaan savutta?
    HellyNelly, sulla tuntuu jo alku menevän aika mukavasti. Jatkakaa samaa rataa vaan ja kirjoittele toki, miten teillä kulkee.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hei! Olen nyt ollut 48h tupakoimatta. Historiastani sen verran, että 11 vuotta tullut poltettua ja nuori olen vielä. Olen pari kertaa aikaisemminkin yrittänyt lopettaa (lakot olleet muutamasta viikosta kuukauteen), mutta tällä kertaa koen, että nyt se on tehtävä oikeesti. Haaveena on myös raskaaksi tuleminen ja savuton vanhemmuus. Joten suuria syitä minulle lopettaa. Lisäksi tietysti terveys. En käytä mitään nikotiinin korvaustuotteita, mutta mietin, pitäisikö lähteä ostamaan päänsäryn vuoksi.
    Nyt makaan sängyllä ärsyyntyneenä miehelleni ilman mitään järkevää syytä. :|
  • Kiitos tsempeistä!
    Eilen ja tänään on kyllä ollut niin ankea olo ettei tosikaan. Ientulehdus iski päälle, eikä pysty pastilleja syömään kovin hyvin, se rassaa yllättävän paljon.

Tästäkin päivästä selvitään kyllä, pieni hetki kerrallaan.. eikö niin Jeepsi ja Aijukka??

Aurinkoisia ja savuttomia hetkiä kaikille!
  • 2vrk ilma missä viekkarit?
  • Moikka Jeepsi ja tervetuloa mukaan :) Mä suosittelen IIIIISOSTI niksatuotteita avuksi.Vain 6% tupakoinnin lopettamista yrittäneet onnistuu pelkällä tahdonvoimalla.Juurikin oireiden takia.Ja niitä oireita niksatuotteet helpottaa.Niistä pääsee sitten aikanaan helposti irti.Mä käytin vahvinta laastaria 2 viikkoa ja suusuihketta muutaman viikon.
  • Niin ja ekat viikot pilliä parvekkeella kahvikupin kera :D
  • @camille75 pilliä parvekkeella kahvikupin kanssa, nerokasta! :D
    8.1.2022 klo 22 paloi viimeinen tupakka.
    3.8.2022 alkoi nikotiinittomuus.
  • :D juurikin näin ja oikeasti toimii ja helpottaa tapaorjuuteen kyllä :)
  • 3 vrk ilman. Illalla teki mieli tupakkaa mutta söin appelsiinin :) näin aamusella ok tupakat vieres mutta ei tee mieli kauheesti. Söin nicotinell purkkaa mutta siitä tuli huimausta mut menee vissiinnki sivuoire ohi :D
  • Täällä on niin hyvä yhteishenki et oli pakko tehdä tunnukset. Lopetin noin 5 päivää sitten, takana noin 6 vuotta aktiivista tupakointia ja välillä tilalla nuuskaamista. Olen lopettanut ennenkin kun on sattunut turhauttamaan rööki tarpeeksi tai kun liikuntaharrastukset on luonnostaan vieneet voiton. Tällä kertaa kuuntelin Allen Carren Stumppaa tähän -kirjan, ja vaikka ensin olin pettynyt ja koin tajunneeni lopettamisen (ja jatkamisen :D) helppouden jo aiemmilla helpoilla lopetuskerroilla, niin muutaman päivän päästä yllätin itseni päätöksellä lopettaa. Taustaksi sen verran, että pidin jo ensimmäisestä röökistäni, ja olen ollut aina sellainen yksinpolttaja, fiilistelypolttaja, identiteettiin ja yhteisöihin teininä liittyi vahvasti rööki enkä ole kauheesti tupakoimistani kyseenalaistanut.
    Nyt ei tunnu vaikealta, oon vaan innoissani tästä tasaisesta hyvänolontunteesta, keskittymisen paranemisesta ja pitkällä aikavälillä terveydestä. :) Enää en aio polttaa, mieli tekisi sanoa että saunan jälkeinen rööki saa jäädä, mutta se taitaa olla silkkaa itsepetosta. Fiilis mahtava, ja suosittelen kirjaa!

• Tervetuloa mukaan, viltsu! Sun lähtökohdat kuulostaa tosi hyviltä ja lupaavilta. Liikuntaharrastukset saa kyllä ihan toisella tavalla pontta, kun lopettaa röökin. Ja sehän lupaa sulle hyvää, että liikunta on jo aiemmin vienyt luonnostaan voiton.

Ja joo, saunan jälkeisrööki taitaapi olla itsepetosta :lol:
    Sitä paitsi, miksi pilata saunan jälkeinen raikkaus pahalla hajulla?

Onko sulla korvikkeita vai kylmiltäänkö menet?
  • Hei! Ehkäpä tässä uskaltaa jo postata, 11 vuorokautta ilman tupakkaa nyt. Tupakointihistoriaa on ~20 vuotta, pari useamnan kuukauden taukoakin löytyy, mutta toivottavasti tällä kertaa onnistuisi lopettaa pysyvästi. En käytä nikotiinikorvaustuotteita koska pelkään että edesauttaisivat minulla repsahdusta. Ensimmäiset 3 vrk tärisin peiton alla kuin missä lie horkkataudissa, sitten on ollut helpompaa. Fyysiset vierotusoireet alkaneet helpotella, mutta mielialat olleet tosi matalat. Lisähaasteena tässä on sairastamani masennus, vaikea sanoa mikä mistäkin johtuu. Nyt odotellaan että tulisi sellainen hetki, että jokin tuntuisi hyvältä. Ja yritetään olla herkuttelematta ihan liikaa. Purkkaa jauhan ja teetä juon. Raskaampaa liikuntaa en nyt jaksa, mutta pieniä kävelyitä pitkin päivää.
  • Tsemppiä kaikille lopettajille. Alku on aina hankalinta mutta kun pääsee vauhtiin ja päivät ja viikot kuluvat niin savuttomuus on jatkuvasti helpompaa. Onnistuttu kyllä kun ette heittäydy liian itsevarmoiksi ja unohda sitä, että himo voi iskeä yllättäen. Tupakka on voitettavissa

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 15.1.2021

• editoi maaliskuu 24
    Kiitos Smok!

Onko näitä maalisketjuja näköjää
  • No mitäs ihmettä, suurin osa viestistä katosi. No eipä mitään erikoista tässä, 2 viikkoa nyt polttamatta. Ihan kuin olis hieman helpompaa kuin viikko sitten, tekee mieli tupakkaa mutta ei yhtä kipeästi. Motivaation suhteen kyllä pelottaa, en oikeen koe että olis kauheasti motia ja pelkään ratkeavani heti kun tulee seuraava isompi vaikeus. Yritän pitää mielessä miten aivan hirveitä ensimmäiset päivät olivat, en halua kokea sellasta enää ikinä!!
  • On myös muistikuvia siitä miten ennen lopettamista ajattelin että voi kun en polttaisi. Sitä on vaan jotenkin nyt vaikea muistaa. Odottelen että alkaisi ajatella että onneksi en enää polta. Ehkä on vaan pää sekavana nyt kun aivokemia ihmettelee nikotiinin puutetta.
  • Näyttää olevan kaksi maaliskuisten lopetus poteroa. Toisessa on @pompula kaksi lopettajaa. Onnea kahdesta viikosta!

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 15.1.2021

• Koska Lopettaneet kategoriaan on vahingossa aloitettu kaksi Maaliskuussa 2022 lopettaneet viestiketjua, suljetaan tämä viestiketju, jossa on vähemmän kirjoituksia. Keskustelut säilyvät kuitenkin luettavina eli tätä aloitusta ei poisteta kokonaan. Siirrythän siis kirjoittelemaan avoinna olevaan Maaliskuussa 2022 lopettaneet keskusteluun.

Terveisin Stumppi tiimi

Tämä keskustelu on suljettu.