Maaliskuussa 2022 lopettaneet

MelisaMelisa Espoon etelärannikko
Tervetuloa uudet ja paluumuuttajat tänne keväiseen poteroon antamaan ja varsinkin ottamaan tukea ja kannustusta! :)
40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

«13456

Viestejä yhteensä

• Itse olen ollut 2 päivää polttamatta ja tää on nyt kolmas kolmas pv.ihmeen hyvin on mennyt ei tee juuri mieli tupakkaa.käytössä mulla on nicotiinilaastari ja Nicorette imeskelytabletti 1 Mg.

• Mistä tommosen kuvakkeen saa että tupakoimasta niin ja niin pitkän aikaa.

• Tätä ennen olen kerran yrittänyt lopettaa tupakanpolton asteittain vähentämällä ja sainkin jo kahteen tupakkaan per pv vähennettyä.kunnes tuli kriisi niin sit se polttaminen lähti käsistä.taitaa onnistua paremmin tämä lopettaminen niin että lopettaa kuin seinään tupakan polton.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Stumppiin auringonkukka!
    Kyllä on tehokkain tapa lopettaa kokonaan. Korvaustuotteiden avulla oppii pois tupakointitavasta ja on helpompi toimia. Itse käytin niksapurkkaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi maaliskuu 23
    @auringonkukka tervetuloa. Hyvä alku jo sinulla. Vähentämällä lopettaminen sopii harvalle vaikka moni on silläkin tavalla onnistunut lopettamaan. Siinä on jatkuvasti vähän löysässä hirressä. Kerralla lopettaminen nikotiinituotteita avuksi käyttämällä on oiva tapa. On ainakin selkeää eikä tarvitse laskea milloin menee seuraavan kerran tupakalle. Korvaustuotteista pääsee eroon sitten aikanaan kun pitää sen vain selkeänä tavoitteena. Aluksi sitä laskee tarkkaan ajan kulkua mutta kun pääsee ekan kuukauden ohi niin sitä huomaamatta lakkaa laskemasta enää päiviä. Alussa mielitekoja tulee useammin kun tapa tupakoida on vielä hyvin mielessä. Sitten nekin mieliteot harvenee. Kun lopetus arkipäiväistyy ja alun into laantuu on pidettävä tiukasti mielessä että juuri silloin on suuri vaara sortua. Tsemppiä lopetukseen. Ollaan täällä sinun tukena

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 15.1.2021

• Eilen kävin kaupungilla ja juu teki mieli tupakkaa.ostin Nicorette imeskelytabletteja.eli hyvin meni tuokin.tänään on tullu imeskeltyä enemmän noita tabletteja.jostain syystä tekee mieli enemmän tupakkaa.kiitokset tsempeistä.hyvä tietää että ajankuluessa mieliteotkin helpottaa.

Muista käydä täällä usein kertomassa tunnelmistas. Se kannattaa, vertaistuki ja keskustelu.

• Jep.hyvin on menny tämäkin pv ilman tupakkaa.vaikka on tehnyt kyllä mieli.hyviä on nuo imeskely tabletti.

• Tää kolmas pv ilman tupakkaa on ollu tähän asti haastavin pv.

• On kyllä hyvä homma että mulla ei oo jemmassa yhtään tupakkaa,silloin ois helppo ratketa.

Olet jo hyvässä alussa auringonkukka. Tärkein on tehty - päätös lopettaa. On hyvä, et tunnet saavasi apua tableteista, se antaa pontta lopettamiselle. Ekat päivät, pari viikkoakin voivat olla hankalia. Mutta hankalampia, jos ajattelee, että luopuu jostain. Henkinen puolikin on tässä tärkeää, mielen voima on suuri. Ajattele, että luovut vain orjuudesta, saat vapauden.

• Kyllä se varmasti onkin helpompaa parin viikon jälkeen.mut minä ainaki otan päivä kerrallaan tän olemisen ilman tupakkaa.säästäähän tässä pitkässä juoksussa ison määrän rahaa ja ennenkaikkea pitää ajatella omaa terveyttään.

• Täällä myös vasta lopettanut, tiistaina siis :)
  • Onnea sulle paljon lopettamiseen.sitä tarvitaan.

• Tsemppiä myös sinne :)
    Mulla on tää homma kaatunut aina kolmanteen päivään, nyt ensimmäistä kertaa korvaustuotteet messissä eli laastarit ja tuo inhalaattori
  • Näitä foorumin viestejä on mielenkiintoista kyllä lueskella.sen oon jo oppinu että ei kannata polttaa sitä ’yhtä tupakkaa’.sit sitä rupeaa taas polttamaan.

• Mulla tämän viikon maanantai oli ensimmäinen päivä kun en polttanut yhtään. Voxra käytössä apuna, tosin ei pelkästään tähän. Suhteellisen hyvin menee, vaikka kyllä se käy mielessä kun tulee sellainen sopiva ns. tauko. Nikotiinituotteita en myöskään sunnuntain jälkeen ole käyttänyt ja nyt nikotiini jo poistunut elimistöstä niin olisi turha enää kaivaa purkkaa esiin. Eniten jännittää, jos lähtee viihteelle, miten siinä käy.

• @riikkamar_s @saniainen_ tervetuloa stumppiin. Viihteellä käymistä kannattaa miettiä tarkkaan ensimmäisten viikkojen aikana. Siinä on hyvin suuri vaara sortumiseen. Viihteellä kyllä kerkiää käymään vielä monta kertaa senkin jälkeen kun lopettaminen on varmalla pohjalla. Siitä on tällä foorumilla lukemattomia kokemuksia. Vaikka olenkin sitä mieltä ettei lopettamisen takia pidä omaa elämäänsä muuttaa liiaksi vaan pitää pyrkiä elämään kuten ennenkin ( niin ettei monet muutokset muuta elämää liikaa ja se sitten alkaa ahdistaa) niin viihteellä käyminen on sellainen asia, joka kannattaa laittaa aidosti sivuun joksikin aikaa.

• Kiitos. Niinhän se olisi viisasta. Helposti vain lauantai-iltana tulee se fiilis kun on yksin kotona ja tietää lähibaarissa olevan kavereita ja tuttuja, että sinne askeleet vie. Täytyy yrittää nyt keksiä jotain muuta.

• Tsemppiä saniainen tupakasta olemiseen.

Tervetuloa Stumppiin saniainen_ ja riikkamar_s.
    Allekirjoitan smokin lausunnon viihteen lykkäämisestä. Alkon vaikutuksesta itsensä tiukilla pitämisen kynnys laskee kummasti. Ja sit kun lähtee, mieluummin viikojen tai kuukauden päästä, kannattaa miettiä strategia illaksi, miten selviää.

Tsemppiä, kevät tulee, luonto ja liikunta siellä helpottaa olia tunnetusti.

• Mulla on aamulla ekana aina mielessä tupakka kun herään.mut kyllä se mielihalu ohi menee.

• @auringonkukka jokin aamu huomaat ettei tupakka enää käynyt mielessä. Minulla oli tänä aamuna pieni aamutupakan kaipuu mutta kävin istumassa hetken ulkona kahvin jälkeen, niin se meni sitten ohi. Näitä aamuja on yhä harvemmin nykyään että tupakka edes muistuu mieleen

• Aamut on kyllä vaikeita, mutta oon käyny terassilla kahvikupin kanssa ja imeny tota inhalaattoria :D
    Tänään toinen päivä ja aivan jäätävä väsy.
    Jospa tää tästä helpottaa, ja oon antanu ittelleni luvan nukkua töiden jälkeen jos siltä tuntuu. :dizzy:

• Smok, oot ollu jo pitkään kyllä polttamatta.hyvä että täällä on semmosia ihmisiä jotka puhuu omasta kokemuksesta viisastuneena.

• Mulle on tull vierotus oireena lievää päänsärkyä vähän.onko muilla mitään vieroitusoireita.

• Kiitos tsempeistä. Muille myös tsemppiä, jotka tässä aloittaneet savuttoman elämän. Täytyy kyllä vältellä juopottelua. Voxra nostanut aktiivisuustasoa ja kävely ym. liikunta kiinnostanut nyt enemmän. Tänään kyllä on jotenkin raihnainen olo, että tuleeko ne lopetusoireet sitten läpi. Niin ja kurkku myös aika kipeä. Suosittelen lukemaan myös kirjan Stumppaa tähän. Tosin se ei ihan heti minulla auttanut, mutta pisti ajattelemaan asiaa erilaisesta näkökulmasta ja aloin inhoamaan tupakoivaa itseäni.

• Aloin muuten miettimään, että tämä taitaa olla kolmas kerta kun lopetan. Toivottavasti olisi viimeinen. Ensimmäisellä kerralla käytin sähkötupakkaa ja se sitten jossain parin kuukauden päästä epäonnistui. Toisella kerralla meni nikotiinilaastareita ja purkkaa. En kyllä muista, missä vaiheessa retkahdin. Nyt kuitenkin on erilainen olo ollut ja haluan, että tämä on viimeinen kerta.

• Toivotaan saniainen että pystyt olemaan ilman tupakkaa ja tämä kerta oisi viimeinen.

• Jee,taas yksi päivä takana ilman tupakkaa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.