Maaliskuussa 2022 lopettaneet

1356

Viestejä yhteensä

• Kiitos. Toivotaan. Tässä tänään työn alla siivous. Onneksi ei ole liian hyvä sää ulkona. Yleensä hommien välillä käynyt kessulla niin pitää siihenkin keksiä jotain muuta.
  • Hyvin on menny pv nicorettee imeskellessä.

• Tänään on kyllä harmi pinnassa. Mitään ei jaksaisi ja kaikki vaan sapettaa. Jotenkin vaan pitää selvitä huomiseen.
  • Tsemppiä pompula.

• @pompula ei se mitään. Mulla on ollut nikkikset koko päivän ja olen kiukutellut mielessäni kaikille ihmisille. Veljille laitoin kiukkuisen viestin kun vääränä päivänä erehtyi toinen heistä pyytämään palvelusta. Tein sen mutta kyllä pieni smok minussa teki sen että kirosanojen siivittämänä kyllä tein selväksi kuinka olen nyt olevinaan suuresti uhrautunut. Olen ollut jumissa päivän sängyssä selaillen nettiä kun muuhun en ole kyennyt. Pitäisi kuunnella äänikirjaa. Se rauhoittaa kireitä hermojani. Että kyllä se osaa olla vaikeaa näin reilun kahden kk jälkeenkin. :/

"Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää." Lopetin 15.1.2021

• Tsemppiä smok.jospa huomenna ois parempi pv.

• Ilmeisesti et enää käytä nicorettea?

• Miten saniaisella on pv mennyt.onnistuiko siivous hyvin?

• Itse vaihdoin tänään 21mg laastarin pienempään.nyt on 14mg laastari käytössä.

• @auringonkukka tsemppiä laastarin pienennykseen. Joo, olen ollut nyt ilman korvaushoitoa jo jonkin aikaa. Se oli omanlainen taistelunsa

• Kiitos tsempeistä smok.

• Kiitos tsempeistä. Jotenkin tässä sinnitellään.
  • Päivä on mennyt ihan hyvin.lenkkeily tekee hyvää.ihme kyllä minä en oo ollu ollenkaan kiukkunen koko aikana ilman tupakkaa.

• Tänään kyllä oon haaveillu yhdestä tupakasta,mutta en oo käyny ostamassa tupakkaa.

• @auringonkukka ja @saniainen_ paljon onnea viikosta savuttomana. Ensimmäinen etappi saavutettu. Siitä on hyvä jatkaa matkaa

• Moi. Mä hairahduin viikonloppuna polttamaan. Lauantaina muutaman ja eilen vielä kaksi. Otin bannerin nyt sitten pois. Tänään ottanut purkan käyttöön taas vähäksi aikaa. En edes jaksa olla pettynyt itseeni. Mulla tässä nyt niin monta asiaa työn alla niin olen todella tyytyväinen jo siihen, mitä olen saanut aikaan. Ei edes haittaisi, jos polttaisinkin vain viikonloppuna. Toisaalta kyllä haluaisin röökin kokonaan pois, mutta mennään päivä kerralla eteenpäin.

• Valitettavasti rööki ei edes maistunut pahalta polttaessa. Suussa kyllä oli paha maku sen jälkeen.

• editoi maaliskuu 28
    @saniainen_ minulla vaati lukemattomia yrityksiä ennenkuin pääsin edes kk etapin yli. Lopettamisessa tarvitaan se ahaa oivallus että se onnistuu. En ole mikään sanomaan koska voin itsekin sortua heikolla hetkellä mutta yksi keino saada aikaa harkintaan on se, ettei ole tupakkaa asunnossa saatavilla. Käsittääkseni sinulla sitä oli käden mitan päässä. Seuraavassa yrityksessä kannattaa ehkä ne heittää pois. Ja korvaushoito on kyllä iso apu alkuun. Siitä pääsee eroon kun niin asennoituu. Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää.
    Yksi asia on myös se ettei yritä montaa elämänmuutosta yhtä aikaa. Yksi kerrallaan niin hyvä tulee. Eikä niiden tarvitse olla edes elämänmuutoksia mutta jos on jotain muuta akuuttia, niin nekin yksi kerrallaan hoitoon ja järjestykseen.
    Uutta koitosta päin!

• Ei se mitään,vaikka oletkin sortunut saniainen polttamaan.eikun vaan uutta yritystä kehiin jos siltä tuntuu.

• Kyllä mulla on tässä käden ulottuvilla ja tein lauantaina juuri sen mitä ei pitänyt eli päädyin juomaan jonkin verran. Sitten eilen illallakin mietin, että kai tähän konkurssiin pari kessua voi polttaa. Ensi viikonloppu ei ole paljon helpompi kun menossa faijalle ja se haluaa rampata kessulla koko ajan ja usein sen kanssa tulee tissuteltua kun nähdään. Samalla siivoan sen kämpän. No, en jaksa siitäkään nyt ottaa paineita. Jos nyt selviäisi tästä viikosta ilman kessua. Mulla on pian tulossa polvileikkauskin niin se on yksi syy, miksi olisi hyvä lopettaa tai ainakin minimoida tupakointi. Tosin edellisellä kerralla kun leikattiin (sama polvi) poltin ihan normaalisti kun en vain saanut motivaatiota edes vähentää. Kudokset ym. paranisivat kyllä paljon paremmin ilman tupakkaa. Sitten tää laihdutus tässä stressaa ehkä eniten ja se kun ilman röökiä on ihan eri tavalla nälkä niin jotenkin tuntuu hankalalta lopettaa. Tänään mennyt ainakin tähän asti hyvin.

• editoi maaliskuu 28

Minä en halua kokea uudelleen ensimmäistä kolmea päivää ilman tupakkaa.parempi pysyä savuitta vaikka mitenkä tekis mieli tupakkaa.Nicorette auttaa pahimman halun yli.ja nyt jo nukkuukin paremmin.

• Mulla taas ne pari kolme ensimmäistä päivää oli tosi hyvä fiilis. Loppuviikkoa kohden alkoi ahdistaa.

• Ei sun saniainen olis tarvinnu sentään laskuria nollata, minun mielestä ainakaan. Ei tämä homma muutamaan röökiin tai pariin päivään kaadu. Ole vaan ylpeä itestäs että oot päässy näin pitkälle :smile:

Ja helpompaa on tosiaan silloin, kun ei oo kiusauksia ihan vieressä. Samoin monta projektia yhtä aikaa voi olla liian iso taakka. Meinaan että laihduttaa ehtii myöhemminkin.
    Häntä pystyyn ja etiäpäin!
  • Jee,taas yksi pv ilman tupakkaa takana.

• En mä nollannut, mutta piilotin sen. Tässä sitä ollaan purkka suussa. Mietin, meniskö vielä kävelemään. Jumpan tein myös. Kyllä pitäs laihduttaa tai pitää paino vähintäänkin tässä kun ei saisi polvelle tulla liikaa painoa. Tosin mulla vain joku neljä kiloa ylipainoa, mutta leikkausjonohoitaja tykkäsi, että ei saa kauheesti tästä nousta.
  • Ja olen tätä painoa niin kauan harmitellut. Varmaan yli vuoden. Jotenkin tässä korona-aikana vaivihkaa lihonut. En vaan halua nyt luovuttaa kun mennyt niin hyvin. Yritän edelleen näitä molempia ja jos välillä ratkean niin ei voi mitään. Päivä kerrallaan.
  • Aa okei, ymmärrän. Ei kannata luovuttaa, päivä kerrallaan vaan. Sisua ja voimia koitoksiin!
  • Kiitos. Tänään kyllä taas hyvä fiilis ja oli kiva käydä kävelemässä.
  • Lopetin 7.3 toivottavasti elämäni viimeisen kerran tupakoinnin. Reipas 20 vuotta tuli poltettua, epäonnistuneita lopettamisia takana jäätävä määrä. Välillä olen ollut pitkiäkin aikoja polttamatta, mutta jotenkin salakalavasti aina palannut tavalla tai toisella nikotiinin pariin..
    Tupakka on ollut mulle paras ystävä, lohduttaja, hyvä seuramies ja ajan kuluttaja.
    Ja nyt on tullut aika etsiä uusia maneereja, selviytymiskeinoja ja itsensä hallitsemista ilman nikotiinia. Olen tiedostanut, että en selviä tästä urakasta yksin, siksi rekisteröidyin tänne. Vertaistuki on parasta tukea!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.