Toukokuussa 2022 lopettaneet

Muita lopettaneita toukokuussa? :)
Itsehhän lopetin maaliskuussa, mutta retkahdin jo kolmantena päivänä.
Nyt taas menny sen verran paljo tupakkaa, että alko ihan ärsyttämään tämä tapa ja sen tuoma huono olo, että tein päätöksen lopettaa.
Täksi illaksi on vielä yksi tupakka ja sen jälkeen alkaa o:)
«13456

Viestejä yhteensä

• Tsemppiä aloitukseen :blush: hyvän päätöksen oot tehnyt. Toivottavasti tulee muitakin uusia lopettajia toukokuulle.
    Aiotko käyttää mitään korvaustuotteita vai mennä luomuna?
    21.8.2022 loppui tupakointi
  • Kiitos :) Mulla on noita laastareira ja inhalaattori, miten sulla?
  • @riikkamar_s mites on päivä mennyt?

• @riikkamar_s mulla on imeskelytabletit, toimii ku mun tekee enemmän mieli niitä ku tupakkaa :D miten eka päivä meni?
  • Eka päivä meni ihmeenki kivuttomasti, iltaa kohden se tyhjyyden tunne voimistu mutta pääsin sen yli tältä päivältä :#

auringonkukka sulla jo pitkä pätkä takana! Onko yhtään helpompaa jo?

Ja idutin sehän on toiminu sit oikeen hyvin, mä imeskelen mynthoneita ja toistaseks nääki on jeesannu :)
  • @riikkamar_s ,on se vähän helpompaa jo.välillä tekee mieli tupakkaa ja välillä ei.vaihtelee päivät paljonkin.

• @riikkamar_s moikka, miten menny toka päivä? :)
  • Täällä yksi toukokuussa lopettanut. Sunnuntai 1.5 oli ensimmäinen päivä polttamatta. Ihmeen nopeasti päivät ovat menneet. Ja myös tavallaan ihmeen helppoa on ollut olla polttamatta. Päätin että en käytä mitään nikotiini tuotteita. Suklaata onkin sitten tullut mussutettua aika reippaasti :D
  • editoi toukokuu 6

@rinrinrin ,hyvä että olet lopettanut tupakan polton ja että on ollut helppoa.tsemppiä muihinkin päiviin.

• editoi toukokuu 6
    @auringonkukka kiitos. Varmasti tulee vielä vaikeita hetkiä. Olen lopettanut jo kerran aikaisemminkin. Se oli vuonna 2013 ja silloin olinkin vuosia polttamatta. Kunnes ensin aloin polttaa humalassa. Sitten jos ärsytti. Pikkuhiljaa määrät kasvoivat ja aina löytyi syy polttaa vielä se yksi.

Nyt tajuan että en voi polttaa enää sitä yhtä tai sitten tulee taas seuraava ja seuraava. Joten on vain oltava ilman.
  • editoi toukokuu 6

@rinrinrin ,Niin siinä voi käydä että polttaa yhden,niin sen jälkeen polttaa herkästi sen toisenkin ja sittenpä jo palaakin tupakkaa ihan normaalisti.sulla on kumminkin hyvä tieto taustalla että oot onnistunut ennenkin lopettamaan tupakan polton kokonaan.nytkin se on siis mahdollista.päivä kerrallaan kun on polttamatta niin se onnistuu,ja mielihalut polttaa tupakkaa menee kyllä ohi.

• @rinrinrin täältä stumpista saa hyvin vertaistukea.kannattaa kirjoitella tänne,jos haluaa.

• Nyt jotenkin tässä illalla on tullut hirveä tupakan himo. Tuntuu, että mitään muuta ei voi ajatella ja ärsyttää. Parempi varmaan mennä pian nukkumaan, jospa aamulla olisi parempi olo.
  • @rinrinrin tsemppiä.kannattas ottaa käyttöön nicotiini tuotteita.ne helpottaa oloa ja himoa tupakointiin.

• Olen nyt alkanut harkita jonkun nikotiini tuotteen hankkimista. Edellisellä kerralla lopetin ilman mitään apukeinoja, joten oletin sen nytkin onnistuvan. Mutta jostain syystä olo on nyt todella kärsimätön ja haluaisin pystyä ajattelemaan muutakin kuin tupakointia. Tuntuu, että joudun nyt jatkuvasti perustelemaan itselleni miksi kannattaa olla polttamatta.

Lisäksi huomaan, että hengittäminen tuntuu jotenkin erilaiselta. Rinnassa on jotenkin painostava tunne. Se ilmestyi eilen ja toivon sen pian menevän ohi.

Mutta ehkä se tästä. Hetki kerrallaan.
  • @rinrinrin ,tsemppiä tähän päivään.

• Kiitos @auringonkukka

Kuinka sinulla sujuu?
  • editoi toukokuu 7

@rinrinrin sujuu ihan hyvin.tekee mieli vähän vain aamu tupakkaa.niinpä tässä imeskelen Nicorette imeskelytablettia.nää tabletit on toiminu mulla hyvin.lisänä mulla on nicotiinilaastarit.nekin toimii hyvin.

• @rinrinrin ,En itse ois onnistunut lopettamaan tupakointia ilman korvaustuotteita.aion käyttää näitä aina tarvittaessa.toki jossain vaiheessa pitää luopua laastareita,mutta imeskelytabletit jätän sitten pitempi aikaiseen käyttöön.

• @auringonkukka kävin nyt ostamassa noita imeskelypastilleja. Vielä en ole uskaltanut niitä ottaa, mutta jotenkin jo niiden olemassaolo helpottaa oloa. Tiedän että on ainakin jotakin mitä ottaa jos aivan käsittämätön tupakanhimo iskee.
  • @rinrinrin hyvä että olet käynyt ostamassa imeskelytabletteja.onpahan tupakan himon iskiessä jotakin mitä voi sitten käyttää apuna.toivotaan että niistä oisi sulle apua.

• Se on kyllä ikävä juttu että väkisin ajatukset on vaan siinä tupakoinnissa,vaikka onki lopettanut.pitäs vaan yrittää keksiä jotain muuta ajateltavaa tai tekemistä.itse olen lukenut kirjaa ja katsellut sarjoja YLE areenasta.ja käynyt lenkkeilemässä,sekin tekee hyvää.

• @rinrinrin onnea viikosta! Ootko jo kokeillut imeskelytablettei?
  • Kiitos @idutin

En ole vielä kokeillut imeskelytabletteja. Pelkään koukuttuvani niihin :#
    Mutta varmaan vielä tulee se hetki kun täytyy kokeilla. Tämä aamu on kuitenkin mennyt ihan hyvin eikä mitään kovaa tupakanhimoa ole tullut.
  • @rinrinrin onnea viikosta polttamatta tupakkaa.

• Rinrinrin kun nyt noinkin monta päivää oot ollu ilman korvaavia, niin nikotiini jo häipynyt kehostasi, joten ei sitä kovin hepposesti kannata enää ruveta tyrkkyttämäänkään. Koitat vaan sitkeillä ilman kyllä se siitä helpottaa. Toisilla menee vähemmän aikaa ja toisilla kauemmin, ei voi tietää, mutta tsemppiä ja sitkeyttä vaan kehiin.

• Joo tuotakin olen miettinyt että kun kaikki nikotiini on jo poistunut niin mitä järkeä olisi sitä nyt enää ottaa. Mutta pidän nuo imeskelytabletit mukana jos sattuukin tulemaan ihan mahdoton paikka niin mieluummin sorrun niihin kuin tupakkaan.
  • hyvä @rinrinrin ! itsellä myöa viikko nyt savuttomuutta. Nyt on mennyt todedlla kivuttomasti ilman korvaustuotteita mutta miehellä löytyy purkkaa pahimpiin tilanteisiin jos sellainen tulee että pää ei enää kestä. olen yrittänyt lopettaa vuodesta 2015 asti.. pidempiä jaksoja savuttomana mutta elämä on koetellut ja retkahduksia sattunut. tsemppiä kaikille!

• @Sannuliini onnittelut viikosta savuttomana.tsemppiä jatkoon.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.