Toukokuussa 2022 lopettaneet

245

Viestejä yhteensä

• @Sannuliini onnea viikosta! Mäkin jo vuosia halunnut lopettaa
  • Onnittelut @Sannuliini viikosta ja tsempit jatkoon!
  • Kuinka muilla on viikko lähtenyt käyntiin?

Pohdinnan jälkeen en ottanut noita nikotiinipastileja töihin mukaan ja hyvin olen pärjännyt ilman niitä. Itsehän poltin ennen salaa lapsilta joten tapana oli polttaa aamun ensimmäinen tupakka vasta töissä. Siksi nyt nämä työaamut tuntuu vähän tahmealle kun pitää vain suoraan käydä töihin eikä saa sitä aamun aloitusta siihen. Mutta eiköhän siihenkin totu.
  • @rinrinrin ,hieno homma että onnistuu hyvin.

• Onnea viikosta Sannuliini & rinrinrin!!
  • @rinrinrin perus maanantai, mut ei tupakka sitä olis parantanu :) onko mahdollista tehdä siinä aamulla jotain muuta rentouttavaa? Mulla oli ennen se et ku pääs töihin ni nopee kahvi naamaan jotta ehti viel tupakalle. Nykyään saan juoda kahvini ihan rauhas ja vaik syödä suklaapatukan kaveriks ku muut hipsii pihalle.
  • @riikkamar_s onnea viikosta! :) vai ootko vielä mukana, miten menee?
  • Tänään oli töissä ja sen jälkeen kotona niin kamala päivä että moneen kertaan mietin, että kun tilanne vähän rauhoittuu niin pakko polttaa yksi. Mutta sitten kun siihen olisi tullut mahdollisuus niin rupesinkin ajattelemaan, että tuskin se oloa parantaa. Nyt on sitten tosi tyytyväinen olo kun ei tullut sorruttua.
  • @rinrinrin hieno homma! Mieti kuinka paljon olis kaduttanu, nyt voit olla ylpee itestäs, 10 päivää on paljon :)
  • Kiitos tsempeistä! Täällä ollaan edelleen savuttomana ja ihmeen hyvin mennyt. :) stressaavaa on ollut mutta en anna sen enää vaikuttaa siihen että polttaisin. Elämään kuuluu stressiä mutta siitä on selvittävä toisella tapaa kuin tarttumalla röökiin(mikä ei todellakaan auta).
    Miten muilla menee?
  • @rinrinrin , hieno homma että et polttanut.@sannuliini, hyvä että et anna stressin vaikuttaa savuttomuuteen.tsemppiä kaikille.

• Täällä on oltu nyt eilinen polttamatta, ja eilinen oli helppo mutta tänään jo rupeaa hieman hankalia ajatuksia olemaan. En käyttänyt eilen mitään korvausjuttuja ja heräilin pitkin yötä... Mutta nyt tämä onnistuu!!!

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tsemppiä päivääsi Dream!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• kiitos... ajatuksissa käy välillä että en onnistukaan.. olen kuitenkin päättänyt onnistua, tekee mieli tupakkaa..argh. kuuntelen samalla stumppaa tähän :D Kai nää pari ekat päivää on vaikeimmat

• Tsemppiä Dream. Mulla vaikeimmat taisi olla 4 ja 5 päivä. Mutta on varmasti yksilöllistä koska itselläni pari ekaa päivää oli tosi helppoja. Nyt kun on ollut jo pari viikkoa polttamatta niin huomaan että menee pitkiä aikoja etten mieti tupakkaa ollenkaan.
  • Kiitos! Täällä sinnitellään. Hetkittäin on niin voittaja-olo että jee nyt pääsen eroon ja sitten seuraavassa stressaavassa hetkessä ajatus tupakasta tulee taas mieleen, mutta koitan ajatella että ei se tupakka oikeasti mitään stressiä vie pois, vaan aiheuttaa sen...

• Hieno juttu @Dream , että oot pystynyt lopettamaan! Mä myös kuuntelin Stumppaa tähän-kirjaa ja sain siitä tosi paljon tsemppiä. Lisäksi alkupäivinä mietin vain niitä asioita, miksi halusin lopettaa. Ja yhtenä isona kannustimena toimi se, että mietin kuinka paljon ottaisi päähän, jos retkahtaisin ja varsinkin se, että joutuisin kertomaan siitä muille. Olin siis ihan tarkoituksella kertonut muutamalle ystävälle, ja he tietysti kyselivät kuulumisia. Ihan niinkuin täälläkin porukka kyselee kuulumisia :)
    Ja usko siihen, että se alku saattaa olla vaikea, mutta kaikki helpottuu kyllä! Paljon tsemppiä sulle :)
  • Moi. Tuossa taannoin mietin että lopetan kun Suomi saa natopaperinsa Brysseliin. Eli huomenna se alkais, tupakoimattomuus.
  • @w1v1 tupakoinnin lopettaminen on hyvä päätös.tsemppiä lopetukseen.

• Kiitos tsempeistä @Rapulainen Huomaan että tänään on todella vaikea päivä ja ajatuksissa on taas käydä ostamassa tupakkaa. Aurinkokin paistaa ja sen semmoisia syitä :D Sitten yks juttu jännittää ja ahdistaa, joten semmoisissa tilanteissa olen vaan tottunut polttamaan koska tupakka on mukamas ollut niissä kaverini jos muuten tuntuu vaikka yksinäiseltä . Tähän tarvii todella nyt ajatella ettei se mitään auta, ja kuinka paljon harmittaisi nyt taas sortua kun on jo muutamia päiviä mennyt suht hyvin. Tosiaan luotan että pakkohan tän on helpottaa...

• Mulla oli kaikista vaikeimmat päivät 3., 4. ja 5. päivä. Koko kehossa tuntui jäätävä pakotus, joka ei helpottanut edes öisin. Se tuntui siinä kohtaa siltä, ettei helpota ikinä. Mikään muu ei auttanut, kuin ulkona kävely. Ja sekin vain sen kävelyn ajan. Mutta sitten ihan yhtäkkiä olo helpottui! Ja se vasta olikin uskomaton fiilis! Eli kun ton vaikean alun jaksaa kärvistellä, niin se palkitsee tuhat kertaisesti kyllä! Mä pahimpina hetkinä jopa hoin itselleni, että "tämä on vain TUNNE ja tunteeseen ei voi kuolla" :D Kaikki keinot sallittuja, paitsi polttaminen
  • Kiitos taas... Uskon kyllä että tosiaan nämä on nää vaikeimmat päivät nyt ainakin alkuun.. on kyllä niin kökkö olo, ja siis alakuloinen ja kaikkea, vaikka ajattelen että en luovu mistään, miksi silti minulla on tunne että se tupakka auttaisi tähän oloon..Tai siis mukamas auttaa varmaan sen yhden sekunnin, jonka jälkeen on kahta kauheampi olo, paha maku suussa, ja pettymys itseen on jäätävä.. Ei tähän tunteeseen kuole on hyvä mantra :D

• @Dream menee aikaa että on helpompi olla ilman tupakkaa ja että se ei käy enää mielessä niin usein.itse käytän nicoreten imeskely tabletteja tupakan himoon.ne maistuu paljon paremmalta kuin tupakka.

• @w1v1 onnittelut hyvästä päätöksestä lopettaa. Ja mikä parasta, ei tarvitse kärvistellä yksin, kun täällä on monta muutakin samassa veneessä. Päivä ja hetki kerrallaan vaan eteenpäin :)
  • @auringonkukka
    Otin vähän ennakkoa Elikkä eilen klo 21 vetäsin viimeisen. Nyt sit ollu ilman . Työkaverin 60 v velimies poltti 3 askia punasta norttia päivässä ja lop
  • Tarkoitin siis että 2 päivää sit elikkä17.5
    Nyt kohta tulee 2 vrk ilman
  • @w1v1 ,hyvä jos olet ollu polttamatta tupakkaa jo 2 vrk.jatka samaan malliin.käytätkö nicorettea apuna?

• Tsemppiä sinullekin @w1v1

Viime yönä näin unta, että poltin tupakan. Unessa olo oli järkyttynyt, että miksi menin sortumaan. Onneksi ei ollut totta :#
  • Sorruin eilen polttamaan kaksi :( :( , aamusta ja päivällä, mutta sitten ilta meni suht helposti.. Mutta tänään en ole polttanut ja nyt taas laitan kaikki peliin, en halua polttaa mutta miksi tuntuu että se olisi nyt stressin iskiessä niin vaikeaa. Tosin nyt jo kotona työskentely on helpompaa kun on jo "tottunut" ettei polta tässä etätyöpäivän aikana. Mun pitää vissiin nollaa mun laskuri :(

• Hei älä nollaa, Dream. Kaksi tupakkaa ei tätä kaada. Sortua voi, muttei jäädä makaamaan. Eteenpäin vaan hyvillä mielin (tai kärvistellen, joo, mutta kuitenkin hyvillä mielin, koska tämä on oikeasti hyvä päätös, jonka hyvyys tulee vielä paljastumaan). Tsemppiä! :smile:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.