Toukokuussa 2022 lopettaneet

124

Viestejä yhteensä

• Meidän bannereissa on se "vika"että koko aika ollaan oltu savuttomia.Eikä täällä tarvitse vain yhdessä ketjussa keskustella ja kannustaa.Tästä on aikaisemminkin ollut täällä juttua että eri asia jos joku lipsahtaa ja yhden röökin vetänyt,mutta jatkaa jälleen savuttomana,on ok.Mutta tietoisesti jos tupruttelee ja hehkuttaa sitä täällä palstalla kun muut oikeasti taistelevat savuttomana ei ole ok.On muita poteroita kun Lopettaneet sitä harkinta vaihetta varten.Joku muu joka herkässä asemassa pinnistelee,voi saada jonkun tekosyyn vetää myös röökiä sen varjolla että on melkeen lopettanut kun on vähentänyt.Kyllä täällä muutkin on yli 30v polttanut ja taistellut savuttomana.Moni polttanut kauemminkin.Ja kyllä vääristellyn bannerin voit minun puolesta pitää kun itse sen tiiät ettet ole ollut savuttomana ja tuskin ne rahamäärätkään on oikein jos vielä tupakkia ostat.Ehkä se banneri jossain vaiheessa motivoi sinuu lopettamaan tupakoinnin kun näet kuinka monta päivää/kuukautta oisit voinu olla savuton. Niinkuin täällä joskus aikaisemminkin olen huomauttanut niin ei se voi mennä niin että savuja vähentämällä ollaan omasta mielestä lopetettu ja tullaan siitä "tuskasta"kertomaan.Se mitätöi meidän kaikkien muiden saavutukset ja kärsimykset ja tsempit.Saattaa kuulostaa rankalta mutta lupaan että ajattelet samoin kun olet muutaman viikon itse kärvistellyt viekkareissa ilman tupakkia ja joku tulee kertomaan miten hirveetä olla kun ei enää polta kun 3 röökiä päivässä.Ei tule olemaan sullekkaan ok.
  • Tuota sinun puhettas en kyllä mitenkään koe "kannustamisena". Toukokuussa 2022 lopettavalla on tässä vielä muutama päivä aikaa jättää ne viimeisetkin savut vetämättä, joten ihan adekvaatti ryhmä minulle ainakin toistaiseksi. Enkä todellakaan pidä itseäni vielä savuttomana, kuten kirjoitit. Olen ollut useamman kerran polttamatta kuukausia, parhaimmillaan 1.5 vuotta, joten tiedän kyllä jotakin siitä tuskasta. Nikotiinin vierotusoireet ei ole kuin muutaman viikon fyysinen kärvistely, mutta korvien välissä alkaa se taistelu ja jatkuu. Sitä tässä yritän prosessoida kokeilemalla erilaista tapaa kuin aiemmin. Mutta jos täällä tässä kuussa lopettaneet mun kirjoittelusta kärsii, niin voin jättää tämän tähän. Sinun päsmäröinti muiden puolesta ei ole mielestäni siihen riittävä syy.
  • No ajattelet sitten päsmäröintinä.Tuskin olen yksin kun näin ajattelee.Mutta jos olet sitä mieltä että olet samalla viivalla kuin me muut vaikka poltat,niin asia selvä.Jatka toki kirjottelua.Äläkä vedä herneitä siitä että kerron mielipiteen.
  • En ole samalla viivalla tietenkään. Vielä. Jos aikoisin tällä tyylillä jatkaa, en olisi tässä ryhmässä. Etkä ole samalla viivalla enää sinäkään, siksi en ymmärrä kirjoituksiasi. Mene viisastelemaan mun puolesta tammikuussa 2021 lopettaneiden ryhmään, niin olet samalla viivalla. Ja kirjoita vain omasta puolestasi. Tällainen "keskustelu" ei millään tavalla tue mun tai muidenkaan savuttomuutta tai sen yritystä, joten olkoon ja poistun ryhmästä. Tsemppiä kovasti kaikille, kyllä me onnistutaan!
  • editoi toukokuu 29

@KerttuInkeri tule takaisin kirjoittelemaan kun olet ekaa päivää kokonaan polttamatta. Ja sit laitat sen oman bannerin.minäkin eka vähensin tupakan polton 5 tupakan Per päivä ja sit lopetin kokonaan.minunkin mielestä tämä palsta on kokonaan lopettaneille.sitä paitsi kun kirjoitat että olet polttanut tupakkaa joillakin voi rueta kanssa tekemään mieli tupakkaa.tsemppiä tupakoinnin lopetukseen.

• editoi toukokuu 29

Älkää nyt hyvät ihmiset vetäkö herneitä nenään tällaisesta asiasta. Ihan kyllä komppaan camille75 siinä, että tämä on lopettaneiden potero, ja kokemuksesta tiedän, että juuri lopettaneena, ja joskus vähän myöhemminkin, ei suuria juttuja tarvitse, kun jo lähtee sitä kuuluisaa yhtä polttamaan.
    Lopettamista harkitsevat, potero on suunnattu juurikin niille, jotka harkitsevat ja päätöksen tehneet, potero on niille, jotka ovat nimensä mukaan päätöksen lopettamisesta tehneet. Kaikki tietysti saavat kannustaa missä poterossa vaan lopettaneita, ja muissa poteroissa harkitsevia. Itse kirjoittelen missä milloinkin.
    Mutta tosiaan, nimensä mukaan, tämä on lopettaneet, potero. Ja tsemppiä ihan jokaiselle, ihan missä vaiheessa vaan oleville.
    Ja tervetuloa kesäkuussa 2022 lopettaneet poteroon KerttuInkeri, kun olet kokonaan savuton. Eikö ollutkin tavoitteesi lopettaa kesäkuussa?

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 29
    KerttuInkeri, täällä saa poiketa missä poterossa haluaa. Itse olen käynyt joskus lähes kaikissa. Konkarit, eli vanhemmmat lopettajat, kannustavat, neuvovat tai ainakin kertovat omista kokemuksistaan, sekä onnittelevat erilaisiin etappeihin päässeitä lopettajia. Joskus rupatellaan muuten vaan. :) Vaikka banneri onkin etupäässä lopettajan omaa seurantaa varten, se myös kertoo kanssalopettaneille lopettajan saavutuksista savuttomana. Siksi sinun bannerisi antaa tavallaan harhaanjohtavaa tietoa, koska et ole vielä savuton.
    Nyt kun tiedämme molemmat puolet asiasta annetaan rauhan laskeutua män asian päälle. Pidä bannerisasi miten haluat.
    Toivotan voimia lopulliseen savuttomuuteen. Se ei ole niin vaikeaa kun etukäteen pelkää. Sen päätöksen jälkeen on helpompaa, kun tietää tilanteen, ei henkostakaan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tsemppiä kaikille uusille viisaan päätöksen tehneille! Alku aina vaikeaa, mutta ajan mittaan se tapa kyllä unohtuu. Ette ole luopumassa mistään, vaan vapautumassa terveyden tuhoavasta ja elämää lyhentävästä myrkkykoukusta.

Itselläni tuli juuri täyteen 10 vuotta ilman tupakkaa. Saavutus ei tunnu enää kummoselta siksi, että tupakka on niin täysin unohtunut, että on outoa edes ajatella että joskus poltin. Mutta kun oikein alan muistelemaan, muistuu kyllä mieleen miten pahasti olin koukussa. Aivan mahtavaa, että siitä pystyy näin täydellisesti pääsemään eroon, eikä asialla joudu enää päätään vaivaamaan.

Omalla kohdallani ainoa toimiva tapa oli täydellinen nollalinja, kaikki aiemmat "poltan vain kännissä" -sekoilut epäonnistuivat surkeasti, ja vain nollalinja toimi. Sillä tavalla ei jää mitään takaporttia heikoille hetkille, ei tarvii enää miettiä saanko nyt polttaa, olenko riittävän kännissä. Ehdoton ei vaan kehiin, niin ei tarvii enää ihmetellä ja tulkita. Eikä löytää sitä puolikasta askia taskun pohjalta, riskit on niissä aina koholla. Suosittelen siis täydellistä nollalinjaa, eli ei enää henkostakaan, ikinä. Sillä siitä eroon pääsee.

Tsemppiä kaikille! Jos mä pystyn tähän, kuka tahansa pystyy!
    Viimeiset savut 24.5.2012
  • @Tommy. Minun tieni on myös tuo sama. Ei ensimmäistäkään röögiä. Se olis taas menoa ja lähtis lapasesta.
    Pari viikkoa alkais olla plakkarissa
    Onnittelut kahdesta viikosta w1v1.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kuinka moni vielä mukana? Itse olen vielä pysytellyt savuttomana ja se tuntuu hyvälle.
  • Hyvä rinrinrin! Kesän tuoksuja keuhkoihin savun sijaan! :smiley:

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• @rinrinrin hyvä homma. Minullakin tuli 3 viikkoa täyteen ja hyvällä mallilla mennään
  • Viime yönä ekaa kertaa näin unta että vetäsin parit henkoset röögistä joka kärys tuhkakupissa. Mietin että.helvetti ja kivahdin tyttärellekin että mikset sanonu että oon lopettanut. Heräsin siihen .
    Helpotti varmaan huomattuasi, et olikin vain unta. ;)

• Meliis Juu.
    :)

• Tänään oli pahin paikka sortua. Piti lähteä tyttären kanssa kattomaan elukoita. Itse olin innoissani mutta matkalla masennuin kun näytti ettei häntä kiinosta yhtään. Loukkaannuin lapsellisesti sydänveriä myöten ja harmitti niin kovin että alkoi tehdä mieli tupakkaa urakalla. Sillä oon aina tyynnyttänyt itseni.. joutui oikeen rajusti kamppailla tupakanhimoa ja vitutusta vastaan yhtäaikaa. En ostanut.
    Aijai, otti koville varmaan! Mut sä selvisit :) . Uskot nyt varmaan, ettei se tupakkakaan olis hermolepoa suonut. Hetkeksi tulee vain niin uhkarohkeita ajatuksia.

• @w1v1 , hyvä ettet sortunut.hienosti selvisit ilman tupakkaa päivästäsi.tsemppiä jatkoonkin.

• Kiitos kannustuksesta molemmille.
  • Hienoa että selvisit ilman tupakkaa vaikeasta tilanteesta w1v1!
  • Itselleni iski tänään tupakan himo. Olen yksin kotona ja maalaan leikkimökkiä. Jostain syystä vähän väliä mieleen tulee se miten kiva olisi polttaa tässä välillä hommien lomassa. Nyt pitää vain pysyä vahvana.
    Mut hyvä, et käsillä on töitä. Pysy lujana rinrinrin!

• Rinrinrin. Se tulee välillä minullakin. Mut ei auta muuta kun olla vaan polttamatta. Onneks se mieliteko menee ohikin. Itse tupsautan vähän zonnicin suusuihketta jos oikeen ahdistaa. Onneks tarvii tosi harvoin..
  • Niin ja pureskelen tulitikkua
  • Onneksi tunne meni ohi! Selvisin onneksi polttamatta!
  • Hyvä hyvä.
  • Vielä.punnerretaan savuttomana.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.