Lopetus mielessä

Hei kaikki kohtalon toverit, olen 35v mies polttanut +20 aktiivisesti nykyään enemmän kuin 20 päivässä toisinaan jopa 40. Mietinkin tässä olisiko kellään hyviä vihjeitä antaa, koska SEINÄÄN en voi lopettaa TODELLA PAHOJEN VIEROITUSOIREIDEN takia, vähentämistä yrittänyt HUONOLLA menestyksellä saattaa mennä jopa kaksi viikkoa mutta aina räjähtää käsiin, todella vaikeita oireita tulee tykytyksiä,hienpuuskia,tärinää , levottomuutta , ärtyneisyyttä yms. Mutta tästä kaikesta huolimatta haluaisin lopettaa koska oma terveys menee jo etusijalle verenpainelääkityskin on ja pahoja hengenahdistuksia toisinaan (spirometriin puhaltanut sen mukaan ei vielä hätää). Mutta minä todellakin itse kärsin jo tästä jatkuvasta pettymyksestä koska minä oikeasti olen jo alkanut puhumaankin tupakalle sitä polttaessa että MITEN PÄÄSEN sinusta eroon.

Tälläisellä aloitan tämän viimeisin lopetus yritys kaatui siihen että poltin enää n5 päivässä mutta kas kummaa se räjähti lopulta käsiin.

Haluan todellakin TODELLAKIN jo tumpata tämän turhan syöpäkääryleen, olen sinusta saanut jo tarpeeksi aikoja sitten.

Kokeillut nikotiini purkat,suihkeet, laastarit yms ei auta silti pitää se vähäinen tupakka saada en pysty yhtä päivää olemaan ilman ainuttakaan röökiä, varmaan jotain KOOMAA pitäisi olla tai muuta että tästä päääsee eroon. Kiitos minä jatkan tästä aina välillä.

Lopetus 6.6 alkaen , retkahdus 13.6 Polttamatta täysin 14.6.2022 alkaen

JA NYT EI ENÄÄ RÖÖKIÄ n24vuotta polttaneena olen oman osuuteni röökiveroja maksanut ja keuhkoja tervannut, KIITOS JA ANTEEKSI mutta tupakka sinä et kuulu minun elämääni enää.

Viestejä yhteensä

• Tosiaan siis 20 vuotta yli jo öyhyytetty tuota turhaa , ja rahaa vievää tupakkaa. Saisi jäädä nyt kun lapsikin tulossa. Syitä olisi mutta mistä voimaa koska kaikki mahdollinen yritetty tiedän että vähentäminen ei ole kohdallani ratkaisu ei enää. Kyllä se on muu keino.

JA NYT EI ENÄÄ RÖÖKIÄ n24vuotta polttaneena olen oman osuuteni röökiveroja maksanut ja keuhkoja tervannut, KIITOS JA ANTEEKSI mutta tupakka sinä et kuulu minun elämääni enää.

• Tervetuloa mukaan!Luulen että parhaimmat neuvot ja vinkit saat lukemalla eri poteroita.Vuosien materiaalia miten ollaan yritetty lopettaa/lopetettu.Siinä matkalla ihmisten taistelua,itkua,repsahduksia,pettymyksiä ja sama alusta :D Mutta myös niitä ihania onnistumisia. ilman ollaan pysytty ja pysytään.Ainoa tärkein mikä sulla pitää ja on pakko olla,on henkinen kantti kova.Siis 150%.Et millekkään haluille,himoille,niksapiruille saa milloinkaan antaa periksi.Se on helvettiä se henkinen taisto mutta voitat sen jos haluat/olet vahva.Joka päivä ihan pikkusen helpottaa mutta ei välttämättä ikinä kokonaan ja riippuvuus kun on,niin loppuelämän taistelu tämä on.Missään ei voi lipsua ja ennenkaikkea..."yksi rööki vaan"ei ole olemassa.Tsemppiä sinne ja pystyt kyllä hirmusella tahdonvoimalla ja suosittelen korvaustuotteita.Tapaorjuuteen sormien väliin pilli :D Se oikeesti helpottaa siihen että käsillä ja suulla tekemistä.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Tervetuloa Stumppiin RedBoneEater minunkin puolestani. Vähetämällä on tosi harva päässyt eroon tupakasta, se on pitkän päälle löysässä hirressä roikkumista. Kerrasta poikki toimii paremmin. Ei tarvitse miettiä, koska saa polttaa seuraavan. Suosittelen myös korvaustuotteita ja kovaa motivaatiota, ja sit teet Päätöksen. Kyllä sitä kärsimistä alussa piisaa, mut ei saa antaa periksi.Korvaustuotteiden avullaolodi helpottuu ja poisopit tupakointitavasta. Boi nauttia niitä puolikin vuotta. Hintaahan niillekin tulee, mut se kannattaa. itsekin lopetin niksapurkalla, sitä meni puoli vuotta. Tässä vaiheessa sillä ei enää ole merkitystä.
    Liity tuonne toukokuun lopettajiin, lue ja kirjoita, kun sulla tuo sanainen arkkukin aukeaa ihan hyvin, se on parasta terapiaa.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Mulla on semmoinen ehdotus että käy lääkärissä juttelemassa tuosta asiasta.ootko kokeillu lopettaa tupakan polttoa vieroitus lääkkeillä?kerro siellä myös nuista vaikeista vieroitusoireista.sielläkin varmasti osataan neuvoa.

• editoi toukokuu 7

Itse lopetin tupakan polton silleen että vähensin seitsemään per pv ja poltin nuin sit pidempään.sen jälkeen lopetin kokonaan ja retkahdin uudestaan.ja tämän jälkeen olin taas kokonaan polttamatta ja se onnistui.kaverina tässä lopetuksessa on nicotiinilaastari ja imeskelytabletit.mielihaluille polttaa se yksi tupakka ei vaan saa antaa periksi.tarpeeksi monta kertaa kun lopettaa tupakan polton niin kyllä se joku kerta onnistuu.ja seinään lopettaminen kuulostaa kamalalta mutta ainakin minulla se toimi hyvin.

• Onhan sitä kokeiltu tosiaan nuo KORVAUSHOITO lääkkeet , jotkin jopa vähän auttavat esim 2mg purkka tai imeskelytabletti mutta se on kyllä hyvin vähäistä se apu. Itselle tulee sellainen että jos olen esim 12h polttamatta niin todella todella ärtyinen ja epätasapainoinen olo mikään ei kiinnosta yms. Ja parin päivän savuttomuus tekee itselle ihan outoja. Esim se että röökinmaku tulee suuhun , ja tuntuu että silloin nimenomaan kaikki kadulla vastaan tulevatkin polttaa.
    On tämä vaikea koukku tämä nikotiini.
    Mutta sen sanon että kun pääsen eroon tällä kertaa röökistä niin enää en aloita. Itsellä on yksi 8kk tauko , mut se vain tuli takaisin, muistan sen kun join äitini luona kyläilessä kahvia ja tuli hirveä tarve ostaa ja saada punaista marlboroa koska se maistuu niin hyvälle.

Huh huh kaiken näköisillä verukkeilla sitä sen röökin suuhunsa haluaa, vaikka suussa maistuu jo suomeksi sanottuna paskalle, eikä tuo tapa todellakaan ole enää eikä olutkaan mitään hienoa.
    Varmasti kerään voimaa ja tämä tupakkasuhde vielä päättyy,

• Ja minusta tuntuu että jos seinään lopetan niin varmaan kuolen vieroitusoireisiin, tulee ns selittämätön äkkikuolema SEN VERRAN kovat itsellä vieroitusoireet.
    Olen kateellinen niille joille ei tule siitä mitään (tutkitusti todella vähäinen määrä polttajista ei saa ollenkaan vieroitusoireita).

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Itse söin 4 mg:n purkkaa, 2 mg teki vain vihaiseksi. Kun on kauan ja paljon poltellut, se vaatii kovaa korvaushoitoa. Mutta se auttaa, aika todistetusti. sulla vois olla sekä suihke että esim. laastari, vahvinta mallia aluksi. Sanotaan et 3 kkvähintään, itse käytin puoli vuotta.
    Lääkkeillä tarkoitimmeeesim. Chanmpixia, jota saa vain reseptillä, mut kannattaa kääntyä lääkä'rin puoleen. Terveyskeskuskin auttaa, saati sit työterveyslääkäri. Kaikkea kannattaa yrittää, tupakka on kova vatustaja. asluksi oin nikotiinivajetta, jota voi lievittää nimenomaan purkalla, tableteilla tai laastarilla. Toinen vaihtoehto sitten tuo Champix, jonka kanssa ei nikotiinia käytetä, kun se nimenomaan lievittää niitä vieroitusoireita.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi toukokuu 7

Itse olin aika samassa iässä (33v.) kun lopetin tupakanpolton ja myöskin nikotiinin lopullisesti.
    Ensinnäkin on todella hyvä, että on jo aikaisemmin yrittänyt lopettaa sekä vähentää. Ja myös se, että ne on mennyt päin persettä. Minusta se on äärimmäisen tärkeää, niin silloin sen suunnattoman vaikeuden tietää ja siihen osaa varautua.
    Itse koitin kaikki vähentämiset, purkat, pillerit, inhalaattorit, zybanin, sähköröökit yms. läpi. Sähköröökikin oli surkuhupaisa. Sitä imin kokoajan sisällä ja kävin pihalla kuitenkin normaalisti tupakalla XD
    Lopettaminen arvellutti ja pelotti, kun oli fiilis että mistään ei enää tule nauttimaan. Ei aamuista, ei ruuasta, ei kalareissuista, ei baarireissuista, ei mistään. Ja poltin aika paljon, pari askia päivässä. Viikonloppuisin kolme askia per päivä. Viikonloppureissuillekin kun lähdettiin, niin oli kartonkikaupalla tupakkaa mukana, ettei vaan lopu.
    Olin yrittänyt lopettaa lukuisia kertoja ja jokainen kerta päättyi häpeään ja vitutukseen.
    Tämä seuraava perustuu vain ja ainoastaan omakohtaiseen kokemukseen.
    En tiedä muita vastaavia vaikka olen koittanut tuoda ideoita omille ystäville ilmi....
    Jokatapauksessa...
    Näin minä lopetin:
    1. Valitse päivä 1-2 kuukauden päähän mikä olisi ensimmäinen savuton päivä. (Aikaa valmistautua ja polttaa) Mutta muista pitää se päivä kuitenkin mielessä ja ajatuksissa!
    2. (EI VÄLTTÄMÄTÖN, MUTTA SUOSITTELEN) Luin Stumppaa tähän/Vihdoinkin vapaa tupakasta-kirjan (TÄRKEÄÄ! Jaotin kirjan koko ajalle ennen savutonta päivää ja luin joka päivä pätkän kirjaa. Viimeisenä rööki-päivänä luin viimeisen osion)
    3. TÄRKEÄ! Älä edes yritä tahdonvoimalla. Et ole tarpeeksi motivoitunut jos henkinen puoli pettää. Ei ärtyisyyttä, eikä mitään muutakaan negatiivisuutta. Ainoastaan positiivisuutta.
    4. TÄRKEÄ! Ole väkisin positiivinen lopettamispäätöksestä. Jo sinä aikana kun vielä poltat ja "odotat" lopetuspäivää. Odota sitä päivää ja innostu siitä. Älä kuitenkaan poikkea polulta ja aloita aikaisemmin! Pidä päivämäärästä kiinni!
    5. Jätä viimeisellä tupakalla hyvästit ja mene nukkumaan. (Itse kävin polttamassa viimeisen tupakan viimeisenä päivänä vähän ennen kun vuorokausi vaihtui. Tein selväksi, että se oli viimeinen ja olin sitä hetkeä kyllä jo odottanutkin.)
    6. Herää uuteen päivään ja uuteen elämään ja ennen kaikkea OLE INNOISSASI!
    7. OLE ONNELLINEN KUN SINUN EI TARVITSE ENÄÄ POLTTAA. ÄLÄKÄ PÄINVASTOIN ONNETON KUN ET ENÄÄ SAA!

En voi tuota positiivista ajattelua liikaa painottaa. Se oli itsellä avain kaikkeen. Kaikki aikaisemmat lopetuskerrat muistui mieleen, kun vitutti, ärsytti, harmitti ja oli väen väkisin ilman tupakkaa. Mieli teki, mutta pakotti itsensä olemaan polttamatta. Onhan se nyt ihan helvetin myrkyllinen asenne ihan mihin vaan. ELI ASENNE KOHDILLEEN!
    Älä myöskään korvaa tupakkaa millään. Jos se kuitenkin on ihan pakko jollain korvata, niin vaikka sitten juoksulenkillä ja vihanneksilla. XD
    Pidän itseäni suht normaalina suomalaisena miehenä. Eli olen erittäin melankolinen ja erittäin negatiivinen :D Myös suvaitsevainen, mutta en kuitenkaan mikään sateenkaarimielenosoitusihminen. Eli sellainenkin suomijörö voi positiivisuudella onnistua! :D

Tsemppiä lopetukseen! Uskon että onnistut!

P.S. Olin silloin itsekin satavarma, että ilman nikotiinin vieroitusta en tule ikinä onnistumaan... Menikin niin, että ne kaikki vieroitushoidot kusi, seinään lopetus onnistui.

• @Savuton79 kiitos hyvästä kirjoituksesta! Tämä oli hyvä muistutus mullekin, kuinka toi positiivisuus on tärkeässä roolissa. Huomaamatta oli asenne itsellä alkanut kääntymään negatiivisuuden puolelle, tajusin sen kun luin tän.

T. Omasta mielestä normaali suomalainen nainen, joka omaa positiivisen ajattelun ja olisi valmis vaikka minkälaisiin mielenosoituksiin hyvän asian puolesta, väreillä tai ilman :D :D
    (Niin vain silti se positiivisuus tuppaa unohtuun, kun oikein lähelle täytyisi katsoa)
  • @Rapulainen Kiva kuulla jos kirjoituksestani oli hyötyä! :smile: Joo, tuo positiivisuus oli itselle kaiken A ja O. Ymmärsin sen tärkeyden vasta jälkeenpäin kun mietin, että miten ihmeessä oikein onnistuin. Ja ymmärrän myös sen, että joitakin suomalaisia alkaa ärsyttää jo pelkästään kun kuulee sanan positiivinen. Siksi yritin lopussa vähän kertoa itsestäni, jos vaikka joku ärsyyntynyt samaistuisi ja ärsytys laantuisi. :D Ei ollu mikään hyökkäys ketään kohtaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.