Heinäkuussa 2022 lopettaneet

MelisaMelisa Espoon etelärannikko
Nyt on puhdas ja raikas potero uusille lopettajille. Vaikka lomakausi onkin meneillään, voipi jokunen keksiä lopettaa keskellä kesääkin.
Tervetuloa uudet tupakoinnin lopettavat :)
40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

«1345678

Viestejä yhteensä

• Viimeisen tupakan poltin eile Topasta ja uutta toppaa en enää osta.katsotaan onnistuuko täys savuttomuus.onnistui se ainakin viimeksi yli kuukauden verran.jos tällä kertaa pääsis pidemmälle.

• Mä lopetin korvaustuotteet eli omassa tapauksessa niksapurkan heinäkuun eka päivä. Kolmatta päivää nyt jäystän tässä normaalia jenkki-purkkaa. Pieni epäilys on korvien välissä ,että lopetinko liian nopeesti niksapurkat kun en syönyt täyttä 12 viikkoa ja vedin vaan 9 viikkoa ja 4 päivää. Tosin ajoin purkat alas yksi kerrallaan vähentäen, niin että enää olis pitäny syödä 1 purkka päivässä ja ajattelin että siitä ei voi olla enää hyötyä ja siirryin 2 niksapurkasta nollaan. Auringonkukka tällä kertaa meet päätyyn asti ja et polta enää sitä "yhtä" :)
    Savuttomuus alkoi 25.4.2022, nikotiinittomuus alkoi 1.7.2022.
  • Minulla alkoi taas kesän kynnyksellä lipsumaan vaikka monet kerrat olen lopettanut. Nyt kesäloman alkumetreillä päätin lopettaa het alkuunsa ettei menisi loma sauhutellessa. Jännittää vaan, kun sellaisia kesätapahtumia tulossa, joissa on erittäin vaikeaa olla polttamatta. Ajattelin josko täältä saisi inspistä taistoon.
  • editoi heinäkuu 3

@Door, hyvä että olet päättänyt lopettaa tupakan polton kokonaan.käytätkö mitään nicotiini korvaus tuotteita?itsellä käytössä imeskelytabletti ja on toiminut mulla hyvin kyllä.tarpeen vaatiessa voi imeskellä kaks peräkkäin.lisänä tietysti laastari.näillä olen pärjännyt hyvin.

• @DjMeik ,hyvä jos olet pystynyt lopettamaan myös korvaus tuotteetkin.tsemppiä jatkoon.jos siltä tuntuu nii voi uudelleen ottaa käyttöön korvaustuotteet.parenpi senkin käyttö ku tupakan poltto.

• Juu, kyllä mä purkan heitän suuhun jos paha paikka tulee. En ajatellut ratketa enää tupakkaan.
    Savuttomuus alkoi 25.4.2022, nikotiinittomuus alkoi 1.7.2022.
  • editoi heinäkuu 3

Korvasin tupakan tänään jätskillä.olipa hyvä jäätelö.

• Tänään on tehny mieli ihan sikana tupakkaa.imeskelytabletteja onki kulunut enemmän siis tänään.

• editoi heinäkuu 4
    Kyllä niitä huonompiakin päiviä tulee, mutta usko pois @auringonkukka , että ne ajan myötä harvenee ja mieliteko laimistuu. Mullakin tulee edelleen välähdyksiä, että ny tupakka maistuis, mutta se menee nopsaa ohikin onneksi.
    Tsemppiä kaikille tähän hommaan :) Oon vasta lopetuksen jälkeen tajunnut, kuinka koukuttava aine ja asia se on. Eli jokaisesta savuttomasta päivästä voi todella olla ylpeä!
  • Kyllähän sulla @auringonkukka varmasti onkin aika tuskaa kun olet ollut oikeasti savuton vain pari päivää :) vieroitus vasta aluillaan ja nyt sitä kanttia ja vahvuutta pitää olla ettei katkea selkäranka ja taas vetää röökiä :| Tsemppiä nyt oikein paljon,oikeaan lopetukseen :*
  • @auringonkukka ja muutkin. Taistelkaa..
  • Kiitos hyvät ihmiset tsempeistä.niitä tarvitaan.

• @auringonkukka En ole käyttänyt korvaustuotteita, kun itselläni koukutus on lähinnä henkistä puolta. Varsinkin näin kesällä tuntuu, että tupakka ikäänkuin ”kuuluu” joihinkin tilanteisiin, vaikkei se kumminkaan tuo muuta kuin pahan maun ja karhean kurkun. Jotenkin sitä vaan on iskostanut mieleensä, että rentoutuminen ei ole täydellistä ilman röökiä.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Door, ns. tapariippuvuus voi olla ihan yhtä kova kuin nikotiiniriippuvuus. Laulun sanoin: "sä kuulut päivään jokaiseen, sä kuulut aamuun ja iltaan, oot ensi aatos aamuisin, miete myös viimeinen." Ja sit kaikkeen toimintaan siinä välissä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• @melissa on oikeassa. Minulla oikeestaan tuo tapa. Olen entinen ketjupolttaja ja suurin ja pahin tapa on tylsyyden tappaminen röögillä. Eli niitä tapoja on ihan liikaa. Tulee tämän tästä fiilis että tässäpä vedän sauhut. Itsellä oli aikoinaan toinenkin tapa. Ruoan kanssa täytyi olla leipää. Jos ei ollut jäi fiilis ja tunne että mulla on vielä nälkä. Kesti aika kauan että tuli kylläisyyden tunne ilman leipää. Tupakan kanssa oli ja on alkoholi. Sama kun tuon ruoan ja leivän. Kun nautin jonkun oluen tai lonkun, tuli ja vieläkin tulee että joku puuttuu että nautinto ja rentous olisi täydellistä. Nyt oikeennkuritan tuota. Eli näin lomalla naukjailen joka päivä. Hyvin menee. Ja pahimpaan kohtaan zonnikin suusuihketta. En mainosta vaan se on halvempaa kuin tää nicorette. Heh. Mut sitäkin tarvitsee tosi harvoin eikä pakottavaan tarpeeseen. Pieneksi tueksi vain.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    @v1w1, just noin sitä itteensä voi kouluttaa. Tosin vaatii lujaa luonnetta tuokin. Mut jos voitat matsin joka kerta, kroppa ja aivotkin pikkuhiljaa oppivat.

• 6.7.22 viimeinen tupakka . Tupakkarahoilla menen costa del sol

• @jouska1102 ,miten on mennyt savuttomana?

• @Door , onko tupakkalakko pitänyt?

• editoi heinäkuu 8
    :) Mä oon niin monta kertaa lopettanu ja alottanu taas uudelleen :/
    Töissä lopettaminen hankalaa ku trukkikuski tulee huutelee sauhuille ;)
    Vielä puolitoista tuntii duunia ja sit alkaa savuton kesäloma B)
    Loman jälkeen sanon trukkikuskille soronoo että en polta enää :)
    Ja nyt tää on viiminen lopetus
  • @Lilli64 ja @jouska1102 tervetuloa stumppiin. Olisin sitä mieltä että aina kannattaa jatkaa yritystä vaikka epäonnistuisi kuinka monta kertaa. Minun lyhyin lakko on kestänyt puoli tuntia, jonka jälkeen lähdin kauppaan ostamaan tupakkaa tuhottujen tupakoiden tilalle. Siitä se aika on aina pidentynyt ja joka kerta on oppinut lopetuksesta jotain uutta. Jokin kerta se lopetus onnistuu varmasti ja luulen ,että se kerta on teilläkin juuri nyt. Tsemppiä
    Nikotiinin käytön lopetin 23.7.2022 klo 16.45 kuunneltuani stumppaa tähän kirjan. 1 kk ja 14 päivää tupakoinnin lopettamisesta
  • @Lilli64, olet tehnyt hyvän päätöksen.oon samaa mieltä kuin nikotiini, että aina kannattaa jatkaa savutonta elämää,vaikka ratkeaisi polttamaan välillä.yrittää niin pitkään että homma onnistuu.

• Viimeinen rööki 3.7.2022 ja hyvin on mennyt. Ei korvaustuotteita.

• @Kurre66 tervetuloa. Nikotiini onkin jo poistunut elimistöstä tässä vaiheessa. Kirjoittele ahkerasti tuntemuksia
    Nikotiinin käytön lopetin 23.7.2022 klo 16.45 kuunneltuani stumppaa tähän kirjan. 1 kk ja 14 päivää tupakoinnin lopettamisesta
  • Hyvin on mennyt Nicotinell imeskelytablettien avulla tää viikko.ne on kyllä tosi näppäriä töissäkin,kenelläkään ei oo töissä mitään huomautettavaa kun niitä imeskelee.töissä siis sai polttaa vaan taukojen aikana tupakkaa.

• @Kurre66 ,tervetuloa stumppiin ja tsemppiä lopetukseen.onko ollut vieroitus oireita?

• Heippa kaikille! Nyt on otettava vaan tää lopettaminen työn alle kertakaikkiaan! Olin aikoinaan varmaan 20 vuotta polttamatta ja sitten - tadam - jostain syystä aloitin uudestaan kolmisen vuotta sitten, tyhmää kuin mikä! Huomisesta olisi tarkoitus tulla eka savuton päivä...mietin vaan miten hitossa selviää siitä aamun ekasta röökistä, jonka on tottunut polttamaan takapihalla. Aamuthan tässä vaikeimpia on. Pitäisikö suihkauttaa jo sängystä noustessa jotain nikotiinisuihketta, auttaisko yhtään? Miten te ootte hanskanneet aamut?

• Kyllä, mä otin heti herättyäni nikotiiniannoksen jonkun aikaa. Ite käytän (vieläkin) miedointa suihketta. Jonkun ajan kuluttua sitä alkoi mennä pidempiä aikoa aamusta ilman, mutta todella alussa suihkautin heti, kun oli aamutupakan aika. Auttoi superhyvin, ja mä poltin ennen lopetusta 28 vuotta ilman yhtään taukoa, joten jännitti myös tosi paljon aamut. Nykyään on aamuisin paljon enemmän aikaa kun ei tarvii käydä tupakalla :D
    8.1.2022 klo 22 paloi viimeinen tupakka.
    3.8.2022 alkoi nikotiinittomuus.
  • @Senninen hei kiitos vitsit olet selvinnyt hienosti!

• editoi heinäkuu 10

@Enksu , otat heti ku tekee mieli savuille nii jotain nikotiini korvaus tuotetta.itse olen ollut tosi tyytyväinen noihin nicotinell imeskelytabletteihin.niitä on hyvä ollut imeskellä ja kestäävät aika hyvän aikaa.ja jos on tehnyt mieli edelleen yhden tabletin jälkeen mieli tupakkaa olen imeskellyt toisen heti perään.nuita voi imeskellä ainaki 20 kpl päivässä.kannattaa ottaa myös laastarit avuksi lopetukseen.sekin vähentää mielihalua polttaa tupakkaa,ainakin itsellä.ja ihan hyvin ovat laastarit pysyneet kiinni,vaikka onki ollut helteitä ja varmasti on hikoillutkin.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.