Puhukaa mulle järkeä

Heippa. Olen tällä hetkellä elämäntilanteen (ero) aiheuttaman ahdistuksen myötä polttanut enemmän kuin normaalisti ja luonnollisesti se ahdistaa vielä enemmän ja kierre on valmis. Olen pystynyt olemaan muutamia päiviä välillä polttamatta.. Onko antaa vinkkejä mitä tehdä tilanteissa kun surullisuus nousee pintaan ja tällä hetkellä olen turvautunut tupakkaan.. josta on tullut yksinäisinä hetkinä vääränlainen tuki&turva :(

Viestejä yhteensä

• Aivot keksii aina hyviä syitä polttaa... Nyt kun on vielä kauniit ilmat, mene kävelylle! Ja jätä tupakat pois taskusta, äläkä kävele kioskien suuntaan :) Jos välillä polttaa ja välillä ei, siinä vähän kiusaa itseään, mun mielestäni. Lopettaa sitten kun motivaatiota on riittävästi, mutta lopettaa sitten kokonaan

• Mieti että vaikka kaikki muu menis elämässä v*tuiksi niin savuttomuus on yksi hyvä asia, jonka voit tehdä ja josta seuraa pelkkää hyvää. Yksi ylpeyttä aiheuttava oma projekti johon kellään muulla ei ole valtaa.
    21.8.2022 loppui tupakointi
  • Itse tein niin, että ensimmäiset pari kuukautta töissä lopettamiseni jälkeen menin joka tunti ulos, kuten aina ennenkin. Kävelin ison toimistokompleksin ympäri kaksi kertaa ja moikkasin tupakalla olevat tutut ja jatkoin matkaa. Tiesin, että omassa tupakoinnissani oli paljon opittua tapatupakointia eli minulle tupakoinnissa oli kyse paljon muustakin kuin fyysisestä riippuvuudesta.

Mietin asiaa niin, että jos joudun luopumaan tupakan ohella myös osaata sosiaalisesta piiristäni ja tauoista niin se voi olla liikaa onnistumiselle. En suosittele tuota omaa keinoani kaikille, mutta pointti on siinä, että yritä välttää tilanteita, jossa pakotat itsesi luopumaan muustakin kuin tupakasta tai löydä niihin vaihtoehtoisia ratkaisuja.

Listaa asiat joista saat hyvää oloa ja joihin ei liity tupakka. Ulkoilu kannattaa ehdottomasti lisätä mukaan. Tukeudu listaan lopettaessasi.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.