Lopetin nikotiinin eilen, yksin.

Päätin kello 12 eilen, että lopetan tupakoinnin seinään. Olin tulossa koulusta kotiin, ja poltin tuttuun tapaani tupakkaa. Oli muutenkin heikko olo, ja tupakointi pahensi sitä. Tajusin jotenkin siinä hetkessä, että en edes nauti tupakan polttamisesta. Ruokin vain nikotiinihirviötä sisälläni.
En ole kertonut kenellekään. En aiokaan. Huomaavat, jos huomaavat. Jotenkin aloin ajattelemaan tätä tilannetta, kiinnostaako edes kenelläkään? Välittääkö kukaan? Samalla pohdin, että enhän tätä päätöstä kenenkään muun takia olekaan tekemässä, ihan vain itseni takia ja nähdäkseni, pystynkö,
Silti kaipaisin vertaistukea, jonkun kenelle kertoa, että kokeilen lopettamista.
Minulla on huono itsetunto. Aloin ajatella, olenko edes tupakoinnin lopettamisen arvoinen? Onko sillä väliä, lopetanko vai en, koska en ole hyvän olon arvoinen?
Nyt on kuitenkin mennyt melkein vuorokausi ilman. Ostin nikotiinipurkkaa, sitä on pakko syödä, sillä aamukahvin jälkeen on pahimmat tupakanhimot.
Olen käyttänyt myös nuuskaa jonkin aikaa. Tuntuu oudolta mutta samalla tosi hyvältä, ettei ole kokoaika pussia huulessa. Sehän maistuukin ihan todella pahalta.

Viestejä yhteensä

• Jokainen on lopettamisen arvoinen. Laita säästetyt rahat jemmaan ja viikon päästä osta sillä rahalla itsellesi jotain kivaa.
    Mä huomasin ainakin viestisi ja tiedän että olet lopettanut. Hyvä sä, hyvä me!
  • Tupakoinnin lopettaminen tulee parantamaan sun itsetuntoa tosi paljon, hienon päätöksen oot tehnyt! Eikä sitä tarvi mainostaa kaikille, meillä töissä osa huomas vasta parin viikon jälkeen et en polta tupakkapaikalla, oon vaan muiden seurana :lol:
    Millanen tupakointihistoria sulla on?
    21.8.2022 loppui tupakointi
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi syyskuu 14

Tervetuloa vadakoja Stumppiin! Liitypä tuonne syyskuun lopettajiin, niin pyörit samassa tilanteessa olevien seurassa. Tosin muutkin siellä piipahtavat. Täällä ei ole kukaan yksin. Kirjoittele itsestäs, tunnelmistas ja hyvistä/huonoista hetkistä. Aina joku kommentoi. Siten saat kaikki irti Stumpista. Myös tietty toisten kannustaminen on myös mukava juttu.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• @idutin
    poltin 5 vuotta, noin 20 sätkää päivässä, käytin myös nuuskaa muutaman kuukauden. Puolet kavereista tupakoi ja tai nuuskaa, taidan vältellä niitä nyt parin viikon ajan. Hermot on tänään olleet luvattoman kireällä, koko aamun purkasin raivoa itseeni kaikilla tavoilla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.