Koukussa nikotiinisuihkeeseen

Onko kohtalontovereita?

Viestejä yhteensä

• @jyke91 Todellakin täällä yksi! Ehkä pastillit oli se mihin jäin koukkuun kun 4-5 vuotta sitten yritin lopettaa. Lopetin röökin, ja pysyin siitä erossa puoli vuotta pastilleilla ja laastarilla, mut kulutus kyl kasvoi. Sit ratkesin polttamaan ja siitä lähtien poltin askin päivässä ja yli 20 pastillia päivässä.

Elimistö siis oikein kyllästetty nikotiinilla :s . Nyt lopetin röökin syyskuussa ja otin vahvimman laastarin käyttöön ja koitan säännöstellä nikotiinia.. karmeeta kun kroppa huutaa ottamaan helpotusta ja sit kun ottaa niin se ei oikeastaan edes auta paljoa. Jollei ottais mega paljon. Ihan nisti fiilis...

Nyt oon koittanut kirjata ylös kellon ajan ja mitä otin, et vois jotenkin pitää järjen tässä. Pakettien ohjeet on tyyliin 5-10 tai max 12 tbl päivässä tai jotain sen suuntaista. Ei pääse lähellekään. Oikeastaan tunnin välein otan jotain.

Mites sulla?
    Ja hei kaikki muut korvausriippuvaiset, onko teitä vai ollaanko ihan outolintuja jyken kanssa?

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Minä jyystin 2005 vuoden mallista 4 mg:n niksapurkkaa, kovaa keltaista, neliskulmaista niin, et hampaat hajos. Yli puoli vuotta paljon enemmän kuin suositus. Olin poltellut kauan ja paljon, joku ongelma siinä, et jotain piti olla suussa koko ajan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• @Melisa helpottavaa kuulla et on muitakin. Kyllä kai jokainen jollain tasolla sit polttamisen lopetettuaan ja korvaustuotetta käytettyään kokee jotain "riippuvuutta" siihen korvaajaan, onhan se sitä nikotiinia juuri. Mut en itse ehkä tajunnut aikaisemmin miten pahasti nämäkin koukuttaa.

@jyke91 ootko jollain tekniikalla koittanut vähentää tai lopettaa suihketta? Miten noista voisi päästä eroon. Tai onko siinä järkeä että yritän pikkuhiljaa vähentää ja kärvistelen 24/7 seuraavan satsin toivossa. Odotan ja toivon että aivot tottuisi tähän määrään mitä nyt tulee ja sillä siisti. sitten taas jonkun ajan päästä vähentää, ettei joka tunti ota vaan joka toinen tunti. Ja taas toivoo että kärvistelyn aikana tottuisi siihen.

Tää lähtötaso mulla vaan on niin hirvee, että mun talous ja lompakko ei kestä, jos söisin korvauspurkkaa ja pastilleja niin paljon että oireet pysyisi kurissa :(

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.