Lokakuussa 2022 lopettaneet

Tässä on potero Lokakuussa lopettaneille. Tervetuloa :)
Savuttomuus alkoi 25.4.2022, nikotiinittomuus alkoi 1.7.2022.
«13456

Viestejä yhteensä

• No niin.uusi yritys.
    Syyskuu meni miten meni ja siirryin polttamaan kun motivaatio katosi. Nyt uudella motivaatiolla ja paremmin valmistautuneena.
    Menossa kolmas vuorokausi ilman tupakkaa ja nikotiinia. Voin suorastaan hyvin. Pientä mielitekoa on mutta ei mitään sellaista mitä en kestäisi.

Valitsin tällä kertaa lopettamisen filosofiaksi nikotiinittomuuden koska en halua olla nikotiinista yhtään sen pidempään riippuvainen kuin on pakko.
    Nyt on menossa jo kolmas vuorokausi ja nikotiini on poistunut elimistöstä. Pian vieroitusoireet helpottaa.

Latasin puhelimeen storytelin sovelluksen ja kuuntelen äänikirjoja nyt aina kun tilanne sallii. Osaltaan äänikirjat on helpottaneet oloa ja ajatukset ei ole pyörinyt liiaksi tupakassa.

Kyllä se tästä. Nyt on motivaatiota ja toimintasuunnitelma.

Elä hättäile. Lopeta rauhassa. Elä panikoi vuan hengittele. Kyllä se siitä helepottaa. Ajan kanssa. Lopetin nikotiinin käytön 26.11-22 klo 12.00
  • Hyvä tuomo, siitä se etenee :)

• Hyvä tuomo :)
    Mäkin pidin ekat kuukaudet itteni kiireisenä ja kattelin paljon sarjoja, satoja jaksoja aina, kun tuli "tyhjä hetki".
    Partsilla kävin välillä vetämässä keuhkot täyteen raitista ilmaa.
    Nyt en oo puoleen vuoteen tainnut partsilla käydäkään... :D
    8.1.2022 klo 22 paloi viimeinen tupakka.
    3.8.2022 alkoi nikotiinittomuus.
  • Mukana vielä ollaan. On itseasiassa melkein voittaja fiilis. Pahimmat vieroitusoireet on kohta ohi. Neljäs vuorokausi nikotiinittomana käynnistyy kohta.
    Kävin illalla ostamassa teetä. Lopetan kahvin juonnin. Päähän siitä kipeäksi tulee kun kofeiinin määrä vähenee, mutta siihen on oma lääke sitten.
    Yö meni levottomasti. Heräilin vähän väliä mutta ei ole väsynyt olo
    Elä hättäile. Lopeta rauhassa. Elä panikoi vuan hengittele. Kyllä se siitä helepottaa. Ajan kanssa. Lopetin nikotiinin käytön 26.11-22 klo 12.00
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa takaisin tuomo. Oot todella haastanut itsesi, :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tänään on tehnyt mieli tupakkaa mutta onneksi ei kovin voimakkaasti. Lääkitsen itseäni mäkkärin hampurilaisella. Vettä on satanut niin ei ole voinut mennä tekemään polttopuitakaan. Jos loppupäivän kuuntelen vaikka äänikirjaa
    Kirja on hyvä ratksisu. Itse kylläkin käytän paperikirjoja. Joka tapauksessa kirja vie muihin maailmoihin. Auttaa irroittautumaan tästä hetkestä.
    Tsemppiä tuomo!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Uusi päivä ja kertoilen fiiliksiä. Viides vuorokausi ilman tupakkaa/ nikotiinia käynnistyy pian ja olo on suorastaan hyvä. Ei ole levoton olo, ei ole jännitystä eikä tee mieli tupakkaa. Nukuin yöni keskeytyksettä ja heräsin hyväntuulisena.
    Seinään lopetus on itseäni aina ajatuksenakin pelottanut, että kuinka pärjää niiden valtavien viekkareiden kanssa kun ei saa nikotiinia. Kohdallani pelko oli turha. Mitään sellaista ei tullut mitä ei olisi kestänyt.
    Tämä tyyli vaatii vain selvän päätöksen ja totaalisen kyllästymisen tupakkaan. Viekkarit on kohdattava eikä niitä pääse pakoon.
    Olen yrittänyt lopetusta aina jollain korvaustuotteella. Ne on vain siirtäneet väistämätöntä. Aina olen langennut tupakkaan kun nikotiiniriippuvuus ei ole väistynyt minnekään.
    Nyt on varma olo. Nyt on ensimmäistä kertaa luottavainen olo siihen, että nyt onnistun. Mielitekoja tulee mutta pahin on takanapäin.
    On hienoa löytää se itselle oikea lopetustapa. Sä oot sen löytänyt ja se tekee asiasta helpomman.

• Moi!
    Olen taas täällä lopettaneissa, mutta hiukan muuttuneella nimimerkillä.
    Nyt on niin, että rahat ei kunnolla riitä ruokaan ja tupakkaan, eikä sitten muuhunkaan.
    Terveys painaa kuitenkin vaakakupissa enemmän...
    Monet lääkärit ovat sanoneet, että lopeta tai ainakin vähennä polttamista.

Hyvä, et olet täällä jukebox. :) Toivotaan, et löydät juuri sulle oikean tavan.

• Vaikea aamu. Nikkis koko ajan melkein, mitä nyt suusuihke helpottaa jonkin aikaa.
    Kaikille tsempit.
    Päivä ja hetki kerrallaan... :)

• Onpa hiljaista tällä saitilla.

Aamu oli vaikea, mutta iltaa kohden on helpottanut.
    Saunapäiväkin tänään ja hyvin meni.

Hyvä juttu. Pidä vaan pintas, kaikki helpottuu aikanaan. Usko siihen ja ittees kans. :)

• Älä anna periksi @jukebox2 , oot hyvässä vauhdissa jo! Ajattele niin, että sinä itse hallitset ja päätät, ei ne pirut olkapäällä. Pian ne hetket muuttuu minuuteiksi, tunneiksi, päiviksi... Mutta sitä ei kukaan muu pysty puolesta tekemään. Niinkuin eihän se pirukaan sitä tupakkaa oikeesti sytyttele ja pistä suuhun. Kyllä sekin on omia tekosia. Mutta juuri siksi niihin pystyy vaikuttamaan! Kivaa päivää ja nauti vaan siitä hommasta, että oot jo lopettanut :)
  • Kiitos kovasti tsempeistä Melisa ja Rapulainen.
    Kivaa päivää sinnekin. :smile:

• Täältä myös isosti tsemppiä. Pystyt kyllä siihen!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Moikka odeska. Iso kiitos tsempeistä.
    Tässä kun on kolmas päivä, niin ajattelee, että jos topan hakis. Voi minua

• Et nyt rupea lipsumaan @jukebox2 kyllä ne tupakanhimot rupee helpottamaan yllättävän nopeasti kuhan olet nyt alkuun vaikka 5 päivää polttamatta. Siitä sitten viikko ,kaksi viikkoa jne. Olen lukenut paljon vanhoja poteroita ja olet tainnut olla täällä jo monta vuotta ja kolmas päivä on ollut sinun akilleen kantapää. Tällä kertaa käytä kaikki aikaisemmin oppimasi avuksesi ettet repsahda taas. Aina kun tekee mieli tupakkaa lähde esim. kävelylenkille tai herkuttele hyvällä ruoalla ja käytä niksasuihketta.
    Savuttomuus alkoi 25.4.2022, nikotiinittomuus alkoi 1.7.2022.
  • DjMeik Kiitos hyvistä neuvoista. Kolmas päivä on tosiaan minun akilleen kantapää :(
    Ostin sitten kuitenkin topan jne kaverin yllytyksestä.
    Kyllä mä uudestaan vielä lopetan paremmalla ajatuksella.

Olen tosiaankin ollut täällä monta vuotta. Tiukassa on tapa pirulainen...

• Minulla 6 pv.ilman tupakkaa. Zyban noudettu ja ohjeen mukaan nautittu, tuntuu ettei mitään vaikutusta lääkkeillä. Lopetin ko.myrkyn syönnin, liekkö viisasta
    Olen polttanut n.20v 15 savuketta päivässä Vieroitusoireita ei juuri ole, no tämähän on vasta alussa toivottavasti onnistuu tuosta nikotiini riiviöstä eroon pääseminen.
    Voi jukebox, pitäiskö sun pyytää kannustusta kavereiltasi lopettamiseesi. Kysehän on sun terveyttäsi nyt vakavasti pahentama toiminto. Ei ole kiva kaveri sellainen, joka houkuttelee sua polttamaan. Missä sun oma tahto on?
    Ugh olen puhunut >:)

• Moi,
    Uusi tyyppi täällä.. Eilen illalla viimeset henkoset.. Muutama epäonnistuminen takana.. Nyt tosissaa tämän kanssa. Stumppaa tähän kirjan sain eilen kuunneltua loppuun ja viimeinen rööki meni sen jälkeen. Nikotiinin korvaustuotteet ei käytössä. Saa nähdä kuinka miehen käy. Palataan asiaan!
  • Ilman korvaustuotteita on pelkkä tahdonvoima ja useimmat ei sillä pitkälle pötki.Mieti tarkkaan kannattaako lopetus ilman niitä?Oletko vakavissaan lopetuksen suhteen ja huomioinut niksan vieroitusoireet ja niiden voiman?Sanoit tuossa itsekkin että epäonnistuneita lopetuksia..oletko silloinkin luomuna yrittänyt lopettaa?Tsemppiä ja voimia!!
  • @camille75 jos olet lukenut tuon stumppaa tähän kirjan, niin siinä puhutaan paljon tuosta "tahdon voimalla" lopettamisesta ja sen kirjan metodi ei perustu siihen.
    @Jaska80 mä myös lopetin tuon kirjan avulla ja ilman korvaustuotteita. Kuuntelin sen äänikirjana useampaankin kertaan. Eli mulla on todella positiivinen kokemus lopettamisesta tällä tavalla! Tsemppiä :)
  • Joo tosiaan kirjassa painotetaan, että ei kannata käyttää korvaustuotteita, kun se nikotiini on nimenomaan se "hirviö" ja kaiken pahan alku ja juuri. Aikaisemmin olen yrittänyt lopettaa korvaustuotteiden avulla huonolla menestyksellä. Myös kirjan luettuani ajatusmaailma on erilainen liittyen tähän röökin lopettamiseen.. No toinen päivä menossa, joten en tässä ala sen kummemmin leijumaan.. Hyvä fiilis kuitenkin tällä hetkellä..

• Juu en lopetustapaa moiti mikäli siihen on henkisesti valmis.Niinkuin jo tuossa aikasemmin kirjoitin niin äärimmäisen harva onnistuu sillä tavalla.Kirjoja tai ei.Yritin vaan tuoda sen pointin esille että on varmasti valmis.Korvaustuotteet helpottaa sitä nikotiiniorjuutta niin voi enemmän keskittyä siihen tupakoinnin tapaorjuuteen ja riippuvuuden henkisiin puoliin kun fyysiset puolet hallussa eikä nikotiinia myös tee kaiken muun lisäksi mieli.
  • Tulevaisuus näyttää kuinka käy.. Fyysiset vieroitusoireet on tupakan polton lopettamisessa aika vähäiset.. Nikotiini poistuu muutamassa päivässä, sen kyllä selviän vaikka päällä seisten.. Tämän jälkeen sitten pääkopasta enemmänkin kiinni ja siihen toivon, että olen saanut enemmän työkaluja kirjan avulla..

Tervetuloa Stumppiin Jaska80! Pitkälti allekirjoitan camillen ajatuksia, mutta, koska olet valinnut nikotiinittoman tavan, toivon, että siinä onnistut. Nikotiinimäärät korvaustuotteissa ovat melko pieniä verrattuina tupakkaan, joten se riippuvuus nikotiiniin voi olla joskus pientä. Se antaa kuitenkin rauhan lopettaa tupakointi tapana.
    Mutta pysy ihmessä kanavalla Jaska80 ja kerro kuinka lopetus ns. "kylmänä kalkkunana" sujuu. On ihan hyvä, että informoit meitä, mitä tapahtuu. Joku toinenkin voi hyötyä kokemuksistasi.

• @Jaska80 uskon, että onnistut. Se voi tuntua uskomattomalta niiden mielestä, ketkä ovat lopettaneet korvaustuotteiden avulla, mutta suokoon heille ihmettelynsä.
    Kun oikeesti sisäistää tuon kirjan ajatuksen, niin silloin vaan ei tarvitse sitä p#skaa korvata millään, koska se on vaan helpottava asia päästä siitä eroon.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.