kuinka paha?

Kuinka paha on että olen syönyt nikotiinipurkkaa 10vuotta ja minulla on 1tyypin diabetes? aikoinaan kysyin asiasta diabeteslääkäriltä 2015 johon sanoi että se ei haittaa.En usko sitä.Puolitoista vuotta sitten alkoi kuin kirkkaalta taivaalta jatkuvat tykytykset ja pahoinvoinnit,pelkäsin että olin saanut sydänkohtauksen.Itselle selvisi tietysti pian että tämä myrkky on syy,julkinen terveydenhoito ei ota mitään kantaa,ensin heittivät että kilpirauhanen kun on myös sen vajaatoiminta,sen jälkeen epäili lääkäri että onko anemia kun syke nousi 120aina seisomaan noustessa ja niin edelleen.Hetken olin kuin allergisoitunut nikotiinille mutta vahvuuden puolittaminen auttoi.Olen ollut ilman pisimmillään 2viikkoa jonka jälkeen oireet senkun pahenevat.Kokeilin bubropionia mistä alkoi tulla viikon jälkeen jopa psykoottisia oireita ahdistuksen, pakkoajatusten ja sängyn pohjalle jäätymisen lisäksi jotka kaikki poistuivat kahdessa päivässä kun en jatkanu ja viikko meni toipuessa,kauhea nappi mielenterveydelle.Mitä tässä tehdä kun menee terveys ja rahat ja kaikki ja mistään ei saa apua.On sanottu riittävän monta kertaa että sen kun lopetat.Kai pitäisi vähentää asteittain mutta kaikki vaatii suunnitelman ja edes jotain tukea.Itselle itse lopettaminen eli nikotiinin himon ja tarpeen tappaminen eli aineen poistuminen ja reseptorien vaimentaminen onnistuu melko helposti mutta olo on vaan niin kauhea muuten ja voin vaikka nukkua 18tuntia vuorokaudessa,keho kerää heti 5kg nestettä ja aivosumu on kaamea,ihme rajatila joka ei tosiaan kahden viikon aikana helpota,päinvastoin

Viestejä yhteensä

• moi kabieiveda77. vähän samassa veneessä oon. Ei oo diabetesta, mutta poltin askin päivässä kymmeniä vuosia. puoleksi vuodeksi lopetin laastareilla ja pastilleilla. mut sit aloin taas polttaa ja viimeiset 4-5 vuotta poltin ja söin nikotiinipastilleja parikymmentä päivässä. Yritin reilu vuosi sitten lopettaa buprobionilla ja todellakin kamalat sivuoireet. Itkua epätoivoa, raivoa, paikalleen lahoamista. toivottomuutta yms. Ei tosiaan sovi mulle.

Mulla nyt rööki loppui reilu kk sitten ja koitan laastareilla ja muilla pärjätä. Ensin en ajatellut sen tarkemmin, mut nyt oon pitänyt viikon ajan kirjaa paljonko laastarin lisäksi käytän noita muita. Ajattelin kans et kun ennenkin on mennyt överiksi niiden käyttö niin saattaa nytkin lähtee lapasesta. tosin lompakko ei kestä sitä määrää mikä pitäisi nikotiinihimon poissa kokonaan. (eikä varmaan terveys..) Mä ajattelin just tota et joku suunnitelma pitää kehittää, et minkä verran päivässä ja mihin aikaan suurinpiirtein yms. Suunnitelma siitä miten vähentää, missä tahdissa jne. Koska mä luulen saavani jonkin psykoosin ja sydänkohtauksen jos nyt kerrasta vaan laittaisin kaikki pois enkä söis mitään. Todella pelottava ajatus.

Tsemppiä ja koitetaan keksiä joku nerokas ratkaisu jolla huijataan aivoja ja päästään eroon nikotiinista.

• Moi!
    Mulla itseasiassa tupakka aiheutti noita samoja oireita, pahenevia viime vuosien aikana: ahdistuskohtauksia, tykytyksiä (rytmihäiriöitä?) ja pahoinvointia. Mulla todettiin vuosi sitten refluksi, jota tupakointi pahentaa. Siitä ne sydänkohtauksilta tuntuneet rinnan puristukset ja sitä kautta paniikkioireet tulivat. Samoin Champixista tuli 2 vuotta sitten järkyttävä psykoottinen paniikkikohtaus, olin soittaa ambulanssin kun tuntuu että sekoan. Pienensin Champixin annosta niin, että otin puolikkaan tabletin eli 1/4 hoitoannoksesta päivässä. Tuntuu että sekin oli liian iso annos, en tiedä? Vai johtuiko hyvä olo kuukausien polttamattomuudesta: nukuin hyvin, en muista 20 vuoteen heränneeni levänneenä. Olin energinen ja puhelias, jopa hyperaktiivinen. Alkoholikin jäi täysin pois ja kahvi. (jännä kolmen kombo: alko, niksa ja kahvi)
    Retkahdin sit kumminki jossain vaiheessa ja nyt yritän Champixilla uudestaan. Nyt 1/4 annos hoitotasosta ei riitäkään vaan syön puolikasta annosta eli 1 tabl. aamuisin. Tälläkin kertaa myös alko jäänyt täysin pois. Todella mielenkiintoista, että Champix vaikuttaa myös alkoholin himoon. Vielä en nuku hyvin, mutta en nyt olekaan lääkettä syönyt kuin pari vko. Odotan niin sitä hetkeä, kun herään taas energiaa täynnä!! :)
    Kuuntelin kirjan Stumppaa tähän! + Korkki kiinni, on auttanut tosi paljon sekä mindfulness, liikunta, pakottaminen taukoihin työn lomassa päivän mittaan. Huomaan selkeesti, et stressikäyrän noustessa tarvii sen tupakkatauon ja himo on aivan jäätävä. Silloin yritän rauhoittaa mieleni muulla kuin tupakalla. Ja muutenkin mun on(olisi) katkaistava tuntikausien työputki useita kertoja pakolla, koska muuten en malta lopettaa ennen kuin tulee aivosumu, jäykät lihakset ja tupakanhimo.
    Monesti ajattelen et tekis mieli polttaa vaik yks, mutta tää palsta on auttanut ihan älyttömästi siihen ajatukseen. Ei yhtäkään saa enää koskaan. Koska mähän en polta. Myös noi kirjat on auttaneet, siinä jankattiin samaa. EI mitään niksaa koskaan, koska reseptorit aktivoituu heti ja oot samantien koukussa. Hyvää aivopesumatskuu noi kirjat. Suosittelen :)

• @sansan olet jo ylittänyt ekan viikon etapin. Kovasti tsemppiä. Kohta eka kymppi ja sitten häämöttää jo kaksiviikkoinen
    Elä hättäile. Lopeta rauhassa. Elä panikoi vuan hengittele. Kyllä se siitä helepottaa. Ajan kanssa. Lopetin nikotiinin käytön 26.11-22 klo 12.00
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.